Регистрация

// Политика и икономика / България

32 12 сеп 2012, 18:58, 4841 прочитания

Сивата икономика в България продължава да е висока

Една от причините е, че излизането на светло не се "отплаща" на работниците, показва анализ на Световната банка

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Инфографика

Още по темата

Сивата икономика еволюира

Укриването на доходи от физическите лица било на исторически ниски нив

31 яну 2013

Инфлацията в еврозоната расте за първи път от 11 месеца

България е "първенец" по загуба на работни места в Европейския съюз

14 сеп 2012

България е държавата с "най-сива" икономика в ЕС

Всяка година държавата пропуска данъчни приходи, които надхвърлят разходите й за здравеопазване, сочи проучване

7 мар 2012

Линк досие

Световна банка

Световната банка (СБ) е създадена през 1944 г., за да помага ...

Цялото досие
Работещ на минимална заплата без деца трябва да се откаже от 50 до 70% от възнаграждението си, за да изсветли доходите си.
Магда подстригва дамите от квартала, а нейният съсед през три врати има собствен бизнес и се занимава със строителни ремонти. Доходът, който тя печели от тази дейност, не се декларира никъде, затова Магда спокойно може да получи социални помощи от общината. Но обяснява, че те са за бедните хора, а нейните реални приходи са добри. Нейният съсед също не декларира официално доходите си, защото е убеден, че данъците, които ще плати върху тях, ще бъдат пропилени и дори откраднати.

Това е началото на доклад на Световната банка, с който анализаторите се опитват да онагледят проблемите със сивата икономика на новите страни - членки на ЕС. Подобно на Магда голяма част от българите също не декларират доходите си. През 2011 г. оценката за сивата икономика в България е 32% и тя не намалява от 2007 г. насам. Така България се нарежда на първо място по дял на сивата икономика в ЕС. В доклада се използва методологията за измерване на неформалния сектор, която се прилага и от Европейската комисия. Преди няколко месеца комисията публикува свой анализ за сивата икономика на държавите в ЕС с по-пълни данни (виж таблицата).

На тъмно

Според експертите от банката сивият сектор в България е най-вече в нископлатените работни места и тези на половин работен ден. По-голямата част от трудещите се на сиво пък са мъже. Най-голям дял "неофициални работници" има в селското стопанство (54%) и търговията (24%), а най-малко са те в образованието, публичния сектор и финансовите услуги – около 1%. 

Справянето с проблема на сивата икономика в държавите - членки от Източна Европа, е наложително поради тенденцията за свиваща се работна сила според Катарина Матернова, старши консултат в Световната банка. Част от трудещите се пък не декларират доходите си. Това може да доведе до свръхоблагане на големите фирми, за да може правителствата да компенсират загубените приходи от данъци, обясняват експертите в доклада. Фирмите на свой ред се обезкуражават да инвестират поради голямата данъчна тежест, а липсата на капитал довежда до забавяне на икономическия растеж, се посочва в анализа. Той се базира на данни от 2007–2008 г. главно за България, Чехия, Естония, Унгария, Литва, Латвия, Полша, Словения и Словакия, но беше публикуван тази седмица. 

В търсене на причините

По-голяма част от работещите на сиво са били дългосрочно безработни в сравнение с хората, които декларират доходите си. Работата на тъмно се оказва спасителна сламка и когато икономиката не расте или в случаите, в които -държавата не е в състояние да осигури обезщетения за безработица за значителна част от работната сила. Това е едно от заключенията на експертите от банката.

Още един от изводите на Световната банка е, че в много държави, включително и в България, излизането на светло не се "отплаща" на работниците. Това е така най-вече в най-нископлатените професии. Декларирането на доходите за много работници означава, че те ще изгубят обезщетенията, които получават, а освен това ще трябва да плащат осигуровки. Като анализират социалната политика в страната, експертите са изчислили, че сам човек без деца в България, който изкарва минимална заплата, трябва да се откаже от 50 до 70% от нея, за да "изсветли" доходите си. За сравнение, в САЩ например, където отношението е сред най-ниските, "загубата" е около 20-30%.

Сред препоръките на банката за справяне с проблема на сивата икономика са структурни данъчни реформи и изграждане на доверие в правителството чрез повече прозрачност.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: Източна Европа Световна банка

Линк досие

Световната банка (СБ) е създадена през 1944 г., за да помага ... Цялото досие

сива икономика

32 коментара

Избор на тип:
Преглед на профил BoGry Рейтинг: 426 Неутрално
12 сеп 2012 19:57 1
- +Оценка
-2 +82

"Работещ на минимална заплата без деца трябва да се откаже от 50 до 70% от възнаграждението си, за да изсветли доходите си."
Ми то всичко е казано в това изречение. Не трябва непременно да сте луд, за да работите на светло у нас, защото и това няма да ви помогне!
Фалшивият, лицемерен принцип на солидарност в осигурителната система, безпринципното налагане на всевъзможни такси, глоби, лицензи и режими от страна на държавната администрация правят така, че изсветляването на "сивата икономика" не води към по-добро "светлата"!

 
Преглед на профил savov_d.a. Рейтинг: 318 Неутрално
12 сеп 2012 20:45 2
- +Оценка
-3 +24

колкото и малък да е един бизнес винаги има опасност да порасне и да засенчи култивирана с десетилетия феодална политическа власт.
а така с Магда и сие и ручейчетата от корупцията са гарантирани и оправданието -всички крадем.
хората си казват - по добре труд за корупция от труд за отчитане пред държавата. дали защото е по евтино,дали защото отнема по малко време, дали защото е по честно и гарантирано..знае ли човек, а който събира ручейчетата в река надали ще каже.
само знам че има едни 240 спортанци които могат и променят правилата в техен си интерес с наши пари.

 
Преглед на профил jelezen Рейтинг: 1186 Неутрално
12 сеп 2012 21:09 3
- +Оценка
+32

"Сред препоръките на банката за справяне с проблема на сивата икономика са структурни данъчни реформи и изграждане на доверие в правителството чрез повече прозрачност".
Дори и не ми се пише по темата. Статията и подзаглавието са напълно достатъчни.

 
Преглед на профил Петър Христов Рейтинг: 660 Неутрално
12 сеп 2012 21:33 4
- +Оценка
-1 +7

без коментар....

_____

Nulla tenaci inviа est via.
 
Преглед на профил mick Рейтинг: 1110 Неутрално
12 сеп 2012 22:19 5
- +Оценка
-14 +15

До коментар [#1] от "BoGry":

И къде е това работещ на минимална заплата? Всеки само с това се оправдава. В крайна сметка печелят търговците, от всяка скатана касова бележка печелят 20%. Отделно така пречат на изрядните.

Аз виждам проблемите, не толкова в данъците, колкото в голямата бюрокрация, платежни нареждания, счетоводител .. и накрая наистина сметката набъбва.

Имам идея - нека държавата, въведе облекчен режим за данъчно облагане на фирми, които си водят счетоводството от счетоводни фирми, които са под постоянен контрол от държавата. Като държавата плаща тая услуга и тя е безплатна за фирмата. Идеята е, фирмата да не се занимава с бюрокрация и счетоводство а с реалния с бизнес. Даже за назначените хора в такава фирма не трябва да има минимални осигурителни прагове.

 
Преглед на профил mick Рейтинг: 1110 Неутрално
12 сеп 2012 22:24 6
- +Оценка
-2 +9

даже касовитае апарати да се осигуряват от държавата и това за няколко години, като през това време даже и някои данъци и осигуровки също да се плащат от държавата, като с времето постепенно всичко се прехвърли на фирмата. например в края на третата година.

 
Преглед на профил cinik Рейтинг: 3585 Неутрално
12 сеп 2012 22:29 7
- +Оценка
-1 +49

"експертите са изчислили, че сам човек без деца в България, който изкарва минимална заплата, трябва да се откаже от 50 до 70% от нея, за да "изсветли" доходите си. "

75% грабеж от доходите на самонаетите съвсем не е някаква кьорфишек цифра. До толкова ще го докараме в изчислението, като вземем под внимание банковите разходи по внасяне на осигуровките в НАП. Осигурителните вноски умишлено са разбити на цял рояк бюджетни кодове, за да пълнят гушата на банките с множество такси за превод на едно и също нещо. После добавим глобите на НАП. Поради сложната ситема на самоосигуряване, деклариране-плащане-деклариране че си платил, трябва или да си вземеш счетоводител, или да приемеш риска все някакво кодче да изпуснеш, за което глобата стига 5-цифрени числа. Как инквизира НАП самонаетите, ще ви обясня със следния пример. Познат се осигурява сам. Въвели по едно време, в началото на годината да се подава декларация, на каква база ще го прави. Той не го разбрал и пропуснал. След 2 години му казват, че месечните Д1 "не кореспондират" с годишната декларация, защото такава липсва. Вместо глоба за 1 пропусната декларация, му пишат акт за 24 бр. "неверни декларации" х 200 лева. Оттогава нашият човек си избива, като вече 6 години работи само и изключително на черно. Тук-таме забърсва и някоя социална помощ. А такива като него - стотици хиляди. Което е много лошо, защото каквото и да си говорим, бъдещата пенсия е функция на...

Прочитане на целия коментар
днешната заплата. Това е формула от 20 години и няма да се промени с нищо.

_____

"Разбира се, че социализмът разпределя справедливо. Абсолютно си прав. Ха-ха-ха-ха-ха-ха!"
 
Преглед на профил nogica Рейтинг: 497 Неутрално
12 сеп 2012 22:45 8
- +Оценка
+30

държавата да вземе да си плаща осигуровките на държавните служители всеки месец,да престане да раздава % от глобите като бонус за добре свършена работа,НАП да вземе да провери земеделските производители с коли над 60 000лв,да вземе да затегне митниците-а не всеки циганин(ром,мангал,брикет или както там не е расистко) разминаваики да ти подвиква "цигари бате" и толкова ощееее .....има докато изгрее слънцето и излезем на светлоо -ох

 
Преглед на профил BoGry Рейтинг: 426 Неутрално
12 сеп 2012 22:45 9
- +Оценка
-2 +27

До коментар [#5] от "mick":
Много добри идеи... но утопични! Симеон Дянков ще се обърне... в министерското си кресло, ако чуе, че трябва да плаща "от бюджета си" за услуги на частни фирми! Човекът е банкер, макроикономист - какво тук значи някаква си фирма на бай Пенчо от Долно Нанагорнище! Макар че на последния 500 лв. глоба за неправилно попълнена или неподадена навреме декларация няма да му се разминат! И защо си мислите, че на държавата в сегашния й вариант й пука за "реалния бизнес" (предполагам, с това имате предвид тези, които се опитват да работят въпреки всичко)?

 
Преглед на профил Dorian Gray Рейтинг: 1131 Неутрално
12 сеп 2012 22:46 10
- +Оценка
-3 +17

Проблем номер 2 в България. След правосъдието разбира се.

Номер 3 здравеопазване и номер 4 трудови правоотношения, чието решаване би сериозно намалило безработицата.

Трудовото законодателство до такава степен не се спазва, че някои работодатели издевателстват върху работниците си. Това сериозно изкривява пазара на труда в условията на висока безработица.

_____

МОЛЯ, ИЗИСКВАЙТЕ ФИСКАЛЕН БОН !!!
 
Преглед на профил ken.gu.ru Рейтинг: 330 Неутрално
12 сеп 2012 23:38 11
- +Оценка
-8 +16

да на Световната банка много и се иска и българите да станат порядъчни роби като американците,много добре са се ориентирали предприемчивите,няма нужда да се хранят дебеловратите говеда на Бойко,комунистите и новобогаташите,заедно с тях неработещата администрация,съдебна система,ненужната армия и лошото здравеопазване,колкото повече крият доходите си българите,толкова повече ще губят олигарсите и корумпираната държава.Мен външният дълг и колапса на еврото и долара не ме интересуват,важно е гражданите на България да могат да слагат хляб на масата си.

 
Преглед на профил ken.gu.ru Рейтинг: 330 Неутрално
12 сеп 2012 23:57 12
- +Оценка
-2 +9

До коментар [#7] от "cinik":

мисля че сте доста разумен,така че не ми казвайте че вярвате,че пенсионната система не е банкрутирала, е не още де, като американската,но Дянков е упорит

 
Преглед на профил jokorosic Рейтинг: 271 Неутрално
13 сеп 2012 09:09 13
- +Оценка
+10

Фалшивият, лицемерен принцип на солидарност в осигурителната система, безпринципното налагане на всевъзможни такси, глоби, лицензи и режими от стран- цитат на коментар #1 от “BoGry”

Много точно казано!

 
Преглед на профил jokorosic Рейтинг: 271 Неутрално
13 сеп 2012 09:12 14
- +Оценка
-1 +9

До коментар [#5] от "mick":

Колкото и зле да ви звучи, счетоводството е част от реалния бизнес, счетоводна практика има още в древен Египет...

 
Преглед на профил geordgeo Рейтинг: 738 Неутрално
13 сеп 2012 09:13 15
- +Оценка
-1 +13

Ами ако ходя да предавам вторични суровини по цял ден (стига да има откъде), парите, които бих изкарал ще ми се обложат ли с данък? Не. А има цяло едно съсловие, което се издържа така и отделно виси на гърба на държавата на социални помощи.
Държавата както винаги за едни е майка, а за повечето от нас - мащеха!

 
Преглед на профил vjacho Рейтинг: 3486 Весело
13 сеп 2012 09:18 16
- +Оценка
+20

Въвели по едно време, в началото на годината да се подава декларация, на каква база ще го прави. - цитат на коментар #7 от “cinik”


+++Добър пример за описване на абсурдите.Моят е следният:Отидох да заверявам 11 години стаж на самоосигуряващ се.Въпреки,че пари съм внасял редовно,нещо декларациите не излизат.Ама били по ДОС,търси и наеми някой да те оправи.3-4 години минаха.Реших за себе си,че на тези идиоти пари не им трябват,а декларации.Един от служителите ми замина за Канада.Счетоводителите редовно го осчетоводяваха,но аз закъснявах
с воските.Като се натрупаха 5-6 месеца невнесени здравни и осиг. вноски,реших да проверя срещу ЕГН-то му в Интернет-всичко беше О.К-лицето е без прекъснати осиг. права.Явно декларациите са летели редовно от счетоводната къща.Парите не,ама на кой му пука.

 
Преглед на профил cinik Рейтинг: 3585 Неутрално
13 сеп 2012 09:39 17
- +Оценка
+22

Като се натрупаха 5-6 месеца невнесени здравни и осиг. вноски,реших да проверя срещу ЕГН-то му в Интернет-всичко беше О.К-лицето е без прекъснати осиг. права.Явно декларациите са летели редовно от счетоводната къща.Парите не,ама на кой му пука. - цитат на коментар #16 от “vjacho”


Много правилно казано. Сегашната осигурителна система е системата на декларациите., не на реалните преводи. В твоя случай - мисля че докато работникът не бъде отчислен, се води осигурен. Без значение дали работодателят плаща или не е фалирал отдавна. И обратното, ако си плащаш чинно, но не подадеш всеки месец декларация 6, че плащаш, значи все едно не си платил нищо. Накрая ще ти признаят вноските, но за всяка пропусната от тях на стойност 50-тина лева ще те глобят поради липсваща декл. 6 със 100, 200 или 500 лв. Така хората напарво се отказват. Оттам дойде и бумът с източването на НОИ с кухи фирми, кухи декларации и после кухи болнични и социални помощи за безработни, който бум не знам дали изобщо е отминал. Има големи съмнения, че идейни организатори и кукловоди на цялата схема са голяма част от депутатите, като за набавянето на човешки материал са се съюзили с циганските барони от избирателния им район. Източените пари изплуват преди избори, по 100 лева за глас и т.н.

_____

"Разбира се, че социализмът разпределя справедливо. Абсолютно си прав. Ха-ха-ха-ха-ха-ха!"
 
Преглед на профил BoGry Рейтинг: 426 Неутрално
13 сеп 2012 09:40 18
- +Оценка
+8

До коментар [#16] от "vjacho":

Явно декларациите са летели редовно от счетоводната къща.Парите не,ама на кой му пука. - цитат на коментар #16 от “vjacho”


Вярно, че логиката е размита, но бих ви посъветвал да оправите по най-бързия начин разминаването в декларациите и плащанията, защото вездесъщият държавен служител забавя, но не забравя! И знаете ли какво следва тогава, когато стигне до вас: 500 лв. минимум глоба за всяка невярна декларация + пропуснатите осигурителни вноски + лихвите върху тях!

 
Преглед на профил peshokev Рейтинг: 394 Неутрално
13 сеп 2012 09:41 19
- +Оценка
+4

Това е една много-добра новина!

_____

My freedom is more important than your great idea.
 
Преглед на профил cinik Рейтинг: 3585 Неутрално
13 сеп 2012 09:42 20
- +Оценка
-2 +15

не ми казвайте че вярвате,че пенсионната система не е банкрутирала, е не още де, като американската,но Дянков е упорит - цитат на коментар #12 от “ken.gu.ru”


Тя няма как да фалира, защото е разходопокривна. Колкото влезе от вноски и бюджетни трансфери, толкова се харчи. Ако спре да влиза по някакви причини (примерно заради емиграция на младите), няма и пенсии да има.

_____

"Разбира се, че социализмът разпределя справедливо. Абсолютно си прав. Ха-ха-ха-ха-ха-ха!"
 
Преглед на профил leon12 Рейтинг: 1774 Разстроено
13 сеп 2012 09:47 21
- +Оценка
-16 +9

"Нейният съсед също не декларира официално доходите си, защото е убеден, че данъците, които ще плати върху тях, ще бъдат пропилени и дори откраднати."
Недостойно и неблагодарно изказване, като се има предвид големите магистрали, които бяха построени от ГЕРБ! Никой преди Бойко Борисов не се и сети да построи даже и километър за улеснение на придвижване на населението. Единствено ГЕРБ се грижи за благосъстоянието и удобството на живот на българите! Ако всички си събудим съвестта и започнем реално да спазваме законите и да си плащаме данъците, България шще се превърне в РАЙ под ръководството на Партията!

 
Преглед на профил cinik Рейтинг: 3585 Неутрално
13 сеп 2012 09:48 22
- +Оценка
+9

Вярно, че логиката е размита, но бих ви посъветвал да оправите по най-бързия начин разминаването в декларациите и плащанията, защото вездесъщият държавен служител забавя, но не забравя! И знаете ли какво следва тогава, когато стигне до вас: 500 лв. минимум глоба за всяка невярна декларация + пропуснатите осигурителни вноски + лихвите върху тях! - цитат на коментар #18 от “BoGry”


Но според общопознатата практика, дотогава "работниците" ще са ползвали здравна помощ, ще са източили сума ти пари болнични, ще са се писали безработни, за да забършат и оттам помощи, няколко девойки ще са бременни и ще вземат детски...А фирмата? Тя отдавна ще е прехвърлена на някой ломски циганин. В случая на нашия човек така се е получило, но има хиляди фирми под депутатска опека, които разиграват тази схема с цел набавяне на средства за купуване на гласове по изборите.

_____

"Разбира се, че социализмът разпределя справедливо. Абсолютно си прав. Ха-ха-ха-ха-ха-ха!"
 
Преглед на профил mick Рейтинг: 1110 Неутрално
13 сеп 2012 09:53 23
- +Оценка
+6

До коментар [#9] от "BoGry":

Мисля, че това може да се направи за малките фирми - до опреден оборот на година. Щото точно те са в момента най-зле заради бюрокрацията и големите постоянни разходи. А и за една малка фирма, бюрокрацията отнема най-много относително време. И заради това, всеки гледа да мине по-лесния начин, не че иска да е неизряден, просто така е по-лесно, а и като бонус му идва неплащането на някои данъци.

 
Преглед на профил flyco Рейтинг: 8 Неутрално
13 сеп 2012 10:13 24
- +Оценка
+9

Индустриалните държави са с нисък процент на сива икономика. От тази гледна точка мястото ни е логично.

 
Преглед на профил vjacho Рейтинг: 3486 Неутрално
13 сеп 2012 10:55 25
- +Оценка
+3

Вярно, че логиката е размита, но бих ви посъветвал да оправите по най-бързия начин разминаването в декларациите и плащанията, защото вездесъщият държавен служител забавя, но не забравя- цитат на коментар #18 от “BoGry”


Благодаря!Всичко е оправено.Първо се разбрахме с колегата да го уволня,после всичко изчистих с безлихвен приятелски заем.Стрелян заек съм.Стрелян и отстрелван многократно.

 
Преглед на профил vjacho Рейтинг: 3486 Неутрално
13 сеп 2012 11:02 26
- +Оценка
-1 +8

Много правилно казано. Сегашната осигурителна система е системата на декларациите., не на реалните преводи.- цитат на коментар #17 от “cinik”


Негово Величество Чиновника не се интересува от парите,него го интересува властта да глобява и да се ебава с хората.

 
Преглед на профил vjacho Рейтинг: 3486 Весело
13 сеп 2012 11:05 27
- +Оценка
+12

Спомням си когато от ляво/КНСБ и П"тьо Младенов/ настояваха парата от частните фондове да се прехвърли в НОИ,Трайчо Трайков каза:"НОИ не е доказал че може да управлява пари,той е доказал само,че може да прави опашки и да губи документите на хората."

 
Преглед на профил Fred Рейтинг: 3143 Неутрално
13 сеп 2012 11:23 28
- +Оценка
-2 +6

Цитат: "Фирмите на свой ред се обезкуражават да инвестират поради голямата данъчна тежест"

На първи поглед вярно заключение. Само че като намалихме данъка до 10% къде е лавината от чуждестранни инвестиции? Единствено родната олигархия получи законен начин да плаща по-малко и да пълни повече джобовете.

Доклада е типично чиновническо произведение. Общоизвестни неща от които се правят шаблонни изводи, накратко отбиване на номера пред началника. Единствено полезното нещо в него е, че хората не плащат защото нямат доверие. Всеки ден виждат как едрите крадци грабят със стотици милиони дори милиарди и да искат от него с левче икономисано от закуската да запълни тази огромна дупка? Няма да стане.

Оправете си големите крадци, направете тежестта поносима и системата облекчена за дребният човек и тогава ще си помислим. Ето това трябваше да бъде написано в доклада, но ясно и категорично. А не замазано което всъщност прикрива истинските крадци и проблеми.

_____

Столипиново. 40 секция: БСП-146 гласа, ДПС-70, ГЕРБ-14. 42 секция: БСП-101 гласа, ДПС-107, ГЕРБ-6.
 
Преглед на профил vjacho Рейтинг: 3486 Весело
13 сеп 2012 11:48 29
- +Оценка
+6

Само че като намалихме данъка до 10% - цитат на коментар #28 от “Fred”


Това е прекият данък.Косвените оформят сериозна цифра.Тя е дадена по-горе като 75%.А друго изследване показва че налозите сумарно за домакинствата са нараснали за 3 години от 82 лв. на 180 лв.По най различни канали.Иначе сте прав в констатацията,че болшинството от хората плащат чужди сметки,а не своите.

 
Преглед на профил mastikata Рейтинг: 885 Неутрално
13 сеп 2012 12:24 30
- +Оценка
-2 +6

Всъщност най-дразнещото е че болшинството скатаващи ДДС и данъци търговци де-факто крадът от клиента - а не от държавата. Какво искам да кажа - скриването на касовата бележка не означава че на мен ми е по-евтино - аз си плащам реалната цена с данъците но търговеца не ги внася. Това не е коректна сделка - всички ти събират ДДС но дали го внасят е друг въпрос. Защо не работят с 20% "отстъпка" тогава тарикатите? За това трябва да си искаш фактура за всичко - за да е сигурно че не му отиват 20-те % в джоба - ако не иска да издава - тогава да ти направи отстъпка Андрешковеца!

Аз се подстригвам в квартала за 6.00 лева - на главната улица е 17.00 лева!?! - и на двете места не издават касови бележки. Изводите може да си ги направите.

_____

Жить стало лучше, жить стало веселее!
 
Преглед на профил cuam4o Рейтинг: 123 Неутрално
13 сеп 2012 12:41 31
- +Оценка
-2 +7

Истината е, че хората нямат доверие на държавата. Защо да си плащам осигуровките когато баба ми взема смешна пенсия, трябва да плащам когато отида на лекар, а колко струва един ученик направо не ми се говори. Следователно след като и така и така си плащам по-добре да си спестя осигуровките!

Когато стане по-изгодно да си плащаш осигуровките, пред това да не ги плащаш (наистина безплатно здравеопазване/образовани/нормални пенсии), хората ще започнат да си ги плащат и без глоби и заплахи.

 
Преглед на профил Seola Рейтинг: 1372 Неутрално
17 сеп 2012 17:28 32
- +Оценка
+1

Не само не се отплаща ,парите се разграбват от бюрократи вземащи 3,4 пъти по големи заплати от часният сектор.
Те си самогласуват своите държавнически бонуси по собствено усмотрение-Съдии ,Прокурори ,Началници отдели ,комисии,надзор - Те паразитират н а гърба на работещите хора и бизнеси от частният сектор .
Осигуряващите се в частният сектор изкарват заплатите им с всоите огромни данъци които са престъпно високи за малкият доход на хората
Всеки зает в частен бизнес или работещ нает там издържа на гърба си по двама държавни чиновника и един пенсионер
(100 000 песнионери бивши държ чиновници в мВР с 25 брутни заплати пенсионирани подполковници ,взели на 45г. накуп по
69 000 лв чисти и 700 лв пенсия на месец
Пенсионера подполковник и днес чаква отново днес ръст на заплатата (наи работи охранител частно и заема място на някой младеж )
пенсията му 700 лв едвам му стига и едвам чака да му падне тавана и тн .
Работете частници -Държавниците се множат и пенсионерите също некой требе да ги издържа с прилични доходи .Вие сте този некой .
Проблема е че изядеш ли агнетата на чеверме после няма овце от които да стрижеш вълна .
Изядеш ли овцете няма да има кой да ти роди агнета за чеверме.
Ядоха и ядоха чевермета и агнета и колиха овце с години ,а днес вече няма ни овце за стригане ни агнета за чевермета вече.
Освен да почнат канибализмъм и да се самоизяждат помежду си държавниците аз не...

Прочитане на целия коментар
виждам друг начин как ще накарат смачканият ни бизнес приличащ на улични котета да станат агнета .

Здравно осигуряване -кога ще стане с Лични здравни сметки по егн и пари които всеки сам си отделя ,управлява и събира по партида колкото отдели толкова -ползува Сам си определя и контролира парите Закрийте НЗОК

Пенсионно осигуряване -същото по ЕГН
лична партида , еднолично управление и възможност да се управляват парите от отделният човек -не от частни пенсионни крадци които удържат 15 % върху цялата партида такса управление за година Те профукаха изцяло пенсионните вноски на хората .

Електронна администрация Линукс 5 сървъра по модела на Естония и 98 % от наличните държавници и служители на улицата в фабриките на бизнеса да видят пари как се изкарват .

Свобода на частният бизнес да наема,уволнява и определя работното време и заплати на служителите си гъвкаво .

Намаление на данъци и лецензионни режими за всичко .
(ликвидирахте сектор млекопроизводство с вашите изисквания )

Забрана на Комунистите удържащи пари за почивни станции и швейцарски сметки на профсъюзи ,Кнсб ,Подкрепа и прочие изнудвачи на бизнеса .

Преференции за създаване на заетост и работни места поне в първите 2 години докато тръгне бизнеса .

Намаляване цените на горива и беззини наполовина до американските такива 3 $ за един алон безнин
Ей тогава ще им икономика и бизнес

_____

The extremism in the defense of liberty is no vice! And let me remind you also that moderation in the pursuit of justice is no virtue.
 
Абонирани сте за новите коментари по тази статия
Правила за писане на коментари

Нов Коментар

Настроение:
Кирилица: ?
24 часа 7 дни

31 Курортното бъдеще на Карадере

23 май 2013, 6520 прочитания

41 Леко вляво

23 май 2013, 3893 прочитания

30 Борисов върна мандата, Орешарски го получи

23 май 2013, 3569 прочитания

8 Какво липсва в плана "Орешарски"

23 май 2013, 3086 прочитания

12 Четвъртият коалиционен партньор

23 май 2013, 2612 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне

Широка политическа подкрепа за регулацията на търговските вериги

Управляващи и опозиция заедно внесоха проект за промени в закона за защита на конкуренцията вместо икономическото ведомство