Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
24 апр 1999, 0:00, 937 прочитания

Формулата “Вълдобрев”

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Как стана така, че само за три години Стефан Вълдобрев от почти непознат млад актьор, който притеснено се изкушаваше да композира и да пее, се превърна в името, което гарантира успех на почти всеки концерт, постановка или клубна вечер? Защо неговият пробив е стабилен, след като не флиртува с фолка и със златноорфеевската естрада, не разчита на актьорски похвати в стил НЛО и не захранва клюкарските рубрики?
Вероятно защото интуитивно е усетил, че може да направи своята слабост най-силното си оръжие. Във времето на смяната на вкусовете Вълдобрев иска да внуши, че постоянно предлага нещо различно - “хората да знаят, че никога не съм един и същ”, и качествено - “всичко, с което съм се захванал, е обмислено и съвършено до възможния максимум”. Без особено притеснение певецът актьор признава, че тази негова стратегия се дължи на “вътрешната ми обърканост, която продължава от доста време - каква посока да поема и в каква посока ще се развива изкуството в света”. Според него до 5-10 години нещата ще се изяснят, но дотогава той смята да се възползва от нестабилността в артистичния свят - така както прави Дейвид Бауи например.
Вероятно затова Вълдобрев не е харесван от всички. Театралната критика не е така възторжена като музикалната, вероятно защото като актьор той още не е изиграл главната си роля, защото не следва каноните и както самият казва - не е “от младите актьори, които вървят по лесното, по течението - да се играе с чалъми, с театрални хватки с проверен вече ефект”. Според него първо публиката прие, а вече и колегите му избират по-естествената, нетеатрална игра.
Поклонниците на хардфолка го смятат за прекалено интелектуален и нищо не може да ги умилостиви - в новия си албум той използва фолкгласове, но по-скоро като музикални инструменти. Ранните тийнейджъри предпочитат Графа, който вероятно им пасва повече с излъчването си на бързо възмъжало бебе. Двайсетгодишните и старшите им обаче нямат нищо против Вълдобрев-манията, която направи албума му “Към” най-продавания в края на 1998 г. Според Анна-Мария Тонкова, музикален директор на радио “Витоша”, успеха си певецът дължи “на модерния звук на песните, които се доближават повече до американския формат на поп-рока и са радиофонични - могат да бъдат комбинирани успешно с другите песни в програмата”.
Всички, които следят внимателно кариерата на Вълдобрев, са единодушни, че той успешно “успява да задвижи медиите” - най-краткият път към известността. Макар че нямаше нищо против да обяви публичен търг за патериците си, актьорът твърди за “Капитал”, че “имаме някакво негласно споразумение с медиите - успял съм да си маркирам територия, за която се знае, че не може да се прекрачва”. Засега то се спазва.
Цената, която обаче Вълдобрев плаща, не е малка - пресата подмина с мълчание появата на книгата му със стихове, които е писал през последните 11 години. Тиражът от 1000 бройки, добрите отзиви на “литературните хора”, печатането в “Литературен вестник” и “Витамин Б” не му спестяват големия въпрос - “все се питам дали отзивите са искрени”.
Както се казва, пълно щастие няма...



  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

За тях няма 15 септември 1 За тях няма 15 септември

Просветното министерство започва масивна кампания срещу скандално големия брой деца, неходещи на училище

15 сеп 2017, 6304 прочитания

Мисия математика 13 Мисия математика

Ако чакаме само на държавата да вникне в нуждите на образованието през XXI век, рискът си остава много висок. Важно е и родителите да се ангажират с търсене на конкурентните му предимства в епоха, която все повече ще разчита на компютри и роботи

1 сеп 2017, 10384 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / K:ids»

K:ids
K:ids

Списание за родители и близки на деца от 0 до 18. Полезно, практично забавно за учене, възпитание, детска психология.

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Общество" Затваряне
Ще похапват ли bulgarian cheese* в ЕС

МОН dieu

Как (не) се харчи един милиард

Завръщат ли се отвличанията

Организираната престъпност обича слабата държава

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Елате ни на гости

Акценти от програмата на "квАРТал"

Улучна криза

Миниатюрните фигурки на уличния скултор Исаак Кордал се настаняват по пловдивските улуци и лампи. Оглеждайте се за тях.

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 37

Капитал

Брой 37 // 16.09.2017 Прочетете
Капитал Daily, 20.09.2017

Капитал Daily

Брой 144 // 20.09.2017 Прочетете