Регистрация
105 10 дек 2012, 19:35, 19780 прочитания

Най-скъпата магистрала

Отсечката от "Струма" е рекордьор по цени за последните три години

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Офертата за 299 млн. лв. на консорциум около ГБС е най-ниска, но е над прогнозната стойност

Още по темата

ЕК поиска 7 млн. евро глоба за лот 2 на "Струма"

Одитна мисия е открила нередности в поръчката, София ще може да обжалва

15 мар 2015

Три жалби са подадени срещу избора на консултант за тол-системата

Консорциумът "ДоЪЯ Тол България" даде най-високата цена и беше избран за победител

3 фев 2013

"Трейс груп" ще строи път в Сърбия

В консорциум с руски партньор компанията спечели търг за 34 млн. евро

21 яну 2013

Строено - неплатено

Или как изпълнението на големи обществени поръчки съсипва строителните фирми по веригата

14 дек 2012

Сутрешен блок: 11 декември

ГЕРБ няма да подкрепи Галя Гугушева; новата дясна партия засега остава мираж; големите икономики се отказаха от Протокола от Киото

11 дек 2012

Прозрачен плик спря кандидат за "Струма"

В надпреварата за отсечката между Дупница и Благоевград остават шест участника

31 окт 2012

Премиерът ще открие още три магистрални отсечки преди изборите

Две от тях - на "Хемус" и "Струма", предсрочно, а тази на "Тракия" със закъснение

24 окт 2012

Магистрални десетилетки

История за пътища, започнати през социализма, но все още незавършени

31 авг 2012

Ясни са осемте кандидати за магистрала "Струма"

До края на годината ще бъде избран изпълнителят на отсечката между Дупница и Благоевград

16 авг 2012
С цена от малко над 4.1 млн. евро на километър консорциум между "ГБС-Инфраструктурно строителство", италианската Impresa и "Пътстрой 92" е на път да спечели отсечката от магистрала "Струма" между Дупница и Благоевград. Името на победителя се очерта при отварянето на ценовите оферти за 37-километровото шосе в агенция "Пътна инфраструктура".
Новината е интересна по още поне две причини. На фона на досегашните магистрални търгове на ГЕРБ този ще е с двойно по-висока цена на километър (виж таблицата). Освен това и трите отворени оферти значително надхвърлят индикативния бюджет за отсечката. Тази на очертаващия се победител е за 298.9 млн. лв. при заложени 240 млн. лв. Останалите две предложения надхвърлят 300 млн. лв. Тенденцията е нова за пътното строителство, след като търговете на най-ниска цена декапитализираха много фирми и породиха огромна верижна задлъжнялост в сектора. Това беше и причина победителят за този участък от "Струма" да се избира по нови правила – икономически най-изгодна оферта.

По нови правила

След 6-месечно пресяване една от най-големите пътни отсечки в мандата на ГЕРБ е близо до избор на строител. Магистрала "Струма" между Дупница и Благоевград най-вероятно ще бъде изграждана от консорциум от три компании под името "Струма – Лот 2". Обединение в същия състав - "ГБС Инфраструктурно строителство", Impresa и "Пътстрой 92" (от групата на "Геотехмин"), завършва първата отсечка от "Струма" - между Долна Диканя и Дупница. Тя е 17 километра и е на стойност 58.5 млн. лв. Тръжната процедура за нея бе една от последните, при които кандидатите бяха класирани на базата на най-ниска цена.

Сега ситуацията е обратната. Поръчката за втория лот на "Струма" бе разделена на два етапа. Първият бе предквалификация, при която кандидатите се пресяваха по опит и обороти от предишни години. Първите осем бяха допуснати до втория етап – подаване на технически оферти. Още тогава една от избраните фирми – австрийската Strabag, се отказа. Гръцката J&P Avaks бе декласирана заради прозиращ плик на ценовата оферта.

От останалите кандидати трима бяха отстранени заради технически пропуски (виж карето). Така до финалния етап – ценови оферти, бяха допуснати само три обединения с участие съответно на "ГБС инфраструктурно строителство", "Трейс груп холд" и варненската "Хидрострой". И трите компании са сред тези, които в последните години често печелят пътни търгове.

Избор до дни

Формално победителят за отсечката Дупница – Благоевград още не е избран. Това ще стане по метода на икономически най-изгодната оферта, като оценката се базира на комбинация от техническа оферта (35 точки), срок за изпълнение (15 точки) и цена (50 точки). Почти сигурно обаче победител ще е консорциум "Струма – Лот 2", тъй като единствен е събрал максималните 50 точки за срок и техническа оферта и е предложил най-ниска цена за строителство. Резултатът ще бъде обявен до дни. Ако няма обжалване, договорът ще бъде подписан до края на годината и напролет строителството започва. Срокът за изпълнение е 24 месеца.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Инфографика: На източния фронт - нещо ново 1 Инфографика: На източния фронт - нещо ново

Най-голямото въздушнодесантно учение на натовски държави от Студената война насам в момента се провежда в България и още три страни

29 авг 2015, 5735 прочитания

Ефектът на червената бюлетина 2 Ефектът на червената бюлетина

Как предизборната кампания в Киргизстан доведе до... ареста на канадец във Видин

28 авг 2015, 3516 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / K:ids»

K:ids
K:ids

Списание за родители и близки на деца от 0 до 18. Полезно, практично забавно за учене, възпитание, детска психология.

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Закрита репетиция за избора на главен прокурор

Етичната комисия на ВСС проведе непублично изслушване на тримата кандидати

Губят ли смисъл рекламните фестивали

В навечерието на ФАРА попитахме рекламистите как се променя значението на най-голямото рекламно събитие в страната

Имам си зала. Какво да я правя?

Повечето големи съоръжения се строят без ясна представа как ще се издържат. Залата в Пловдив не прави изключение

Кой брани летище София

Адвокатът на Делян Пеевски, макар да няма опит, защитава столичната аерогара в арбитражно дело за 42 млн. долара. Държавното дружество вече загуби на първа инстанция

НЕК има три месеца да се разплати с едната американска централа

Ако 388 млн. лв. не бъдат осигурени до края на ноември, споразумението с "КонтурГлобал" отпада

Операция М

Невинните и отнесените печелят в еклектичния American Ultra ("Ултра напушен агент")

Цинични връзки

You're the Worst разбива стереотипите на захаросаните сериали

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 34

Капитал

Брой 34 // 29.08.2015 Прочетете
Капитал Daily, 28.08.2015

Капитал Daily

Брой 164 // 28.08.2015 Прочетете
Капитал Light, брой 34

Капитал Light

Брой 34 // 29.08.2015 Прочетете