Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

// Light / Ревю / Театър

19 май 2017, 16:49, 7425 прочитания

Театър и танц от три континента

Двете най-големи международни театрални събития в България – "Варненско лято" и платформата "Световен театър в София", представят между 1 и 11 юни селекция от интересни спектакли

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Голямото европейско име в програмата тази година е на унгарския режисьор Виктор Бодо, който през 2016 г. стана носител на Европейската театрална награда "Нови театрални реалности". Той гостува на сцените на Сатиричния театър в София (2 юни) и на сцена "Филиал" във Варна (4 юни) с една от последните си постановки - "Дневникът на един луд", моноспектакъл на актьора Тамаш Керестеш по повестта на Гогол. Представлението впечатлява най-вече с изобретателната театрална гледна точка към Гоголевото произведение, карайки текста от далечната 1834 г. да прозвучи с изненадваща актуалност. На сцената Керестеш става едновременно и художник, и музикант. През изкривените като в експресионистична картина перспективи на създадената от него сценография и музикалната партитура от звуци и шумове, които той изпълнява на живо като бийтбоксър, публиката сякаш влиза в главата на чиновника Попришчин. Историята на неговото полудяване от литературна творба се превръща в силно преживяване за всички сетива, а самото изпълнение на Керестеш получава високо признание от унгарската театрална критика, която го нарича "висша школа по актьорско майсторство".

"Ужасената душа: Макбет"

"Ужасената душа: Макбет"


В програмата има и два спектакъла от Азия, в които по интересен начин се пресичат представите за източно и западно, за традиционно и съвременно. "Ужасената душа: Макбет" от Китай (1 юни във Варна, Драматичен театър, и 3 юни в София, Народен театър) е зрелищен китайски вариант на най-мрачната Шекспирова трагедия, преработена в традициите на т.нар. пекинска опера. Всъщност думата "опера" е леко подвеждаща, тъй като това е уникален сценичен жанр с над двувековна история, който съчетава драматично действие, виртуозни певчески и музикални изпълнения, пищни маски и костюми, акробатика и бойни изкуства. "Пекинската опера" е обявена от ЮНЕСКО за световно нематериално културно наследство, а гледането й не може да се сравни с никакво друго преживяване в театъра.

"Софтмашина: Рианто & Сурджит"

"Софтмашина: Рианто & Сурджит"


"Софтмашина: Рианто & Сурджит" (1 юни в София, ДНК – НДК, и 4 юни – Варна, Художествена галерия) на базирания в Берлин сингапурски артист Чой Ка Фай представя истинските истории на двама млади танцьори – Рианто от Индонезия и Сурджит от Индия. Те са обучени в изкуството на традиционните източни танци, но започват да се занимават и със съвременен танц. Това експериментално представление вече се превърна в събитие на едни от най-престижните световни сцени и фестивали ("Садлърс Уелс" в Лондон, "Импулстанц" във Виена и др). Освен удоволствието от майсторските изпълнения (особено впечатляващи са танците с маски на Рианто, в които той се превръща ту във влюбена богиня, ту в митологичен воин), спектакълът размишлява открито и върху един от ключовите проблеми на глобалния свят – напрежението между културните стереотипи и собствената съкровена идентичност.

Границите между театъра и киното падат в необикновения "Кино на живо" от САЩ (6 юни, сцена "Филиал" – Варна; 7 юни, Столичен куклен театър) на номинирания за "Оскар" документалист Сам Грийн и аниматора Брент Грийн. Двамата кинаджии се вдъхновяват от носталгията по пълните салони и гледането на филми заедно и правят филмов концерт, в който участници са и те самите. Реалните истории, които заснемат и споделят, са любопитни (кой е човекът на последната страница на телефонния указател), сензационни (какво е записвал тайно Луис Армстронг), но преди всичко човешки, както когато, интервюирайки най-възрастните хора в Америка, всъщност карат зрителя да се замисли дали се е научил да остарява.

Програмата www.viafest.org предлага още две представления, смесващи театър, фламенко и хип-хоп. Всички спектакли са със субтитри на български и английски език.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

29 ноември, 2017 г.
София Хотел Балкан

capital.bg/conference

12 годишна конференция Сделки и инвеститори



Акценти в програмата:
Икономически обзор на региона и какво да очакваме занапред
Гледната точка на инвеститорите за перспективите пред България
Най-важните сделки за годината и какво стои зад техния успех
Завръща ли се дяловото инвестиране като важен инструмент за финансиране
Кои активи и сектори ще бъдат в радара на инвеститорите през 2018


Прочетете и това

За палачите и жертвите За палачите и жертвите

"Светлото бъдеще на битака", театрална работилница "Сфумато"

27 яну 2017, 4989 прочитания

Отново Чехов Отново Чехов

6 яну 2017, 6189 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Театър" Затваряне
Конете не са това, което са

"Еквус" на Питър Шафър в Младежкия театър

Когато нещо работи, защо да го разваляш

Тръмп иска по-добра сделка с Иран за ядрената програма, но рискува сериозен конфликт в краткосрочен и дългосрочен план

Когато колекторът почука на вратата

Компаниите за събиране на вземания могат да предложат на длъжника различни решения за погасяване на задължението в рамките на извънсъдебно събиране

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

На изток от Холивуд

Акцентите на тазгодишното издание на филмовия фестивал So Independent (26 октомври – 5 ноември)

Кой се страхува от Иван Хаджийски

Невероятната съдба на изчезналия ръкопис "Откъде започнахме ние"

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 42

Капитал

Брой 42 // 21.10.2017 Прочетете
Капитал Daily, 19.10.2017

Капитал Daily

Брой 160 // 19.10.2017 Прочетете