Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
3 7 сеп 2017, 11:41, 5594 прочитания

"Хемус" за Севлиево

Вярно или не

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Четири проекта, които биха спасили Северна България

...и колко близо е до реализация всеки от тях

1 сеп 2017

420 километра мечти от София до Варна

Строителството на магистрала "Хемус" е започнало преди 44 години, а прогресът му е бавен

21 юли 2017


"Догодина вече ще подминем и Севлиево, защото проектите са готови, една част започва да се строи, това ни е приоритет. Има ли път, идват инвеститори, улеснява се транспортирането на готовата продукция." Думите на премиера Бойко Борисов при откриването на завод до Червен бряг на 4 септември отекнаха по медии и има защо: това си е истинска новина.

Ако тръгнем от София в посока Варна, по непостроената част, ситуацията е следната. Една част от "Хемус" наистина започва да се строи, но най-рано в началото на 2018 г., и то ако метеороличните условия го позволят. Това са малко над 9 км между пътните възли Ябланица и Боаза, за които отговаря "Хидрострой".

Следват едни 50 км от Боаза до разклона на Ловеч, които в момента се проектират. След това трябва да се обяви търг за строителството им. Самото Севлиево се намира не особено близо до трасето на "Хемус". Градът се намира на юг от следващия участък на магистралата, който ще започне да се проектира в края на тази година според регионалния министър Николай Нанков, а и е възможно да възникне нужда от нова оценка за въздействието на околната среда. Чак след това ще се обявяват търговете за строителството на тези части от "Хемус".

За да се добие представа как ще протече този етап, може да се разгледа опитът на пътната агенция с големи търгове. Той показва, че този процес отнема около година заради работата на комисиите по оценка на офертите и обжалвания в КЗК - това се случи във вече възложените поръчки за "Хемус" за отсечките Ябланица - Боаза и Търговище - Шумен.

Важно е да се знае какво има предвид Борисов. Ако става въпрос за проектиране - трудно, но може би е възможно през 2018 г. да има проект за участъка, който се намира най-близо до Севлиево. Шансовете асфалтът от магистралата да "подмине" града през 2018 г. обаче попадат в жанра научна фантастика просто защото проектирането, изготвянето на тръжна документация и протичането на поръчките отнема поне година. Тоест самото строителство, колкото и космическа скорост да развие, ще започне след доста време. Другият фактор за бавния прогрес по "Хемус" е липсата на пари. Строителството на магистралата става с държавни пари или, както неведнъж властта уточнява - с приходите от тол такси. Тези приходи обаче няма да прииждат преди 2019 г. Дотогава надеждата на Севлиево може да се захранва именно с празни обещания.



В четвъртък, след редакционното приключване на броя, транспортният министър Ивайло Московски опроверга думите на премиера в ефира на Нова телевизия. Според него думите на Борисов не са разбрани правилно, като Московски уточни, че министър-председателят най-вероятно е искал да каже, че до тогава трябва да приключат тръжните процедури.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Да отстраняваш нанодефекти на полупроводниците Да отстраняваш нанодефекти на полупроводниците

Международно признатият специалист в тази област проф. Ахмед Буснайна е един от много интересните гости на индустриалната конференция в Пловдив

25 сеп 2017, 596 прочитания

Леонардо ди Каприо дари 20 млн. долара за борба с климатичните промени 1 Леонардо ди Каприо дари 20 млн. долара за борба с климатичните промени

За последните 10 години фондацията на актьора е дарила над 80 млн. долара за екологични инициативи

25 сеп 2017, 3157 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / K:ids»

K:ids
K:ids

Списание за родители и близки на деца от 0 до 18. Полезно, практично забавно за учене, възпитание, детска психология.

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Имена" Затваряне
Строител на капитализма: Ким Чен Ун

Газови войни

Липсата на комуникация и използването на готови модели спънаха опита за пазарни правила в газовия сектор

Еднолична банка "Мавродиев"

Бившият председател на КФН и лоялен негов служител от комисията са избрани за директори на държавната ББР

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Десет години по-късно и роботите танцуват

Акценти от програмата на новото издание на One Dance Week

Бандата на Содърбърг

Обикновеният човек надхитря системата в криминалната сатира "Късметът на Логан"

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 38

Капитал

Брой 38 // 22.09.2017 Прочетете
Капитал Daily, 26.09.2017

Капитал Daily

Брой 146 // 26.09.2017 Прочетете