Регистрация

// Политика и икономика / България

13 21 юни 2012, 16:20, 2928 прочитания

Мултимедиа: Великото преселение на чиновниците

Правителството започва малко по малко да се отказва от идеята за децентрализация на администрацията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Предпоследно: Митничарите няма да се местят в Русе

Идеята на Дянков е правилна, но сега не й е времето, обяви премиерът Борисов

18 сеп 2012

Туризмът вече се управлява от Пловдив, преместването струва 100 хил. лв.

От днес екипът на зам.-министъра Иво Маринов е в града под тепетата

3 сеп 2012

Бойко Борисов отлага местенето на НАП във Велико Търново

Дирекцията по туризъм твърдо ще се премести в Пловдив

21 юни 2012

Централната власт потегля към страната

Администрацията по туризма отива в Пловдив, предстоят още 20 рокади

1 май 2012
През пролетта правителството реши да възроди идеята за децентрализация на администрацията, но вече са налице и първите сигнали, че това може и да не се случи. Вчера във Велико Търново премиерът Бойко Борисов обяви, че структурите на Националната агенция по приходите ще си останат в София. Причината - няма пари за преместването им.

"Подобен ход струва много пари, в момента излишни средства няма. Когато има пари, тогава ще го направим", коментира премиерът Борисов. Само преди месец обаче той и финансовият министър Симеон Дянков твърдяха, че разходите няма да бъдат много големи, тъй като нужните сгради ще се осигурят от общините и областните администрации, а очакваните икономически и социални ефекти далеч ще надминават направените вложения.

Все още правителството стои зад намерението си дирекцията, която се знаимава с туризма в Министерството на икономиката, да бъде преместена в Пловдив, като е насрочена и конкретна дата - 1 септември. Остава актуална и идеята Изпълнителната агенция по рибарство и аквакултури да акостира в Бургас. Дали ще бъде спазен планът за другите ведомства, още не е категорично ясно.

Остава отворен и основният въпрос - колко реално може да струва преместването на отделните администрации, дали за това ще може да се използва европейско финансиране и дали цялото упражнение е икономически оправдано. Финансовият министър Симеон Дянков посочи, че преместването на агенция "Митници" в Русе например може да излезе към 100-150 хил. лв., а около 57 хил. лв. ще е цената за преместването на Агенцията по лозата и виното в Плевен. До ноември министърът, отговарящ за средствата от ЕС, Томислав Дончев трябва да даде отговор за възможностите за финансиране и от европейските фондове.

Но дотогава има много време, решенията на правителството може отново да бъдат ревизирани, а идеята на финансовия министър Симеон Дянков за преместване на администрацията - отново да се върне в чекмеджето.

Мултимедиа: Преселението на администрацията


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

13 коментара

Избор на тип:
Преглед на профил sunrise_ Рейтинг: 8 Неутрално
21 юни 2012 17:54 1
- +Оценка
-7 +24

В последните няколко години, заради работа по различни проекти смених 4 държави, една от тях извън Европа. Не мога да ги разбера тези чиновнци, които не искат да се преместят на час и половина път. В крайна сметка те за държавата ли работят или за собствения си комфорт?

 
Преглед на профил 2.5 Рейтинг: 3612 Весело
21 юни 2012 18:11 2
- +Оценка
-3 +8

До коментар [#1] от "sunrise_":
Всеки човек работи за собствен комфорт, сигурен съм, че и вие не правите изключение. В конкретния случай, работодател е държавата.

_____

2.5
 
Преглед на профил bestbuy Рейтинг: 2138 Разстроено
21 юни 2012 19:10 3
- +Оценка
-2 +12

До коментар [#1] от "sunrise_":

Мисленето е различно. Хората в България са "женени" за един град - местене и смяна на жилище се случва веднъж на 20 години, а в Европа веднъж на 5-6, в САЩ - на всеки 3-4.

Не напразно толкова хора от провинциата реват заради ниските си заплати, но не могат да рискуват да сменят града в който живеят.. Обреченост.

 
Преглед на профил vasil_jordanov Рейтинг: 385 Неутрално
21 юни 2012 19:34 4
- +Оценка
+4

До коментар [#2] от "2.5":

Да не би случайно Вашият работодател да е държавата, уважаеми?

До коментар [#3] от "bestbuy":

Абе не съм много съгласен, защото ако бяхте прав София нямаше да е 2 млн., Варна и Пловдив нямаше да са по 500 хил.

 
Преглед на профил 2.5 Рейтинг: 3612 Весело
21 юни 2012 19:36 5
- +Оценка
-1 +4

До коментар [#3] от "bestbuy":
Още при соца един от тезисите беше да заличим различията между града и селото. Какво стана за последния1/4 век? Напълно решихме тази задача, като се събрахме всички в столицата. Сега идеята е да се разпръсне "мат'риала" равномерно в страната. Според мен вариантът е хората да не са толкова зависими от местоработата си и от мястото където получават административно обслужване. Ако можете да работите от вкъщи, какво значение има къде се намирате. Равномерното разпределението на бюрократите в страната няма да реши този проблем - просто ще го възпроизведе на местна почва.

_____

2.5
 
Преглед на профил 2.5 Рейтинг: 3612 Весело
21 юни 2012 19:38 6

До коментар [#4] от "vasil_j":
Студено! Не е. И никога не е била.

_____

2.5
 
Преглед на профил Fred Рейтинг: 3239 Неутрално
21 юни 2012 19:44 7
- +Оценка
-3 +5

В последните няколко години, заради работа по различни проекти смених 4 държави, една от тях извън Европа. - цитат на коментар #1 от “sunrise_”

Сигурен съм, че не сте го правили за българска заплата. Предложете им европейски заплати и ще видите как веднага ще хукнат. И впрочем дори и западняците когато отиват на по-отдалечени места не го правят за същата заплата а получават доста сериозни бонуси.

Освен това ключовата дума е "проект" т.е. работите нещо, свършвате го, хващате се с друго нещо и естествено отивате там където е то и т.н. Както строителите които отиват на нов обект. Тук става дума за трайно преместване на цели ведомства, за разрушаване на съществуващи връзки и комуникации помежду им и изграждането им отново. А за хората това е промяна на местожителство с всичко свързано с това.

Най-важното това е просто тъпа идея. Освен че някои от кадрите на ГЕРБ по места ще се уредят на освободените чиновнически и главно началнически места никакъв друг полезен ефект не виждам. Останалите вместо да решат въпроса си с едно отиване до София ще кръстосват цяла България.

_____

Столипиново. 40 секция: БСП-146 гласа, ДПС-70, ГЕРБ-14. 42 секция: БСП-101 гласа, ДПС-107, ГЕРБ-6.
 
Преглед на профил vasil_jordanov Рейтинг: 385 Неутрално
21 юни 2012 20:14 8
- +Оценка
-2 +4

Уважаема, Дарина Черкезова, терминът децентрализация се използва за описание на процеса на делегиране на власт. Това, което планират да направят "гениалните" ни управници е прелокация, което за съжаление изобщо няма да доведе до децентрализация. Ако имаха наистина намерение да децентрализират администрирането на държавата, щяха да прехвърлят част от задълженията на сегашната държавна администрация на областите и общините (или на нови по-ефективни институции).

Наистина не е нормално агенцията по рибарство и аквакултури да се намира в София, но не е и нормално просто да хванеш нещо, да го преместиш от едно място на друго и да очакваш, че ще постигнеш някаква положителна промяна.

До коментар [#5] от "2.5":

Е, помислих си: "щом толкова ги защитава сигурно е един от тях", но явно не съм бил прав. А иначе по въпросът с пренасянето на селото в града съм напълно съгласен. В момента село София трудно издържа свръхтеглото си и ако не се направи нещо конкретно по въпроса, ще последва тежко и продължително боледуване. Най-неприятното е, че за лечението пак провинцията трябва да плаща.

 
Преглед на профил 2.5 Рейтинг: 3612 Весело
21 юни 2012 20:45 9
- +Оценка
+7

До коментар [#8] от "vasil_j":
И преди съм поствал, затова съжалявам че се повтарям. Гражданите ще бъдат по-независими от чиновниците когато нямат пряк контакт с тях. Ако качат голямата част от административните услуги в нета, това в огромна степен ще промени мисленето на хората. Това е реалната децентрализация! Не като агенцията по рибарство е там, където шараните кълват най-много, а когато гражданите могат да бъдат административно обслужени НАВСЯКЪДЕ. Предполагам голяма част от клиентите на мобилните оператори ползват и в момента техните административни услуги онлайн 24/7, същото тртябва да бъде и с държавната администрация. Времето е пари! Пък и ще посъкратят по някой азспал канцеларски плъх?!

_____

2.5
 
Преглед на профил daskal1 Рейтинг: 695 Неутрално
21 юни 2012 23:10 10
- +Оценка
+2

От "преселение" към "пренаселване" - нищо ново за централизираните административно-държавни системи.

 
Преглед на профил dusty Рейтинг: 519 Неутрално
22 юни 2012 03:06 11
- +Оценка
+4

Аз предлагам поне 30% от администрацията от София да се премести във Враца.

Само на един час път е с кола, а и като пуснат разширението на отсечката Ботевград-Мездра, тогава целия път от София до Враца ще е 2х2. Тогава ще се стига и за по-малко от час.

Далеч по-приятно ще е за чиновниците да работят сред свежия балкански въздух и страхотните гледки разкриващи се от прозроците в кабинета. Пък след работа, кеф ти да се прибереш в София, кеф ти в квартирата или новия дом с гледка към водопада или към врачанските скали.

снимка1: http://prikachi.com/images/451/4923451Q.jpg
снимка2: http://prikachi.com/images/456/4923456W.jpg

Пък и Враца предлага всичко каквото го има във всеки по-голям град - добри заведения, разнообразни магазини, развит градски транспорт, и не на последно място изцяло реновирани детски градини и училища. С две думи - перфектно място за живеене, стига да имаш добре платена работа.

 
Преглед на профил kermit Рейтинг: 848 Неутрално
23 юни 2012 17:49 12


До коментар [#1] от "sunrise_":

Предполагам,че не си работил за 600 лева,колкото взема средно един държавен служител.Представи си за миг,че трябва с тези 600 лева да плащаш квартира,пътни и други такива разходи.И ако си взел кредит,защото когато си го теглил не си знаел,че предстои преместването на работното ти място в друг град.Да не говорим ако си семеен и половинката ти работи-нали и тя трябва да смени работата.Става много,ама много сложно.

 
Преглед на профил jokorosic Рейтинг: 276 Любопитно
19 сеп 2012 14:52 13

Ок за истинска децентрализация не трябва ли да се направи нещо като мрежа от "клонове" на някоя агенция и главната дирекция да извършва по-малко дейности??

 
Абонирани сте за новите коментари по тази статия
Правила за писане на коментари

Нов Коментар

Настроение:
Кирилица: ?
24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне

Бойко Борисов отлага местенето на НАП във Велико Търново

Дирекцията по туризъм твърдо ще се премести в Пловдив