Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

// Light / Тема

2 17 май 2012, 18:03, 3742 прочитания

Мерцедес в хола

Големите автомобилни фирми навлизат в мебелния бранш

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Добри новини за тези, които винаги са си мечтали да имат и в дома си същия класически стил на Mercedes-Benz, какъвто имат в колата си – тази пролет луксозният германски автомобилен производител показа първата си колекция за дома с марката Mercedes-Benz Style, създадена в сътрудничество с Formitalia Luxury Group. С изящна изработка, внушаваща лукс и страст, Mercedes-Benz пренасят безпогрешния си стил и висок стандарт на качество в дневната и спалнята.

Колекцията включва един диван, шезлонг, трапезарен шкаф и маса със столове, шкаф с интегрирана система за домашно кино, легло и скрин.

Всички мебели са произведени от Formitalia - един от водещите италиански производители на дизайнерски мебели - и ще се продават по света в ексклузивни мебелни магазини от октомври тази година. "Ние се възхищаваме на превъзходните дизайнерски умения и висококачествени материали на Mercedes-Benz и се радваме на възможността да внесем типичните за марката елегантност и усещане за благополучие в домовете", казва Gianni Simone Overi, главен изпълнителен директор на Formitalia Luxury Group.

Както и Mercedes-Benz, марката Mercedes-Benz Style се основава на технологични и инженерни иновации. Дървената конструкция на облегалките е вдъхновена от иновативния дизайнерски подход на седалките на автомобилите. Тапицерията е в кожа или текстил, а стилна алуминиева рамка добавя интересен визуален контраст. Извивките на мебелите напомнят красивата линия на автомобилите Mercedes-Benz и както в F 125 алуминиевите рамки очертават индивидуалните части на повърхността. Формата и акцентните шевове на черния кожен диван Class създават усещането за удобната и елегантна задна седалка на колите, шезлонгът има силно изразена аеродинамична линия, а краката на стъклената маса приличат на скулптирани спици.

Всъщност би могло да се каже и обратното - изобщо не е необходимо да притежавате кола с марката Mercedes, за да изживеете усещането за качество, лукс и отлична изработка, които асоциираме с моделите на германския производител - мебелите от тази колекция ще ви дадат чудесна представа за това какво да очаквате от интериора и външния вид на колите.

Mercedes-Benz в сътрудничество с избрани партньори освен коли разработват дизайна и на други продукти от две години. Първият такъв продукт беше представен през 2011 г. - дизайнерите на Mercedes проектираха интериора на луксозния хеликоптер за бизнес и частни пътувания EC145 Mercedes-Benz Style на Eurocopter, който вече е доставен на първите клиенти. Днес марката Mercedes-Benz Style включва продукти от транспортната индустрия, мебелната и лайфстайл индустрия до продукти на индустриалния дизайн.



Изборът на Mercedes-Benz за сътрудничество с Formitalia Luxury Group, разбира се, не е случаен – още през 2005 г. добре известната марка Tonino Lamborghini се слива с Formitalia Luxury Group, за да може да разшири сферата си на производство с впечатляващи мебели за дома и офиса в характерния стил с кожена тапицерия и ярки цветове. (изпращам много хубави снимки за тях)

Последните иновации и са в дизайнерските кухни Tonino Lamborghini, които са изцяло тапицирани в кожа, както и малка колекция ограничена бройка мебели с използване на въглерод и кевлар.

А миналата година Formitalia започва сътрудничество с компанията, произвеждаща колите на Джеймс Бонд - престижния британски производител на луксозни спортни автомобили Aston Martin. Целта е производство и маркетинг на новата мебелна колекция Aston Martin Interiors. Тя също се характеризира с комбинация на най-модерни технологии и компоненти с въглерод и кевлар с изключително луксозни материали като специални кожи, варена вълна и кашмир.

Тенденции

Едва ли е случаен фактът, че точно тази година компанията направи своя дебют в мебелната индустрия. От една страна, колата всъщност е едно умалено индивидуално пространство за живот, както и интериорът у дома или в офиса например. От друга, точно сега в света на дизайна настъпват промени, които сякаш отразяват философията на компанията през всичките й години на съществуване: дизайнът да прави ценностите, защитавани от марката, видими. Дизайнът трябва да събужда страст и желание за притежание, но той също така трябва да осигурява дълготрайност на създадената връзка между предмета и притежателя. А в тези няколко години на глобални икономически проблеми все по-често клиентите започват да търсят дълготрайна стойност вместо само блясък и великолепие.

Да се откриват зараждащите се тенденции е основна задача на дизайнерите, особено на автомобилните дизайнери – все пак една кола има живот около 20 години – и те трябва да направят така, че всеки нов модел да бъде мост между зараждащите се тенденции на бъдещето и да запази безпогрешно аналогиите с предшестващите модели.

За да постигат всичко това, дизайнерите на Mercedes работят не само в Германия, но и в Италия, Япония, Китай и САЩ, където специално създадени студиа действат като сеизмограф за тенденциите на място, анализират ги и ги обработват.

Да караш кола днес означава много повече от това да достигнеш дестинацията си безопасно и удобно – и това е другата аналогия между дизайна на автомобили и дизайна като цяло: акцентът сега е върху това да се направи самото пътуване приятно изживяване. За клиентите сетивното възприятие на даден продукт или среда има също толкова важно значение, колкото и стойността с дълъг живот.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Д-р Кимон Ганев: Любопитството към живота е едно от най-добрите средства за предотвратяване на депресията Д-р Кимон Ганев: Любопитството към живота е едно от най-добрите средства за предотвратяване на депресията

Учредителят и клиничен директор на Център за психотерапия, психологично и психиатрично консултиране "Динамика" пред "Капитал"

8 сеп 2017, 16049 прочитания

Един за всички 1 Един за всички

Все повече преминали през трудности българи споделят преживяванията си в книги – означава ли това, че сме по-склонни да говорим за проблемите си

8 сеп 2017, 2601 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / K:ids»

K:ids
K:ids

Списание за родители и близки на деца от 0 до 18. Полезно, практично забавно за учене, възпитание, детска психология.

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Тема" Затваряне
Гости от бъдещето

Седмицата на дизайна в Милано - новият стил на живот ражда нови интериорни решения

Българският Лас Вегас

Доскоро познат като градът на митниците, Свиленград постепенно смени бизнес модела си и се превръща в хазартен център

От Лондон, през Клуж, до София

Джон Котерел, изпълнителен директор на софтуената Endava, пред "Капитал"

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Изяж София

Първият уличен гурме фестивал в България StrEAT Fest е за всички, които искат да се докоснат до нов вид преживяване и да опитат световните кухни, представени тук

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 38

Капитал

Брой 38 // 22.09.2017 Прочетете
Капитал Daily, 26.09.2017

Капитал Daily

Брой 146 // 26.09.2017 Прочетете