Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
11 сеп 2017, 10:20, 37707 прочитания

Стартира кампания за повишаване на медийната грамотност на децата

Повече от половината от българските ученици не могат да отличат вярна от грешна и фалшива информация

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

МОН dieu

Как (не) се харчи един милиард

15 сеп 2017

Защо "детско" или "детски" не е претенция, нарушаваща хранителното право

Разликата между чистите рекламни текстовете и законово регулираните претенции при рекламата на храни е тънка

6 авг 2017

Кое е образованието за професиите на бъдещето

Конференция на "Капитал" и "Америка за България" събира визионери за промяна на училищата и университетите

12 апр 2017

Премината е граница, езикът на омразата се превърна в нормалност

Епидемична вълна от враждебна реч залива българските медии, установява изследване на "Медийна демокрация" и Центъра за модернизиране на политики

29 мар 2016


Повече от половината от българските деца не могат да отличат вярна от грешна и фалшива информация, показва национално представително изследване на Националния център за безопасен интернет от края на 2016 г. Същото признават и 40% от техните родители. Изследване сред деца на възраст 9 – 17 и техните родители, проведено в края на 2016 г. от центъра, показва, че след години активна употреба на интернет повече от половината от тях нямат критерии за вярно и невярно.

Резултатите от изследването на тема "Медийно неграмотни в дигиталния свят – рисковете пред нашите деца" ще бъдат представени в понеделник от 18,30 ч. в Центъра за култура и дебат "Червената къща Aндрей Николов", където ще бъде обявено създаването на Коалиция за развитие на медийната грамотност на българските деца. Преди началото на учебната година 11 български организации, работещи в областта на образованието, медиите и гражданското общество, ще представят целите на коалицията и най-тревожните проблеми, свързани с медийната грамотност при децата, разбирана като способност да се намира, преценява, използва и произвежда правдива информация в изобилието от медийни и дигитални източници и умения за ефективно и конструктивно взаимодействие с други хора в онлайн среда. Целта на коалицията е да подтикне образователната система спешно да вземе мерки за развиване на медийната грамотност и критичното мислене на децата още от начален курс, за да бъде гарантирана сигурността им в дигитално-медийния свят.

В коалицията участват: Център за култура и дебат "Червената къща Андрей Николов", Институт за прогресивно образование, Асоциация на европейските журналисти в България, Център за приобщаващо образование, Заедно в час, Национална мрежа за децата, Национален център за безопасен интернет, фондация "Приложни изследвания и комуникации" и Асоциация "Родители", "Образование България 2030" и фондация "Гласът на децата".

Според данните от националното представително изследване "Децата на България онлайн 2016" на българския Център за безопасен интернет:

· 80% от запитаните деца на възраст между 9 и 17 години са уверени в умението си да търсят информация, но само 50% могат да оценят истинността ѝ



· Около 38% от тормоза между деца се извършва онлайн

· През последната година около 20% от българските деца са се срещнали лице в лице с непознат след комуникация онлайн.

В същото време липсват адекватни учебни програми за развиване на ключови умения за "оцеляване" в информационния океан, като например критично мислене, разпознаване на фалшива информация, защита на личните данни, реакция при тормоз и др.

Медийната грамотност помага на децата да развиват умения за критично мислене, които са им от полза както във виртуалния, така и в реалния свят, да разбират как се формират и какви са целите на различните медийни послания, да разпознават дезинформация и лъжливи внушения, да се възползват от богатството от информация, за да се учат, образоват и развиват, да се предпазват от злоупотреби и посегателства онлайн, да станат пълноправни участници, а не само консуматори в съвременната информационно-медийна среда, и да изразяват позиции по различни въпроси, които ги засягат.

Събитието е част поредицата от открити лекции "Отворен университет" на Червената къща, чийто тематичен акцент през септември е образованието, медийната грамотност и безопасността в интернет. "Отворен университет" се осъществява в рамките на проекта "Проверка на реалността" с подкрепата на фондация "Америка за България".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Върховният съд не даде ход на делото за пране на пари срещу Брендо 1 Върховният съд не даде ход на делото за пране на пари срещу Брендо

Евелин Банев има вече две ефективни присъди от 20 и 10.5 години в Италия и Румъния

25 сеп 2017, 765 прочитания

България не изпълнява задълженията си за поддържане на Дунав България не изпълнява задълженията си за поддържане на Дунав

Според източник от ЕК страната ни е зарязала драгажа по реката и плаването по нея скоро може да е невъзможно

25 сеп 2017, 3813 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / K:ids»

K:ids
K:ids

Списание за родители и близки на деца от 0 до 18. Полезно, практично забавно за учене, възпитание, детска психология.

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Четири кандидата искат да поемат кетъринга за председателството на ЕС

Поръчката за храната в кафе паузите, обедите на блок-маса и работните обеди е с прогнозна стойност 1.1 млн. лв.

КФН по пътя към независимостта

Финансовият регулатор иска да мине на самоиздръжка, но не всички засегнати харесват това

Неизбежната канцлерка и нейният партньор

Решението на Меркел с кого да управлява в четвъртия си мандат ще повлияе на реформите в ЕС

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Десет години по-късно и роботите танцуват

Акценти от програмата на новото издание на One Dance Week

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 38

Капитал

Брой 38 // 22.09.2017 Прочетете
Капитал Daily, 26.09.2017

Капитал Daily

Брой 146 // 26.09.2017 Прочетете