Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
5 7 яну 2017, 15:21, 14483 прочитания

В имагинерния свят всичко е наред

familybreakfinder.com събра на едно място всички слогани, които държавите използват

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Дискретният туристически бум в София

Столицата преживява разцвет на посещенията от чужденци заради интензивната конкуренция между нискотарифните компании RyanAir и WizzAir

20 ное 2016

Толкова повече от слънце и море

Какво може да научи България от рекламната комуникация на няколко държави, които не се притесняват да излязат от шаблона

22 апр 2016
Оксфордския речник на английския език дефинира slogan като "кратка, ударна и запомняща се фраза, използвана в рекламата". Особено полезен е, когато си в силно конкурентен бизнес, с много съперници и трябва по някакъв начин да се отличиш, така че потребителите да те запомнят и да се чувстват уверени, когато те избират. Това обяснява донякъде защо напоследък всички държави си имат слогани. Ако има още 195 страни, всяка от които иска да привлече туристи, и не си, да речем, Франция или Италия, трябва да направиш нещо, с което да те запомнят. Гражданската война е запомняща се даденост, макар тогава хората, които привличаш, да не са точно туристи. Слоганът е далеч по-добра опция.

Миналата седмица сайтът familybreakfinder.com събра на едно място всички слогани, които държавите използват. Колекцията е доста приятен каталог. От нея можеш да разбереш, че основното, които всяка държава мисли за себе си, е, че е красива. Другото очевидно е, че в света на рекламата всичко е слънчево и спокойно. Дори Сирия, която трудно може да се нарече държава в последно време, твърди, че е "Винаги красива". На този фон мълчанието на Афганистан, който няма мото (и пътища, но това е друг въпрос) е доста по-откровено.

Някои държави, като Финландия, Исландия, Йордания и Ямайка, са решили да разчупят калъпа и да заложат на хумористични и закачливи послания. Трудно е да се сетиш за по-удачно определение на слънчевата островна държава, известна предимно с марихуаната от "Get All Right" - нещо като "направи си всичко наред" или "оправи се". Същото се отнася и до Колумбия - родината на Габриел Гарсия Маркес. Какво друго е държава, която мина през ада на наркокартелите, убийствата по улиците и гражданска война, за да излезе от другата им страна, ако не именно "магически реализъм".

Разбира се, рискът със слогана е, че понякога отправяш грешните послания. Като например Салвадор, който твърди гордо, че е "45-минутната държава". Идеята е, че толкова е разстоянието между всичко важно, което би поискал да видиш там, но повечето хора надали го схващат така.

На този фон българският слоган "Открий и сподели", избран преди близо 4 години, по-скоро попада в списъка на безличните послания - нито твърде забавен, нито твърде безсмислен. Нито нещо, което би ти се приискало да споделиш, ако трябва да сме честни.

Тук е моментът да отбележим обаче, че вероятно броят на туристите, които са избрали дадена дестинация заради слогана й, клони към нула. Така че "без стрес", както ни призовава Кабо Верде. Време е да измислим ново туристическо лого.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Капитал през телефон, компютър или на хартия в новия формат? Винаги умен, аналитичен и с ясна позиция. Вижте кой абонаментен план е най-добър за вас. Абонамент

Прочетете и това

Най-устойчивите компании в света Най-устойчивите компании в света

Германският индустриален конгломерат Siemens оглавява класацията на Corporate Knights за 2017 г.

23 яну 2017, 653 прочитания

Имената на седмицата Имената на седмицата

В рубриката на "Капитал Daily" събираме информацията за управленските промени и новини за лидерите на бизнеса в България и по света от изминалите седем дни

23 яну 2017, 598 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Имена" Затваряне
Технологичен "Оскар" за "Хаос груп"

Българският разработчик на софтуер за 3D визуализация е отличен за продукта си V-Ray

Власт от небето

Подобно на 2013 г. БСП отново е на вълната на протестния анти-ГЕРБ вот и се готви да управлява

Каква я караме

Автомобилният пазар продължава да расте, но употребяваните коли имат огромна преднина пред новите

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Spo(r)tlight

Какви спортове и тенденции ще формират активния начин на живот през 2017 г.

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 3

Капитал

Брой 3 // 21.01.2017 Прочетете
Капитал Daily, 24.01.2017

Капитал Daily

Брой 13 // 24.01.2017 Прочетете