Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
11 сеп 2017, 17:31, 39052 прочитания

Два кандидата предлагат автомобили за новата зелена зона в София

Лизингова компания на "Еврохолд" и вносителят на Opel се конкурират в обществената поръчка на Центъра за градска мобилност

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Общинска фирма обяви поръчка, на която пасва само Dacia

Центърът за градска мобилност търси ванове за новата зелена зона, но на зададените условия отговаря само един производител

27 авг 2017

Търг на МВР за джипове разби единодушието на КЗК

Двама от комисарите имат особено мнение по обществената поръчка, което се случва сравнително рядко в този състав на регулатора

26 юли 2017


Лизинговата компания "София моторс" и вносителят на Opel "София Ауто България" са двата участника в търга на общинската фирма "Център за градска мобилност" за доставка на 60 автомобила за обслужване на разширената зелена зона в столицата. Това стана ясно след отварянето на офертите в понеделник.

Обществената поръчка е за доставка на три вида превозни средства - 30 автомобила тип "ван" с бензинови двигатели, 20 дизелови вана и 10 леки коли тип "хечбек" с бензинов двигател. Търгът обаче не беше разделен на три отделни позиции. С откриването на поръчката професионалисти от бранша предупредиха, че това ще постави в по-силна позиция лизинговите компании, които предлагат коли на повече от един производител, и ще ограничи много от вносителите на автомобили от участие в процедурата. Причината е, че много от тях нямат модели, които да покрият и трите категории от поръчката.

Основен проблем бяха техническите условия на търга, които според участници на пазара са ограничителни. Изискванията към двата вида ванове включваха те да имат минимално междуосие от 2800 мм и максимална дължина на превозното средство от 4400 мм. Източници на "Капитал" от автомобилния пазар коментираха, че твърде малко автомобили отговарят на тези изисквания и е вероятно поръчката да е написана с оглед на конкретен модел - Dacia Dokker.


Кой участва

"София моторс" е лизингово дружество от групата на "Еврохолд България". Застрахователната компания обединява автомобилните си интереси в дружеството "Авто Юнион". То има мрежа от автомобилни дилъри, сред които "Еспас Ауто", които продават марките Renault и Dacia, както и "Нисан София", предлагащи автомобилите на Nissan, официалният вносител на Fiat и Alfa Romeo "Ауто Италия", "Стар моторс" - официален вносител на Mazda за България, и др. Според подадената оферта в Центъра за градска мобилност "София моторс" има споразумение с вносителя на Ford "Мото-Пфое" и "Рено Нисан" - вероятно това са и марките, с които фирмата участва в търга.



"София ауто" пък вероятно участва с различни модели на марката Opel. Справка в уеб страницата на производителя показва, че фирмата предлага и ван, който покрива изискванията на ЦГМ. Моделът Combo Cargo се предлага във вариант с междуосие 2750 мм и дължина 4390 мм.

Коли назаем

Новите коли на общинското транспортно дружество няма да бъдат негова собственост. Вместо това ЦГМ ще ползва автомобилите на лизинг за период от 54 месеца и след това ще ги върне на лизингодателя. Максималното плащане на месец за един автомобил ще е 400 лв. за лизингова вноска, което, "пресметнато за по-малко от пет години, прави икономически изгодна сума за нова кола, особено на фона на разходите за ремонт на стар автомобил", коментираха от ЦГМ пред "Капитал".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Върховният съд не даде ход на делото за пране на пари срещу Брендо 1 Върховният съд не даде ход на делото за пране на пари срещу Брендо

Евелин Банев има вече две ефективни присъди от 20 и 10.5 години в Италия и Румъния

25 сеп 2017, 765 прочитания

България не изпълнява задълженията си за поддържане на Дунав България не изпълнява задълженията си за поддържане на Дунав

Според източник от ЕК страната ни е зарязала драгажа по реката и плаването по нея скоро може да е невъзможно

25 сеп 2017, 3813 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / K:ids»

K:ids
K:ids

Списание за родители и близки на деца от 0 до 18. Полезно, практично забавно за учене, възпитание, детска психология.

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Спорен председател на ВАС за следващите 7 години

Последната дума е на президента Румен Радев, който трябва да реши дали да издаде указ за назначаването на Георги Чолаков

Неизбежната канцлерка и нейният партньор

Решението на Меркел с кого да управлява в четвъртия си мандат ще повлияе на реформите в ЕС

Еднолична банка "Мавродиев"

Бившият председател на КФН и лоялен негов служител от комисията са избрани за директори на държавната ББР

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Изяж София

Първият уличен гурме фестивал в България StrEAT Fest е за всички, които искат да се докоснат до нов вид преживяване и да опитат световните кухни, представени тук

Бандата на Содърбърг

Обикновеният човек надхитря системата в криминалната сатира "Късметът на Логан"

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 38

Капитал

Брой 38 // 22.09.2017 Прочетете
Капитал Daily, 26.09.2017

Капитал Daily

Брой 146 // 26.09.2017 Прочетете