Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
3 7 сеп 2017, 11:41, 6189 прочитания

"Хемус" за Севлиево

Вярно или не

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Четири проекта, които биха спасили Северна България

...и колко близо е до реализация всеки от тях

1 сеп 2017

420 километра мечти от София до Варна

Строителството на магистрала "Хемус" е започнало преди 44 години, а прогресът му е бавен

21 юли 2017
"Догодина вече ще подминем и Севлиево, защото проектите са готови, една част започва да се строи, това ни е приоритет. Има ли път, идват инвеститори, улеснява се транспортирането на готовата продукция." Думите на премиера Бойко Борисов при откриването на завод до Червен бряг на 4 септември отекнаха по медии и има защо: това си е истинска новина.

Ако тръгнем от София в посока Варна, по непостроената част, ситуацията е следната. Една част от "Хемус" наистина започва да се строи, но най-рано в началото на 2018 г., и то ако метеороличните условия го позволят. Това са малко над 9 км между пътните възли Ябланица и Боаза, за които отговаря "Хидрострой".

Следват едни 50 км от Боаза до разклона на Ловеч, които в момента се проектират. След това трябва да се обяви търг за строителството им. Самото Севлиево се намира не особено близо до трасето на "Хемус". Градът се намира на юг от следващия участък на магистралата, който ще започне да се проектира в края на тази година според регионалния министър Николай Нанков, а и е възможно да възникне нужда от нова оценка за въздействието на околната среда. Чак след това ще се обявяват търговете за строителството на тези части от "Хемус".

За да се добие представа как ще протече този етап, може да се разгледа опитът на пътната агенция с големи търгове. Той показва, че този процес отнема около година заради работата на комисиите по оценка на офертите и обжалвания в КЗК - това се случи във вече възложените поръчки за "Хемус" за отсечките Ябланица - Боаза и Търговище - Шумен.

Важно е да се знае какво има предвид Борисов. Ако става въпрос за проектиране - трудно, но може би е възможно през 2018 г. да има проект за участъка, който се намира най-близо до Севлиево. Шансовете асфалтът от магистралата да "подмине" града през 2018 г. обаче попадат в жанра научна фантастика просто защото проектирането, изготвянето на тръжна документация и протичането на поръчките отнема поне година. Тоест самото строителство, колкото и космическа скорост да развие, ще започне след доста време. Другият фактор за бавния прогрес по "Хемус" е липсата на пари. Строителството на магистралата става с държавни пари или, както неведнъж властта уточнява - с приходите от тол такси. Тези приходи обаче няма да прииждат преди 2019 г. Дотогава надеждата на Севлиево може да се захранва именно с празни обещания.



В четвъртък, след редакционното приключване на броя, транспортният министър Ивайло Московски опроверга думите на премиера в ефира на Нова телевизия. Според него думите на Борисов не са разбрани правилно, като Московски уточни, че министър-председателят най-вероятно е искал да каже, че до тогава трябва да приключат тръжните процедури.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

29 ноември, 2017 г.
София Хотел Балкан

capital.bg/conference

12 годишна конференция Сделки и инвеститори



Акценти в програмата:
Икономически обзор на региона и какво да очакваме занапред
Гледната точка на инвеститорите за перспективите пред България
Най-важните сделки за годината и какво стои зад техния успех
Завръща ли се дяловото инвестиране като важен инструмент за финансиране
Кои активи и сектори ще бъдат в радара на инвеститорите през 2018


Прочетете и това

Лекторите на "Банките и бизнесът 2017": Джок Нюнан Лекторите на "Банките и бизнесът 2017": Джок Нюнан

Ръководител "Одит услуги", PwC България

17 ное 2017, 507 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / Гепард»

Гепард
Гепард

Класация на най-динамичните малки и средни компании в България.

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Имена" Затваряне
Строител на капитализма: Ким Чен Ун

Кевин Хамилтън: Планират се канадски инвестиции в IT и добивната индустрия

Посланикът на Канада за Румъния, България и Молдова пред "Капитал"

Ценни книжа без бъдеще

Държавата няма ясна идея какво да се прави с компенсаторните инструменти, от които активни на пазара са близо 0.5 млрд. лв.

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

С бебета на път

Полезни съвети за пътуване с малки деца

Талант и предразсъдъци

Режисьорът Константин Божанов за героите аутсайдери и трудното създаване на новия му филм

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 46

Капитал

Брой 46 // 18.11.2017 Прочетете
Капитал Daily, 16.11.2017

Капитал Daily

Брой 176 // 16.11.2017 Прочетете