Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
2 14 юли 2017, 14:36, 29173 прочитания

Пътната агенция избра строител на 16 км от "Хемус" срещу 120 млн. лв.

Отсечката между Шумен и Търговище е спечелена от обединение между фирми "Пътинженерингстрой-Т" , "Автомагистрали- Черно море", "Инфра Експерт" и "Трансконсулт - 22

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Транспортната инфраструктура на ЦИЕ се нуждае от 615 млрд. евро инвестиции до 2025 г.

За 20 години в страните от региона са изградени близо 5600 км магистрали, показва проучване на PwC

30 юли 2017

"ПСТ груп" обжалва отстраняването си от търга за "Хемус" между Шумен и Търговище

Обжалването на търга може да отложи подписването на договор и така проектирането и строителството да започнат през 2018 г.

25 юли 2017

420 километра мечти от София до Варна

Строителството на магистрала "Хемус" е започнало преди 44 години, а прогресът му е бавен

21 юли 2017

"ПСТ груп" предложи най-ниска цена за отсечка от "Хемус"

Половината кандидати са отстранени от търга за магистралата между Буховци и Белокопитово

21 май 2017

"Хидрострой" ще строи участъка от "Хемус" между Ябланица и Боаза

Година след като търгът за магистралата бе спрян заради Делян Пеевски, част от нея пак ще се строи от фирми, свързвани с него

9 яну 2017

Поредно местно състезание за отсечка от "Хемус" за 130 млн. лв.

Осемте оферти в търга са по-малко дори от по-евтината част от магистралата до Боаза

12 окт 2016


Отсечката от магистрала "Хемус" между Шумен и Търговище ще се строи от консорциум с участници "Пътинженерингстрой-Т" , "Автомагистрали- Черно море", "Инфра Експерт" и "Трансконсулт - 22". Това обявиха от Агенция "Пътна инфраструктура" в петък. Това е една от големите пътни поръчки на годината и е една от поредицата, в която повечето кандидати се дисквалифицират и на финала почти липсва конкуренция.

В случая, например, имаше общо осем оферти като половината бяха отстранени преди отварянето на ценовите оферти. Обединение между "ПСТ Груп" и "ОРС Инфраструктура" беше дало най-ниската цена за изпълнение на поръчката - 99.9 млн. лв. Въпреки че цената беше единственият критерий за оценка на офертите в търга, явно "ПСТ" са били отстранени. На страницата на АПИ все още не е качен протокол от дейността на оценителната комисия, за да станат ясни детайлите по класирането.

Предложената цена на победителите е 119.7 млн. лв. без ДДС, като прогнозната стойност беше 133 млн. лв.

Кои са победителите

ДЗЗД "Хемус 16320", в което неясно с какви дялове участват "Инфра Експерт" , "Пътинженерингстрой-Т", "Автомагистрали - Черно Море" и "Трансконсулт-22", беше един от четирите участника, които останаха на етапа с отваряне на ценови оферти.



Първоначално през октомври 2016 г. в състезанието се включиха едва осем кандидати, като слабото участие можеше да се обясни с ограничения достъп до кариери в региона и заради изгонването на чуждите компании от българските поръчки. Спечелилите търга сега са именно местни фирми от Северна България.

"Пътинженерингстрой-Т" е регистрирана в Търговище, като собственик на дружеството е "ИГ Холдинг", чиито акционери са Григор Иванов и Иван Иванов. Компанията е участвала в консорциум с "Хидрострой" и "Холдинг Пътища" в изграждането на автомагистрала "Тракия" и в консорциума за строителството на софийската Северната тангента, което беше с водещ изпълнител "Водстрой 98". Преди година "Пътинженерингстрой-Т" придоби строителната "Пътинженеринг – Русе".

Шуменската "Автомагистрали Черно море" е собственост на Димо Димов. Компанията изгради магистрала "Хемус" от Шумен до Белокопитово, включително пътен възел "Белокопитово". През юли 2014г. служители на фирмата излизаха на протести заради забавени плащания по този проект. Тогава Димов обясни пред БНР, че държавата дължи на дружеството 14 млн. лв., а от регионалното министерство и пътната агенция тогава твърдяха, че то не е внесло сертификатите за свършената работа.

"Инфра експерт" e свързана с компанията "Хидрострой" на Велико Желев, който от година притежава и "Водстрой 98". Дружеството участва в консорциума, който ще изпълнява и поръчката за реконструкция и разширяване на пречиствателната станция за отпадни води в Добрич за над 26 млн. лв.

Проектантската "Трансконсулт - 22" пък редовно участва в големи търгове. Участвала в консорицум на фирма на бившия главен архитект на София, Петър Диков, за ремонта на бул. "България" заедно с "Джи Пи груп", както и за отсечката от "Хемус" между Ябланица и Боаза заедно с "Интегрирани строителни системи" , "Интерпром" и "Тодини Централ Азия".

Сред собствениците на проектантското дружество е Адрияна Драганова Драганова-Тюфекчиева. Нейният съпруг Юлиан Тюфекчиев е управител на българския клон на британската "Мот Макдоналд" - фирмата, създала предишния план за устойчива градска мобилност на София, която освен това извършваше строителния надзор на Оризово и Стара Загора от "Тракия" и на други големи проекти.

Задачата

Поръчката е за изготвяне на технически проект и строителство на 16.2 км. от магистралата. Срокът за изпълнение на цялото задание е 910 дни (или 2.5 години, като от тях 180 дни са за проектиране, а 730 – за изграждане на обекта. Най-вероятно сега ще постъпят жалби в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) от загубилите в състезанието участници, каквато е традицията при големите обществени поръчки. Това ще забави с няколко месеца началото на проектирането и строителството.

В най-оптимистичния вариант отсечката ще е готова в средата на 2020 г.

Предвидено е изграждането на шест виадукта, на пътен възел "Буховци" за връзка с третокласния път Мировец - Певец, на нова връзка с пътя Шумен – Търговище при "Белокопитово", на мост и 11 пресичания със селскостопански пътища.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Организации: ПАСЕ да даде по-конкретни препоръки за върховенството на правото в България Организации: ПАСЕ да даде по-конкретни препоръки за върховенството на правото в България

Страната е сред петте проблемни държави-членки на Съвета на Европа, наред с Полша, Молдова, Румъния и Турция, сочи доклад

21 сеп 2017, 635 прочитания

Газови войни Газови войни

Липсата на комуникация и използването на готови модели спънаха опита за пазарни правила в газовия сектор

21 сеп 2017, 483 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / K:ids»

K:ids
K:ids

Списание за родители и близки на деца от 0 до 18. Полезно, практично забавно за учене, възпитание, детска психология.

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Живей като капитана

Как се става водач на яхта до 18 метра или 40 бруторегистър тона

ОББ и Сибанк: Ефектът за клиентите от сливането

Три месеца след придобиването на ОББ от KBC вече са факт и първите стъпки по обединяване на продукти и услуги

Испански, от Пловдив

Каталунският производител на спортна екипировка Santin Digital ще вложи 300 хил. евро в нов завод за печат върху текстил в Пловдив

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Бандата на Содърбърг

Обикновеният човек надхитря системата в криминалната сатира "Късметът на Логан"

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 38

Капитал

Брой 38 // 22.09.2017 Прочетете
Капитал Daily, 20.09.2017

Капитал Daily

Брой 144 // 20.09.2017 Прочетете