Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
4 юли 1994, 12:21, 8027 прочитания

Основни норми за разход на горива на леки и товарни автомобили

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Инфографика

Забележка: 1. Равнинен терен - когато най-високата скоростна предавка на автомобила може да се ползва над 50% от цялата дължина на пътя. 2. Хълмист терен - когато най-високата скоростна предавка на автомобила може да се ползва от 25 до 50% от цялата дължина на пътя. 3. Планински терен - когато най-високата скоростна предавка на автомобила може да се ползва до 25% от цялата дължина на пътя. 4. Тежки условия на движение - при работа на автомобилите на строителни обекти, геологопроучвателни райони, кариери, разкривки, мини, открити рудници, блокове на селското стопанство, терени без пътища и горски обекти.

Увеличаване

Те се определят въз основа на НАРЕДБА №3 от 25 септември 1989 година за нормиране разхода на горива и смазочни материали на автомобилите и мотоциклетите.

С нея се урежда нормирането на разхода на горива и смазочни материали на всички автомобили, използвани от стопанските субекти.

Норменият разход на гориво по смисъла на тази наредба е пределна величина, определяща се от изминатия пробег и експлоатационните условия на работа на автомобилите и мотоциклетите.

Норменият разход на гориво на 100 км пробег се образува от основна норма и допълнителни корекции за специфични експлоатационни условия на работа в някои от следните случаи (дадени са най-често срещаните):

- при характерни пътни условия извън населеното място съгласно приложение, което публикуваме в таблица 2;

- интензивност на движението - движение в чертите на населените места без транзитно преминаване (когато не се извършват товаро-разтоварни работи):

а) до 50 000 жители - увеличение до 3%;

б) от 50 000 до 100 000 жители - увеличение до 5%;

в) от 100 000 до 500 000 жители - увеличение до 15%;

г) за гр. София - увеличение до 25%;

- движение на автомобили с чести спирания (зареждане на търговски обекти, събиране на пощата от пощенски кутии, извършване на инкасирания, обслужване на сервизи и др.) - увеличение до 10%;

- товарни автомобили с товароносимост над 1.5 т (вкл. и тези с повишена проходимост) и автовлекачи, когато изминават над 65 на сто от пробега си с претеглен товар, с маса над 85 на сто от пълната товароносимост на автомобила - увеличение до 20%;

- нови автомобили, пуснати в първоначална експлоатация, и за автомобили, излезли от основен ремонт, както и за автомобили, на които се монтират двигатели, излезли от основен ремонт, през първите 2000 км - увеличение до 5%;

- автомобили след втори основен ремонт - увеличение до 10%;

- зимен период - увеличение до 5%;

- автомобили (без леките), работещи постоянно на къси превозни разстояния на обекти (до 2 км) - увеличение до 10%;

- автомобили, използвани постоянно за технологичен транспорт на територията на предприятието и вътре в цехове, складове и др. - увеличение до 20%;

- автомобили, работещи постоянно по пътища и райони в планински местности, по-високи от 1500 м над морското равнище - увеличение до 20%;

- автомобили на Спешна републиканска консултация при движение извън населено място за оказване на медицинска помощ - увеличение до 15%;

При необходимост от ползване едновременно на няколко коригиращи фактора процентът на изменението се определя като сума или разлика на корекциите, определени за съответните условия на експлоатация.

При превози по пътища или пътни участъци с различни корекции се прилага средно определената за цялото превозно разстояние.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Хитрино: преди и след взрива Хитрино: преди и след взрива

МВР съобщава за петима загинали и 27 ранени, след като композиция с пропан-бутан експлоадира в центъра на селото

10 дек 2016, 541 прочитания

Христо Иванов: Време е да пренесем битката на политическия терен 24 Христо Иванов: Време е да пренесем битката на политическия терен

Бившият правосъден министър обяви създаването на нова партия

10 дек 2016, 13531 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / Транспорт, спедиция, логистика»

Транспорт, спедиция, логистика
Транспорт, спедиция, логистика

Фокус върху сектора с данни, анализ и ревю на актуалните теми

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика и икономика" Затваряне
Пъзелът не е разпилян толкова, колкото си мисли Луканов

Иван Костов за провинциалните банкови скандали, участието на БСП и слабия контрол върху банките

Хубаво излишък, но какво го правим

Наличието на повече публични средства е прозорец на възможностите за реформи, за да настигнем по-бързо доходите на средния европеец

Малко желязо за глинените крака на ЕС

В момента ЕС е военен колос, но реалната му сила е незначителна

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Smokini

Нов ресторант с индустриален дизайн замени емблематичния за Пловдив "Чучура"

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 49

Капитал

Брой 49 // 10.12.2016 Прочетете
Капитал Daily, 08.12.2016

Капитал Daily

Брой 228 // 08.12.2016 Прочетете