Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
20 мар 2017, 19:44, 3687 прочитания

Президентът на Uber напуска след едва 6 месеца на поста

Компанията се разделя и с един от ключовите си инженери в областта на автономните автомобили

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Uber се раздели с още двама от висшите си мениджъри след серия скандали в дружеството, пише Financial Times. След едва половин година в компанията позицията си напуска Джеф Джоунс, който се присъедини към екипа през септември в ролята на президент по споделените пътувания. Мениджърът беше привлечен от американския ритейл гигант Target, където беше главен маркетингов директор и беше натоварен със задачата да подобри бранда и репутацията на Uber, като отговаряше за операциите, маркетинга и обслужването на клиенти.

Откакто Джоунс започна работа за Uber обаче, компанията беше замесена в серия скандали, в това число обвинения в сексуален тормоз, противоречия с регулаторите по повод тестовете на самоуправляващите се коли и съдебно дело, заведено от поделението на Google за автономни автомобили Waymo, с обвинения за кражба на интелектуална собственост.

През уикенда от Uber потвърдиха информацията за напускането на Джоунс, предава FT. "Вече е ясно, че убежденията и лидерският подход, които направляват кариерата ми, не съответстват на това, което видях и преживях в Uber, така че не мога да продължа да бъда президент на дейността по споделени пътувания", коментира мениджърът пред технологичното издание Recode, което първо съобщи новината в неделя.

Брайън Маклендън

Брайън Маклендън

Фотограф: Volkan Yuksel - Own work [Wikimedia Commons CC BY-SA 3.0]
По-късно в неделя стана ясно, че компанията ще се раздели и с един от ключовите инженери, въвлечени в усилията й за навлизане на пазара на автономни автомобили – Брайън Маклендън. Той дойде от Google преди две години и стана вицепрезидент "Карти и бизнес платформа" в Uber. В изявление той посочва, че оттеглянето му, за да влезе в политиката, е решение, което е било подготвяно от няколко месеца и не е свързано с напускането на Джоунс, съобщава FT.

"След 30 години далеч от дома реших да се върна в родния си град Лоурънс, Канзас", посочва мениджърът. "Вярвам в мисията на Uber и в множеството талантливи хора, които работят в компанията, за да я превърнат в реалност, и затова се съгласих да остана в качеството си на съветник", допълва той.

Макар и да е по-приятелско в сравнение с това на Джоунс, напускането на Маклендън ще е удар за амбициите на Uber в областта на автономните автомобили, които са силно зависими от детайлните карти с висока резолюция, отбелязва FT. Като един от съоснователите на Keyhole, която през 2004 г. беше купена от Google и впоследствие разработи платформата Google Earth, Маклендън е много уважаван в своята област и ръководеше лабораторията Uber Advanced Technologies Center (UATC) в Питсбърг, където се провеждаха първите тестове с безпилотни автомобили.

Напускането на двамата топ мениджъри идва в разгара на търсенето на нов главен оперативен директор на Uber, който да подпомага дейността на съоснователя и главен изпълнителен директор на компанията Травис Каланик. По-рано този месец Каланик обяви, че търси "другар, който да може да си партнира с мен", припомня изданието. Издирването на човек, който да заеме тази позиция, често е оприличавано на ролите, изиграни от Шерил Сандбърг във Facebook или Ерик Шмит в Google – на дългогодишни мениджъри, привлечени, за да помогнат на по-неопитните основатели на компаниите на фона на бързото разрастване на дружествата им, отбелязва още FT.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кои са най-скъпите китайски марки Кои са най-скъпите китайски марки

Интернет гигантът Tencent оглавява годишната класация BrandZ Top 100 Most Valuable Chinese Brands

22 мар 2017, 832 прочитания

Имената на седмицата Имената на седмицата

В рубриката на "Капитал Daily" събираме информацията за управленските промени и новини за лидерите на бизнеса в България и по света от изминалите седем дни

20 мар 2017, 820 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / Тежка Индустрия»

Тежка Индустрия
Тежка Индустрия

Фокус върху сектора с данни, анализ и ревю на актуалните теми

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Имена" Затваряне
Рекорден брой жени са натрупали сами милиарди през 2016 г.

56 дами влизат в класацията на Forbes за най-богатите хора, която за поредна година е оглавявана от Бил Гейтс

Заложници в битката между ДПС и ДОСТ

За първи път Турция се намесва пряко в български избор. Докато ефектите за партията на Местан са неясни, ДПС трупа имидж на "патриотичен" и приемлив партньор за властта

Не плащаме, ама и не учим

През последните години България отделя по-малко средства за образование за сметка на сектори като сигурност и строителство на инфраструктура. Ключовият въпрос, обаче, е в ефективността на инвестициите

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Бъдеще незабравимо

Димана Трънкова за изследващия болните места на настоящето роман "Празната пещера"

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 11

Капитал

Брой 11 // 18.03.2017 Прочетете
Капитал Daily, 23.03.2017

Капитал Daily

Брой 47 // 23.03.2017 Прочетете