Регистрация
1030 споменавания в статии

Български държавни железници БДЖ

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

"Български държавни железници" ЕАД (БДЖ) е българска държавна компания,  най-големият железопътен оператор в страната. Онована е през 1885 г. До 2002 г. тя експлоатира и основната част от железопътната инфраструктура в страната, която тогава е отделена в Национална компания Железопътна инфраструктура.  

Първата железопътна линия Русе-Варна е построена от английска компания с главни акционери Уилям Гладстон и братя Баркли през 1865 г. и е открита  за движение на 7 ноември 1866 г. , като дължината ѝ е 223 км.

През 1874 г. английската компания прехвърля експлоатацията на дружеството на барон М.Кирш,  а през 1888 г. дружеството е откупено от българската държава. Железопътните линии в Южна България, собственост на барон Хирш, са общо 309,6 км, които от 1909 г. стават държавна собственост.

Електрификацията на българските железници започва от 1963 г. Година по късно е открит и първият удвоен участък между Варна и Синдел.

В съответствие със съвременната практика в Европа през 2002 г. експлоатацията на железопътната мрежа е отделена в самостоятелна Национална компания Железопътна инфраструктура. БДЖ продължава да експлоатира подвижния състав по мрежата, заедно с поддържащите съоръжения. 

Компанията е на 26 място в Капитал Топ 100 за 2010 г. 

Официален сайт: http://www.bdz.bg/p.php?id=about

10 от 226 резултата за Български държавни железници БДЖ

7 авг 2015 Капитал Daily
Държавните жп компании пак са на минус // Компании /

Държавните жп компании пак са на минус

Двата държавни жп гиганта - "Български държавни железници" и Национална компания "Железопътна инфраструктура"(1123 прочитания

15 юли 2015 Калина Горанова
Транспорт: Отрязаният Изток // Компании /

Транспорт: Отрязаният Изток

СОМАТ.Държавни тегобиНе така стоят нещата с класически проблемните транспортни компании - "Български държавни железници1509 прочитания

3 юли 2015 Калина Горанова
Фериботи на абордаж // Компании /

Фериботи на абордаж

споразумението участват руските железници (РЖД ОАО) и българските. "БДЖ Товарни превози" се5605 прочитания

1 юли 2015 Калина Горанова
Отрязаният Изток // K100 /

Отрязаният Изток

рентабилност.Държавни тегобиНе така стоят нещата с класически проблемните транспортни компании - "Български държавни железници507 прочитания

8 мар 2015 Георги Желязков
Няма интерес към продажбата на "<b>БДЖ</b> - Товарни превози" // България /

Няма интерес към продажбата на "БДЖ - Товарни превози"

), посветена на бъдещето на държавните железници. Сред основните причините за липсата3048 прочитания

12 ное 2014 Капитал
Сутрешен блок: KTБ - делото го няма, съдията се оттегли, съмненията остават // Сутрешен блок /

Сутрешен блок: KTБ - делото го няма, съдията се оттегли, съмненията остават

си от държавния жп превозвач Български държавни железници. За БДЖ пък еманципирането на Ковачки5855 прочитания

11 ное 2014 Калина Горанова
Държавата отказа жп лиценз на Христо Ковачки // Компании /

Държавата отказа жп лиценз на Христо Ковачки

си от държавния жп превозвач Български държавни железници. За БДЖ пък еманципирането на Ковачки7408 прочитания

14 окт 2014 Капитал
Вечерни новини: 14 октомври // Седмицата /

Вечерни новини: 14 октомври

слух.Четирима шефове в "Българските държавни железници" са освободени във вторник от1428 прочитания

26 авг 2014 Капитал
Сутрешен блок: 26 август // Сутрешен блок /

Сутрешен блок: 26 август

септември преговорите с кредиторите на Български държавни железници. Това обяви в Стара Загора2838 прочитания

17 авг 2014 Калина Горанова
Финансови корекции от 24 млн. лв. заплашват оперативна програма "Транспорт" // България /

Финансови корекции от 24 млн. лв. заплашват оперативна програма "Транспорт"

падне върху най-проблемните компании – Български Държавни Железници и Национална компания "Железопътна инфраструктура4271 прочитания

Паниката е по-голяма от апокалипсиса

Страховете за икономическа криза Made in China изглеждат преувеличени. Рискът е, че предпазните механизми са вече изчерпани

Спортът за едно по-мирно село

България е похарчила над 400 млн. лв. за спортна инфраструктура в последните години. Как стана така, че повечето от тях отидоха в селата и какво ще правят там

Средното увеличение на минималните прагове е 7.8% при договорени 39 бранша

Постигнатите споразумения засягат около 956 хил. души., но това са едва половината от работещите

Миноритарният дял в "Техномаркет България" отново не намери купувач

След два неуспеши опита за продажба на 15% от търговската верига синдиците на КТБ не са решили как ще продължат

Операция М

Невинните и отнесените печелят в еклектичния American Ultra ("Ултра напушен агент")

Цинични връзки

You're the Worst разбива стереотипите на захаросаните сериали

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 34

Капитал

Брой 34 // 29.08.2015 Прочетете
Капитал Daily, 04.09.2015

Капитал Daily

Брой 169 // 04.09.2015 Прочетете
Капитал Light, брой 34

Капитал Light

Брой 34 // 29.08.2015 Прочетете