Регистрация

// Политика и икономика

4 юли 1994, 12:21, 3755 прочитания

Основни норми за разход на горива на леки и товарни автомобили

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Инфографика

Забележка: 1. Равнинен терен - когато най-високата скоростна предавка на автомобила може да се ползва над 50% от цялата дължина на пътя. 2. Хълмист терен - когато най-високата скоростна предавка на автомобила може да се ползва от 25 до 50% от цялата дължина на пътя. 3. Планински терен - когато най-високата скоростна предавка на автомобила може да се ползва до 25% от цялата дължина на пътя. 4. Тежки условия на движение - при работа на автомобилите на строителни обекти, геологопроучвателни райони, кариери, разкривки, мини, открити рудници, блокове на селското стопанство, терени без пътища и горски обекти.

Увеличаване

Те се определят въз основа на НАРЕДБА №3 от 25 септември 1989 година за нормиране разхода на горива и смазочни материали на автомобилите и мотоциклетите.

С нея се урежда нормирането на разхода на горива и смазочни материали на всички автомобили, използвани от стопанските субекти.

Норменият разход на гориво по смисъла на тази наредба е пределна величина, определяща се от изминатия пробег и експлоатационните условия на работа на автомобилите и мотоциклетите.

Норменият разход на гориво на 100 км пробег се образува от основна норма и допълнителни корекции за специфични експлоатационни условия на работа в някои от следните случаи (дадени са най-често срещаните):

- при характерни пътни условия извън населеното място съгласно приложение, което публикуваме в таблица 2;

- интензивност на движението - движение в чертите на населените места без транзитно преминаване (когато не се извършват товаро-разтоварни работи):

а) до 50 000 жители - увеличение до 3%;

б) от 50 000 до 100 000 жители - увеличение до 5%;

в) от 100 000 до 500 000 жители - увеличение до 15%;

г) за гр. София - увеличение до 25%;

- движение на автомобили с чести спирания (зареждане на търговски обекти, събиране на пощата от пощенски кутии, извършване на инкасирания, обслужване на сервизи и др.) - увеличение до 10%;

- товарни автомобили с товароносимост над 1.5 т (вкл. и тези с повишена проходимост) и автовлекачи, когато изминават над 65 на сто от пробега си с претеглен товар, с маса над 85 на сто от пълната товароносимост на автомобила - увеличение до 20%;

- нови автомобили, пуснати в първоначална експлоатация, и за автомобили, излезли от основен ремонт, както и за автомобили, на които се монтират двигатели, излезли от основен ремонт, през първите 2000 км - увеличение до 5%;

- автомобили след втори основен ремонт - увеличение до 10%;

- зимен период - увеличение до 5%;

- автомобили (без леките), работещи постоянно на къси превозни разстояния на обекти (до 2 км) - увеличение до 10%;

- автомобили, използвани постоянно за технологичен транспорт на територията на предприятието и вътре в цехове, складове и др. - увеличение до 20%;

- автомобили, работещи постоянно по пътища и райони в планински местности, по-високи от 1500 м над морското равнище - увеличение до 20%;

- автомобили на Спешна републиканска консултация при движение извън населено място за оказване на медицинска помощ - увеличение до 15%;

При необходимост от ползване едновременно на няколко коригиращи фактора процентът на изменението се определя като сума или разлика на корекциите, определени за съответните условия на експлоатация.

При превози по пътища или пътни участъци с различни корекции се прилага средно определената за цялото превозно разстояние.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

15 юни 2015г.
София Хотел Балкан

capital.bg/outsourcing

Как да запазим глобалната лидерска позиция и да развием потенциала на България



- Как България се превърна във водеща глобална аутсорсинг дестинация
- Какъв е потенциалът за сътрудничество със страните от ЦИЕ
- Национална карта на България за кадри в аутсорсинг сектора
- Възможности за растеж извън столицата
- Стратегии за запазване на глобалната лидерска позиция на България

За регистрация: capital.bg/outsourcing

Още от Политика и икономика

Ивайло Калфин: Контролът при системата на ТЕЛК-овете сега е почти невъзможен 2 Ивайло Калфин: Контролът при системата на ТЕЛК-овете сега е почти невъзможен

"Въпросът е да направим такъв модел, който да дава добри резултати през следващите 20 години, без да се променя", казва вицепремиерът и социален министър

30 май 2015, 1884 прочитания

История и практика на Пламен Моллов 1 История и практика на Пламен Моллов

Уволненият директор на агенцията по храните отдавна е обект на обвинения, предимно за аутсорсинг на държавни функции

30 май 2015, 3629 прочитания

24 часа 7 дни

29 май 2015, 5802 прочитания

29 май 2015, 5642 прочитания

29 май 2015, 4832 прочитания

29 май 2015, 4282 прочитания

29 май 2015, 4207 прочитания

Всички новини

Библиотека / K10»

К10: Най-скъпият урок
К10: Най-скъпият урок

Най-добрите банки и банкови клонове в България.

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика и икономика" Затваряне
Пъзелът не е разпилян толкова, колкото си мисли Луканов

Иван Костов за провинциалните банкови скандали, участието на БСП и слабия контрол върху банките

Шопинг като на друга планета

Иновации, мобилни устройства и преживяване са новите тенденции в световната търговия според годишната класация на Deloitte

Пропукването на политиката

Изборите в Испания и Полша разтърсиха управленските елити в двете страни и изпратиха предупреждение към Брюксел

Собственикът на соковете Queen’s се разраства в Полша

Групите Maspex и Agros Nova се обединяват и създават най-голямата компания в сектора в страната

МВФ подкрепи юана

В разрез със САЩ фондът обяви, че китайската валута не е надценена

Ясен поглед

Ясен Гюзелев за изкуството на илюстрацията, последната си изложба и защо го търсят само чуждестранни издателства

Чисто и просто

Дизайнерът на бижута Антоанета Иванова за живота й в Лос Анджелис, изложението Origin и модата в днешния хаотичен свят

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 21

Капитал

Брой 21 // 30.05.2015 Прочетете
Капитал Daily, 29.05.2015

Капитал Daily

Брой 99 // 29.05.2015 Прочетете
Капитал Light, брой 21

Капитал Light

Брой 21 // 30.05.2015 Прочетете