Регистрация

// Политика и икономика

4 юли 1994, 12:21, 3604 прочитания

Основни норми за разход на горива на леки и товарни автомобили

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Инфографика

Забележка: 1. Равнинен терен - когато най-високата скоростна предавка на автомобила може да се ползва над 50% от цялата дължина на пътя. 2. Хълмист терен - когато най-високата скоростна предавка на автомобила може да се ползва от 25 до 50% от цялата дължина на пътя. 3. Планински терен - когато най-високата скоростна предавка на автомобила може да се ползва до 25% от цялата дължина на пътя. 4. Тежки условия на движение - при работа на автомобилите на строителни обекти, геологопроучвателни райони, кариери, разкривки, мини, открити рудници, блокове на селското стопанство, терени без пътища и горски обекти.

Увеличаване

Те се определят въз основа на НАРЕДБА №3 от 25 септември 1989 година за нормиране разхода на горива и смазочни материали на автомобилите и мотоциклетите.

С нея се урежда нормирането на разхода на горива и смазочни материали на всички автомобили, използвани от стопанските субекти.

Норменият разход на гориво по смисъла на тази наредба е пределна величина, определяща се от изминатия пробег и експлоатационните условия на работа на автомобилите и мотоциклетите.

Норменият разход на гориво на 100 км пробег се образува от основна норма и допълнителни корекции за специфични експлоатационни условия на работа в някои от следните случаи (дадени са най-често срещаните):

- при характерни пътни условия извън населеното място съгласно приложение, което публикуваме в таблица 2;

- интензивност на движението - движение в чертите на населените места без транзитно преминаване (когато не се извършват товаро-разтоварни работи):

а) до 50 000 жители - увеличение до 3%;

б) от 50 000 до 100 000 жители - увеличение до 5%;

в) от 100 000 до 500 000 жители - увеличение до 15%;

г) за гр. София - увеличение до 25%;

- движение на автомобили с чести спирания (зареждане на търговски обекти, събиране на пощата от пощенски кутии, извършване на инкасирания, обслужване на сервизи и др.) - увеличение до 10%;

- товарни автомобили с товароносимост над 1.5 т (вкл. и тези с повишена проходимост) и автовлекачи, когато изминават над 65 на сто от пробега си с претеглен товар, с маса над 85 на сто от пълната товароносимост на автомобила - увеличение до 20%;

- нови автомобили, пуснати в първоначална експлоатация, и за автомобили, излезли от основен ремонт, както и за автомобили, на които се монтират двигатели, излезли от основен ремонт, през първите 2000 км - увеличение до 5%;

- автомобили след втори основен ремонт - увеличение до 10%;

- зимен период - увеличение до 5%;

- автомобили (без леките), работещи постоянно на къси превозни разстояния на обекти (до 2 км) - увеличение до 10%;

- автомобили, използвани постоянно за технологичен транспорт на територията на предприятието и вътре в цехове, складове и др. - увеличение до 20%;

- автомобили, работещи постоянно по пътища и райони в планински местности, по-високи от 1500 м над морското равнище - увеличение до 20%;

- автомобили на Спешна републиканска консултация при движение извън населено място за оказване на медицинска помощ - увеличение до 15%;

При необходимост от ползване едновременно на няколко коригиращи фактора процентът на изменението се определя като сума или разлика на корекциите, определени за съответните условия на експлоатация.

При превози по пътища или пътни участъци с различни корекции се прилага средно определената за цялото превозно разстояние.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

12 май 2015г.
София Хотел Балкан

www.capital.bg/water

Основни теми в програмата:


- Инвестиционни нужди и източници на финансиране във водния сектор
- Какво означава финансов инженеринг
- Устойчиви финансови решения за водния сектор в Европа - теория на трите Т
- Конкретни механизми за финансиране на ВиК сектора
- Успешни примери за модели на финансиране


www.capital.bg/water

Четвърта годишна водна конференция: Механизми за финансиране на ВиК сектора

Още от Политика и икономика

Вечерни новини: 6 май Вечерни новини: 6 май

Всяка информация от обществения сектор, създадена след 1 октомври 2015 г., да се поддържа в електронен вид; Софийският градски съд е прекратил и върнал на прокуратурата делото срещу бившия зам.-председател на парламента и ДПС Христо Бисеров; Окръжната прокуратура в Хасково е започнала проверка за имотното състояние на кмета на града Георги Иванов, съобщи bTV.; Потребителите на електронните услуги на НАП вече могат да проверяват задълженията си за местни данъци и такси

6 май 2015, 2145 прочитания

Протест срещу правителството и полицейското насилие избухна в Македония Протест срещу правителството и полицейското насилие избухна в Македония

Над 2000 души са се събрали пред сградата на македонското правителство с искане за оставка след поредната "информационна бомба" на опозицията

6 май 2015, 1606 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / Имоти Инвестиции»

Равновесна точка
Равновесна точка

Тенденции и ревю на бизнеса с недвижими имоти и инвестиции в него.

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика и икономика" Затваряне
Пъзелът не е разпилян толкова, колкото си мисли Луканов

Иван Костов за провинциалните банкови скандали, участието на БСП и слабия контрол върху банките

Пет мача до края

ЦСКА е все по-близо да фалита, но новите собственици всячески се опитват да отложат момента

Българският повелител на Силициевата долина

Историята за предизвикателствата преди успеха на Богомил Балкански – предприемач и лектор на DigitalK 2015

"Капитал" търси журналист за ресор "Бизнес и технологии"

От вас очакваме добра базова подготовка, любопитство и желание за работа

Брюксел подобри очакванията си за българската икономика

Брутният вътрешен продукт (БВП) на страната да нарасне реално с 1% през 2015 г. и с 1.3% през следващата година

На ръба на света

Архипелагът Свалбард в Северния ледовит океан, или защо хората обичат това странно място

Единствените ограничения в живота са тези, които сами си поставяте

Житейските принципи на Майлс Хилтън Барбър: първият незрящ, направил експедиция до Южния полюс, пилотирал самолет от Лондон до Сидни, изкачил Килиманджаро и Монблан и участвал в бягане през пустинята Гоби

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 17

Капитал

Брой 17 // 01.05.2015 Прочетете
Капитал Daily, 07.05.2015

Капитал Daily

Брой 83 // 07.05.2015 Прочетете
Капитал Light, брой 17

Капитал Light

Брой 17 // 01.05.2015 Прочетете