Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
19 юни 2017, 14:18, 19923 прочитания

Държавна фирма отново ще поддържа магистралите "Люлин" и "Струма"

Дружеството "Автомагистрали" спечели поръчката за 10 млн. лв., след като конкурентите му отпаднаха от състезанието

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Превозвачите ще обжалват заповедта, която ще ограничава движението им

Тя въвежда часове без тежкотоварни камиони по магистралите

4 юли 2017

Търг за ремонт на път до Видин привлече 12 оферти

Отсечката Видин – Кула – Връшка чука се ремонтира заради свлачища

26 юни 2017

Четири кандидата за поддържане на "Люлин" и "Струма" за 10 млн. лв.

В поръчката участват строителни компании, сметосъбиращи фирми и държавно дружество

26 мар 2017

Пътната агенция търси кой да поддържа "Люлин" и "Струма" за 4 години

Прогнозната стойност е 10 млн. лв. без ДДС, но фирмите често получават бонус обекти покрай договорите за поддръжка

21 фев 2017

Как се раздават милиони без търгове

Вълшебните думички са превантивен ремонт на пътища

22 апр 2016
Държавното дружество "Автомагистрали" спечели конкурса за поддръжката на магистралите "Люлин" и "Струма". Първоначално търгът привлече четири кандидата, но всички без подопечното на регионалното министерство дружество са били отстранени от състезанието.
Договорът е за четири години и е с прогнозна стойност 10 млн. лв. без ДДС.

Защо са отстранени останалите участници

Останалите три кандидата са отстранени от търга най-вече защото не са изпълнили изискванията за опит: през последните пет години да са изпълнявали строителство, сходно с предмета на поръчката, а именно - текущо, превантивно и зимно поддържане, ремонтно-възстановителни работи при аварийни ситуации на автомагистрали или пътища от републиканската пътна мрежа с габарит, не по-малък от 25.5 м, и с дължина не по-малко от 50 км.

Дружеството "Мегаинвест - холд" е отстранено от търга, тъй като договорът за единия от посочените обекти - републиканските пътища в областно пътно управление - Кюстендил, все още продължава и не е изцяло изпълнен, понеже приключва на 1 декември 2018 г.

Другото обединение - "Агропът поддържане", е с участници "Пътстрой 92", "Агробилд" и "Пътища и съоръжения". "Пътстрой 92" и "Пътища и съоръжения" са от групата на "Геотехмин" на Цоло Вутов, която участва в изграждането на част от "Струма". "Агробилд" е благоевградска фирма, собственост на Георги Василев.
Всеки от участниците в обединението е включил доказателства за опит, но те не са признати. Обединението също е включило и договор, който все още се изпълнява. "Пътстрой 92" е декларарирало, че е подизпълнител на ДЗЗД "Белмекен" (в което влизат "Инжстройинженеринг", "АБ Инвест НН", "Нелсен чистота" и "Ай Ес Ви Трейд") и отговаря за поддръжката на пътища на територията на ОПУ - София. Консорциумът обаче не е декларирал, че ще използва подизпълнители, затова Агенция "Пътна инфраструктура" не признава това като валиден опит.
Опитът, деклариран от другите участници, "Агробилд" и "Пътища и съоръжения", пък не е признат, тъй като включвал само зимно почистване, но не и останалите дейности по поръчката.



Третият отстранен кандидат в поръчката е консорциум "Екомагистрали 2017" ДЗЗД. В него влизат три фирми, като първата е "Еко ресурс - р", сметопочистващата фирма "АЕС Х" и разложката фирма "Мейсън мастърс" (единствената в обединението с дейност строителство в описанието, като освен това присъстват хотелиерство и туризъм).
"Еко ресурс - р" се занимава със събиране и третиране на отпадъци, но участва в обединението, което отговаря за АМ "Тракия" от 208 до 359 км, заедно с "ПСТ груп", "Понсстройинженеринг" и "Зебра", но и техният договор е до 2018 г., тоест не се счита за изпълнен опит.

Обединението е написало, че ще използва техниката на "ПСТ груп", но според договора между "Еко ресурс - р" и "ПСТ" се оказва, че подизпълнителят ще изпълнява всички лабораторни обследвания. Този кандидат е отстранен, защото не разполага с нужната лаборатория и не е представил документ, че трето лице е поело ангажимент да предостави своя ресурс.

Победител е държавата

С това масово изключване от търга държавната фирма остава без конкуренция. Единствен критерий са единичните цени, съответно за поддържането на пътищaта и за зимната им поддръжка. Само ценовата оферта на "Автомагистрали" е отворена.

Държаното дружество "Автомагистрали" отговаря за отсечката на "Хемус", където попадат тунелите "Витиня" и "Ечемишка", като отново има четиригодишен договор с АПИ. По принцип ремонтите са отговорност на държавната фирма, но дружеството използваше подизпълнители - "Евро алианс анженеринг" ремонтира "Ечемишка" , а по "Витиня" работи "ГБС-Инфраструктурно строителство".

Според годишния финансов отчет на "Автомагистрали" печалбата й се е увеличила сериозно за 2016 г. спрямо предходната година - от 2 на 15 млн. лв.


След инцидента в тунел "Ечемишка" през февруари, когато осветителна греда падна върху автомобил и взе жертва, предишният директор Парашкев Кръстев беше освободен. Неговото място зае Валентин Николов, но след като той внезапно почина, през март поста пое Валентин Вълков. Той е бил собственик на строителната фирма "ВЕГ инженеринг". Според доклади на комисията по досиетата Вълков е бил щатен служител и началник на следствения отдел на Държавна сигурност в Русе. Според местни издания е бил и общински съветник в Русе в периода 1995-1999 г.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

29 ноември, 2017 г.
София Хотел Балкан

capital.bg/conference

12 годишна конференция Сделки и инвеститори



Акценти в програмата:
Икономически обзор на региона и какво да очакваме занапред
Гледната точка на инвеститорите за перспективите пред България
Най-важните сделки за годината и какво стои зад техния успех
Завръща ли се дяловото инвестиране като важен инструмент за финансиране
Кои активи и сектори ще бъдат в радара на инвеститорите през 2018


Прочетете и това

Идва ли последният мониторингов доклад на ЕК Идва ли последният мониторингов доклад на ЕК

Председателството на Съвета на ЕС поставя България в изключително изгодна позиция

20 окт 2017, 1850 прочитания

Търгът за тол-системата е обжалван от два от отхвърлените кандидати 1 Търгът за тол-системата е обжалван от два от отхвърлените кандидати

Регионалното министерство ще иска предварително изпълнение на договора със спечелилия Kapsch

20 окт 2017, 11774 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Над 20 кандидата подадоха оферти за пречиствателната станция в Айтос

Обществената поръчка е на стойност 18.8 млн.лв.

Новият бизнес на "Монбат"

Дружеството на братя Бобокови предприе мащабна експанзия извън страната само за няколко месеца

Когато колекторът почука на вратата

Компаниите за събиране на вземания могат да предложат на длъжника различни решения за погасяване на задължението в рамките на извънсъдебно събиране

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Кой се страхува от Иван Хаджийски

Невероятната съдба на изчезналия ръкопис "Откъде започнахме ние"

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 42

Капитал

Брой 42 // 21.10.2017 Прочетете
Капитал Daily, 19.10.2017

Капитал Daily

Брой 160 // 19.10.2017 Прочетете