Регистрация
19 8 фев 2011, 17:15, 5660 прочитания

Бърз влак се композира...

Консорциум с участието на "Трейс" подписа договор за 317 млн. лв. за жп линията Пловдив - Бургас

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Нямате достъп до тази държава

ЖП връзката с Турция ще бъде прекъсната. Без дебат и предизвестие за частните превозвачи и спедитори

21 яну 2011

Железни "правила"

Държавните влакове ще продължат да се движат, макар и незаконни

15 окт 2010

Колко е трудно да бъдеш железен

БДЖ трябва да започне да оправдава средствата, които се наливат в дружеството

13 авг 2010

Желязна конкуренция

Deutsche Bahn и Rail Cargo Austria навлизат в доминирания от БДЖ сектор на товарните превози

28 май 2010

Елада Експрес

Колко струва пътуването до Атина

19 юни 2009

Реквием за една железница

Държавните железопътни компании обявиха масови съкращения на служители, влакове и линии в антикризисните си планове

5 дек 2008
Когато преди няколко години започнахме да си задаваме въпроса дали някога в страната ще се движат високоскоростни влакове, човек от системата (както наричат БДЖ и компанията, занимаваща се с подръжката на жп инфраструктурата) ни обясни, че това няма да се случи. Никога. Обяснението звучеше така: страната ни е твърде къса.

Колко е "твърде къса" в света на високите жп скорости е въпрос, по който може да се спори. Разбира се има и други, чисто пазарни причини. А именно липсата на сериозен пътникопоток между два големи града, който да оправдае милиардите, които трябва да бъдат инвестирани в пукането на влакове-стрели. Бизнес-моделът на високоскоростните железници за момента работи в държавите от Западна Европа и в Япония, където влаковете са сериозна конкуренция на авиацията.

Към момента обаче в България е на дневен ред така наречената рехабилитация и модернизация на жп линиите. Т.е. подобряване на показателите на отсечките. То също струва стотици милиони левове. Договор за подобна рехабилитация на жп линията Пловдив - Бургас беше спечелен от консорциум между компаниите "Трейс", "КС-13" и италианската GCF. Трите фирми подписаха договор на стойност 317 млн. лв. с Национална компания "Железопътна инфраструктура". Проектът се финансира по Оперативна програма "Транспорт" на ЕС. Това е вторият търг за рехабилитация на линията. Предишният конкурс беше отменен по искане на Брюксел, поради съмнения в корупционни практики.

Рехабилитацията на трасето трябва да намали времето на пътуване с час и 10 минути. В някои отсечки от линията на теория ще може да се развива проектна скорост от 160 км./ч.

По-бързото пътуване до морето обаче все още е в сферата на добрите пожелания. Не само заради това, че проектът трябва да бъде завършен чак през 2014 г. Преди седмици от Национална компания "Железопътна инфрастуктура" обясниха, че няма достатъчно добри влакове, които да могат да развият проектните високи скорости. Въпросните превозни средства ще се купуват на по-късен етап, обясни транспортният министър Александър Цветков при подписването на договора за рехабилитация. По думите му България се е уговорила с Европейския съюз, че щом БДЖ се стабилизира, тя ще кандидатства за бенефициент по оперативна програма "Транспорт" и с европари ще високоскоростни локомотиви и вагони. "За да не се обезсмисли наличието на добра инфраструктура", добави министърът.

Отворен остава и въпросът с другата част от линията, свързваща столицата с морето, а именно отсечката София - Пловдив. Тя е разделена на три участъка. Модернизацията на единия от тях няма да може да започне в този програмен период, тъй като трасето е по-сложно.

На фона на сегашното 8 часово пътуване до морето, всякакви подобрения в жп мрежата, разбира се, са добре дошли. Колкото до истинските високоскоростни влакове - тях ще ги има, само ако станат приоритетна цел на Евросъюза и страните от региона, за да се свържат големите им градове. Или когато дойдат китайците...
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още от България

Чуждите туристи са намалели с 24% през първия летен месец - юни 19 Чуждите туристи са намалели с 24% през първия летен месец - юни

Българите предпочитат да почиват извън страната, най-предпочитани дестинации са Турция и Гърция

27 юли 2015, 2565 прочитания

Промените в ДОПК влязоха в парламента заедно със спорните моменти 1 Промените в ДОПК влязоха в парламента заедно със спорните моменти

Целта е приходната агенция по-лесно да събира публичните задължения на хората и фирмите

27 юли 2015, 1321 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / Технологии за бизнеса»

Технологии за бизнеса
Технологии за бизнеса

Поредицата представя ключови тенденции в технологиите и тяхното влияние върху подобряване на работата на компаниите.

Какво става

12:55 Геновева Жечева ще управлява временно фонда за наука

Началникът на отдел "Транснационални научни инициативи" в дирекция "Наука" на МОН беше назначена временно за управител на фонд "Научни изследвания" на мястото на Николай Христов, който беше задържан заради обвинение в убийство на 55-годишен мъж. Прочитане на цялата новина

12:44 Либийски съд осъди на смърт син на Кадафи

Съд в Триполи издаде смъртни присъди за Сейф ал-Ислям Кадафи и други осем души заради военни престъпления, извършени от тях по време на революцията от 2011 г. Прочитане на цялата новина

12:41 Прокуратурата поправи и внесе обвинителния акт срещу Христо Бисеров

Софийска градска прокуратура (СГП) е внесла повторно в съда поправения обвинителен акт за данъчни престъпления срещу бившия зам. Прочитане на цялата новина

11:56 EK: Над 12 милиона сирийци се нуждаят от хуманитарна помощ

Сирийската гражданска война се е превърнала в най-голямата хуманитарна криза в света след края на Втората световна война и вече 12. Прочитане на цялата новина

27/07 Проектът "Скопие 2014" е струвал 560 млн. евро

Реновацията на центъра на македонската столица е струвала около 560 млн. Прочитане на цялата новина

Още от деня
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
"Не ме прекъсвай, имам да ти кажа нещо важно!"

Двучасовият сблъсък между премиера Бойко Борисов и ТВ-феномена Юлиян Вучков в картина и звуци

По острия ръб на компромиса

Кой какво печели от сделките за подкрепата за конституционните промени

Колко е опасно да си играеш с регулацията

За две години КЕВР беше дал възможност на бизнеса да получи доста по-ниски цени. И сега логично той си ги иска

Най-големите телекоми: Крехка стабилност

Потъването при операторите изглежда овладяно, но зоната с турбуленциите още е пред тях

Собственикът на "Нова тв" с ръст на печалбата през второ тримесечие

Българският пазар показва увеличаване на рекламните приходи

Море за носене

Дизайнерът Светослав Станков за типографската си поредица "Море", която може да намерим на тениски, чаши и чанти

Разговор с парфюм

Линда Пилкингтон за марката си Ormonde Jayne или как от една свещ се ражда парфюмна легенда

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 29

Капитал

Брой 29 // 25.07.2015 Прочетете
Капитал Daily, 28.07.2015

Капитал Daily

Брой 141 // 28.07.2015 Прочетете
Капитал Light, брой 29

Капитал Light

Брой 29 // 25.07.2015 Прочетете