Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
19 8 фев 2011, 17:15, 6561 прочитания

Бърз влак се композира...

Консорциум с участието на "Трейс" подписа договор за 317 млн. лв. за жп линията Пловдив - Бургас

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Лукс по релси

Японският влак "Шики-шима" отваря нов ултраскъп сегмент в жп транспорта

5 май 2017

Нямате достъп до тази държава

ЖП връзката с Турция ще бъде прекъсната. Без дебат и предизвестие за частните превозвачи и спедитори

21 яну 2011

Железни "правила"

Държавните влакове ще продължат да се движат, макар и незаконни

15 окт 2010

Колко е трудно да бъдеш железен

БДЖ трябва да започне да оправдава средствата, които се наливат в дружеството

13 авг 2010

Желязна конкуренция

Deutsche Bahn и Rail Cargo Austria навлизат в доминирания от БДЖ сектор на товарните превози

28 май 2010

Елада Експрес

Колко струва пътуването до Атина

19 юни 2009

Реквием за една железница

Държавните железопътни компании обявиха масови съкращения на служители, влакове и линии в антикризисните си планове

5 дек 2008


Когато преди няколко години започнахме да си задаваме въпроса дали някога в страната ще се движат високоскоростни влакове, човек от системата (както наричат БДЖ и компанията, занимаваща се с подръжката на жп инфраструктурата) ни обясни, че това няма да се случи. Никога. Обяснението звучеше така: страната ни е твърде къса.

Колко е "твърде къса" в света на високите жп скорости е въпрос, по който може да се спори. Разбира се има и други, чисто пазарни причини. А именно липсата на сериозен пътникопоток между два големи града, който да оправдае милиардите, които трябва да бъдат инвестирани в пукането на влакове-стрели. Бизнес-моделът на високоскоростните железници за момента работи в държавите от Западна Европа и в Япония, където влаковете са сериозна конкуренция на авиацията.

Към момента обаче в България е на дневен ред така наречената рехабилитация и модернизация на жп линиите. Т.е. подобряване на показателите на отсечките. То също струва стотици милиони левове. Договор за подобна рехабилитация на жп линията Пловдив - Бургас беше спечелен от консорциум между компаниите "Трейс", "КС-13" и италианската GCF. Трите фирми подписаха договор на стойност 317 млн. лв. с Национална компания "Железопътна инфраструктура". Проектът се финансира по Оперативна програма "Транспорт" на ЕС. Това е вторият търг за рехабилитация на линията. Предишният конкурс беше отменен по искане на Брюксел, поради съмнения в корупционни практики.

Рехабилитацията на трасето трябва да намали времето на пътуване с час и 10 минути. В някои отсечки от линията на теория ще може да се развива проектна скорост от 160 км./ч.

По-бързото пътуване до морето обаче все още е в сферата на добрите пожелания. Не само заради това, че проектът трябва да бъде завършен чак през 2014 г. Преди седмици от Национална компания "Железопътна инфрастуктура" обясниха, че няма достатъчно добри влакове, които да могат да развият проектните високи скорости. Въпросните превозни средства ще се купуват на по-късен етап, обясни транспортният министър Александър Цветков при подписването на договора за рехабилитация. По думите му България се е уговорила с Европейския съюз, че щом БДЖ се стабилизира, тя ще кандидатства за бенефициент по оперативна програма "Транспорт" и с европари ще високоскоростни локомотиви и вагони. "За да не се обезсмисли наличието на добра инфраструктура", добави министърът.



Отворен остава и въпросът с другата част от линията, свързваща столицата с морето, а именно отсечката София - Пловдив. Тя е разделена на три участъка. Модернизацията на единия от тях няма да може да започне в този програмен период, тъй като трасето е по-сложно.

На фона на сегашното 8 часово пътуване до морето, всякакви подобрения в жп мрежата, разбира се, са добре дошли. Колкото до истинските високоскоростни влакове - тях ще ги има, само ако станат приоритетна цел на Евросъюза и страните от региона, за да се свържат големите им градове. Или когато дойдат китайците...
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Линията на бедността пада до 308 лв. през 2016 г. Линията на бедността пада до 308 лв. през 2016 г.

Ниската степен на образование и липсата на работа поставят хората в по-голям риск от живот в лишения

23 юни 2017, 5765 прочитания

Болтовете не падат сами 6 Болтовете не падат сами

Прокурори, пътища, автомобили - какво се случи с колата на Лозан Панов

23 юни 2017, 13869 прочитания

24 часа 7 дни

23 юни 2017, 19215 прочитания

23 юни 2017, 13679 прочитания

23 юни 2017, 12681 прочитания

23 юни 2017, 9533 прочитания

23 юни 2017, 7781 прочитания

Всички новини

Библиотека / Регал»

Регал
Регал

Издание за бизнеса с бързооборотни стоки

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
"Не ме прекъсвай, имам да ти кажа нещо важно!"

Двучасовият сблъсък между премиера Бойко Борисов и ТВ-феномена Юлиян Вучков в картина и звуци

Санирането в България: Гори ли стиропорът

След пожара със 70 жертви в саниран блок в Лондон, един въпрос витае наоколо: безопасна ли е изолацията? Отговорът е тревожен.

Мадрид и Каталуния отново на ръба

Обявеният за октомври референдум за независимост на автономната област за пореден път изостри отношенията с централното испанско правителство

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Пяната на дните

Джон Брус от холандската пивоварна De Molen

Open Office

Алтернативи на работното място през летните месеци

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 25

Капитал

Брой 25 // 24.06.2017 Прочетете
Капитал Daily, 22.06.2017

Капитал Daily

Брой 94 // 22.06.2017 Прочетете