Регистрация

// Политика и икономика / България

124 31 май 2012, 21:47, 18338 прочитания

Въпроси и отговори за пушенето

Кои места са обществени, къде може/не може да се пуши, кой ще контролира... плюс останалите важни неща, които трябва да знаете за влязлата в сила забрана

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Независими депутати предлагат отмяна на забраната за пушене

Кирил Гумнеров и Стоян Иванов внесоха проект за смекчаване на пълната забрана

28 сеп 2012

А мога ли да запаля "ей там"?

Как ще се контролира забраната за пушене и как тя да бъде ефективна

1 юни 2012

Защо пълната забрана за пушене издава управленско безсилие

Вместо да въведе справедлив ред, властта избра по-лесното – абсолютна забрана

1 юни 2012

Да запалим по фас за здравето на децата ни

Забраната за тютюнопушене на обществени места няма да откаже никого от цигарите. Но е превенция, за да не започват да пушат други

1 юни 2012

Две истории без дим (видео)

Забраната за пушене и очакванията на собствениците на заведения

31 май 2012

Парламентът забрани пушенето на закритo от 1 юни

Забраната ще важи и за дворове на училища, детски градини, стадиони, но не за паркове и спирки на транспорта

17 май 2012

Здравната комисия потвърди на второ четене забраната за пушене на закрито

Отхвърлен беше проект ограничението да важи и за стадиони и летни кина

10 май 2012
Къде няма да може да се пуши?

Досега пушенето беше забранено в здравните и учебните заведения, детските градини, обществените превозни средства и частично в закритите помещения и места.

От 1 юни то трябва да спре във всички закрити обществени помещения, на работното място и във всички помещения със спомагателно и обслужващо предназначение в офиса, както и на няколко вида открити обществени места. Вече няма да може да се пуши върху прилежащите терени и тротоари на детските ясли, детските градини, училищата, ученическите общежития и местата, където се предоставят социални услуги за деца.

Няма да може да се пуши на площадките за игра (без да има точна дефиниция), на места, където са организирани мероприятия за деца и ученици, в спортните обекти, летните кина и театри по време на спортни и културни прояви. Сега стои въпросът, ако на мястото пред блока няма съоръжения за игра, а само пейки и празно място, това детска площадка ли е или открито обществено място.

След като се забранява пушенето на закрити обществени места, кои места са обществени?

Според Закона за здравето обществени са всички места, които са обществено достъпни и/или предназначени за обществено ползване, без оглед на собствеността или правото на достъп, включително и един много голям списък от места, на които ще бъде забранено пушенето, ако са закрити. Става въпрос за плувни басейни; спортни обекти - стадиони, спортни зали, игрални площадки, фитнес центрове; театри, киносалони, концертни зали, читалища; транспортни средства за обществен превоз; лечебни и здравни заведения, средства за подслон, места за настаняване, заведения за хранене и развлечения; сградите, до които всяко лице има достъп, включително и административните учреждения и други сгради, в които се обслужват или имат достъп гражданите.


Фотограф: Цветелина Белутова
Къде може да се пуши?

В къщи, в колата, пред сградата, на улицата, с изключение на тези около детските градини, училища и т.н. Освен това може да се пуши на откритите места пред ресторантите и заведенията за хранене. На летищата могат да бъдат обособени специално вентилирани кабинки за пушене.

Може ли да се пуши на терасата на офиса, хотела, ресторанта, на плажа?
 
Да, там също може да се пуши. Изискванията на закона не се отнасят до терасите на хотели, ресторанти, офиси, както и на плажа. Място без стени не попада в определението на закона.

Може ли в офиса и хотела да се направят вентилирани кабинки за пушене като тези на летището?

Не. Обособени вътрешни места за пушене може да има само на летищата, т.е. в офиса и в хотелите не може да има.

Ще може ли да се пуши на работното място и в места със спомагателно и обслужващо предназначение в него?

Не, няма да може - нито на самото работно място, нито в кухнята, помещението с кафе-машината, складовите и тоалетните помещения. Но може да се пуши на терасата на офиса и пред самата сграда.


Фотограф: Юлия Лазарова
Може ли да се пуши в Борисовата градина?

Да. Стига да не е на детска площадка. Борисовата градина е открито обществено място.

Ще може ли да се пуши на спирка на градския транспорт?

Законът за здравето разрешава да се пуши на спирките на градския транспорт. Не и на метрото обаче. Ще може да се пуши по улицата, пред сградите, както и вкъщи и в колата.

Може ли да се пуши в заведение, ако е затворено за частно парти? Може ли да се пуши в частен клуб, в който се влиза с членски карти?

Не, не може. Юристите смятат за спорно дали частният клуб е закрито обществено място или не. Д-р Димитър Димитров, и.д. директор на Дирекция "Обществено здраве" към Министерството на здравеопазването, обясни, че не може да се пуши на частни партита и в частни клубове, дори и да са с членски карти.

"В нито един закон няма дефиниция за частен клуб или парти, те спадат в категорията закрити обществени обекти", допълни той. Според Димитров те са достъпни за цялата общественост и не се са освободени от изискванията на закона. Дали обаче този аргумент би издържал в съда е спорно, защото може да има случаи, в които достъпът е ограничен с точни критерии.

Собствениците също така са задължени да допускат контролните органи на проверка. В противен случай подлежат на санкции и наказателна отговорност. 

Кой ще контролира забраната в баровете и ресторантите?


Задължението е и на посетителите, и на собствениците. Посетителите трябва да знаят, че пушенето е забранено и могат да понесат глоба за това. Същото се отнася до собствениците, които трябва да контролират забраната да се спазва. Те могат да направят това, като на видно място обявят, че не се пуши и откажат да предоставят на клиентите си пепелници.

Инспекторите от регионалните здравни инспекции ще глобяват нарушителите. Обикновено инспекторите ще бъдат придружавани от полицаи, в противен случай нямат право да изискват лични документи, могат само да напишат акт на заведението, но не и на гражданина, ако не им е предоставил доброволно документите си.  

Инспекторите са общо 650 за цялата страна. Те обаче не се занимават само със забраната за пушене, но контролират и шума, замърсяванията, хигиената, здравни и санитарни условия, всички показатели, които касаят здравето на хората. "Броят на инспекторите не е особено голям. Дори и всички контролни органи да имат правомощия, пак е невъзможно до всяко нарушение да има контролен орган. Въпросът е как да направим така, че обществото да приеме това като нормална обществена норма", коментира д-р Димитър Димитров.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

124 коментара

Избор на тип:
Преглед на профил ldnbox Рейтинг: 1374 Неутрално
31 май 2012 22:27 1
- +Оценка
-91 +87

А има ли някакъв телефон на който ще може да се сигнализира при нарушения. Щото с тия 650 проверяващи няма да стане работата.

_____

We are Traders!
 
Преглед на профил Distributed Рейтинг: 2559 Неутрално
31 май 2012 22:41 2
- +Оценка
-78 +81

Точно. На най-важния въпрос не сте отговорили:

На кои телефони подаваме сигнали?

Публикувано през m.capital.bg

_____

Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
 
Преглед на профил d.dragomirov Рейтинг: 666 Любопитно
31 май 2012 22:43 3
- +Оценка
-15 +58

До коментар [#1] от "ldnbox":

На мен ми е много чудно как ще стане номера с тия проверки. Едва ли при подаден сигнал здравния инспектор или полицая (или който там отговаря за проверките) ще дойдат да ме проверят в рамките на 5мин. , колкото е средното време нужно за изпушването на 1 цигара.

_____

"Show me a sane man and I will cure him."
 
Преглед на профил ventsy Рейтинг: 672 Неутрално
31 май 2012 23:00 4
- +Оценка
-19 +72

До коментар [#3] от "d.dragomirov":

Целта надали е да се глобява всяко нарушение. По-скоро, целта е системното пушене на закрито да бъде сведено до минимум, а след известно време хората ще свикнат и даже няма да има нужда от проверки.

Как ще стане това? Ами с яки глоби на собствениците които позволяват системно нарушаване на закона и за системните нарушители пушачи.
Надали някой собственик на заведение, ще рискува да позволи клиентите да пушат ако знаят че има реална опастност да бъдат глобени.

 
Преглед на профил RONIN Рейтинг: 15 Весело
31 май 2012 23:02 5
- +Оценка
-36 +19

До коментар [#3] от "d.dragomirov":
...ще му духаш!

_____

HONOR AND DIGNITY
 
Преглед на профил dimitar1961 Рейтинг: 269 Гневно
31 май 2012 23:36 6
- +Оценка
-78 +107

Още не са приели закона, а се навъдиха доносници. Предателско племе!
До коментар [#1] от "ldnbox":

 
Преглед на профил dimitar1961 Рейтинг: 269 Неутрално
31 май 2012 23:39 7
- +Оценка
-137 +137

Този закон дискриминира голям процент от българите (не знам колко точно, но може би поне 50% са пушачите). Баровете, кафенетата и т. н. са ЧАСТНИ заведения, а не обществени. Нека собственикът реши дали там да се пуши или не. Така ще се обособят заведения за пушачи и заведения за непушачи. И всеки ще ходи където си иска. Никой не кара непушачите да влизат в заведения където се пуши. Аман от тази агресивност на непушачите!!!

 
Преглед на профил kilmer Рейтинг: 449 Неутрално
1 юни 2012 00:10 8
- +Оценка
-137 +112

Пушачите, спрете с наглостта си! Засрамете се! Колко години най-нагло и безпардонно ни тровите и вмирисвате??? СТОП, това е краят, проявете най-накрая поне малко възпитание и цивилизованост!!!
Капитал, прави са колегите, изтървали сте най-важното, кой е номера за сигнали за нарушение на закона???

Публикувано през m.capital.bg

 
Преглед на профил dimi_z Рейтинг: 355 Неутрално
1 юни 2012 01:08 9
- +Оценка
-27 +74

ЧАСТНИ заведения- цитат на коментар #7 от “dimitar1961”


Обаче са обществени места. Всеки, който има проблем да разбере, че може да има обществено място, което е частна собственост има много голям проблем да разбере света и системата в която се намира. Препоръчвам задълбаване в литературата.

 
Преглед на профил Dragoslava Рейтинг: 5934 Неутрално
1 юни 2012 04:29 10
- +Оценка
-1 +21

Говорят за частни клубове, но едва ли е възможно.

 
Преглед на профил marinella.ivova Рейтинг: 166 Весело
1 юни 2012 06:05 11
- +Оценка
-51 +65

До коментар [#7] от "dimitar1961":

Кого, казваш, дискриминира? Ако някой майка му го е родила с цигара в устата, то тогава ще призная пушенето за фундаментално човешко право. А и момента с частните заведения не ти е много ясен.

 
Преглед на профил ju.li Рейтинг: 2721 Любопитно
1 юни 2012 06:37 12
- +Оценка
-22 +87

Като поканя 50 човека на гости, къщата ми става ли "обществено заведение"?

 
Преглед на профил els_g Рейтинг: 294 Весело
1 юни 2012 06:54 13
- +Оценка
-61 +81

До коментар [#9] от "dimi_z":
А всеки, който заради фанатизма си се присъединява към тези, които отнемат исконното човешко право на свободна воля, на свободен избор, напълно си заслужава да падне в гроба, който копае другиму! Войнстващи непушачи, продължавайте да сечете клона, на който седите! Одобрявайте истерично и злорадо отнемането на права на другите! Но си поемете и пълната отговорност за последствията, когато ви застигнат.
Най-добре се смее този, който се смее последен...

 
Преглед на профил николай Рейтинг: 514 Неутрално
1 юни 2012 06:58 14
- +Оценка
-19 +128

Въпреки, че съм пушач, подкрепям идеята заведенията за хранене да са без цигарен дим...Но трябва да има заведения за пушачи. Ще сезирам Комисията за защита от дискриминация!

Съгласен съм, че на детските площадки и в училищата не трябва да се пуши! В момента в България деца на по 12-14 години пушат повече от комини.

 
Преглед на профил els_g Рейтинг: 294 Весело
1 юни 2012 07:18 15
- +Оценка
-16 +47

До коментар [#12] от "ju.li":
Не, обаче тогава ще попаднеш в друга категория нарушение - че вдигаш шум и пречиш на съседите. С една дума, освен ако не живееш самотно в гъсти гори тилилейски, все си в нарушение! Което, навярно, е и целта на всичките тези недомислици, които се величаят като "закони".

 
Преглед на профил ju.li Рейтинг: 2721 Весело
1 юни 2012 07:31 16
- +Оценка
-7 +37

До коментар [#15] от "els_g":

И комшиите са поканени :) , но само пушачите.

 
Преглед на профил rkirov Рейтинг: 1114 Неутрално
1 юни 2012 07:43 17
- +Оценка
-19 +65

До коментар [#14] от "niki_m":
Пушач съм ,подкрепям идеята за заведения за непушачи и за това да не се пуши пред детски градини , на детски площадки и на стадиони .Но трябва да има и вариант за пушачите да могат да посещават увеселителни заведения . Ако сезираш комисията за дискриминация заставам зад теб .


_____

Новините заслужават весели коментари
 
Преглед на профил classicc Рейтинг: 495 Неутрално
1 юни 2012 07:45 18
- +Оценка
-45 +36

До коментар [#13] от "els_g":

Свободната воля и свободният избор, за които говориш никой не ги нарушава и никой не ги отнема. Ограничават се местата на които можеш да практикуваш твои навици/привички/нужди.

Ако ти забранят да пикаеш на в заведенията и на детските площадки, но ти е позволено да го правиш в дома и в колата си, тогава също ли ти "отнемат исконното човешко право на свободна воля, на свободен избор"?

 
1 юни 2012 08:09 19

Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

Преглед на профил classicc Рейтинг: 495 Неутрално
1 юни 2012 08:22 20
- +Оценка
-25 +28

До коментар [#19] от "Нахален!":

А така, мръсните доносници искат да ограничат жертвите на пасивното пушене!!!!!!!!! Долни, злобни наглеци!!!!!!! (последните са с минимални заплати разбира се)

 
Преглед на профил mohito Рейтинг: 353 Любопитно
1 юни 2012 08:34 21
- +Оценка
-3 +26

Аз така и не разбрах относно заведенията на откито, може или не може да се пуши ?!?!
Като пример, повечето кафенца по центровете масите им са разположени на самия тротоар/булевард/площад, ако изляза на въпросния тротоар мога да пуша, ако седна на столчето от кафето на тротоара- вече не мога да пуша ?!?!?!

 
Преглед на профил dimitar1961 Рейтинг: 269 Неутрално
1 юни 2012 08:41 22
- +Оценка
-44 +73

Ще припомня изказване на един немски свещеник от времето на нацизма. Извинявам се ако цитатът ми не е точен, но предавам същността на изказването. "Мълчахме си когато подгониха бавноразвиващите се, когато подгониха евреите и комунистите, а сега - когато подгониха католиците - вече няма кой да се застъпи за нас." Така че, скъпи непушачи, подгответе се. Тоталитарното мислене не се ограничава с една единствена забрана. Сега злорадствате и подкрепяте правителството, но утре ще отнемат някои ваши права, така че БЪДЕТЕ ГОТОВИ! Очаквам бодряшкия ви отговор ВИНАГИ ГОТОВИ!

 
Преглед на профил ivaylo_kolev Рейтинг: 932 Гневно
1 юни 2012 09:43 23
- +Оценка
-32 +37

ДОНОСНИЦИ!!!!

_____

За едни благата, за други ла*ната
 
Преглед на профил petrrova Рейтинг: 8 Неутрално
1 юни 2012 10:03 24
- +Оценка
-16 +82

Вчера посетих един клуб, в който за първи път не се пушеше. За мое голямо изумление всички посетители спазваха забраната и вътре беше много приятно и не беше задимено. В същото време установих една много готина тенденция, всички пушачи излизаха от време на време пред заведението, за да пушат и част от тях дори завързаха запознанства помежду си. Започваха да общуват и доста време така прекарваха извън заведението. Нещо, което в последните години се случваше все по-рядко в препълнените заведения, където едвам чуваш какво ти се говори.

 
Преглед на профил Mихаил Тодоров Рейтинг: 638 Весело
1 юни 2012 10:06 25
- +Оценка
-2 +3

До коментар [#22] от "dimitar1961":

Законът на Годуин...

 
Преглед на профил blagat Рейтинг: 8 Неутрално
1 юни 2012 10:07 26
- +Оценка
-43 +42

Ха ха ха... Значи въвеждането на ред в държавата е нарушение на човешките права. Някои хора са безнадеждет случай. Ей заради такива сме на опашката на света.

 
Преглед на профил ldnbox Рейтинг: 1374 Неутрално
1 юни 2012 10:17 27
- +Оценка
-14 +31

Да ви кажа от личен опит. В Испания точно така работи системата с телефон на който се подават сигнали. И до няколко дни заведението се проверява. При системни нарушения глобите са скандални.

_____

We are Traders!
 
Преглед на профил ivan_g Рейтинг: 334 Неутрално
1 юни 2012 10:25 28
- +Оценка
-38 +28

До коментар [#18] от "classicc":

Да - само, че се нарушава частната собственост. Никой не може да ми каже какво може и какво не в МОЯ ресторант. В държавните ясли, стадиони, паркове и т.н. държавата да си забранява колкото си иска.

 
Преглед на профил pruch Рейтинг: 747 Любопитно
1 юни 2012 10:27 29
- +Оценка
-28 +41

Винаги съм се чудил как същите тия отворковци и борци за правата на пушачите ,когато отидат някъде ,където забраните за пушене са допълнени с безусловно налагане на санкции започват да спазват точките и запетайките на ограниченията.Защо "ограниченията на правата " на пушачите да са ОК в Англия но не и в България?

_____

Не се бори с прасе. Накрая и двамата ще се окаляте, но на него това ще му хареса!
 
Преглед на профил geordgeo Рейтинг: 785 Весело
1 юни 2012 10:28 30
- +Оценка
-28 +37

Екстра и честито на всички непушачи! Няма вече да смърдим на катран и какво ли още не докато си пием кафенцето или се храним!

 
Преглед на профил slon Рейтинг: 460 Неутрално
1 юни 2012 10:29 31
- +Оценка
-42 +41

Интересни са ми тези НЕдоносници, които всячески се борят за свещенното им право да пушат където си искат и да пращат подяволите всички хора, които не пушат.
Същите тези НЕдоносници, си купуват цигари без бандерол или правят всевъзможни шашми, за да им излезе по-евтино. Драги ми НЕдоносници, ако сте от тези, описани по-горе, моля обърнете внимание, че сте част от един незаконен пазар и затова с удоволствие ще ви издаваме!
А на тези, които пък не са от групата, ще им кажа, че както преди доносниците си стояха вкъщи заради вас, пардон бяха свободно избрали да не ходят на обществени места, сега Вие ще имате правото да избирате да си стоите вкъщи!

 
Преглед на профил 45iv Рейтинг: 487 Весело
1 юни 2012 10:45 32
- +Оценка
-34 +45

И кога ще забранят консумацията на алкохол и яденето в заведенията?

 
Преглед на профил Podkrepa Рейтинг: 171 Неутрално
1 юни 2012 10:50 33
- +Оценка
-4 +18

Ох сега трябва да обикалям да търся цигари без бандерол, за да не ме хванат да пуша. Сигурен съм обаче че както си му е реда, ще бъдат чувствително намалени и здрвноосигурителните ми вноски като по-малко рисков. Крайно време е да спрем да хрантутим мангалите и безработните с пороците си.

 
Преглед на профил goschko Рейтинг: 171 Любопитно
1 юни 2012 10:52 34
- +Оценка
-32 +24

На кой телефон могат да се подават сигнали за нарушения?

 
Преглед на профил avalon_j.n. Рейтинг: 333 Неутрално
1 юни 2012 10:52 35
- +Оценка
-11 +24

Имам един "ГЕНИАЛЕН" въпрос, ако технологично цигарата (пурата, лулата на на стойка, нергелето) пуши, а субекта не извършва никакво укоримо от закона действие ( т.с.не пуши, а паленето е инкриминирано във съвсем друга област на обществено правната уредба), и при всеобщият съдебен контрол на глобите (по инициатива на Омбуцманът), както и ако се замислят "глупавите", които палят в заведенията, но не пушат, колко международни, вътрешно европейски и конституционни права имат като РАЗЛИЧНИ (чужденци - не ползващи кирилицата и/или латиницата, зависими, инвалиди, психически болни - депресирани, фрустрирани, изпадналите в шок пенсионери (от шоковото повишаване на минималната пенсия от 136 на 145 лева), служителите, от силовите структури избрали с този "инструмент" да привлекат вниманието на обществото и медиите и т.н.).
Извод: Законът руши обществото, като обявява само една част от българите и пребиваващите в страната чужденци за "арийци".

 
Преглед на профил Podkrepa Рейтинг: 171 Весело
1 юни 2012 10:53 36
- +Оценка
-14 +25

До коментар [#24] от "petrrova":

Нали... вместо да пушат в заведенията, където няма малолетни но има вентилация, вече го правят пред тях, където минават майките с количките. Ей така, за здраве и пример.

 
Преглед на профил Chievo Рейтинг: 494 Неутрално
1 юни 2012 10:54 37
- +Оценка
-31 +39

До коментар [#19] от "Нахален!":

Докато не попаднеш на някой по-корав от теб, да ти разбие устата, че да не можеш да лапнеш цигара после.

До коментар [#28] от "ivan_g":

Няма такова чудо като ТВОЯ ресторант. Ресторантът е обществено място.

До коментар [#22] от "dimitar1961":

Изобщо не злорадстваме. Защо ли пушачите в офиса ни нямат никакъв проблем да излизат навън и да пушат? Може би защото са достатъчно интелигентни, да уважават правата на другите?

Като цяло се радвам, че лекичко се отдалечаваме от Ориента. Дори в Турция има подобна забрана за пушене, и хората нямат проблем да я спазват.

За пушачите - погледнете го от добрата му страна. Няма да се вмирисвате, пред заведенията ще е Фейсбук наживо - ще имате чудесен повод да се запознаете с други хора. Току виж някой се запознал с бъдещата си половинка, пушейки пред заведение.

 
Преглед на профил kh Рейтинг: 438 Неутрално
1 юни 2012 10:56 38
- +Оценка
-25 +33

Кефи максимално, един закон и вече активно здравите сили на будното гражданството търсят къде да подават сигнали в стил "Моля другарко, той пуши!!!!" ;)

 
Преглед на профил kh Рейтинг: 438 Неутрално
1 юни 2012 10:56 39
- +Оценка
-13 +36

Иначе аз се питам - ако седна на външната половина на перваза на прозореца в офиса ми и краката ми висят навън може ли да пуша докато съм на работа?

 
Преглед на профил shakez Рейтинг: 285 Неутрално
1 юни 2012 10:59 40
- +Оценка
-26 +49

Също съм пушач и да ви кажа не смятам, че ще е много приятно да пуша навън на -20 /за зимата говоря/. В същото време подкрепям идеята за ограничаване на тютюнопушенето. Въпросът е "къде е вратичката". На всички непушачи, драскачи, които с такъв патос и неприкрита злоба обясняват, как са много щастливи, че "ей сега ще ги видим тия мръсни пушачи", мога да кажа само едно: "Вие сте по-болни от пушачите, ментално болни". Да опитвах се да откажа цигарите, спрях да пуша за известно време, но през цялото това време не ми дремеше особено от факта, че около мен всички пушеха и заведенията бяха задимени. Единственото лошо в случая е пасивното пушене. Това е и основната ми идея да съм в подкрепа на мерките за ограничаване на тютюнопушенето на обществени места. Ментално увредените душички, дребни, им пожелавам успех и много ще се радвам да ги видя как крякат, ако техни навици бъдат "държавно зачеркнати".

 
Преглед на профил Еколог # 27 Рейтинг: 872 Гневно
1 юни 2012 11:02 41
- +Оценка
-30 +25

До коментар [#7] от "dimitar1961":

Не, драги, пушачите ме дискриминират мен! Откъде накъде някой ще ми натрапва дима си???

_____

Път без препятствия не води до никъде.
 
Преглед на профил ivan_g Рейтинг: 334 Неутрално
1 юни 2012 11:07 42
- +Оценка
-15 +20

До коментар [#37] от "Chievo":

А стига 'обществено' - да не би обществото да плаща на миячките и готвачите...или да ми плаща наема..

 
Преглед на профил mohito Рейтинг: 353 Любопитно
1 юни 2012 11:24 43
- +Оценка
-1 +21

Аз и друго да питам, някой разправял ли се е с пияни/дрогирани в заведение?!? Че на повечето места сервитьорите са от женски пол, а как ще му каже да си изгаси цигарат, и какво всъщност може да направи ?!?
Понеже глобата за кадещия нарушител е ... (всъщност не съм сигурен колко е) има няма 100лв, аз за собственика няколко хиляди !!!! И съм сигурен, че на пушача няма как да му ги, ама виж кафеджията ще му изкарат душичката ?!!!?!

 
Преглед на профил mohito Рейтинг: 353 Неутрално
1 юни 2012 11:27 44
- +Оценка
+7

п.п. допълнение.
Като прявиш по няколко неща на куп, се получават грешки :)
На пушача няма как да му вземеш глобата.

 
Преглед на профил avalon_j.n. Рейтинг: 333 Неутрално
1 юни 2012 11:33 45
- +Оценка
-6 +33

До коментар [#27] от "ldnbox":

Разказване на приказката за доносниците в "обърнат вариант":
"Ало, ало Червената шапчица изяде Вълкът..."
Телефоните да са безплатни. Доносниците да се стимулират. На челата на пушачите да се татуира... по избор на новите арийци.

 
Преглед на профил ilinko Рейтинг: 556 Весело
1 юни 2012 11:37 46
- +Оценка
-22 +18

Ей, голямо мрънкане от пушачи.

Те всъщност не виждат обаче хубавата страна :) Като е забранено да се пуши в заведенинето или в офиса ще трябва да се излезе отпред за по цигара. А там ще има и други, които пушат... и с тях ще става лафче с обща тема за приказки (оплакване от забраната), запознанства с нови хора, някоя нова клюка, ще научат за някоя промоцийка някъде.... Може с някой симпатичен младеж или госпожица да се запознаят. В работата пък може да симпатизират с някой нов колега или да открият някоя колежка, която не познават още. Може даже и с шефа да се сближат докато се оплакват от несправедливостта и след това някое повишение да намажат.

В общи линии тази забрана е повече проблем за непушачите, които трябва да седят да си смучат колата в заведението или да работят нон-стоп в офиса, докато пушачите си приказват приятно на вън :-)

 
Преглед на профил blusprite Рейтинг: 178 Неутрално
1 юни 2012 11:41 47
- +Оценка
-23 +13

До коментар [#34] от "goschko":

Телефонът за сигнали е 0700 20009.

 
Преглед на профил hellwitch Рейтинг: 739 Неутрално
1 юни 2012 11:44 48
- +Оценка
-16 +21

Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

 
Преглед на профил randal Рейтинг: 5 Весело
1 юни 2012 11:49 49
- +Оценка
-8 +16

До коментар [#42] от "ivan_g":

А като не е обществено място защо имате касови апарати и искате пари за услугата която предлагате?

 
Преглед на профил geordgeo Рейтинг: 785 Неутрално
1 юни 2012 12:09 50
- +Оценка
-29 +12

Следващата и по-важна стъпка е да се забрани производството и вносът на цигари, а глобите да са повече от жестоки.
А на всички пушачи, които сега ще ми наслагат минуси ще кажа само - бил съм пушач почти 20 години, отказах ги отпреди 8 и съм много, много доволен от решението си. А съм сигурен, че всеки може да го направи, ама пустите му оправдания - не мога, та не мога, опитвал съм и не става. Е, става, макар и трудно и ако не ви е жал за здравето ви, поне откъм финанси да се бяхте позамислили колко ви струва този порок...

 
Преглед на профил avalon_j.n. Рейтинг: 333 Весело
1 юни 2012 12:13 51
- +Оценка
-4 +15



До коментар [#29] от "pruch":
Само за да приватизирате "истината" интригантствате за сметка на родители, колеги и колежки, които освен,че са пушачи, са и нормални хора и не им е необходим вашият "жалък плач"!

И няколко строфи от
„ Пърдиада"
/„поетът с ватенката" Пеньо Пенев/
"Пръдни и ти веднъж: в живота си,
госпожо, без да се срамиш!
Аз знам, че всяка нощ в леглото си
ти без стеснение пърдиш.
Пръдни със мен, приятел, здравата,
пръдни със мен във ритъм жив,
и виж - създали сме в държавата
нов самодеен колектив...!"

 
Преглед на профил Павел Антонов Рейтинг: 1388 Неутрално
1 юни 2012 12:16 52
- +Оценка
-23 +12

Всички сигнали на граждани за нарушения на забраната са добре дошли на тел. 0700 20 009, на цената на един градски разговор, или на http://bezdim.org/signal/ безплатно. Гражданска инициатива "България без дим" ги предава на съответните контролни органи и получава отговор от тях за наложените санкции, с възможност да се опази анонимността на подателя за негова/нейна сигурност, особено в по-малките населени места.

 
Преглед на профил ivan_g Рейтинг: 334 Неутрално
1 юни 2012 12:32 53
- +Оценка
-8 +15

До коментар [#49] от "randal":

Касовите апарати са наложени със сила от държавата да събира колкото се може повече.. Пари се искат за услугите които се предлагат защото явно клиентите имат нужда от такива и са склонни да ги заплатят - какъв е проблема ? .. Или искате ПАК всичко да е безплатно според нуждата на обществото...

 
Преглед на профил dreamer Рейтинг: 2142 Неутрално
1 юни 2012 12:39 54
- +Оценка
-37 +6

Честито за първите плахи стъпки!

Тютюнопушенето трябва да е забранено на всяко място щом може някой друг да те види, включително на собствения ти балкон. Тютюнопушенето на открито трябва да се преследва по-строго отколкото да се появиш гол на обществено място.

Тютюнопушенето независимо от мястото, на закрито и открито, в заведение или в къщи щом става в присъствие на деца, чиито и да са те трябва да се третира като насилие върху тях! Наказанията трябва да съответстват на тези за насилието върху деца!

_____

Отделете време навреме.
 
Преглед на профил was.inc Рейтинг: 21 Неутрално
1 юни 2012 13:00 55
- +Оценка
-14 +20

Демокрация - който иска да се трови да си се трови, демократично е да не му преча, понеже е направил своя избор. Но има поне три проблема, които рефлектират върху всички и дискриминират непушачите:
- цигарения дим опушва всички - и пушачите, които са направили своя избор, и непушачите, които не са избрали да ги тровят. Най-малкия проблем е вмирисването на дрехите, но големия проблем е пасивното пушене и проблемите, които следват
- колкото повече се пуши, толкова по-болна нация ставаме. От тук - толкова повече трябва да плащаме за здравно осигуряване - и пушачите, и непушачите. Т.е. като непушач плащам за удоволствието на пушача
- колкото повече се пуши навсякъде, толкова повече хора, особено деца, вземат отрицателен пример. Към пушачите - искате ли децата ви да са пушачи? (въпроса е риторичен)

В този ред на мисли, според мен - колкото повече рестрикции има за пушачите - толкова по-добре. Като се измисли начин да се пуши без да се вреди - например пушача вместо дим да изкарва кислород - ще си променя мнението.
Поздрави

 
Преглед на профил petrrova Рейтинг: 8 Неутрално
1 юни 2012 13:10 56
- +Оценка
-7 +18

До коментар [#36] от "Podkrepa":

Абе те майките с количките едва ли си бутат въпросните колички в 1 сутринта пред дискотеките. Пак тъпа забележка с идеята да има опозиция на една малка, но все пак положителна тенденция в създалата се ситуация. И плюс това онзи ден видях един татко да пуши като локомотив докато бута количката на собственото си дете, така че вие родителите хич да не ми се правите на много примерни и загрижени за поколението си. Отидете в парка при майките с деца и ще се уверите, че там се пуши много повече отколкото в дискотеките.

 
Преглед на профил ekk Рейтинг: 8 Неутрално
1 юни 2012 13:38 57
- +Оценка
-26 +13

dreamer,
Може да ти се струва невероятно, но в цивилизованите държави е точно така. Хората (там непушачите са голямо мнозинство) са наясно че това е зависимост и пушачите имат проблем с пушенето.
Съответно на тях се гледа като на хора с вредни и неприятни навици, които нямат достатъчно образование, възпитание или сила да се откажат от тях. Голяма част от бившите пушачи там се отказват не защото знаят че пушенето е вредно а защото другите гледат на тях със съжаление.

А пушачите не разбраха, че целта на всички ограничения е не да им направят мръсно, а да се спази правото на останалите на чист въздух на обществените места.

 
Преглед на профил Явор Трампов Рейтинг: 332 Неутрално
1 юни 2012 13:39 58
- +Оценка
-24 +14

До коментар [#7] от "dimitar1961":

Парите, които плащам за здравни осигуровки също са си "мои" но отиват за химиотерапия и ЯМР на пушачи. Смятам, че закона за здравното осигуряване дискриминира голяма част от българите като им налага да заплащат лечението на хора, които умишлено вредят на себе си и на останалите. Смятам също, че огромна част от българите са дискриминирани от работодателите си, тъй като не могат да използват същото време за почивки както пушачите. И не на последно място смятам, че е форма на дискриминация правото на избор на заведение за хранене да се дава първо на пушачите, а после на непушачите (пушача пуши и той вреди на останалите - защо аз трябва да търся място, където никой не пуши и да се изнасям когато някой реши да запали вместо пушача да търси място, където хората нямат нищо против цигарата му и да загася, когато влезе някой, на когото пушенето пречи).
Закона дава възможност за защита при определени конфликти, залага рамката на това, което се смята за приемливо и това, което не се. Естествено, че никой не може (практически) да забрани пушенето на частни партита - нали тогава заведенията ще се преименуват на "зали под наем". Никой не може практически да забрани и пушенето в заведенията. Но когато възникне конфликт ще бъде ясно кой е правия и кой бърка. До сега правото беше давано на пушачите (не искаш да те тровя - тръгни си), сега то се дава на непушачите (не...

Прочитане на целия коментар
искаш да те тровя - тръгвам си).

 
Преглед на профил ekk Рейтинг: 8 Неутрално
1 юни 2012 13:42 59
- +Оценка
-5 +8

Един въпрос, на който няма отговор - може ли да се пуши в заведение електронна цигара?
Според мен да - тя няма миризма, няма вреден ефект върху околните, а дава на пушача възможност да си задоволи никотиновия глад (ако това му е проблема).

Освен това ще даде възможност на пушача да демонстрира заможност, напредничавост и да е в крак с технологиите. Ето ви решението!

 
Преглед на профил Мартин Маринов Рейтинг: 381 Гневно
1 юни 2012 13:43 60
- +Оценка
-23 +25

Чума да ги тръшне, гръм да ги удари, бял ден да не видят тия дето го приеха този закон!

_____

Robin Hood was the first communist
 
Преглед на профил ikod Рейтинг: 166 Неутрално
1 юни 2012 14:11 61
- +Оценка
-5 +24

Голям пушек вдигнахте по темата за пушека :)

Първо искам да споделя, че съм пушач и напълно разбирам, че вредя с цигарения дим на всички около мен докато пуша, независимо дали те пушат или не. Това е причината да се съобразявам и да търся начини да се откача от зависимостта (болестно състояние). Приемам, че законът е важен за да се покаже на пушачите, които не разсъждават като мен, че пушенето на обществени места вреди на околните и затова не го отричам, даже го подкрепям. Казано без много овъртания, този който уврежда здравето на другите трябва да се третира като престъпник! Това е!

Цигарите са опасни за здравето! Защо тогава не се забранят, както е забранена марихуаната например?

1. Цигарите водят до пристрастяване - наркотик!
2. Цигарите са вредни за здравето на пушача!
3. Цигарите са вредни и за тези около пушача!

Аз пуша цигари, защото навсякъде около мен се продават и не само, рекламират се! Това ме кара да посягам към тях. Ако няма откъде да си купя, няма и да се сетя. Сега какво, държавата хем дава, хем глобява. Рекет или просто двоен стандарт?



 
Преглед на профил vicmatev Рейтинг: 8 Разстроено
1 юни 2012 14:14 62
- +Оценка
-8 +39

Всеки предпочита да осъжда чуждите пороци. Замислете се...
A posteriori:
Имам ли право да се боря за забрана над правото на съгражданите си да избират с какъв вид транспорт да се придвижват от точка А до точка Б?

Ако използвам велосипед за да се придвижвам в градски условия ?
- Ежедневно съм обгазяван с вредни емисии бълвани от огромния трафик на коли.
- Да се придвижвам с кола е вредно за моето здраве и за здравето на околните. Обездвижване, затлъстяване, замърсяване на околната среда и прочие.

Защо пък не се въведе забрана за използване на неконвенционални превозни средства в градски условия? Да бъдат позволени само междуселищните пътувания с автомобили?
Поредната безмислица....

Пушач съм и подкрепям забраната за териториите около детски градини и прочие, но истината е някъде по средата. Трябва да има заведения за пушачи и за непушачи. Не живеем в Северна Корея подяволите....

 
Преглед на профил vicmatev Рейтинг: 8 Неутрално
1 юни 2012 14:17 63
- +Оценка
-5 +23

Хората налагащи правна система, която все повече криминализира собствените си граждани, накрая сами, те, стават престъпници.

 
Преглед на профил dimitar1961 Рейтинг: 269 Неутрално
1 юни 2012 14:21 64
- +Оценка
-11 +3

Как ми се иска "да те ударя в мутрата" (и то не с дим)!!!
До коментар [#48] от "hellwitch":

 
Преглед на профил dimitar1961 Рейтинг: 269 Неутрално
1 юни 2012 14:24 65
- +Оценка
-6 +4

Ето, това е фанатизъм!
До коментар [#54] от "dreamer":

 
Преглед на профил ikod Рейтинг: 166 Неутрално
1 юни 2012 14:28 66
- +Оценка
-1 +22

До коментар [#62] от "vicmatev":

Абсолютно си прав за двигателите с вътрешно горене. Пушеците от тях са не по-малко опасни от цигарения дим. Редно е ако има закон то да е за всичко изпускащо вредни за здравето емисии.

 
Преглед на профил pruch Рейтинг: 747 Любопитно
1 юни 2012 15:17 67
- +Оценка
-7 +2

До коментар [#51] от "avalon_j.n.":


Изглежда сте виден специалист поет-пръдльо или пръдльо-поет...Дори и само пръдльо да сте, все пак ми е любопитно как мнението ми по обсъжданата тема Вви доведе до този миризлив ред на мисли?

_____

Не се бори с прасе. Накрая и двамата ще се окаляте, но на него това ще му хареса!
 
Преглед на профил tougherty Рейтинг: 410 Неутрално
1 юни 2012 15:29 68
- +Оценка
-11 +20

Много обичам такива будни граждани, които са готови да се вдигнат на бунт щом засегнат "изконните" им права. Ето сега пушачите ще сезират съда, прокурата, омбудсмана, ЕК, НАТО, ФИФА, УЕФА и НАСА. Иначе от първи юли вдигат тока с 10%, от първи септември вдигат цената на винетките за паркиране в синя зона, горивата се вдигат всеки месец, от догодина ще има ново презониране в София - респективно по-високи данъци, циганите не плащат данъци и осигуровки, но са основни потребители на социални помощи, но протестиращи няма. Явно хората не се чувстват засегнати от тези събития, но виж това, че вече не могат да дръпнат една цигарка в кръчмата е факт, който съществено засяга правата им и ги дискриминира. Даже някой щял да скача на бой. Ето това е - истински правозащитници сме ние. Явно много големи глупаци са тия другите по белия свят щом се оставят по този начин да потъпкват правата им и да ги дискриминират. Никаква демокрация няма нито в Европа, нито в Америка щом са подложили на такава дискриминация основното им човешко право на смръдлив, вреден фас в затворено помещение. Това си е направо повод за революция.

 
Преглед на профил hellwitch Рейтинг: 739 Неутрално
1 юни 2012 16:12 69
- +Оценка
-5 +5

До коментар [#64] от "dimitar1961":

Пробвай.

Палячо - типично изказване на куха лейка.

 
Преглед на профил fubar Рейтинг: 395 Неутрално
1 юни 2012 16:32 70
- +Оценка
-7 +22

До коментар [#8] от "kilmer":

Не ние сме нагли. Аз не искам непушачите да пропушат, ама те искат аз да не пуша. Как да стане, приятел?

Колкото до вмирисването и тровенето - не си приритал да седим в едно и също заведние, предполагам.

 
Преглед на профил Podkrepa Рейтинг: 171 Неутрално
1 юни 2012 17:20 71
- +Оценка
-1 +16

До коментар [#56] от "petrrova":

Родителите могат да не пушат около децата си. Могат и да не влизат с тях в заведения където се пуши, могат да отидат на незадимено място в градинката.
(друг е въпроса че не малко вероятно просто ще разредят разходките, защото на тях лично не са им комфортни)

С този закон на практика този избор им се отнема - ще минават през задимени места, точно както ще дишат бензиново/дизелови сажди, ще тъпчат децата с канцерогенни е-та, ще ги заразяват с хепатит от ромчетата в трамвая или поликлинкиката и прочие нормалности в здравословната ни градска среда.

 
Преглед на профил alexandra.nedeva Рейтинг: 8 Неутрално
1 юни 2012 18:19 72
- +Оценка
-17 +3

Има ли телефон, на който граждани могат да звънят, ако станат свидетели на нарушение на забраната?

 
Преглед на профил lynyrdS Рейтинг: 388 Неутрално
1 юни 2012 19:00 73
- +Оценка
-5 +4

Добре че спрях цигарите че всички тия правила къде може къде не може щяха напълно да ме побъркат.

 
Преглед на профил ventzy Рейтинг: 5 Неутрално
1 юни 2012 21:17 74
- +Оценка
-15 +5

Телефон за сигнали: 0700 20 009 - за цялата страна, на цената на един градски разговор

 
Преглед на профил avalon_j.n. Рейтинг: 333 Неутрално
1 юни 2012 21:31 75
- +Оценка
-1 +12

До коментар [#68] от "tougherty":
Колега, "виновна" е рефлексията на системата "човек-животно". Когато сме жадни не търсим храна. Когато сме гладни не поглеждаме към "Културните афиши". Когато чуваме точната оценка на едно 11 годишно дете за ценностите в НЕ НАРОДНА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ - "Нямам нужда да уча, аз ще стана мутра" / „Големите надежди” – 27.04.2012; www.capital.bg/... не искаме да слушаме лигавщините, на случайно случилият се Президент, а искаме революционен социален взрив.
И нито Вие, нито Аз, нито мнозинството от не гласуващите българи можем да си затворим очите пред факта, че като народ не случихме последните 23 години на широко скроени лидери и партии - патриоти, знаещи, можещи и искащи да обединят в едно целият научен, интелектуален, управленчески и трудов потенциал на българите, за осигуряване на просперитет за всички.
Примерно (и най-важното): Отнемането на овещественият в средствата за производство и оръдията на труда огромен общо народен капитал - само под безумният предлог, че Държавата е лош стопанин... След 23 годишна власт на безскрупулният частен интерес, НИЕ - 85-89% от туземците оцеляващи в България сме на едно от първите места в Света по темпо на спад на жизненият стандарт за последните три години.
Из понаприказвах се.

 
Преглед на профил dreamer Рейтинг: 2142 Неутрално
1 юни 2012 21:39 76
- +Оценка
-14 +9

До коментар [#65] от "dimitar1961":

Не, не е фанатизъм. Това е отговорно спрямо нашето бъдеще поведение. Много е просто обяснението. Децата се влияят от поведението на възрастните в много голяма степен. Ако децата не виждат пушещи хора около себе си ще бъдат много по-устойчиви към тази психологическа зараза.

Освен това едва ли е нужно да обяснявам каква е вредата за детския организъм от пасивното пушене.

Яденето, спането, разни други работи, дори ходенето гол си е съвсем човешко в предвид природата ни. В пушенето няма нищо природно. То е плод на най-висша човешка глупост породена от зависимост. То е нещо, от което трябва да се пазим и да учим децата си да се пазят така както ги учим да се пазят от високото, например.

_____

Отделете време навреме.
 
Преглед на профил dreamer Рейтинг: 2142 Неутрално
1 юни 2012 21:53 77
- +Оценка
-6 +6

До коментар [#66] от "ikod":

Нямам против, даже подкрепям. Поне според това докъде е стигнала науката е задължително да пазим както себе си, така и природата, от която зависим повече от всичко останало. Бих подкрепил всеки закон, който задължава, в който и да е град да се движат само превозни средства с доказано ниска емисия на вредни вещества. Т.е. да има забрана за движение в градска среда на всякакви автомобили, които не отговарят на едни съвремени високи изисквания. Да се поощрява придвижването с екологично чисти средства.

_____

Отделете време навреме.
 
Преглед на профил avalon_j.n. Рейтинг: 333 Неутрално
1 юни 2012 22:09 78
- +Оценка
-4 +13

До коментар [#76] от "dreamer":

Ако, по този начин се бяхте изходили за войните, военните конфликти, хвърлянето на напалм върху села, използването на "изстрели" с касетъчни бойни глави или с бойни глави с"обеднен" уран, или срещу "недосегаемите" за Международният трибунал в Хага "Господари на свободата"... е една силна гражданска позиция. Но в случая се опитвате (нищо лично) арогантно да демонстрирате любовта си към властване върху анонимни хора.
Дявол да го вземе, но вие наистина ли смятате, че без този закон щеше някой да пуши в болнични стай, в класни стай, при малките деца, в Народната опера, в Народната Библиотека, след знака забранено пушенето в помещенията, хранилищата,трезорите и обектите под специален режим на пожаро-опасност?

 
Преглед на профил dreamer Рейтинг: 2142 Неутрално
1 юни 2012 22:29 79
- +Оценка
-12 +7

До коментар [#78] от "avalon_j.n.":

Да! Със или без закон пушенето в детски стаи е ежедневие. Както и навсякъде другаде. Това не трябва да се толерира по никой начин. Пушенето в присъствие на други хора е равностойно на насилие. Пред деца си е извращение. А повечето! повтарям повечето, не единици, а повечето пушачи го правят. Защото зависимостта им е огромна в сравнение с чувството им за отговорност. Може би се дължи на възпитание но обикновените хора съвсем не са ангели, повечето са първосигнални същества и се отдават на страстите си преди всичко друго.

А освен това помислете за примера. Ако децата не виждат пушещи хора около себе си то няма да виждат този порочен пример за своето собствено поведение. Много малко хора си позволяват да правят секс пред деца, защо си позволяват да пушат пред тях след като от секса вреда няма за разлика от пушенето? И в същия смисъл - много малко хора си позволяват да не ограничават децата да не са свидетели на насилие. Защо тогава не ги ограничават да са свидетели на тютюнопушенето. Все едно, че обучаваме децата си както в Либерия са ги обучавали да са убийци. Къде е разликата? Това ако не е безотговорно, не знам какво друго може да се нарече безотговорно. И всичко е заради една наркоманска зависимост. Не съм убивал хора, но може би убийците в Либерия например са заразени от безчовечност щом не им мигва окото да убиват себеподобни. Подобно на пушачите.

_____

Отделете време навреме.
 
Преглед на профил wanda Рейтинг: 329 Неутрално
1 юни 2012 23:44 80
- +Оценка
-2 +1

До коментар [#8] от "kilmer":
112

 
Преглед на профил wanda Рейтинг: 329 Неутрално
2 юни 2012 00:15 81
- +Оценка
-4 +14

Аз предлагам да се забрани употребата на алкохол на обществени места. алкохолът е обществено опасен – води до престпления, злополуки и насилие, пияните дават лош пример на децата. Защо с моите здравни осигуровки ще плащам за лечение на разни цирози, контузии, психологическо лечение на алкохолици и семействата им? Предлагам да се забрани консумацията на месо и мазнотии на обществено място. Холестеролът води до сърдечно-съдови заболявания. Защо ще плащам лечението на разни типове, които употребяват месо? На всяка цена да се забрани употребата на пасти, торти и сладолед от деца на обществено място. Въглехидратите водят до затлъстяване, диабет и кариес. Няма да плащам за деца, които ядат шоколад! И предлагам на министър Дянков да махне акциза на цигарите, защото ми писна да пълня с него държавния бюджет, за да плащам за всичко, изброено по-горе.

 
Преглед на профил vekko75 Рейтинг: 164 Неутрално
2 юни 2012 01:07 82
- +Оценка
-2 +5

Ще може да се пуши навсякаде стига да не те хванат..Интересно ми е някой може ли да даде инфо за това колко хора са глобени нарушавайки забраната.

 
Преглед на профил els_g Рейтинг: 294 Весело
2 юни 2012 01:55 83
- +Оценка
-1 +5

До коментар [#31] от "slon":
Пътят към ада е постлан с добри намерения...

 
Преглед на профил els_g Рейтинг: 294 Весело
2 юни 2012 02:11 84
- +Оценка
-1 +6

До коментар [#31] от "slon":
Пътят към ада е постлан с добри намерения...


До коментар [#7] от "dimitar1961":
Значи, в светлината на днешното интервю от здравната министърка, преквалифицираш заведението на такова за лично ползване, жена ти го наема, а твоята фирма извършва кетъринг услуги на нейните гости и... voila!

 
Преглед на профил els_g Рейтинг: 294 Весело
2 юни 2012 02:14 85
- +Оценка
+4

До коментар [#26] от "blagat":
А заради слугинското мислене на такива като теб винаги ще си останем там, май.

 
Преглед на профил i'm sick and tired Рейтинг: 424 Весело
2 юни 2012 02:24 86
- +Оценка
-11 +9

Много ме кефи dreamer, колкото и минуси да му слагат зависимите:) Аз съм бивш страстен пушач, за който беше немислимо да пие кафе/алкохол без цигара, да не си запали при всяка напрегната ситуация. И до днес - много години откакто не пуша, ми идва понякога да си запаля не една, а 10 цигари едновременно!Но в следващия момент забравям за това, защото съм отвикнала, и защото се оказа, че може спокойно да се живее БЕЗ цигари. В началото се криех от родителите си, по-късно - от децата, защото винаги съм се срамувала от това, че съм зависима от нещо толкова тъпо. А и няма нищо по-хубаво от това, да можеш да си поемеш дълбоко въздух - чист, доколкото е възможно това в София. Да, било е модно преди 100 години, но отдавна в нормалните страни е асоциално да се дими, пушат по-ниските слоеве в обществото. Не се хвърляйте да давате примери с известни личности - пушачи, защото пушенето няма да ви доближи до тях:) Тровете се, щом нямате сила, но не ме занимавайте с това! И най-накрая влизайки в заведение, няма да съм принудена да се свирам в подземията или до тоалетните, само защото не пуша. И това ако не беше дискриминация!

 
Преглед на профил els_g Рейтинг: 294 Неутрално
2 юни 2012 02:31 87
- +Оценка
-4 +8

До коментар [#18] от "classicc":
По избора ти на образи за сравнение преценявам, че ще е най-добре да се опитам съвсем простичко да ти обясня що е то избор. Представи си, че си на пазара и казваш на продавача на сергията: Искам да си купя някакъв плод. Имам и чушки, и домати - отговаря ти той. Ама аз искам плод! Е, добре де, имам и магданоз. Голям избор имам!
Тоталната забрана изключва вариант за избор, затова и се нарича тотална. В сегашния случай, с този тъпоумен вариант на закона, ако човек е избрал да пуши, му се отказва възможността да води социален живот. Докато с варианта на отделните помещения за пушачи и непушачи, избор съществуваше. Аз, всъщност, така и не разбрах, с какво пушачите пречат на непушачите при него - никой непушач не можа да отговори. Ти би ли го направил, или също ще си премълчиш!?

 
Преглед на профил els_g Рейтинг: 294 Весело
2 юни 2012 02:40 88
- +Оценка
-1 +4

До коментар [#54] от "dreamer":

Сбъркал си си ника. Много по-добре те описва "фанатик" или "Ал Кайда" или дори само "нетърпим".

 
Преглед на профил els_g Рейтинг: 294 Весело
2 юни 2012 02:47 89
- +Оценка
-3 +3

До коментар [#59] от "ekk":
Не си в крак с ЕС. Електронните цигари се оказаха отровни по техните изследвания, и те се отказаха от тях и ги забраниха.

 
Преглед на профил els_g Рейтинг: 294 Неутрално
2 юни 2012 02:53 90
- +Оценка
-1 +2

До коментар [#67] от "pruch":
Съвсем очевидно е: нещо в начина Ви на излагане на мислите е задействало непочтителната част на отговарящия. Каквото повикало, такова се обадило!

 
Преглед на профил buran Рейтинг: 979 Неутрално
2 юни 2012 07:13 91
- +Оценка
-3 +5

До коментар [#28] от "ivan_g":

На същия принцип държавата не би трябвало да може да ти забрани да сервираш развалена/отровна храна в ТВОЯ ЧАСТЕН ресторант, не би могла да те задължи да поддържаш хигиената на нужното ниво, да спазваш правила за пожарна безопасност, да спазващ строителни норми, когато си строил ЧАСТНОТО си заведение и т.н. В една малко по-друга светлина, не би трябвало да може да те задължи да плащаш осигуровки на служителите си, защото "така сте се договорили вие - два частни субекта"... аман от подобно мислене...

 
Преглед на профил buran Рейтинг: 979 Неутрално
2 юни 2012 07:18 92
- +Оценка
-4 +6

До коментар [#87] от "els_g":

само се замисли колко са заведенията в които салона за непушачите е наистина отделен от този за пушачите, а разделението не е една въображаема линия по средата на заведението...
Замисли се също така, колко смесени компании (пушачи и непушачи) избират салона за непушачите. Слава богу, в моята компания пушачите са малцинство и са достатъчно възпитани да се съобразяват и нямам поне този проблем

 
Преглед на профил buran Рейтинг: 979 Неутрално
2 юни 2012 07:37 93
- +Оценка
-9 +3

До коментар [#61] от "ikod":

много са ми смешни пушачите, които в спора за/или против забраната да се пуши на закрити обществени места, изкарват аргумента, "като цигарите са толкова вредни, защо не ги забранят изцяло". Та за тази "частична" забрана (частична е защото, не цигарите не са забранени изцяло) оревахте орталъка как сте дискриминирани, нарушават ви се правата и т.н., то представям си какво ще бъде ако се забранят напълно.

 
Преглед на профил els_g Рейтинг: 294 Весело
2 юни 2012 09:14 94
- +Оценка
-2 +6

До коментар [#92] от "buran":
Е, най-сетне отговор, слава тебе, Господи! Напълно съм съгласен с теб!Само че, ти разбра ли какво точно си написал? Поправката на закона логично трябваше да се търси в детайлизиране на техническите изисквания към ОТДЕЛЯНЕТО на зоните за пушачи и непушачи. Вместо това, се действа по логиката на "Радикалният начин за премахване на главоболието е гилотината". А замисли се сега чии интереси обслужва радикализма при потъпкване на свободата на избор и изкуствено изостряне на конфликти! "Разделяй и владей", но направено по просташки начин...

 
Преглед на профил Нефертити Рейтинг: 18225 Весело
2 юни 2012 09:52 95
- +Оценка
+9

Да оставят пушачите на мира вече, че то не се търпи от тия драсканици и шумотевица. Ако не ми пушат на главата да си пушат където искат.

 
Преглед на профил BGman1 Рейтинг: 1752 Весело
2 юни 2012 10:03 96
- +Оценка
-1 +10

До коментар [#95] от "Нефертити":

Ако не ми пушат на главата да си пушат където искат. - цитат на коментар #95 от “Нефертити”

На главата ви е трудно да се пуши...но виж на балкона ви е по лесно:)

_____

bigman
 
Преглед на профил Нефертити Рейтинг: 18225 Весело
2 юни 2012 10:06 97
- +Оценка
+6

До коментар [#96] от "BGman1":

+

:-)

 
Преглед на профил xhippie Рейтинг: 8 Неутрално
2 юни 2012 11:00 98
- +Оценка
+12

Добре, били обгазяване и т.н., има закон, ще го спазваме. Друг е въпросът защо и откъде идва налагането му и че в другите страни не е толкова строг. Но аз искам да попитам човекозащитниците, няма ли да повдигнат и въпрос да се забрани чалгата със закон. Колкото е вредно тютюнопушенето, дваж повече е вредна за психичното здраве чалгата, аз няма да опушвам околните, но не искам и да им слушам разнасящата се от коли, апартаменти и заведения и медии чалга. Като ще се грижат за здравето на хората, нека е еднакво за всички.

 
Преглед на профил blockblock Рейтинг: 1755 Неутрално
2 юни 2012 12:23 99
- +Оценка
-3 +3

До коментар [#54] от "dreamer":

Бате, дай ми и на мен от тия хапчета дето ги зимаш, бе батеее. Изглеждат яки бате! Малко кривят реалността бате ма ти си знаеш бате. Супер хапчета, я гледай на какво си се направил! Аре дай едно бе бате!

 
Преглед на профил gancheff Рейтинг: 13 Весело
2 юни 2012 12:24 100
- +Оценка
-1 +5

Не е истина колко много коментари повечето злобни за един закон който няма вариант да работи по този начин.С любопитство ще гледам кой инспектор ще влезе в агитката при ултрасите да ги глобява,а също и този който глобява на плажа(сещате се какво е единственото нещо което нося в плувките),не виждам вариант при който концесионера може да контролира 2000-5000 плажуващи.ОК ще глобим концесионера въпреки това и пред него 2 варианта или да се откаже от концесиата(оставяйки плажа не охраняем или на врата на държавата) или да направи чадъра 30лв.Недомислица голяма и невъзможен начин за прилагането и,което пък от своя страна отношение към всички останали закони,но това е друга тема.

Та така реалността и идеите са коренно различни неща,дори и тия възторжени "доносници" или както искате ги наричайте след като се обадят на посочения по горе телефон и нищо не се случи ще се поохладят,пак защото реалността е различна от възможностите на 650-те инспектора.Резултата настройване на едни хора с/у други.

П.С.Очаквам скоро да изгоним и готвачите навън,не спряха да ни тровят и намирисват дрехите ни с техните мазнини.

 
Преглед на профил dreamer Рейтинг: 2142 Неутрално
2 юни 2012 13:27 101
- +Оценка
-9 +5

До коментар [#98] от "xhippie":

Ако има начин да се премахнат чалгата, пушенето и другарите от страната то България ще стане едно много добро място за живеене.

_____

Отделете време навреме.
 
Преглед на профил plamenss Рейтинг: 574 Неутрално
2 юни 2012 14:08 102
- +Оценка
-9 +7

До коментар [#6] от "dimitar1961":

Преди време влязох в пловдивска сладкарница на "Неделя" вътре лисици да хващаш. Излязохме си и се почерпихме на друго място, но ако тогава имаше къде да сигнализирам щях да го направя.
П.С. Не съм доносник

 
Преглед на профил ikod Рейтинг: 166 Неутрално
2 юни 2012 14:12 103
- +Оценка
-5 +9

Технологиите са достатъчно напреднали за да осигурят чист въздух в затворено помещение, дори в него да се пуши. Т.е. ако има необходимото оборудване в една стая може да се пуше без да се вреди на останалите. Вярно е, че подобни инсталации са скъпи, но дават с пъти по-качествен и безвреден въздух от този, на улицата в града.

Драги непушачи, Вие се радвате на закона, защото мразите пушачите, а не защото е във Ваш интерес. Разбирайте думите ми както си искате. Но с това ще постигнете само едно - ще настройвате пушещите срещу себе си. Този закон няма да ви даде по-добро здраве, а само омраза.

От един пушач, който се опитваше да се съобразява преди да му забранят

 
Преглед на профил wanda Рейтинг: 329 Неутрално
2 юни 2012 14:45 104
- +Оценка
-2 +9

До коментар [#79] от "dreamer":

абе, вие в ред ли сте? Лично ли ще Ви обиди, ако има едно място, на което ще мога да си пия кафето с цигара в ръка, и на което не е необходимо нито задължително да присъствате Вие или децата ви?

 
Преглед на профил ivan_g Рейтинг: 334 Неутрално
2 юни 2012 19:09 105
- +Оценка
-2 +7

До коментар [#91] от "buran":

Който не му харесва да работи, да не работи. Който не му харесва да не ходи някъде - да не ходи. Хигиената, качеството на храната и безопасността са избор на собственика и условие за успех в бизнеса му. Ако е мръсно и некачествено - няма да има клиенти. Ако не е безопасно - застрахователя няма да му издаде полица. Само ломотите за държавни регулации а не виждате че всички само водят до едно - корупция.

 
Преглед на профил hrige Рейтинг: 468 Разстроено
2 юни 2012 19:38 106
- +Оценка
-4 +10

До коментар [#1] от "ldnbox":

О, дребна доносническа душицо, ще ти дадат не само телефон и карта ще ти дадат, споко!
Виж достойнство няма как!

 
Преглед на профил hrige Рейтинг: 468 Неутрално
2 юни 2012 19:45 107
- +Оценка
-2 +10

До коментар [#41] от "ecolog":

Е да прав си, откъде на къде ще ти натрапват и досега сигурно насила са те вкарвали в помещенията за пушачи, нали?
Обаче и екологията ти е толкова истинска колкото и "искреното" ти възмущение!
Нямам навика да се заяждам, но стига талибанщина, моля!
Нали победихте. или ще карате до пълна победа каквото и да значи това в нечии глави?!
Баста на тая тема!
Който си има проблем ще си го решава, вие които вече нямате проблем, какво искате повече?
Публично аутодафе на всеки пушач ли. линчуване за удоволствие, щото ви е скучно, какво по-точно?!
И един съвет, гледайки постовете ви, г-н "еколог", сменете си ника, нямате нищо общо с екологията и еколозите!


 
Преглед на профил Еколог # 27 Рейтинг: 872 Неутрално
2 юни 2012 20:05 108
- +Оценка
-9 +7

И един съвет, гледайки постовете ви, г-н "еколог", сменете си ника, нямате нищо общо с екологията и еколозите! - цитат на коментар #107 от “hrige”


Нито ме знаеш какво съм учил и какво работя, нито съм се заяждал с тебе, така, че не се прави на интересен.

Е да прав си, откъде на къде ще ти натрапват и досега сигурно насила са те вкарвали в помещенията за пушачи, нали? - цитат на коментар #107 от “hrige”


Точно заради това рядко ходех на заведения. Гадно е след това да ти люти на очите и да смърдиш на гадост, както и да трябва да си оставиш дрехите на балкона.

стига талибанщина, моля! - цитат на коментар #107 от “hrige”


талибаните са тези, които искат на всяка цена да пушат навсякъде. Не виждам какво толкова се е случило. Или просто сте толкова зависими, че се разтрепервате при мисълта, че не можете да запалите на секундата като ви се допуши. Това е диагноза. Ние просто искаме да влезем в заведението и да...

Прочитане на целия коментар
дишаме нормален въздух.

В Германия, например (отам имам впечатления), никой не пуши в заведенията. Отвън си има пепелници, който иска, излиза. И заведенията са пълни, няма данни някой да се е оказал да ходи заради това, че не се пуши. Точно обратното.

Но там хората са възпитани, а нашето е просто гьонсуратлък и простащина.

_____

Път без препятствия не води до никъде.
 
Преглед на профил hrige Рейтинг: 468 Неутрално
2 юни 2012 21:45 109
- +Оценка
-3 +6

Нали победихте, сега какво се пенявите?
А както и написах, съдя по това какво си писал.
Какво си учил или какво работиш не му е известно, но ако е свързано, дори съвсем малко с екология, определено не ти е там мястото, или пък дипломата!
Само си спомни какви са ти постовете на тема енергетика!

 
Преглед на профил drakar65 Рейтинг: 3127 Неутрално
2 юни 2012 23:56 110
- +Оценка
-2 +11

До коментар [#38] от "kh":
Аха...:)В стил нищо старо не е забравено, нищо ново не е научено...Да докладваме там където трябва!:) Телефон на цената на един градски разговор....

Драги непушачи, не разбирате ли, че с този закон се прилага старата римска сентенция:"Divide et impera - Разделяй и владей!"? Не разбирате ли, че по-този начин управляващите се опитват, да променят дневния ред на обществото? Пенсии, заплати, корупция, безработица, престъпност...Дебат? Няма!
Както сте се убедили от проверките през последните два дни, пушачите са толерантни хора! И зачитат правото на другите, които не пушат, и спазват закона!
П.С. Днес разбрах, че в "Слънчев Бряг" ЕДИН/словом и цифром:) инспектор ще следи дали се спазва закона! Смях!
Съгласен съм да не се пуши на обществени места!
Въпреки, че съм пушач. Ама не виждате ли колко е "измукан от пръстите" този закон!




_____

“Сега е моментът да превъртим Рубикон-а” - Гай Юлий Ц... Аз-"Картаген трябва да бъде разрушен"!
 
Преглед на профил aaa Рейтинг: 37 Любопитно
3 юни 2012 10:46 111
- +Оценка
+3

До коментар [#74] от "ventzy":А до кой да подам сигнал, че депутатите са изпушили?!

 
Преглед на профил Третата Вълна Рейтинг: 602 Неутрално
3 юни 2012 11:58 112
- +Оценка
-3 +5



Като бивш пушач (понякога правех по две-три кутии маркови и качествени цигари на денонощие), мога да кажа че забраната за пушене на обществени закрити места е много полезно за здравето на всички. Пожелавам да се спазва масово, и колкото по-бързо се свикне да се спазва, толкова по-добре.

Още очаквам по принципа на клин-клин-избива да има повишено търсене на електронни цигари, заредени с никотин, никотинови дъвки, лепенки с никотин, дъвчене на тютюн и т.п.

Когато пушех и докато работех за западна компания - бяхме около 5-6 процента пушачите - по време на работния ден аз да съм пушил не повече от две-три цигари: щото няма почивка само за пушене или пък не остава време за обяд. Допълнително повечето от колектива почва да си мисли че си кръшкач ако почваш много да отскачаш за една цигара навън. Но пък си наваксвах с никотин преди и най-вече след края на работния ден. Та мисълта ми е, че е крайно време да се вдигне производителността на труда на българите, работещи в България. И спиране на тютюнопошенето би спомогнало за това.
А за положителният ефект върху здравето на всички - няма спор.

_____

You can lead a horse to water, but you can't make it drink.
 
Преглед на профил Третата Вълна Рейтинг: 602 Весело
3 юни 2012 12:00 113
- +Оценка
-2

Смях през дим

NewsRadio: Smoking

http://www.youtube.com/watch?v=bMGzAdoz3G8

_____

You can lead a horse to water, but you can't make it drink.
 
Преглед на профил Нищо лично Рейтинг: 634 Неутрално
3 юни 2012 12:14 114
- +Оценка
-3 +2

Да - само, че се нарушава частната собственост. Никой не може да ми каже какво може и какво не в МОЯ ресторант.- цитат на коментар #28 от “ivan_g”


Вие утре сигурно и лека дрога на деца ще искате да продавате, защото това бил ВАШИЯТ ресторант :)) Моето уважение, ама Вашият ресторант печели от обществото, следователно трябва да се съобрази с обществения интерес. Който между другото в случая е опазване на общественото здраве.

 
Преглед на профил marinella.ivova Рейтинг: 166 Неутрално
3 юни 2012 13:33 115
- +Оценка
-1 +2

До коментар [#40] от "shakez":
Пасивното пушене ти се струва малко ли?!

 
Преглед на профил marinella.ivova Рейтинг: 166 Неутрално
3 юни 2012 13:46 116
- +Оценка
-6 +3

До коментар [#70] от "fubar":

Непушачите не искат да спреш да пушиш. Искат да си пушиш у вас. Коооооолкото си искаш!

 
Преглед на профил ddam Рейтинг: 163 Неутрално
3 юни 2012 20:25 117
- +Оценка
-3 +7

На 40 години съм, добре образована, но така се случи, че пропуших на 38 години, което не се случва често. Но докато бях непушач, никога не съм имала нищо против пушещите около мен. В момента се чувствам дискриминирана, а и така съм принудена да пуша повече вкъщи, където живеят децата ми, дали това е разумно, след като ми е забранено да пуша навън? Дали е нормално правата ми да бъдат ограничени по този начин и събирайки се да пушим по домовете си, дали не вредим повече на малолетните, които живеят с нас... Някой мислил ли е по този въпрос?

 
Преглед на профил i'm sick and tired Рейтинг: 424 Гневно
3 юни 2012 23:30 118
- +Оценка
-5 +4

До ddam (#117)

Прекрасно е, че сте добре образована, но явно още не е стигнала до вас информацията, че пасивното пушене е вредно за здравето. В този смисъл, както в повечето нормални страни, така и у нас, се забранява пушенето на обществени места, защото пушейки, вие нарушавате правото ми да не желая да участвам във вашето тровене или дори овоняване. Ако вие се наливате с алкохол, не ми пречите, но ако вследствие на опиянението ви, започнете да пречите на околните, също ще нарушите правата им! С други думи, нямате право да пречите на околните! По-интересно е всъщност, що за майка сте, след като задоволяването на зависимостта ви от цигарите за вас е по-важна, от здравето на децата ви! И на всичко отгоре, обвинявате някой друг за това!??????

 
Преглед на профил blockblock Рейтинг: 1755 Неутрално
4 юни 2012 00:22 119
- +Оценка
-3 +2

До коментар [#118] от "Dazed&Confused":

тия въпроси сладки мои объркани и надрусани от типа "ти що за майка си" издават някаква лека Ентелектуална импотенциа от ваша страна. ад хоминем аргумент му викат римляните. щото като не можеш да измислиш нещо почваш да викаш - па на тоаа те носо му е крив.
Айде нали забранено на закрити обществени и на некои открити обществени места ама пък като почнете да давате акъл - това пасивно пушене, пасивно мислене трето пето.. това, че не пушиш очевидно не ти е вдигнало много кпд-то. примерно аз ходя по мачове, случва се да ме набият, не харесвам да ме бият но се случва защото ходя по мачове. случва се да натепам и аз някой, зависи от мача де. но думата ми беше, че съм поел риска за здравето си и ходя по мачове. а защо ходя по мачове и се бия? това е един такъв сложен въпрос който е свързан със стреса на работното ми място, медитациите и възвръщането на хармонията. а да, щях да забравя - пием, пушим, ям, тепам се и еб€м. и те така си минава живота в своите радости и тревоги

 
Преглед на профил ddam Рейтинг: 163 Неутрално
4 юни 2012 01:19 120
- +Оценка
-2 +5

до Dazed&Confused

И с какво точно право преценявате каква майка съм ?!!! Все едно аз да правя оценка на вашата мозъчна дейност, защото ми обяснявате за вредата от пасивното пушене като че ли съм на 3 години. Искам само да ми обясните как моето пушене на открито въздейства толкова зле на вашите бели дробчета. Дори лекарите казват, че много пушачи не умират от рак на белия дроб, но за сметка на това има много непушачи, които си отиват именно от тази болест. За мен това, което се случва в момента в България е поредното нещо от типа "Видяла жабата, че подковават вола...". Нима всичко в държавата ни е наред, та опряхме до тютюнопушенето на открито? За кой ли път отклоняват вниманието на масите от съществените проблеми, като раздухват тема, с която да им хвърлят прах в очите. Май е по-добре първо да се заемат с наркодилърите, които са на почти всеки ъгъл и са много по опасни за децата ми от моето пушене!

 
Преглед на профил i'm sick and tired Рейтинг: 424 Весело
4 юни 2012 02:12 121
- +Оценка
-4 +3

До 120:)

Във всяко изречение си противоречите по 3 пъти:)
Първо се тревожите, че сте "принудена" да пушите вкъщи и по този начин да вредите на децата си, а след това ме убеждавате, че пасивното пушене не е вредно!?
В България, естествено, нищо не е наред. Ясно е, че държавата непрекъснато си затваря очите за големите проблеми, а се занимава с глупости.
Но така или иначе, пушенето е тъп навик, и би било много готино, ако пушачите вместо да питат защо тогава се произвеждат цигари, вземат, че спрат да пушат и по този начин да прецакат производителите:)....
Повярвайте ми, не е трудно да се откажат, напротив! За разлика от вас, почнах на 15, но на 30 успях да ги спра. А пушех много!
Лека нощ:)

 
Преглед на профил bahnev Рейтинг: 8 Неутрално
4 юни 2012 06:17 122
- +Оценка
-3 +3

интересно защо цигарите са разположени по касите на магазините, където неможе да ги пропуснеш. Борете се да се преместят от там може като забравиш да си вземеш и да не пушиш толкова.
Пиенето и яденето на вредна храна също е вредно и тях ли трябва да забраним?

 
Преглед на профил ddam Рейтинг: 163 Неутрално
4 юни 2012 14:22 123
- +Оценка
-2 +2

до 121

Къде точно казвам, че пасивното пушене не е вредно?

 
Преглед на профил ayumnemonic Рейтинг: 8 Весело
7 юни 2012 13:06 124
- +Оценка
-1 +2

Нещата могат да бъдат решени по много лесен начин: както вече в няколко от по-горните коментари е предложено, може да има заведения за пушачи и за непушачи. Съответно, собствениците могат да решат от кой тип да бъде тяхното заведение. Това се практикува в Дания с голяма успешност. Даже доколкото знам заведения, в които е разрешено да се пуши плащат допълнителен данък за тази работа...

 
Абонирани сте за новите коментари по тази статия
Правила за писане на коментари

Нов Коментар

Настроение:
Кирилица: ?
24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне

НСИ: Нито болниците, нито лекарите намаляват

Според годишните данни обаче все повече райони остават без медицинска помощ