Регистрация

// Политика и икономика / Общество

24 апр 1999, 0:00, 359 прочитания

Формулата “Вълдобрев”

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Как стана така, че само за три години Стефан Вълдобрев от почти непознат млад актьор, който притеснено се изкушаваше да композира и да пее, се превърна в името, което гарантира успех на почти всеки концерт, постановка или клубна вечер? Защо неговият пробив е стабилен, след като не флиртува с фолка и със златноорфеевската естрада, не разчита на актьорски похвати в стил НЛО и не захранва клюкарските рубрики?
Вероятно защото интуитивно е усетил, че може да направи своята слабост най-силното си оръжие. Във времето на смяната на вкусовете Вълдобрев иска да внуши, че постоянно предлага нещо различно - “хората да знаят, че никога не съм един и същ”, и качествено - “всичко, с което съм се захванал, е обмислено и съвършено до възможния максимум”. Без особено притеснение певецът актьор признава, че тази негова стратегия се дължи на “вътрешната ми обърканост, която продължава от доста време - каква посока да поема и в каква посока ще се развива изкуството в света”. Според него до 5-10 години нещата ще се изяснят, но дотогава той смята да се възползва от нестабилността в артистичния свят - така както прави Дейвид Бауи например.
Вероятно затова Вълдобрев не е харесван от всички. Театралната критика не е така възторжена като музикалната, вероятно защото като актьор той още не е изиграл главната си роля, защото не следва каноните и както самият казва - не е “от младите актьори, които вървят по лесното, по течението - да се играе с чалъми, с театрални хватки с проверен вече ефект”. Според него първо публиката прие, а вече и колегите му избират по-естествената, нетеатрална игра.
Поклонниците на хардфолка го смятат за прекалено интелектуален и нищо не може да ги умилостиви - в новия си албум той използва фолкгласове, но по-скоро като музикални инструменти. Ранните тийнейджъри предпочитат Графа, който вероятно им пасва повече с излъчването си на бързо възмъжало бебе. Двайсетгодишните и старшите им обаче нямат нищо против Вълдобрев-манията, която направи албума му “Към” най-продавания в края на 1998 г. Според Анна-Мария Тонкова, музикален директор на радио “Витоша”, успеха си певецът дължи “на модерния звук на песните, които се доближават повече до американския формат на поп-рока и са радиофонични - могат да бъдат комбинирани успешно с другите песни в програмата”.
Всички, които следят внимателно кариерата на Вълдобрев, са единодушни, че той успешно “успява да задвижи медиите” - най-краткият път към известността. Макар че нямаше нищо против да обяви публичен търг за патериците си, актьорът твърди за “Капитал”, че “имаме някакво негласно споразумение с медиите - успял съм да си маркирам територия, за която се знае, че не може да се прекрачва”. Засега то се спазва.
Цената, която обаче Вълдобрев плаща, не е малка - пресата подмина с мълчание появата на книгата му със стихове, които е писал през последните 11 години. Тиражът от 1000 бройки, добрите отзиви на “литературните хора”, печатането в “Литературен вестник” и “Витамин Б” не му спестяват големия въпрос - “все се питам дали отзивите са искрени”.
Както се казва, пълно щастие няма...

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още от Общество

Джон Майтън и математиката на ученето 1

Джон Майтън и математиката на ученето

Преподаваме предметите по начин, който кара много ученици да изпитват затруднения, казва създателят на системата JUMP Math

31 мар 2015, 2952 прочитания

"Имам мерак за още" 8

"Имам мерак за още"

Или как да направим така, че възрастните хора да остават по-дълго на пазара на труда заради удоволствието от работата, не от икономическа принуда

27 мар 2015, 3108 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Общество" Затваряне
Пролетта - чудесен сезон по пътя към рая

БТК и новият кръг на ада

Дори да се игнорират всички подозрения, новината за поредния финансов инвеститор в телекома е лоша

"Имам мерак за още"

Или как да направим така, че възрастните хора да остават по-дълго на пазара на труда заради удоволствието от работата, не от икономическа принуда

Американските централи свалят цените си с около 10%

Тази седмица се очаква да бъде подписана сделката с Ей И Ес и "КонрутГлобал" за промяна на дългосрочните договори на двата ТЕЦ-а

Трейлър на седмицата: Slow West с Майкъл Фасбендър

Филмът спечели Наградата на журито по време на тазгодишното издание на Sundance

Последната видеотека на София

Посетихме и едно от малкото интернет кафенета в столицата

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 12

Капитал

Брой 12 // 28.03.2015 Прочетете
Капитал Daily, 02.04.2015

Капитал Daily

Брой 62 // 02.04.2015 Прочетете
Капитал Light, брой 12

Капитал Light

Брой 12 // 28.03.2015 Прочетете