Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

// Light / Ревю / Театър

3 ное 2017, 15:31, 4856 прочитания

Игри на изневяра

"Алонсо" се играе в театър "София" на 8 и 23 ноември

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

Още по темата

Новите дрехи на българския театър

Осем млади режисьори, които е важно да познавате

23 мар 2011
"Алонсо", първата от премиерите в театър "София" (втората е театрална версия върху "Франкенщайн" на Мери Шели, написана от Ник Диър, режисирана от Стайко Мурджев и с Калин Врачански в ролята на Създанието), се намества добре върху утъпканото и задръстено трасе на булевардната комедия, което съвременният театър в България не е спирал да се мъчи да овладее, къде по-сполучливо, къде не толкова.

Огромен процент от репертоарите на театрите в страната разчитат именно на потенциала на този тип забавни пиеси да гарантира пълния салон и се надпреварват в откриването на нови заглавия и привличането на популярни и обичани актьори. В идеалния си вид комерсиалният театър би следвало да предложи качествено развлечение и разочарованията могат да се появят или когато вместо качество се пробутва евтина стока (което в българския театър е масова практика, уви!), или когато към този тип чисти жанрови заглавия се подходи с прекалена сериозност, претенция или нереалистични очаквания.

За щастие в "Алонсо" са избегнати до голяма степен и двете опасности. Първо тук става дума за представление, в което не са правени компромиси с качеството: пиесата е нова и е на един от добрите европейски представители на жанра – австриецът Щефан Фьогел; постановката е поверена на един от най-оригиналните млади български режисьори – отличеният с "Икар" за режисура Марий Росен (познат също и като пеещата и пишеща текстове половина на дуото Help me Jones); актьорският екип е стабилен: Ириней Константинов, Пламен Манасиев, Лилия Маравиля и Стефания Колева и цялостният дизайн на продукцията (сценография и костюми: Петя Боюкова; видео: Албена Баева; музика: Констанин Тимошенко - композиращата половина на Help me Jones) впечатлява с изчистеност и стил.

Второ, без да променя стила на пиесата, напротив, дори подчертавайки нейната фарсовост, представлението успява елегантно да изработи свой собствен и находчив театрален език. Казано с други думи, за разлика от повечето подобни представления, които често приличат на нескопосано направени телевизионни сериали и човек се чуди защо изобщо се е налагало да излиза, вместо да види нещо по-добро у дома, в "Алонсо" има много театър.

Илюстрация





Подобно на един куп други пиеси, сюжетът на "Алонсо" се върти около темата за изневярата като опит за излизане от инерцията на брачния живот. Две приятелски семейства от Хамбург, типични представители на средната класа (скучноват чиновник и самовлюбен интелектуалец с техните съпруги – отегчена домакиня и застаряваща красавица, собственичка на магазин за животни) се оплитат много смешно в собствените си лъжи и измами. Подобни неща сме гледали къде ли не, но интересното тук идва от намесата на едно домашно куче, което неволно се превръща в нелеп, но много симпатичен адвокат на истината.

Режисьорът Марий Росен е увеличил още повече този ексцентричен детайл от историята с помощта на множество театрални ходове, най-яркият от които е идеята актьорите да си сменят постоянно ролите. Тази постоянна игра на идентичности кара една иначе твърде битова история, чийто терен е домашният хол, да прозвучи неочаквано и свежо. От друга страна, засилената на всички нива театралност изисква и постигането на много добър баланс, защото лесно рискува да прозвучи като самоцел, и на представлението му предстои да го открие.


"Алонсо" се играе в театър "София" на 8 и 23 ноември, билети може да купите и онлайн http://sofiatheatre.eu/>
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

29 ноември, 2017 г.
София Хотел Балкан

capital.bg/conference

12 годишна конференция Сделки и инвеститори



Акценти в програмата:
Икономически обзор на региона и какво да очакваме занапред
Гледната точка на инвеститорите за перспективите пред България
Най-важните сделки за годината и какво стои зад техния успех
Завръща ли се дяловото инвестиране като важен инструмент за финансиране
Кои активи и сектори ще бъдат в радара на инвеститорите през 2018


Прочетете и това

Театър и танц от три континента Театър и танц от три континента

Двете най-големи международни театрални събития в България – "Варненско лято" и платформата "Световен театър в София", представят между 1 и 11 юни селекция от интересни спектакли

19 май 2017, 7524 прочитания

Конете не са това, което са Конете не са това, което са

"Еквус" на Питър Шафър в Младежкия театър

31 мар 2017, 6822 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / Гепард»

Гепард
Гепард

Класация на най-динамичните малки и средни компании в България.

 
Европа е тясна за маршалския жезъл на Борисов

Споразумението между 23 - страни членки на ЕС, за засилване на военното сътрудничество е далече от амбициите на българския премиер за европейска армия

Милиардерски консорциум за СМЕ

Някои от най-богатите хора в Чехия и Словакия искат да купят собственика на bTV

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Талант и предразсъдъци

Режисьорът Константин Божанов за героите аутсайдери и трудното създаване на новия му филм

Северни пиеси

Новата колекция YPPERLIG представя сътрудничество между ИКЕА и HAY и е истинско събитие

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 46

Капитал

Брой 46 // 18.11.2017 Прочетете
Капитал Daily, 22.11.2017

Капитал Daily

Брой 179 // 22.11.2017 Прочетете