Регистрация

// Политика и икономика / България

50 31 авг 2012, 17:45, 15563 прочитания

Колко взима администрацията

Държавата е не много щедър и справедлив, но пък доста сигурен работодател

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg



Фотограф: Shutterstock

Още по темата

И сега... доходите

ГЕРБ вече превключи на предизборни обороти и започна да обещава по-високи пенсии и заплати

5 сеп 2012

Прозрачността винаги е добра

Заплатите на чиновниците

31 авг 2012

Много труд за нищо

Увеличението на доходите отново изпреварва ръста на производителността. Ако тенденцията се засили ще свие конкурентността на икономиката

3 авг 2012

Фокус-мокус с бонусите

Новите правила за заплатите на администрацията опитват да направят заплащането по-справедливо

22 юни 2012

Заплатите на администрацията - по нови правила

И служителите на най-ниското ниво в йерархията ще може да получават висок доход

20 юни 2012

Край на лесните бонуси за администрацията

Kабинетът реши, че държавните служители няма да получават допълнителни възнаграждения за участие в комисии, съвети и групи

13 юни 2012

Инфографика

Мария е на 28 и е младши експерт в агенция, която управлява европари. Определя заплатата си като добра за стандарта на живот в София.

И тъй като е придобила специфични умения за работа с европейските програми, успява да си докара й допълнителни доходи, като консултира фирми как да получат средства от ЕС. Твърди, че няма намерение да напуска държавната администрация. Тя обаче е един от малцината доволни от възнаграждението, което получава като чиновник. Не се притеснява дори и след промяната на правилата, по които се определят заплатите в администрацията и които влязоха в сила от началото на юли. Идеята беше да се премахне порочната схема в момента - ниско основно възнаграждение, което се допълва от най-различни, непрозрачно и често несправедливо разпределяни бонуси. Затова почти всяко ведомство преизчисли заплатите на своите служители според нов класификатор на длъжностите, като към основната вля и част от парите, които досега са се получавали като допълнителни възнаграждения заедно с класа за прослужено време.

Дали новата система ще направи администрацията по-мотивирана, или ще принуди някои от добрите професионалисти да напуснат ще стане ясно най-рано догодина. Най-малкото, все още не се знае дали промененият начин на определяне на бонусите на държавните служители е работещ, тъй като първите раздадени суми ще са ясни през октомври.
Наличните данни за заплатите след промяната им обаче повдигат поне отчасти завесата за парите на държавната машина (виж инфографиката вляво). А зад нея се вижда, че възнагражденията там в повечето случаи не отговарят на имиджа, че са обидно ниски.

Каква е целта

Промяната засяга около 60 хил. души. Някои от тях и досега са разчитали само на заплата, защото ведомството, в което работят, не е имало бюджет за допълнително материално стимулиране. При други обаче допълнителните доходи надхвърляха основното месечно възнаграждение и в повечето случаи се присъждаха след подозрително еднакви за всички служители оценки. Сега идеята е да се изсветли този скрит източник на средства и да се даде по-обективна картина за нивата на заплащане в държавата. Добре представящите се чиновници и занапред ще получават бонуси на тримесечие, но не повече от 80% от основната им месечна заплата и по нова схема на оценяване. На ниво отделно ведомство 70% от средствата за възнаграждения би трябвало да са предназначени за основно възнаграждение на служителите, а останалите 30% - за бонифициране. Според източници от управляващите обаче повечето структури са предпочели да увеличат твърдите заплати (където това е възможно) и тази година не са им останали пари за допълнителни стимули. А през 2013 г. и да има увеличения на фонд "Работна заплата", те няма да са за всички ведомства, а само за тези с ниски доходи.
Другата промяна е в класификацията на длъжностите. Тя цели в различните министерства хора на една и съща позиция да получават еднакви възнаграждения, а освен това дава възможност за по-високи стартови заплати от досегашните и израстване в кариерната стълбица и по хоризонтала. А това по мнение на експерти от агенции за подбор на персонал ще направи държавата конкурент на частния сектор при наемане на по-неопитни служители със сравнително ниски заплати.

Има ли база за сравнение

След промяната средната брутна работна заплата в администрацията (в сметката не са включени министерствата на вътрешните и външните работи, както и Министерството на отбраната) става около 910 лв. Средното "изсветляване" на месечния доход е 120 лв. В някои ведомства обаче то се дължи единствено на вливането на парите за прослужено време към основното възнаграждение. Най-високите средни заплати продължават да са на хората, работещи с еврофондовете, а най-ниските - на заетите в областните администрации и някои агенции, като например тази за борба с градушките или за проучване на нивото на река Дунав.

Дали обаче държавата е достатъчно конкурентен работодател? Еднозначен отговор няма. Една от причините е липсата на представителна статистика за пазара на труда в България (дори и данните на НСИ са изкривени, защото те не отчитат големия сив сектор при заплащането в реалния бизнес). Другата - естеството на работа в държавната администрация, което е доста специфично (виж таблицата вляво).
"Работните места в администрацията и в частния сектор са различни, преследват се различни резултати, а това определя продуктивността и ефективността на служителите", обяснява Надя Василева от Мanpower. Тя допълва, че като цяло в администрацията продуктивността се измерва по-трудно, затова и тази работа е по-привлекателна, защото заплатата не зависи от резултатите толкова, колкото в частния сектор.
И все пак някакво, макар и много условно сравнение е възможно за длъжности като счетоводители или юрисконсулти например, макар че и там изискванията за всяко конкретно работно място са специфични.

"За ръководни длъжности разликата между държавните и частни организации е 4 пъти, докато за изпълнителски е само два", казва Борислав Игнатов, старши консултант Entalent, партньор на Towers Watson за България. Уточнява, че мнението не ангажира Towers Watson и е на база наблюдения основно на заплатите в големи международни компании с клонове в страната. Той допълва, че в частния сектор базовото възнаграждение за ръководители е около 70% от общото, останалото са годишни бонуси, коли и други придобивки, докато за изпълнителски позиции то е почти 100%.
"За всеки случай възнаграждение под 600 лв. в София е мотивация да не се работи добре", твърди консултант в агенция за подбор на персонал, който има наблюдения върху нивата на заплатите в по-малки компании. Допълва, че за средните позиции в частния сектор възнаграждения са с около 20% по-високи в сравнение с тези в министерствата. Но ниските нива и в двата сектора са конкурентни.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

50 коментара

Избор на тип:
Преглед на профил vjacho Рейтинг: 3320 Весело
31 авг 2012 17:33 1
- +Оценка
-17 +99

За ползата,която има от тях не е много,но за вредата,която нанасят е много.

 
Преглед на профил tsyrvulan Рейтинг: 417 Неутрално
31 авг 2012 17:49 2
- +Оценка
-3 +130

До коментар [#1] от "vjacho":

Прав си, цялата бумащина която храни хиляди чиновници в най-различни министерства и агенцийки може да се избегне ( до известна степен ) с въвеждането на така нареченото електронно правителство. Щото в администрацията има цяла армия пишеща докладни и записки, на които общо взето им се плаща за нищоправене, и когато нямат работа - редят пасианси.

 
Преглед на профил vjacho Рейтинг: 3320 Весело
31 авг 2012 18:26 3
- +Оценка
-8 +93

Една нощ сънувах змии.Питам жената какво е това,тя вика душмани.Отивам на работа и почвам да си броя душманите:НОИ,НАП,НЗОК,Агенция по лек. средства,Агенция по това и онова...нямат край.

 
Преглед на профил pzashev Рейтинг: 770 Неутрално
31 авг 2012 18:54 4
- +Оценка
-3 +91

Държавата е преди всичко много неефективен работодател! НСО има бюджет от 30 милиона лева (два пъти повече от разузнаването) и много раздут щат (кой от кого се пази?). Комисията за установяване на имущество, придобито от престъпна дейност има щат 255 души (заплатите им са 4 милиона на година) и дейност с която би следвало да се занимава полицията!?
Трябват ни по-малко, по-професионални, по-ефективни и по-добре платени държавни служители. Да започнем с по-малко!

 
Преглед на профил tily_lily Рейтинг: 1206 Гневно
31 авг 2012 19:01 5
- +Оценка
-4 +235

"Мария е на 28 и е младши експерт в агенция, която управлява европари. Определя заплатата си като добра за стандарта на живот в София.И тъй като е придобила специфични умения за работа с европейските програми, успява да си докара й допълнителни доходи, като консултира фирми как да получат средства от ЕС. "

Класика в жанра - въпреки закона за конфликт на интереси,"експертката"; си докарва допълнително,като прави точно това, което е забранено. "Консултира" фирми-пише проекти,после се грижи да бъдат изпълнени безпроблемно. Няма такава държава просто...

 
Преглед на профил vjacho Рейтинг: 3320 Весело
31 авг 2012 20:15 6
- +Оценка
-1 +125

Класика в жанра - въпреки закона за конфликт на интереси,"- цитат на коментар #5 от “tily_lily”

+++++Тя най-добре знае кога коя програма се отваря и може да ти напише проекта на така нар. брюкселски английски.

 
Преглед на профил dimko Рейтинг: 2617 Весело
31 авг 2012 20:17 7
- +Оценка
-27 +10

До коментар [#5] от "tily_lily":
При европарите , между Държавата и бенефициентите няма и не бива да има бизнес-конкуренция . При стриктно спазване на евроинструкциите , как си обясняваш усвояването на тези пари . Не надценявай позицията на момичето , то е шерп в тази експедиция ...

 
Преглед на профил tily_lily Рейтинг: 1206 Неутрално
31 авг 2012 20:24 8
- +Оценка
+88

До коментар [#7] от "dimko":

Бизнес-конкуренция между държавата и бенефициентите?!? Извинявай, числя че нямаш представа за какво става на въпрос.
Бенефициентите кандидатстват и изпълняват проекти.Държавата контролира. Познай как.
Служителите в тези агенции имат вътрешна информация и методи и средства да влияят на много решения.По закон нямат право да извършват такава дейност в извънработно време. Подписват и специални декларации за това.

 
Преглед на профил dimko Рейтинг: 2617 Весело
31 авг 2012 20:37 9
- +Оценка
-9 +5

До коментар [#8] от "tily_lily":
Чети ме внимателно , Приятелю Уотсън . Не е дума само за това ...

 
Преглед на профил Julian Mall Рейтинг: 1887 Неутрално
31 авг 2012 21:20 10
- +Оценка
-1 +69

Всичко е бошлаф. Нищо в държавната ни администрация не може да бъде променено и най-категоричното доказателство за това е факта, че вместо да намаля тя продължава да се разраства и да бъде хранилка за партийната номенклатура. А това че държавната работа е по-сигурна от частната също е много относително, ако си попаднал там без партийни и роднинско-приятелски връзки няма никакъв проблем да те изритат със съкращение, ниска атестационна оценка или по друг член на Закона за държавния служител.

_____

По-добре миг свобода отколкото живот в робство
 
Преглед на профил kiro1234 Рейтинг: 10 Неутрално
31 авг 2012 21:23 11
- +Оценка
-1 +33

А и Николайчо е сладур. Щял да си търси друга работа :)

 
Преглед на профил Мартин Akakka Рейтинг: 970 Весело
31 авг 2012 21:33 12
- +Оценка
-8 +38

Оооо аз докопам ли се и до най нископлатената длъжност ще бъда доволен от живота. Всеизвесна тайна е че щом работиш за държавата си паразит и бездарник е , и на някого човек разбира се ;)

 
Преглед на профил tily_lily Рейтинг: 1206 Неутрално
31 авг 2012 22:05 13
- +Оценка
-1 +28

До коментар [#9
Изместваш посоката.Ясно е какво имаш предвид.ТОВА върви в пакет с "допълнителния" труд. Иначе-няма допълнителен труд. Няма и работа в агенцията.
И само за информация -стриктните правила се нарушават точно по този начин-с човек отвътре. Шерп? Може и така да го наречеш, но тези шерпи са армия....

 
Преглед на профил dimko Рейтинг: 2617 Неутрално
31 авг 2012 22:42 14
- +Оценка
-8 +3

До коментар [#13] от "tily_lily":
Не всичко е далавера . Зная и честни усилия за намаляване на вредните последствия от дефицита на капацитет в направлението . Оставащото е хипхоп-политиканстване ...

 
Преглед на профил BoGry Рейтинг: 401 Неутрално
31 авг 2012 22:45 15
- +Оценка
-2 +55

Върнах се години назад! Сякаш препрочетох някой брой от "Работническо дело" (не виня КАПИТАЛ, този път много коректно са предали информация)! Не видях никъде статусът на администрацията да е обвързан с просперитета на държавата! А ако няма такъв, за какво ни е тази "армия"?! Единият щял да види какви са бонусите - октомври месец ли беше, другата така и така си заработва допълнително с консултацийки... На третия обаче съвсем не му пука каква заплата ще получи от бюрократичната машина. За него е достатъчно да е в играта: утре може да стане политик, преподавател в университет, да държи кафето в Парламента или да стане шофьор и бодигард на някого оттам... При всички положения ще има добър старт в живота и заплата, на която ще завиждат дори от "сивия сектор"!

 
Преглед на профил john_77 Рейтинг: 307 Неутрално
1 сеп 2012 08:23 16
- +Оценка
-1 +7

До коментар [#5] от "tily_lily":

Споко, просто кофти са си съчинили началото на текста.

 
Преглед на профил Тsonkooo Рейтинг: 1984 Неутрално
1 сеп 2012 09:18 17
- +Оценка
-1 +9

Малко, но сигурно.

 
Преглед на профил tax_man Рейтинг: 14 Неутрално
1 сеп 2012 11:20 18
- +Оценка
-6 +47

До коментар [#12] от "Мартин Akakka":
За другите администрации не знам, ама данъчната дирекция в София горе-долу два пъти годишно обявява конкурс за "външни"... Добре дошъл си - хем ще ни "вдигнеш нивото", хем ще "лапаш" по 500-600лв. месечно, хем други благини можеш да намажеш... Апропо, периодически откриващите се свободни места са точно заради подобни очаквания на подобни персони...
На тази тема мнението ми е диаметрално противоположното на това на КАПИТАЛ! В редакционния коментар пише, че вместо да си гледат съвестно работата, чиновниците гледали да си докарат ДМС от актове и наказателни... Алоооо, КАПИТАЛ, ами нали точно това е работата на администрациите с контролни функции?! Мога да дам пример с колега - през първото тримесечие, вследствие усиления му труд през последните 1-2 години по един акт, в бюджета постъпиха ЕФЕКТИВНО около 2 мил. лв. Но поради конфликт с прекия си началник и последвалата от това ниска оценка, ДМС-то му за този успех беше точно... 0 лв. Ха познайте сега, дали колегата ще се хвърли пак да докарва допълнително в бюджета, или ще предпочете да се умилква на шефа си? И кой ще има полза от това - бюджета, данъкоплатците или колегата?

 
Преглед на профил durvodeleza Рейтинг: 420 Неутрално
1 сеп 2012 11:44 19
- +Оценка
-3 +42

Докато държавната работа е предпочитана пред частния сектор нещата ще са зле. Във всяка назадничава държава хората предпочитат топлото работно местенце което по традиция се дава на братчеда.

 
Преглед на профил sqrt Рейтинг: 1569 Неутрално
1 сеп 2012 19:44 20
- +Оценка
-1 +24

Бе т добре държавна работа, ама при фалиращата бг икономика пари за чиновници няма как да има. Рано или късно ще се реже надълбоко, а стажът в администрацията е голяма гаранция за бъдеща безработица. Ако ти остават до 10г до пенсия има логика, ама иначе не е опция.

 
Преглед на профил BoGry Рейтинг: 401 Неутрално
1 сеп 2012 22:36 21
- +Оценка
-2 +13

До коментар [#18] от "tax_man":

Ха познайте сега, дали колегата ще се хвърли пак да докарва допълнително в бюджета, или ще предпочете да се умилква на шефа си?- цитат на коментар #18 от “tax_man”

Не мога да позная и не искам да съм познал! Няма ли някакъв трети вариант? Аз лично бих искал да заеме мястото на шефа си, а не да му се "умилква"! Защото така статуквото си остава непроменено!

 
Преглед на профил Seola Рейтинг: 1350 Разстроено
1 сеп 2012 22:37 22
- +Оценка
-3 +22

Пълна анархия е горе в графиките съвкупно с увеличаващите се прагове за бизнеси и пенсии,заплати и разходи за социални дейности и държавническата администрация с комисиии подком. управляващи те ще вкарат България в блатото на Гърция- с разликата че пазарите и ЕС не дават пукнат грош за порутена Българияи сами ще се оправяме .
Диверсифицирайте далеч от хартията наречена Булгаристански лев време е защото валутният борд и резервът крепящ ги не само ги няма те са нам инус поне 32 милиарда лева заради неадекватното си политическо управлявление .
Те -управляващите не знаят смисъла на думата покупателна способност на българският лев
Те инфлираха с над 50 % лева обезценка за 3 години лева .
Те-Герберските уравленци ще ви вкарат отново в виденова инфлационна спирала -държавата и хората отново -втори път за 25 години .

_____

The extremism in the defense of liberty is no vice! And let me remind you also that moderation in the pursuit of justice is no virtue.
 
Преглед на профил 80286 Рейтинг: 497 Весело
2 сеп 2012 06:18 23
- +Оценка
-7 +25

И 600 са им много. Повечето, или поне надявам се някои от нас знаят как се работи държавна работа и то точно в бюрокрацията (пардон, администрацията). По цял ден кафенцата, клюките,... и всички могат да ти наредят Виндоус-кия пасианс за под 10 минути.

По мое скромно мнение единствените хора зад бюра, на които - често - им се случва да работят, та пушек да се вдига, са счетоводителите. И отговорността е друга, и работното им време е... меко казано "плаващо" докато не им излезе всичко.

Те заслужават по-сносни заплати. Останалите са търтей. 10 отдела вършат работа за 3-ма души. Айде няма нужда.

_____

РКК "Энергия"
 
Преглед на профил Нефертити Рейтинг: 16927 Любопитно
2 сеп 2012 09:55 24
- +Оценка
-1 +10

Доволен чиновник .. това не е ли оксиморон ...

 
Преглед на профил Hawaii Рейтинг: 3847 Неутрално
2 сеп 2012 10:02 25
- +Оценка
-2 +23

" Колко взима администрацията? "

Колкото й предложат !

 
Преглед на профил Вели Рейтинг: 1291 Неутрално
2 сеп 2012 10:08 26
- +Оценка
+8

До коментар [#4] от "pzashev":

Това е така, защото трябва да им запушат уститите, да не разправят насам-натам какво виждат очите или чуват ушите....

 
Преглед на профил Вели Рейтинг: 1291 Неутрално
2 сеп 2012 10:10 27
- +Оценка
+13

И все пак аз не разбрах от статията, "доволната" служителка от администрацията колко лева заплата е получавала??????

 
Преглед на профил clutch Рейтинг: 699 Любопитно
2 сеп 2012 10:26 28
- +Оценка
-3 +21

"........обяснява Надя Василева от Мanpower. Тя допълва, че като цяло в администрацията продуктивността се измерва по-трудно, затова и тази работа е по-привлекателна, защото заплатата не зависи от резултатите толкова, колкото в частния сектор....."
Край!
ЗАщОТО ЗАПЛАТА НЕ ЗАВИСИ ОТ РЕЗУЛТАТИТЕ!!!!!!
Има ли смисъл да говорим повече?
Или да се чудим защо това-онова?
Кочината с доволните и мързеливи прасета на сигурната копанка!

_____

Модератор в сайта на Дневник = ченге от ДС :)
 
Преглед на профил bobix Рейтинг: 1036 Неутрално
2 сеп 2012 10:38 29
- +Оценка
-1 +8

Довоен чиновник .. това не е ли оксиморон ... - цитат на коментар #24 от “Нефертити”

Също като доволен българин :)

_____

Обичам България!
 
Преглед на профил ludiakolio Рейтинг: 539 Неутрално
2 сеп 2012 10:39 30
- +Оценка
-1 +29

Няма продуктивност.Отиваш да даваш пари на държавата,защото някакъв измислен депутат те е наредил с таксичка за глупост и се налага да чакаш някъква дебела администраторка по 1 час в коридори и стаи с вмирисани балатуми,после тя те праща при друга - още 1 час,после с хартийката пак при първата,но там вече има нова опашка.....Нямам думи,като дойде момента да обикалям гишета и направо ми се къса сърцето.Способни са за няколко лева такса да ти загубят половин ден.Продуктивността е нулева....

 
Преглед на профил Марин Рейтинг: 662 Неутрално
2 сеп 2012 10:50 31
- +Оценка
+13

така нареченото електронно правителство- цитат на коментар #2 от “tsyrvulan”

Съгласен съм с теб. Всъщност истинският термин е "електронно управление" и единствено то е надеждата да намалее тази армия от чиновници, които в по-голямата част от времето всъщност си пазят стола (да не седне някой друг).

_____

... потим ... не за славата ... създава изкуство!
 
Преглед на профил Чардо Рейтинг: 5170 Весело
2 сеп 2012 11:01 32
- +Оценка
+9

До коментар [#6] от "vjacho":

на така нар. брюкселски английски. - цитат на коментар #6 от “vjacho”

===================================

Хареса ми !

Не го знаех и научих нещо ново !
Преди години му казвахме : на чиновнически разбираем език .
В Е С Е Л О

_____

Чардо
 
Преглед на профил Чардо Рейтинг: 5170 Неутрално
2 сеп 2012 11:13 33
- +Оценка
-2 +16

До коментар [#19] от "durvodeleza":

Във всяка назадничава държава хората предпочитат топлото работно местенце- цитат на коментар #19 от “durvodeleza”

===========================

Тук си в малко грешна позиция .
Имайки предвид , че още преди доста години имах възможност да поопозная някои така наречени от теб "назадничави държави" като Германия , Франция , Италия , Холандия , Люксембург и др. то НА ВСЯКЪДЕ В ТЕЗИ ДЪРЖАВИ всеки гледа да се хване именно на държавна служба .
И то изхождат именно от позицията , че държавата е сигурен работодател , а и заплащането също не е лошо .
Не гледай нашите чиновници , ами погледни тези убавци из централата на ЕС.
Там е най-кьоравото !

_____

Чардо
 
Преглед на профил vjacho Рейтинг: 3320 Весело
2 сеп 2012 11:34 34
- +Оценка
+7

Не го знаех и научих нещо ново !- цитат на коментар #32 от “Чардо”

В Института за писане на европейски проекти така се изразяват:"Кажете ми по коя програма най-общо какво искате да работите и ние ще ви го напишем на брюкселски английски без да идваме на място."

 
Преглед на профил xalikarans Рейтинг: 11661 Неутрално
2 сеп 2012 12:26 35
- +Оценка
+4

"....има парашутисти, които взимат добри заплати, но не познават естеството на работа. "Те си тръгват заедно със смяната на властта. Но всичко това дразни, действа дестимулиращо на останалите""...МНОГО ТОЧНО Николай....
"В същото време новият модел на заплащане насърчава още повече субективността, така че сега предизвикателството ще е да се направят обективни оценки на хората, за да не напуснат тези със знания и умения. Защото има и такива и те наистина си харесват работата"...Точно това е моето мнение.

 
Преглед на профил Тsonkooo Рейтинг: 1984 Неутрално
2 сеп 2012 12:39 36
- +Оценка
+7

Ниските заплати подхранват корупцията.

 
Преглед на профил vox.populi Рейтинг: 745 Неутрално
2 сеп 2012 12:52 37
- +Оценка
-4 +10

50% съкращения без увеличение на заплатите!

_____

Управлението на Герб - сбъдната мечта на Тато.
 
Преглед на профил ivan_g Рейтинг: 310 Неутрално
2 сеп 2012 13:16 38
- +Оценка
-2 +6

До коментар [#36] от "Тsonkooo":

Не е вярно. За чиновника няма достатъчно 'висока' заплата

 
Преглед на профил ju.li Рейтинг: 2346 Весело
2 сеп 2012 14:06 39
- +Оценка
+8

Преди 2-3 години под подобна статия щях да сипя огън и жупел, днес вече ми е все тая.
"О вий, кои престъпяте тоз праг,
надежда всяка тука оставете."

 
Преглед на профил bee Рейтинг: 2422 Неутрално
2 сеп 2012 14:58 40
- +Оценка
-4 +12

" Обидно " ниски им били заплатите. Да се изнесат в реалния бизнес, където ще угаждат на частника, който нито знае какво иска, нито как да го направи и ще чакат от него всеки месец да се сети да им подхвърли по 400-500 лв., за което ще трябва да му правят дълбоки поклони, докато всеки ден отиват на работа с мисълта дали днес няма да им е за последно на това работно място. Ама няма една голяма метла, че да омете всички тези безполезни същества загнездени тук и таме. Търтеи, на които все им е малко.

_____

" По-лесно е да се бориш за принципите си, отколкото да живееш според тях!"
 
Преглед на профил pentuer Рейтинг: 3155 Неутрално
2 сеп 2012 15:00 41
- +Оценка
-4 +8

Едно е сигурно-всички се натискат да бъдат държавни служители,
защото там просто не се работи, а заплатата е гарантирана.Познавам
хора които напуснаха частния бизнес за да станат ...чистачки

 
Преглед на профил hope Рейтинг: 2149 Неутрално
2 сеп 2012 17:08 42
- +Оценка
-3 +5

Някой знае ли защо средната държавна заплата е по висока от тази в частния сектор? Освен това имат повече сигурност, почиват на разни ведомствени станцийки и т. н.

 
Преглед на профил Хи-хи Рейтинг: 1684 Неутрално
2 сеп 2012 18:27 43
- +Оценка
+2

Демек сиво има не само в реалния сектор, ами и в държавата. Като прибавим и мутриралите, нема нищо чудно що сме последни във всичко...

 
Преглед на профил durvodeleza Рейтинг: 420 Неутрално
2 сеп 2012 22:52 44
- +Оценка
+2

До коментар [#33] от "Чардо":

Не искам да изхождам от презумцията всички са маскари........казах и го твърдя че раздутата неработеща администрация е характерна за назадничави държави които живеят на гърба на целия народ... но идва виденово време... и следващия път мислете с правилната глава.

 
Преглед на профил Чардо Рейтинг: 5170 Неутрално
2 сеп 2012 23:40 45
- +Оценка
-2

До коментар [#44] от "durvodeleza":


Не искам да изхождам от презумцията всички са маскари.- цитат на коментар #44 от “durvodeleza”

================================

През 1987-ма бях за пръв път в Италия и то седях бая време . Та тогава останах шашардисан , като разбрах , че един държавен чиновник , АКО ИСКА може да се пенсионира щом направи 18 години трудов стаж . АКО иска . А същевременно може да бъде уволнен само ако е направил престъпление и го вкарат в затвора ?
И е така почти навсякъде .
Имай предвид , че тази информация съм я получил от един от най-големите бизнесмени в Италия , а аз гостувах на брат му Пиеро Мурати . А брат му ме водеше на мачовете на Интер .

_____

Чардо
 
Преглед на профил Тsonkooo Рейтинг: 1984 Весело
2 сеп 2012 23:56 46
- +Оценка
+1

До коментар [#38] от "ivan_g":

Апетитът идва с яденето.

 
Преглед на профил dyy Рейтинг: 8 Неутрално
3 сеп 2012 00:00 47
- +Оценка
+2

Капитал, вземете да публикувате данни за заплащането във всички държавни институции - министерства, комисии и агенции. Така читателя ще има по-ясна преценка за парите които се получават от служителите там. Но правете и разлика, че заплатата на член на комисия, секретар в министерство или директор на дирекция е в пъти по-голяма от заплатата на някой експерт и така изнесени данните не показват много реално нивото на заплащането. А именно експертите извършат най-много работа в администрацията, докато началника основно работа му е да разписва разните документи (писма, становища, доклади и т.н.).

 
Преглед на профил cveteto112 Рейтинг: 8 Неутрално
3 сеп 2012 09:52 48
- +Оценка
-1 +11

Защо искам да работя в държавната администрация:

1. Завършила съм Регионално развитие и искам да се реализирам по специалността си, което е почти невъзможно в частния сектор! Поне досега не съм видяла някоя консултантска фирама да има обява в джобса, така че администрацията си остава най-голямата школа относно разработването на проекти. Общините например са бенефициент по много от мерките на различни програми;
2. Предпочитам да взимам 600лв. в администрация, вместо в Мола;
3. За конкурс за младши експерт в отдел туризъм на МИЕТ има 187 кандидати, т.е има конкуренция. Дали всички тия хора просто не са успели да се реализират другаде или пък ги мързи ?!
4. За всики предимства на държавната работа изобщо не мисля да споменавам, мисля, че са ясни;
5. Била съм в дирекция "Програми и проекти" в общинска администрация и не останах с впечатление, че там никой не работи;
Който не иска, да не кандидатства, 187 души конкуренция ми стигат :)

 
Преглед на профил travelholic Рейтинг: 17 Весело
3 сеп 2012 12:51 49
- +Оценка
+4

"Мария е на 28 и е младши експерт в агенция, която управлява европари. Определя заплатата си като добра за стандарта на живот в София.

И тъй като е придобила специфични умения за работа с европейските програми, успява да си докара й допълнителни доходи, като консултира фирми как да получат средства от ЕС. "


В една отдалечена на 10,000 км държава мин. седмица новина във всички вестници бе фактът, че полицай е наказан с отстраняване от работа за три месеца. Причината, че нарушава закона за обществения служител, където е записано, че няма право да съвместява други длъжности докато работи за държавата. Провинението му? Много прозаично - като страстен рибар написал статия в списание за риболов относно негова техника как да се хваща популярна риба.

Междувременно суъченик от гимназията също работи към министерство в служба където се разглеждат европроектите. Неговият брат има фирма за консултации за писането на такива проекти - доколкото съм чувал 10% от отпуснатата сума му е таксата. Друг суъченик работейки в чужбина спести пари, написаха му два проекта и сега гордо развива бизнес в България с европари.

 
Преглед на профил budubuhy Рейтинг: 155 Неутрално
5 сеп 2012 13:32 50

Доколкото разбирам тук става въпрос за държавни служители, а за всички останали административни служители не се говори, а всъщност те са тези които ни обслужват и сме недоволни от повечето от тях, но именно те имат странни договори и 300 лв заплата.Държавните служители не се виждат, те като че ли са на по-висше ниво и дори са защитени от пасмината.

 
Абонирани сте за новите коментари по тази статия
Правила за писане на коментари

Нов Коментар

Настроение:
Кирилица: ?
24 часа 7 дни

26 Кой обича Делян Пеевски

19 май 2013, 9958 прочитания

8 Приятелю, Chef

19 май 2013, 7904 прочитания

22 Довиждане и благодаря за гласовете

19 май 2013, 7066 прочитания

80 По пътя към трудното обединение

19 май 2013, 5772 прочитания

19 Прокуратура в стъкларски магазин

19 май 2013, 2984 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне

Енергийният шлем на ГЕРБ

Правителството обяви тази седмица пренареждането на картите в българската енергийна политика