Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
19 8 фев 2011, 17:15, 6294 прочитания

Бърз влак се композира...

Консорциум с участието на "Трейс" подписа договор за 317 млн. лв. за жп линията Пловдив - Бургас

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Нямате достъп до тази държава

ЖП връзката с Турция ще бъде прекъсната. Без дебат и предизвестие за частните превозвачи и спедитори

21 яну 2011

Железни "правила"

Държавните влакове ще продължат да се движат, макар и незаконни

15 окт 2010

Колко е трудно да бъдеш железен

БДЖ трябва да започне да оправдава средствата, които се наливат в дружеството

13 авг 2010

Желязна конкуренция

Deutsche Bahn и Rail Cargo Austria навлизат в доминирания от БДЖ сектор на товарните превози

28 май 2010

Елада Експрес

Колко струва пътуването до Атина

19 юни 2009

Реквием за една железница

Държавните железопътни компании обявиха масови съкращения на служители, влакове и линии в антикризисните си планове

5 дек 2008
Когато преди няколко години започнахме да си задаваме въпроса дали някога в страната ще се движат високоскоростни влакове, човек от системата (както наричат БДЖ и компанията, занимаваща се с подръжката на жп инфраструктурата) ни обясни, че това няма да се случи. Никога. Обяснението звучеше така: страната ни е твърде къса.

Колко е "твърде къса" в света на високите жп скорости е въпрос, по който може да се спори. Разбира се има и други, чисто пазарни причини. А именно липсата на сериозен пътникопоток между два големи града, който да оправдае милиардите, които трябва да бъдат инвестирани в пукането на влакове-стрели. Бизнес-моделът на високоскоростните железници за момента работи в държавите от Западна Европа и в Япония, където влаковете са сериозна конкуренция на авиацията.

Към момента обаче в България е на дневен ред така наречената рехабилитация и модернизация на жп линиите. Т.е. подобряване на показателите на отсечките. То също струва стотици милиони левове. Договор за подобна рехабилитация на жп линията Пловдив - Бургас беше спечелен от консорциум между компаниите "Трейс", "КС-13" и италианската GCF. Трите фирми подписаха договор на стойност 317 млн. лв. с Национална компания "Железопътна инфраструктура". Проектът се финансира по Оперативна програма "Транспорт" на ЕС. Това е вторият търг за рехабилитация на линията. Предишният конкурс беше отменен по искане на Брюксел, поради съмнения в корупционни практики.

Рехабилитацията на трасето трябва да намали времето на пътуване с час и 10 минути. В някои отсечки от линията на теория ще може да се развива проектна скорост от 160 км./ч.

По-бързото пътуване до морето обаче все още е в сферата на добрите пожелания. Не само заради това, че проектът трябва да бъде завършен чак през 2014 г. Преди седмици от Национална компания "Железопътна инфрастуктура" обясниха, че няма достатъчно добри влакове, които да могат да развият проектните високи скорости. Въпросните превозни средства ще се купуват на по-късен етап, обясни транспортният министър Александър Цветков при подписването на договора за рехабилитация. По думите му България се е уговорила с Европейския съюз, че щом БДЖ се стабилизира, тя ще кандидатства за бенефициент по оперативна програма "Транспорт" и с европари ще високоскоростни локомотиви и вагони. "За да не се обезсмисли наличието на добра инфраструктура", добави министърът.

Отворен остава и въпросът с другата част от линията, свързваща столицата с морето, а именно отсечката София - Пловдив. Тя е разделена на три участъка. Модернизацията на единия от тях няма да може да започне в този програмен период, тъй като трасето е по-сложно.

На фона на сегашното 8 часово пътуване до морето, всякакви подобрения в жп мрежата, разбира се, са добре дошли. Колкото до истинските високоскоростни влакове - тях ще ги има, само ако станат приоритетна цел на Евросъюза и страните от региона, за да се свържат големите им градове. Или когато дойдат китайците...
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Българските региони са сред най-неконкурентните в ЕС Българските региони са сред най-неконкурентните в ЕС

Страната е една от държавите членки, в които разликата между столицата и останалите региони е най-силно изразена

27 фев 2017, 6648 прочитания

Камарата на частните изпълнители иска законови промени за записа на заповед 3 Камарата на частните изпълнители иска законови промени за записа на заповед

От гилдията предвиждат лишаване от права за ЧСИ Иван Чолаков за три години

27 фев 2017, 1369 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / Регионален бизнес»

Регионален бизнес Бургас
Регионален бизнес Бургас

Какъв е бизнес климатът в региона и как се развива бизнесът

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
"Не ме прекъсвай, имам да ти кажа нещо важно!"

Двучасовият сблъсък между премиера Бойко Борисов и ТВ-феномена Юлиян Вучков в картина и звуци

Във финансовия сектор не всичко е на шест

Еврокомисията отрезви увереността, че след проверките на регулаторите няма риск в системата

Плавен строителен възход в Пловдив

Градът се превърна в предпочитаната дестинация за фирмите от IT и аутсорсинг сектора извън столицата, което вдигна интереса към строителство на офис сгради

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Намерени в превода

Отличеният с три награди "Тони" популярен бродуейски мюзикъл "Авеню Q" в Столичния куклен театър

"Златна" палма

За вредите от палмовото масло, което е почти навсякъде

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 8

Капитал

Брой 8 // 25.02.2017 Прочетете
Капитал Daily, 28.02.2017

Капитал Daily

Брой 33 // 28.02.2017 Прочетете