Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
2 3 ное 2017, 17:00, 21536 прочитания

Законопроект за единна камара на превозвачите скара сектора

Идеята е новият орган да обедини всички участници в сектора и да има правото да предлага даването и отнемането на лицензи

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Депутат от ГЕРБ е съсобственик във фирмата с обърнатия автобус

"Не виждам конфликт на интереси", заяви по повод проверките в "Юнион-Ивкони" Ивайло Константинов, който е и член на транспортната комисия в парламента

31 окт 2017

Най-големите транспортни компании: Гладни за шофьори, гладни за релси

Сухопътните превозвачи губят бизнес заради нови регулации в ЕС и нови непредсказуеми зони като Турция

29 авг 2017
ГЕРБ представиха в парламента проект за създаването на автомобилна камара, която да обедини превозвачите на пътници и товари в България. Обсъждането на законопроекта предизвика бурни спорове между различните играчи в сектора, като по-малките бяха категорични, че идеята е в полза на големите фирми.

Според проекта се създава Българска автомобилна камара, която ще помага на Агенция "Автомобилна администрация" в задълженията й. Камарата ще има възможност да предлага на министъра на транспорта да спира, отнема или издава лицензи за превоз и също така ще следи да се спазват изискванията и разпоредбите на закона. Членуването в националния компетентен орган ще е задължително, се казва в закона - т.е. всеки съществуващ превозвач, както и тези, които искат да влязат в сектора, ще трябва да подават молба за членство и да бъдат проверени. Ще има и публичен регистър на превозвачите.

Ще има саморегулация на сектора, като управителният съвет на камарата ще бъде избиран от самите превозвачи. Тя ще има две комисии - една за пътнически и една за товарни превози. Камарата ще се самоиздържа чрез членски внос, което ще покрива и разходите за проверка и лицензиране на превозвачите.

Според министър Ивайло Московски е добре да има "единен субект", с който правителството да разговаря за сектора. "Подкрепяме създаването на такава камара, защото това ще подобри взаимоотношенията в сектора и ще въведе ясни правила", добави той.

Членът на УС на КРИБ Христо Христов заяви, че работодателската организация подкрепя законопроекта. "Няма по-добра формула от тази бизнесът сам да определя правилата, по които да работи", каза Христов. Той предложи камарата освен да участва при предлагането и отнемането на лицензите на превозвачите, да има право да прави предложенията и за подновяването на разрешителните. Според него в камарата трябва да участват и представителите на пътническите превози.



Красимир Лалов от Националното сдружение на българските превозвачи попита дали чрез този законопроект ще се прави браншова организация или политическа партия. "Електронен регистър има от четири години", припомни той. Лалов каза още, че в законопроекта се регламентират предимно международните превози. "Ако се прави камара, тя трябва да обхваща всички", заяви Лалов.

Според участници в срещата от законопроекта не става ясно какъв ще е статутът на камарата - дали ще е юридическо лице със стопанска цел, или в нея ще участват браншови организации.

Койчо Русев, председател на Националната транспортна камара, каза, че регламентът на ЕС е от 2009 г. и според него органът, който се занимава с даването и отнемането на лицензите на превозвачите, е "Автомобилна администрация". Според Русев създаването на такава камара ще създаде напрежение, защото в нея ще участват хора от бранша, които са в конкуренция.

Бившият министър на транспорта в правителството на Сергей Станишев Петър Мутафчиев посочи, че в момента има над 15 хиляди превозвачи, които няма как всички да бъдат вкарани в тази камара. "Не правете неща, които ще изпокарат бранша", призова той.

В крайна сметка по време на дискусията беше решено да се създаде работна група, която да продължи да обсъжда текстовете на законопроекта.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

29 ноември, 2017 г.
София Хотел Балкан

capital.bg/conference

12 годишна конференция Сделки и инвеститори



Акценти в програмата:
Икономически обзор на региона и какво да очакваме занапред
Гледната точка на инвеститорите за перспективите пред България
Най-важните сделки за годината и какво стои зад техния успех
Завръща ли се дяловото инвестиране като важен инструмент за финансиране
Кои активи и сектори ще бъдат в радара на инвеститорите през 2018


Прочетете и това

Законодателен рекет 1 Законодателен рекет

Как ГЕРБ и ДПС брандират законите, за да ги превърнат в инструмент за публичен рекет

17 ное 2017, 681 прочитания

Цвета Караянчева оглави парламента след оставката на Димитър Главчев 5 Цвета Караянчева оглави парламента след оставката на Димитър Главчев

Бившият председател на Народното събрание ще влезе в ръководството на ГЕРБ

17 ное 2017, 1407 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / Гепард»

Гепард
Гепард

Класация на най-динамичните малки и средни компании в България.

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
ДПС ще "демонтира" националистите от властта

Според Мустафа Карадайъ преформатирането на управляващото мнозинство е неизбежно

Проблемите на малките

Няколко извода от "Гепард" - годишната класация на "Капитал" за най-динамичните малки и средни дружества

Симеонов на абордаж в БМФ

Собственикът на Параходство "Български морски флот" Кирил Домусчиев няма да успее да си спести неустойки от 55 млн. лв. след решение на ВКС

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

С бебета на път

Полезни съвети за пътуване с малки деца

Талант и предразсъдъци

Режисьорът Константин Божанов за героите аутсайдери и трудното създаване на новия му филм

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 46

Капитал

Брой 46 // 18.11.2017 Прочетете
Капитал Daily, 16.11.2017

Капитал Daily

Брой 176 // 16.11.2017 Прочетете