Регистрация

// Политика и икономика / България

1 13 дек 2011, 23:11, 3634 прочитания

Задържане на ключови служители

Запазването на ценните хора във фирмата е предизвикателство номер едно

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Петър Ганчев е ръководител отдел "Обучения" в Adecco - България. Преди да се присъедини към екипа на Adecco, Петър е бил търговски директор на учебен център New Horizons - България. Бил е хоноруван преподавател в магистърска програма "Електронен бизнес и електронно управление" в СУ "Св. Климент Охридски", а преди това е бил акаунт мениджър в Taxback.

В Adecco - България, Петър Ганчев администрира програми за обучение и развитие, координира осигуряването на функционален трансфер на знания и умения в съответствие с потребностите по нива и направления.

Допълнителна информация за профила на Петър Ганчев е налична на: http://bg.linkedin.com/in/petarganchev
>

Запазването на ключови служители, особено на най-добрите сред тях, е голямо предизвикателство за всяка  сфера. Най-добрите хора са винаги търсени. В миналото най-добрите служители се задържаха с повече пари, по-големи офиси и завъртени звания. Но вече не е толкова просто и компании, които осъзнават това, трябва да преосмислят много от основните си практики за наемане на кадри, за да могат да се състезават за талантливи служители.

Поставете добро начало


Първите впечатления са много важни и първите няколко дни работа са от огромно значение за дългосрочното задържане на служители. За да сте успешни, трябва да излезете от рамките на обичайната политика на ориентиране на паза­ра на труда. Разбира се, важно е новите служи­тели да прочетат ръководствата и да прегледат справочниците с политика на компанията. Но за ключови изпълнители първите работни дни тряб­ва да са повече от това.

Висшето ръководство трябва да вземе тези служители под крилото си и да се грижи за тях. Поканете ги да се присъединят към екипи за специални проекти или към сесии за планиране, намерете повод да изнасят презентации пред висшето ръководство на срещите на високопоставени служители. Вдъхновете ги още от първия ден и ще сте изминали голяма част от пътя към тяхното задържане.

Използвайте двете най-мощни думи на работното място

Какво друго искат от работата си служителите освен заплата? Похвала за добре свършена работа. Най-силният начин да похвалиш служител е също и най-лесното нещо, което може да се направи – просто кажете "благодаря".

Да похвалиш служител за добре свършена работа не е нещо ново, но е винаги актуално, а сега е по-важно от всякога. Възнаграждението е право. Признанието е подарък. По креативен начин изразете своето отношение към работата на служителите – от малки благодарствени бележки до дни на признателност, и те ще чувстват, че вие и компанията цените техния принос. Това е допълнителен стимул, за да останат.

Изследванията показват, че най-предпочитаният вид награда е личното, навременно признание от прекия ръководител. След като проучванията върху служители показват, че най-голямо влияние върху удовлетворението от работата има ръководителят, всички мениджъри имат правилните предпоставки да постигнат високо ниво на удовлетворение сред хората си.

Слушайте и се учете

Да ви слушат и да бъдете чути от другите е знак, че сте уважавани и ценени. Днешните служители искат гласност – да разкрият проблеми, да споделят идеи, да правят предложения. Въпреки че съобразителната подкрепа е важна за служителите, повечето искат да бъдат уважавани и чути.

Вашите служители са човешки същества

Балансът може да бъде второто най-търсено нещо от служителите след облагите. В многобройни анкети не парите, а балансираният начин на живот е посочен като най-голям приоритет от младите кандидати за работа.

Сред работещите се формира ново отношение, оспорващо на пръв поглед толкова дълбоко вкоренени ценности като финансова стабилност и успешна кариера. Все повече хора определят успеха не само от финансова гледна точна, но и от качеството си на живот.

Ако преди 50 години бе използван терминът "баланс работа/живот", повечето хора щяха да гледат странно. Тогава нямаше такъв израз, да не говорим за идея! Никой не е признавал факта, че хората имат житейски проблеми, които трябва да се балансират с работата им.

Прескачаме в наши дни и работата вече може и да не е приоритет номер 1 на служителите – може дори да не е и номер 2. Хората имат многобройни нужди и притеснения: да подкрепят своите семейства финансово и емоционално, да изградят значими връзки с околните, да развият други интереси и хобита и какво ли още не.

Най-големият стимул за лоялността на служителите е мениджърите да признаят нуждата от балансиране на работата с личния живот. Наскоро проведени проучвания относно отдадеността на служителите разкриха, че увеличената подкрепа на работното място към проблеми от гореспоменатия баланс увеличава и лоялността.

Просто е – колкото повече приемате и се отзовавате на желанието за баланс в живота на служителите си, толкова по-отдадени ще са те.

Помогнете на хората си да израснат и да успеят

Друг ключов фактор за задържането на служител е предоставянето на възможности за развитие. Покриване на студентски заеми, обучения, абонамент за специализирани издания, възможности за повишение и форуми за развиване на нови умения – всичко това е от огромно значение за днешните топ служители.

Златното правило – забавлявайте се

Ако има една постоянно повтаряща се идея в това ръководство, тя е, че признанието е най-силното и най-неизползвано средство на мениджмънта. Всеки иска признание. Всеки има нужда от него. Признанието увеличава вероятността получилото похвала действие да бъде повторено. Когато опитите за признание на служители се примесят с малко забавление, те създават още по-запомнящо се преживяване. А не е ли точно това целта, когато изказваме признание към някого?

Помнете – възрастните са просто пораснали деца. Ние никога не надрастваме нуждата си от признание, одобрение, забава и игри. Заблуждаваме се като си мислим, че да си възрастен означава да си сериозен през цялото време.

Когато освободим голямото дете в нас, освобождаваме източник на сила, енергия и ентусиазъм, превръщащи предизвикателствата в постижения. Подсилете тези постижения с незабравими моменти на изразено внимание и получавате печеливша комбинация – работно място, което мотивира, дава възможности и е чисто забавление. Това е работно място, на което служителите искат да останат.

 

 

 

 
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне

Появиха се подпалвачи на коли и извън София

Изгоряха автомобили в Бургас и исперихско село