Регистрация

// Политика и икономика / България

34 27 юли 2012, 16:12, 4365 прочитания

Сърдити митничари

Минусите на идеята централата на агенцията да се премести в Русе са повече от плюсовете

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

С русенски адрес

Офертите за сграда на митниците в дунавския град вече са две, но държавата още не е обявила избора си

27 юли 2012

Замяна на сгради подсигурява местенето на митниците в Русе

Местният предприемач Богомил Димитров предлага бизнес парк срещу централната сградата на агенцията

17 юли 2012

И все пак митниците ще се местят в Русе

Предложението ще засегне около 450 души

11 юли 2012
Как се прави реформа? Най-бързият отговор е: трудно. Зад промяната обикновено стоят добра организация, обстоен анализ и нерядко – социално напрежение.

Когато липсват първите две условия, остава само недоволството. Такъв е случаят с идеята на правителството няколко централни администрации да се преместят из страната. Тръгна се с доброто намерение да се съживи регионалната икономика, като в същото време се влее и свежа кръв в администрацията. Но когато промяната става твърде бързо и без добра комуникация, някак естествено първата реакция на засегнатите е да излязат на улицата.

В понеделник служителите от централата на Агенция "Митници" протестираха под прозорците на финансовото министерство. Причината за недоволството им е намерението на финансовия министър Симеон Дянков да ги премести в Русе. В правителствения портал за обществени консултации дори вече са публикувани изменения в ресорните закони, които да превърнат идеята в реалност. Така още преди края на годината на около 400 служители на митниците може да им се наложи да се запътят към крайдунавския град, без яснота какво ще правят със семействата и жилищата си. Другият вариант е да останат в София, но да са без работа.

Какви са плюсовете и минусите на подобна промяна?

Преместването

Плюсове. Очакванията са преместването на администрацията да е (макар и малка) икономическа инжекция за региона, тъй като ще се създадат нови работни места, ще се увеличи потреблението и т.н. В момента в Централното управление на митницата работят около 400 души и едва ли всички от тях ще се съгласят да напуснат столицата. Така ще се освободят определен брой щатове, които ще бъдат попълнени от местни хора. Тези служители, които решат да се преместят, пък ще имат нужда от жилища и това, макар и временно, ще се отрази положително и на имотния пазар в Русе.
С промяната на седалището на митниците се преследва и още една скрита цел – да се прекъснат някои от сега създадените нерегламентирани връзки между бизнеса, съда и митническата администрация. От гледна точка на софийските съдилища пък ще има разтоварване.

Минуси. Основният недостатък на идеята е, че се прави твърде прибързано, без анализ на ползите и вредите. Липсва и финансова обосновка.
"Разходите ще станат много големи и напълно излишни. В момента централната администрация е в хубава, добре оборудвана сграда и всички условия за спокойна работа са налице. За да се направи такова преместване, трябва да има основателна причина", твърди Пламен Минев. Той е един от шестимата бивши ръководители на митническата администрация, които разпратиха негативна позиция до медиите по въпроса. Според него митниците ще бъдат поставени в изолация от другите държавни структури. Така работещите в Русе ще трябва да пътуват за всяка работна среща до София.

"Централно управление на агенцията осъществява комуникацията с всички останали администрации. Хората ежедневно участват в десетки работни групи и не виждам как това ще се случва оперативно и навременно, ако митниците бъдат преместени в Русе. Ще се скъса и връзката с бизнеса - всички браншови организации в момента са в София", твърди Асен Асенов, който също е бивш директор на агенцията. Той допълва, че почти няма страни - членки на ЕС, чиито администрации да са извън столицата.

Работещи в агенцията в момента допълват, че докато няма електронно правителство и не се използва конферентна връзка между ведомствата, деконцентрацията на ведомства е безсмислена. "Все още никой в администрацията не ползва електронен пренос на документи", твърди висш служител на митниците. Той допълва, че забавената комуникация вследствие на миграцията към Русе ще забави някои проекти като този за свързване на митниците с Националната агенция за приходите. А на нея се разчита, за да може държавата да се бори по-ефективно със сивата икономика.

Още един минус на идеята за Русе е, че по този начин администрацията ще се отдалечи от външните сухопътни граници, а те са важни от гледна точка на контрола.

Отделно от това ще се създаде и временен административен хаос. Митниците поддържат няколко информационни системи – тази за връзка с останалите администрации в ЕС, за връзка с митническите агенти, за контрол на измервателните уреди в данъчните складове, за контрол на изходящия и входящия поток стоки от и извън България и ЕС. Спирането на последната система дори и за един ден може да повиши риска от увеличаване на контрабандата.

Сградата

Плюсове. Ако бъде избрана някоя от двете известни към момента оферти за сгради в Русе (вижте другия текст), централата на митниците ще е в по-модерен офис.

Минуси. Най-големият е, че изборът на нова сграда трябва да се случи на пазарен принцип – след търг. В момента най-обсъжданият, но непотвърден от Министерството на финансите, вариант е сградата на митниците в София да бъде заменена за такава в Русе. Подобен подход е силно атакуем: дори и да има предварителна независима пазарна оценка на двата обекта и тя да показва, че замяната е изгодна за държавата, винаги ще има съмнения за прозрачността на сделката. Съответно и атаки, че тя работи в полза на инвеститора в русенския проект, който значително по-трудно би намерил пазарна реализация в сравнение със София. Причината е, че ако пазарът на офис площи в столицата е труден, извън нея е почти несъществуващ.

По-трудната пазарна реализация поставя и въпроса със стойността на имотите в София и Русе. "Без значение каква е строителната стойност на сградите в случая с митниците, софийският имот е най-малко с 20% по-скъп като продажна и наемна цена от тази за бизнес парка в Русе, най-вече заради местоположението им - едната на границата на идеален център, а другата в покрайнините на Русе", коментира Красимир Димитров, управляващ директор на Source Real Estate Advisers.

Хората

Плюсове.Преместването на митниците извън столицата ще създаде нови работни места (предвид напусналите). Така в администрацията ще могат да се влеят нови, необременени попълнения. И пазарът на труд в Русе може усети раздвижване.

Минуси. Много от работещите в централата на митниците ще са изправени пред трудна дилема – дали да запазят работата си (осигурявайки си проблеми със семейството), или да напуснат.
"Много от нас изплащат ипотечни кредити. Семействата ни са в София. Как да се преместим и само за няколко месеца да зачертаем толкова години", пита служител в централната администрация, който е част от инициативния комитет, организирал протеста в понеделник. Личната драма на всеки от експертите в централата на митниците логично се отразява и на мотивацията им за работа.
"Внушава се, че едва ли не сме някакви корумпирани лешояди. Това е лична обида без доказателства. Аз ако имах толкова голяма далавера от работата си, щеше да ми е все тая дали ще съм в Русе или в София. Не може да се отнасяш така и да дискредитираш хората, от които очакваш да работят за теб", твърди Иван Кучмов, който е експерт с дълъг опит в митниците. Негова колежка допълва, че отношението към тях в този момент е като към крепостни селяни.
"Много е безсмислено експерти, които са обучавани дълги години, за които са харчени пари, да бъдат извадени оттук и да бъдат преместени. Някои от тях ще напуснат. Това, че в Русе има университети, не означава, че новите попълнения ще стигнат за 1-2 месеца нивото на експерт от централна администрация", е мнението на Пламен Минев. Той допълва, че нивото и компетентността на администрацията ще падне, а по този начин ще се намали и ефективността в отношенията с бизнеса. Забавянето на отговори или некомпетентни отговори от страна на администрацията могат да объркат и в крайна сметка да ощетят бизнеса.
В централата на агенцията работят основно администратори, няма полеви митничари. Дейността им е свързана с определяне на тарифната политика на държавата, последващ контрол, борба с наркотици и т.н. "Ако направят това преместване, няма да се оправят с хаоса, ще има дългосрочно и необратимо сриване на административния капацитет", убеден е Кучмов.

В крайна сметка на среща между протестиращи митничари и финансовия министър се реши да се създаде работна група, която да обсъди предимствата и недостатъците на преместването. Каквото и да е крайното решение по темата обаче, то трябва да е много добре обмислено. В противен случай дори и намерението да е добро, лошото изпълнение може да го превърне в пълно фиаско, от което да загубят всички.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

34 коментара

Избор на тип:
Преглед на профил NWO Рейтинг: 988 Неутрално
27 юли 2012 17:34 1
- +Оценка
-63 +19

глупостите на недоносчето на световната банка... в нормална държава много отдавна щеше да се радва на гръцка любов от мат'ряла...
по-неграмотен продажник от тоя надали се е раждал!

_____

http://www.blitz.bg/news/article/118884
 
Преглед на профил drunmrun Рейтинг: 166 Неутрално
27 юли 2012 18:22 2
- +Оценка
-38 +78

крайно време е и то не само митниците! Писна ми цялата администрация да е в столицата, а там 90% от работещите да си нямат и понятие какво правят. Които има зор да работи ще се премести които обаче е свикнал по цял ден да си вее краката ще се оплаква как не можело да се премести понеже го сърби дедовия.

 
Преглед на профил nqma zna4ka koi Рейтинг: 855 Неутрално
27 юли 2012 19:38 3
- +Оценка
-5 +116

То концентрацията на администрацията води до цялостно концентриране и на бизнес и на пари на едно място... Резултата е ясен - останалта част от страната се изсмуква... Много по-добре би било да се общува с администрацията през интернет, нещо което неминуемо ще се наложи след разхвърлянето на различни служби из страната... Това би подействало и антикорупционно, а също би разтоварило столицата от пренаселването.

_____

http://www.5strike.com/bg/invitation/bylink/141871
 
Преглед на профил ectet Рейтинг: 11 Неутрално
27 юли 2012 19:55 4
- +Оценка
-5 +74

Като прочета че нещо се правело без анализ и тръпки ме побиват: та нали вече 22 години правим само анализи и стратегии и резултата е 'пръц'
Отдавна трябваше централната администрация да е сведена до мин

 
Преглед на профил tax_man Рейтинг: 14 Неутрално
27 юли 2012 21:07 5
- +Оценка
-32 +25

Поздравявам в-к "Капитал" за добре направения анализ! Надявам се повече хора да го прочетат и осмислят! С изумление виждам обаче, че пак има хора, за които всичко се свежда до "корумпирани мекерета, вън от София, така им се пада"... Абе общо взето "...сакам Вуте да е зле", без да ги е еня ни за ползите, ни за вредите, ни за нищо...
Все ми се струва, че с физическото преместване на хората (ако въобще се налага) една административна реформа би следвало да завърши, т.е. след като са оптимизирани процеси, структури и състав! А не да разчитат, че заради преместването ще се скъсат връзките на корумпираните, защото точно тези връзки са бая здрави, за разлика от връзките с бизнес и останалите администрации, които са като паяжина... Ама за сегашните управляващи единствено "преместване в нова сграда"="реформа"! Примери - колкото щеш...

 
Преглед на профил Варненски Рейтинг: 1442 Неутрално
27 юли 2012 21:29 6
- +Оценка
-7 +114

Държавния чиновнически апарат е толкова свързан и оплетен със София, че няма на къде повече. За митниците не зная, ама случая с Морска администрация е показателен. Що ще тая структура на 500км. от морето? Обаче софийските моряци върло си защитават местицата. Даже един ми развиваше теория, че шопския моряк имал подготовка дето варненския я нямал! Сигурно!-плуване в Перловска река ще да е!

 
Преглед на профил savov_d.a. Рейтинг: 328 Неутрално
27 юли 2012 23:03 7
- +Оценка
-14 +1

трябва да се узакони протестите на митничари и съдии да са общи.
вижте как траят даскалиците като им стъпиш на вратлето на място и често.
тука някои цепят колектива и ни правят и на лук и на праз. да питат патили от варианта на снахата.

 
Преглед на профил zumz Рейтинг: 564 Неутрално
28 юли 2012 07:21 8
- +Оценка
-29 +16

До коментар [#5] от "tax_man":

Към казаното от tax_man ще добавя и това, че за разлика от Западна Европа или САЩ в България управленческите структури са изцяло съсредоточени в София. Дали това е добре или лошо е отделна тема, но е факт. Анализът на "Капитал" е добър и обективен. Изнасянето на управленчески структури извън София ще доведе до високи допълнителни и неоправдани разходи и качеството на работата ще се влоши по простата причина, че в другите градове няма изградена инфраструктура за такъв вид дейност. Разликата между провинцията и София е съкрушителна дори и за такива градове като Варна или Пловдив да не говорим за по-малки. Това не е, примерно, САЩ където освен Вашингтон съществуват и Ню Йорк и Чикаго и Лос Анджелес и поне още дузина градове с високо развита инфрастуктура за централизирана дейност. Нито пък е Германия където по принцип столицата е по-скоро символ отколкото център на определена дейност. Върховният Съд е в Карлсруе, борсата във Франкфурт, "Дойсе Веле" - в Кьолн. Другото - за коментарите става дума - са емоции. Така че на коментиращите от провинцията - съчувствие, ама не става.

 
Преглед на профил ivan Рейтинг: 334 Неутрално
28 юли 2012 07:33 9
- +Оценка
-26 +13

По телевизиите непрекъснато се говори за "митничари" и много хора си мислят, че става дума за полевите служители по граничните пунктове, към които има дългогодишно отрицателно отношение от обществото.
Всъщност става дума за централната администрация, която има методологични, контролни и други функции. Не може да накараш хората, правещи тарифната политика, изградили връзки с техни колеги в чужбина и прочие да напуснат и това да мине без сътресение. Същото важи и за другите администрации - ако имаш бизнес, който комуникира с митниците и данъчните ще обикаляш страната като цветарка ли?
Странен е този предизборен напън да се разхвърлят някои от важните структури, вкарващи пари в бюджета.

_____

"Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups."
 
Преглед на профил Yankee Рейтинг: 1013 Неутрално
28 юли 2012 07:42 10
- +Оценка
-7 +56

а митниците не зная, ама случая с Морска администрация е показателен. Що ще тая структура на 500км. от морето?- цитат на коментар #6 от “Варненски”


Нали са обяснили в текста:
- имат хубава, добре оборудвана сграда
- осъществява комуникацията с всички останали администрации (каквото и да означава това и като чели няма видеоконферентни системи, почти за без пари)
- имат да изплащат ипотечни кредити - тоест внушили са си, че трябва да са на таз работа през целия си трудов живот и още няколко години от пенсионния

 
Преглед на профил ivan Рейтинг: 334 Неутрално
28 юли 2012 08:13 11
- +Оценка
-6 +12

До коментар [#10] от "Yankee":

Видеоконферентен софтуер има, но не знам налагало ли ти се е скоро да комуникираш с администрациите в България. Всичко е свързано с разнасяне на хартия на място. Видеоконференции и електронно правителство - за какво говорим, при положение, че държавната администрация скоро откри електронната поща. Има структури, които е смислено да се махнат от София - например цитираната по-горе морска администрация и други (митници, данъчни), за чието местене според мен не се казват истинските мотиви, защото чисто оперативно и организационно няма плюсове. Приказките за стимулиране на местните икономики с преместване на държавни служби мисля няма какво да ги коментираме - те са насочени към местните хора и целят да създават положителна нагласа у тях, а факта че това се прави преди избори е чиста случайност ;)

_____

"Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups."
 
Преглед на профил xmm Рейтинг: 2973 Неутрално
28 юли 2012 09:10 12
- +Оценка
-19 +20

"В момента в Централното управление на митницата работят около 400 души..."
400 човека няма да оправят икономиката на Русе.
Нито ще създадат вакуум в София.
Остава.....единствено замяната на софийският имот.

 
Преглед на профил Светослав Рейтинг: 421 Неутрално
28 юли 2012 09:27 13
- +Оценка
-6 +75

Преди време когато приватизираха БТК решиха да закрият местният център на фирмата в Русе и да централизират всичко в София. На 14 от младите и обещаващи инжинери им бе предложено да изберат или да си запазят работата и да се преместят в София или да си останат в Русе, но без работа. Половината останаха, половината заминаха. Протести не е имало.

Това е избор, който постоянно правят много българи и вече стигнамхе до там всички да сме софиянци. Почти всяка по-читава работа с някакви шансове за кариерно развитие е в София - централи на администрации, на фирми... София се пренасели! Показателно е, че в една България, в която има потресаваща демографска криза в столицата няма места в детските градини. Къде е бъдещето на останалата част от страната?

Така, че местенето на администрации в провинцията е наложително, ако не искаме след 20 години половин България да живее в един град. И то не само на 400 чиновника, а на поне половината от тези в София. Местенето на администрации би стимулирало и някой фирми да помислят за подобна стъпка. Същото трябва да се направи и с университетите. В момента от 50 университета в България, 25 са в София. Спортен, Минно-геоложки, Транспортен, Лесо-технически и редица други по-малки могат да се приютят на друго място.

Разхвърлянето на администрациите най на края ще накара чиновниците да прегърнат идеята за електронно правителство и електронни услуги. Нещо което за сега упорито саботират по какъв ли не...

Прочитане на целия коментар
начин.

Иначе съм съгласен, че всичко изглежда е хаотично. Но представете си ако излязат с план наистина да преместят половината чиновници из страната каква суматоха щеше да има. Може би една по една е по-правилното решение. С всяка следваща преместена агенция ще е по-лесно. Въпреки че до местене може и да не се стигне като се има в предвид колко безхарактерно е това правителство.

 
Преглед на профил Канопус Рейтинг: 478 Неутрално
28 юли 2012 09:30 14
- +Оценка
-5 +24

Нека напуснат и си намерят нова работа. Дори тези от централната администрация и през ум не биха си го пуснали. Ще отидат ако ще в Таджикистан !!!

 
Преглед на профил tamada Рейтинг: 427 Неутрално
28 юли 2012 10:01 15
- +Оценка
-6 +17

"... за разлика от Западна Европа или САЩ в България управленческите структури са изцяло съсредоточени в София."- цитат на коментар #8 от “zumz”


За останалото си прав, само че примерите ти не са верни. Всички федерални служби на САЩ имат централи във Вашингтон.
За Германия също грешиш. Централата на "Дойче веле" не е в Кьолн, а в Бон (където беше столицата на ФРГ). А Франкфуртската стокова борса е основана преди много столетия, когато още е нямало федерална държава, даже още е нямало и сериозна империя. Много преди Берлин да стане столица на Прусия. Впрочем в Берлин също има борса и тя хич не е малка. Защото борсите се създават там, където има големи финансови потоци. И те най-често са в столици: най-голямата британска борса е в Лондон, френската - в Париж, австрийската - във Виена, датската - в Копенхаген, шведската - в Стокхолм, норвежката - в Осло и т.н.

Само че телевизиите, съдилищата и борсите не са управленски структури и не спадат към изпълнителната власт. Затова примерите ти не са подходящи.

случая с Морска администрация е показателен. Що ще тая структура на 500км. от морето?- цитат на коментар ...

Прочитане на целия коментар
jQuery('#comment-6').offset().top },500);">#6 от “Варненски”

Ами базата на италианската бреговата охрана и морската им администрация са в Генуа, обаче тяхното ръководство си седи в Рим - на 500 км оттам. Така е и в доста други държави. Френската морска администрация е в Париж - на 200 км от Хавр; испанската е в Мадрид - на 350 км от Валенсия; полската във Варшава - на 350 км от Гданск; немската е в Берлин - на 230 км от Рощок (имат разбира се голямо поделение в Хамбург, но то и ние имаме във Варна).

Вярно е, че морските администрации на много европейски държави са в пристанища, но да не забравяме, че и столиците им са на морето. Така че няма как да знаем кое ги е ръководило при избора на място.

 
Преглед на профил J.J. Рейтинг: 1601 Неутрално
28 юли 2012 11:57 16
- +Оценка
-6 +11

До коментар [#4] от "ectet":

Да, така е. Но местенето на една централна администрация от едно място на друго не е децентрализация, а само смяна на центъра. Това не е децентрализация, а само рецентрализация. С оглед развитието на интернет и бързите комуникации една децентрализация вече е възможна, но плановете на правителството са меко казани нелогични. Вместо да се създадат много локални центрове, те отново изкуствено създават един друг център.

 
Преглед на профил krokich Рейтинг: 190 Неутрално
28 юли 2012 13:07 17
- +Оценка
-6 +24

Заради шепа сърдити митничари имаме налице десетки хиляди безработни и сърдити провинциалисти. За съжаление концентрацията на власт в София е прекомерна. Боли ме за градове като Видин, Лом, Монтана, Ловеч, Плевен, Русе, Разград, Велико Търново, Свищов, Силистра, Добрич и т.н. Младите българи напускат родните си места в посока София или чужбина. Това разединява държавата и отслабва цели области.

 
Преглед на профил Seola Рейтинг: 1394 Весело
28 юли 2012 15:14 18
- +Оценка
-4 +19

Когато жабите започнат да диктуват какво да става в държавата щеше да приляга такова заглавие на статията Ви с митничарите .
Те са некомпетентни и нагли и на първо място те да изразяват мнение удовлетворение ,желание или претенция кое как да става е малко смешно защото всички те са едни позорнно добре платени наемни работници и където им кажат както им кажат ще стане ако ли не да си събират кашините и плакатите и вкъщи

_____

The extremism in the defense of liberty is no vice! And let me remind you also that moderation in the pursuit of justice is no virtue.
 
28 юли 2012 18:03 19

Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

Преглед на профил dusty Рейтинг: 528 Неутрално
29 юли 2012 01:22 20
- +Оценка
+23

Аз предлагам поне 30% от администрацията от София да се премести във Враца.

Само на един час път е с кола, а и като пуснат разширението на отсечката Ботевград-Мездра, тогава целия път от София до Враца ще е 2х2. Тогава ще се стига и за по-малко от час.

Далеч по-приятно ще е за чиновниците да работят сред свежия балкански въздух и страхотните гледки разкриващи се от прозроците в кабинета. Пък след работа, кеф ти да се прибереш в София, кеф ти в квартирата или новия дом с гледка към водопада или към врачанските скали.

снимка1: http://prikachi.com/images/451/4923451Q.jpg
снимка2: http://prikachi.com/images/456/4923456W.jpg

Пък и Враца предлага всичко каквото го има във всеки по-голям град - добри заведения, разнообразни магазини, развит градски транспорт, и не на последно място изцяло реновирани детски градини и училища. С две думи - перфектно място за живеене, стига да имаш добре платена работа.

 
Преглед на профил tur671 Рейтинг: 1527 Неутрално
29 юли 2012 18:07 21
- +Оценка
-6 +12

напълно адмирирам възможността да се премести администрацията на митниците в русе ,смятам ,че това ще създаде раздвижване в района ,нови инвестиции ,още повече ,че русе е кръстопът на много пътища ,да не забравяме ,че е трасе на почти 40% от преминаващите тежкотоварни камиони в страната ,единственото което няма е работещо летище ,но е въпрос на време да се отдаде летището на концесия ,в този дух смятам ,че някоя нискотарифна компания ще поеме това летище ,да не забравяме ,че и румънците строят на около 20 км от русе ново супермодерно летище ,а границата е на 4 минути път от новата сграда на митницата и се минава за точно още 5 минути ,та не виждам проблема на желаещите напр софиянци да работят в русе ,все пак живота се развива ,а и живота в русе е далеч по евтин от този в София .

 
Преглед на профил Павел Рейтинг: 14 Неутрално
29 юли 2012 18:42 22
- +Оценка
-12 +7

Преминава трафик, товари - ок. Хората, които ще бъдат местени не са митничари на границата, те администрират работата, работят с бази данни, създават стратегии. Не им влиза в работата колко и чии камиони минават, физически не са там, за да правят проверки и т.н. Те виждат този трафик като стълбове и колони в таблици, като цифри. Освен това няма как за 2-3-5г да се създадат достатъчно компетентни специалисти като тези работели 25г. Тук местенето е насила. Освен това било по-евтино в Русе- да, обаче представи си, че и жената трябва да си смени работата, децата училището/ университета. А тия още 400 човека (съпрузи и съпруги) дето и те трябва да отидат в Русе, ще си намерят ли работа за същите пари?Ами не, остават в София, щото в Русе работа няма, няма бизнес. Останат ли в София - вече трудно може да се каже, че имат семейство щом 1ния член ще е на майната си, щото Дянков бил сметнал, че така трябвало - това не е демокрация, а комунизъм. Освен това всичко се прави наобратно - вместо първо да изградят електронните системи, да обучат нови кадри, се решава първо да се премести всичко пък после каквото стане. Защото в тая държава да се свърши нещо предварително и след това да се налагат само корекции се възприема едва ли не като "минавка" - ще работят те 2 пъти за 1 нещо... затова и такива реформи няма да минат леко :)

 
Преглед на профил Веселин Дечев Рейтинг: 553 Любопитно
29 юли 2012 21:22 23
- +Оценка
-2 +10

ако имаш бизнес, който комуникира с митниците и данъчните ще обикаляш страната като цветарка ли? - цитат на коментар #9 от “ivan”

Не, ще посетя най-близкото представителство на агенция Митници, не задължително да е централата
Други проблеми?

 
Преглед на профил Веселин Дечев Рейтинг: 553 Неутрално
29 юли 2012 22:04 24
- +Оценка
-6 +13

Освен това било по-евтино в Русе- да, обаче представи си, че и жената трябва да си смени работата, децата училището/ университета.- цитат на коментар #22 от “pav4o01”

Това е най-големият абсурд!
Десетки хиялди военни си сменят местожителствоото на всеки няколко години, а 20 семейства не могат?!
Айде бе!Много специални станахте!

 
Преглед на профил vasil_jordanov Рейтинг: 394 Неутрално
29 юли 2012 22:43 25
- +Оценка
-4 +10

Хората, които ще бъдат местени не са митничари на границата, те администрират работата, работят с бази данни, създават стратегии. Не им влиза в работата колко и чии камиони минават, физически не са там, за да правят проверки и т.н. Те виждат този трафик като стълбове и колони в таблици, като цифри.- цитат на коментар #22 от “pav4o01”


Ей това е най-важната причина поради, която трябва да бъде преместена администрацията! Всички други причини изброени в статията и в коментарите са нищожни проблемчета отнесено към това, което казваш. Докато "стратезите" не започнат да работят на терен, а анализират само цифричките ще сме на това дереже и разни митничари като ивайловрадските ще продължават да си изграждат частни селища и не нам си к'во още. Реформа трябва! И трябва да се направи, колкото се може по-бързо.

 
Преглед на профил 2.5 Рейтинг: 3707 Весело
30 юли 2012 00:01 26
- +Оценка
-5 +7

Твърдо ЗА тази реформа! Ако един военен получи заповед за преместване , където и да било в стараната, няма ли да бъде поставен предподобен избор?! Дори няма да го питат, а и той може би има семейство.
Справедливо е тези, които имат ипотечни кредити да получат някаква компенсация.
На фона на шанса да се започне начисто с една институция с много "спорна" слава, всички минуси са си бели кахъри.
Самият факт, че се коментира колко хора ще имат проблеми да останат на работа в митниците, предвид образователния ценз, че е нормална практика да командироват екипи на НАП от страната и никой не демонстрира - това чудо ще бъде за 3 дни.
Идеята е много добра и дано има ДОСТАТЪЧНО ВОЛЯ да се доведе докрай!
Успех!

_____

2.5
 
Преглед на профил Павел Рейтинг: 14 Неутрално
30 юли 2012 00:28 27
- +Оценка
-3 +7

До коментар [#24] от "vesko_dechev":

Военните си знаят, че утре и в Пакистан може да ги пратят- част от длъжността им е местенето и висенето по 20 дни на учение. А и на тях им дават жилища, плащат им наеми и т.н. имат си различни начини по които им се помага :)

 
Преглед на профил cocaigne Рейтинг: 35 Неутрално
30 юли 2012 00:52 28
- +Оценка
-4 +7

Най-накрая това правителство прави нещо правилно. Личи си че рейтинга е паднал до толкова, че са се решили на промени. Дано да е началото на по смислени действия. Но от друга страна докато това се осъществи ще минат години. За това си мисля че това ще си остане популистична акция. Защо точно митничарите-тези, които хората най-много упрекват че са корумпирани. Всъщност би трябвало да преместят мин. на вътрешните работи по-далече от софия.

 
Преглед на профил mahito Рейтинг: 388 Весело
30 юли 2012 09:07 29
- +Оценка
-3 +8

Да ги местят и това е, ипотечни кредити имали да изплащат, то големи дворци не се стоят само от рушвети знаци :Д.

 
Преглед на профил Фигаро Рейтинг: 389 Неутрално
30 юли 2012 16:23 30
- +Оценка
-1 +3

В нормалните развити държави има електронна администрация, а ако нещо не може да бъде направено чрез нея, се вдига телефонът или се изпраща обикновено или препоръчано писмо и работата става.
Преместването няма да реши проблема, защото той не е в седалището (!!!) на службата, а в главата!

 
Преглед на профил Свинчуга Рейтинг: 936 Неутрално
30 юли 2012 21:48 31
- +Оценка
-1 +4

И сега потомствените администратори - селяни чиито майки са надували кавала и са носили торби със сланини за заветното топло место и жителство, реват, така ли?

Абсолютно не ми пука. Искам да ги видя тези експерти в частния сектор, хахаха.

Плюс това убеден съм че в Русе ще си вършат работата по-добре. По-мързеливо говедо от потомствен чиновник-столичанин в повече няма. Айде сега хващайте бохчите и кой откъде е, свърши плюскането.

_____

Обичам да грухтя и плюскам.
 
Преглед на профил penkagk Рейтинг: 611 Разстроено
31 юли 2012 23:07 32
- +Оценка
-1

Тежко и горко на държава, в която самозабравил се некадърен министър смята, че с администрация се решава безработица... При това твърде съмнително, ако членовете на семейството му останат на новото място безработни!!!!!!!!!!!!!

 
Преглед на профил penkagk Рейтинг: 611 Гневно
31 юли 2012 23:08 33
- +Оценка
-2

Как така странно се чака построяване на сграда в Русе, в замяна на която се взема тлъст имот на пъпа на София!!!!!!!!!!!

 
Преглед на профил penkagk Рейтинг: 611 Любопитно
31 юли 2012 23:09 34

Кой е министър "трите милки"?
То не бяха калинки, не бяха крави...

 
Абонирани сте за новите коментари по тази статия
Правила за писане на коментари

Нов Коментар

Настроение:
Кирилица: ?
24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне

С русенски адрес

Офертите за сграда на митниците в дунавския град вече са две, но държавата още не е обявила избора си