Регистрация

// Политика и икономика / Общество

37 23 яну 2009, 14:27, 6345 прочитания

ULTRASтрасти

Фракциите на крайните фенове могат да станат терен за престъпни схеми и политически поръчки

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Това не е футбол, драги зрители

Сблъсъкът между агитките на "Левски" и "Сараево" премина отвъд границите на допустимата спортна злоба

27 юли 2012
"Приятелите ми са само привърженици на моя отбор. Когато закъсам и ми трябва адвокат, звъня на някой от агитката. Ако нещо се случи, докато съм в друг град, пак се обаждам на хора от моя цвят".

Димитър* е прехвърлил 30-те. Има семейство, работа и страст, която в очите на повечето хора е сравнима по-скоро с фанатизма, отколкото с представата за традиционно хоби или нестандартна любов. Говори бързо, галопира от тема на тема, като старателно се опитва да прескача конкретиките. Въпреки това категорично отказва да застане с името, особеностите около личния си живот и дори названието на отбора, който подкрепя повече от 20 години, защото е "опасно". Димитър е част от онова множество от хора, което преди седмица, в превърналия се в емблема на новото гражданско недоволство ден - 14 януари, излезе от очертанията на стадиона и фокусира вниманието на обществения интерес към ултрасите.

(Без)крайна обич

"Ултрасите нямат имена за външния свят, само приятелите ги познават. Нямат лица, често качулката им покрива лицата, един шал на лицето и това е". Встъпителните думи на манифеста на ултрасите, поместен на уебстраницата на "Локомотив" (София), обясняват донякъде мистицизма, с който групите крайни фенове усърдно се обгръщат. За да разговаряш с тях, трябва да те проверят, да са сигурни, че могат да ти имат доверие. Дори тогава обаче трудно можеш да ги убедиш да излязат от сянката на анонимността. Идентифицират се с любовта към отбора - любов, облечена в цветове на екипи. Онова, което ги обединява, без значение от възраст и образование, е патосът и богобоязливостта, с които споменават името на своя тим. Те следват любимците си винаги и навсякъде - дори когато това им струва часове път в името на 90 минути зрелище на стадиона. Свързват ги и мнителността, омразата към полицията и лютите опити да разбият рамката на общоприетото мнение, че са лумпенизирана глутница, чиято единствена пътеводна светлина е миризмата на кръв. Искат да избягат от етикетирането, като посочват примери за редица доказани професионалисти в своите области, които не се страхуват да застанат зад определението "краен привърженик". "Един от най-добрите специалисти по ин витро бе арестуван веднъж. За полицаите, щом си фен, ти вече не си човек. После, макар невинността ти да е доказана, вече си картотекиран", изразява недоволството си Димитър. "Ултрас идеологията обединява хора, които никъде в живота не биха се срещнали", допълва картината и Чико, дипломиран юрист и един от основните двигатели на фракцията на Локомотив (София) - "Железните бригади".

Количествени натрупвания и качествени изменения

"Железните бригади" са само един от над 800-те фенклуба на различни отбори в страната. В основата си те се разделят на официални фенклубове и отделни фракции - организации, в които членуват от няколко приятели до стотици съмишленици, обединени от чувствата си към даден отбор. Формират се по местоживеене и интереси. За разлика от официалните формации неформалните групировки не получават субсидии за издръжката си и сами набавят средства за изработка на фен-артикули. Членовете им се събират, за да говорят за отбора, ходят организирано на мачове, съчиняват текстове за песни, измислят хореографии и порицават всички, които не си правят труда да подкрепят отбора на стадиона и гледат мачовете по телевизията. Различават се помежду си по десена на шалчетата, щампите върху тишъртите, знамената, които развяват по стадионите. Това обаче са само външните белези.

Въпреки че изповядват позитивни емоции като безпрекословна любов и дълбока лоялност към тима си, понятието ултрас най-често предизвиква негативни асоциации и се свързва с убийства, агресия, сблъсъци с органите на реда и наркотици. Криминалният елемент и насилието са част образа на много от агитките в световен мащаб. Често общностите, сплотени от почти фанатичната си кауза, се превръщат в благодатна почва за развитие на престъпни схеми и удобен инструмент за изпълнение на политически поръчки. "Всяка фракция има собствена структура - общият принцип е, че има един изявен лидер, около когото гравитират поддръжници. Спазва се строга дисциплина. Няма решение и действие, което да не е съгласувано с тартора", разяснява схемата на действие Тони Златанов, началник-сектор "Спортно хулиганство" към СДВР. Така в зависимост от интересите на лидерите множеството екзалтирани фенове може да бъде подтикнато към престъпни действия и ексцесии. Именно във връзка с подобна подривна дейност членовете на сочената за най-активна българска фракция на Левски "София-запад" успяха да привлекат обществения интерес миналата седмица - по време на националния протест пред парламента.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

37 коментара

Избор на тип:
Преглед на профил KVINT Рейтинг: 172 Неутрално
23 яну 2009 20:19 1
- +Оценка
+1

Коментарът е скрит от модераторите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

 
Преглед на профил Comandante Marques Рейтинг: 1348 Весело
23 яну 2009 20:32 2

Днешните ултраси са утрешните полицаи

_____

low riders team
 
Анонимен потребител . Весело
23 яну 2009 22:07 3

Не съм чел статията ,но заглавието е глупаво. Крайните фенове са съсвсем ,съвсем малко и всички почти са регистрирани в полицията и ако правят дивотии лесно ще ги разкрият. Тези ултраси са хлапета на 15-16 години. Няма нищо общо между крайните фенове на Интер ,Лацио ,Наполи и тези на ЦСКА ,Левски ,Ботев... Освен при ултраси провокатори могат да се търсят и при наркоманите ,и в циганската махала ,и къде ли още не... Защо сте нарочили феновете за главни злодеи?

 
Анонимен потребител Дърт запалянко Неутрално
23 яну 2009 23:09 4

Фен-клубовете и "феновете" в тях са вредни за футбола ни в частност и за обществения ни живот като цяло. Истинските запалянковци сме нещо друго. Едно време без фен-клубове стадионите се препълваха с хора купили си билетите дълго преди мача. Сега стадионите са практически ПРАЗНИ. Това не отговаря на интересите на истинските любители на истинския футбол в България, а на властниците в България. Ние имаме нужда да гледаме чужди мачове, но имаме нужда и от наш си футбол на добро ниво. Явно едно време футболът ни е бил на много по-добро ниво от сегашното. ЦСКА и "Славия" станаха полуфиналисти в европейските турнири. Националният ни отбор беше в осмицата на Европа. "Четвъртите в света" бяха рожби на същото това "едно време". Сега тези успехи са НЕВЪЗМОЖНИ, а "феновете" се употребяват за целите на властниците ни. Пожелавам на тези момчета повече книги, повече спортуване и повече нормално човешко общуване със себеподобни.

 
Анонимен потребител Свидетел Весело
23 яну 2009 23:20 5

"Един от най-добрите специалисти по ин витро бе арестуван веднъж". Това е самата истина. Случката стана на 12-ти юни пред БФС към 17 часа. Прибраха ни съвсем безпричино. Полицаите се бяха наежили на протеста и арестуваха дори случайни минувачи. Ние с въпросният специалист не извършваме хулигански прояви ,но на 14 януари се видя какво представлява българската полиция... Той е културен ,възпитан и кротък човек ,ама простите полицаи нали трябва да отчитат някаква работа.
Смятам ,че работата на полицаите е стресираща. От стреса са станали импотенти ,сложили са им рога. Дъщерите им като сервитьорки взимат 3 полицейски заплати.Вкъщи ги нямат за нищо. Озлобени и комплексирани сержантчетата стават мъже ,щом сложат униформа. Заяждат се с обикновените хора и си дигат самочувствието. Много мозък не се иска да набиеш журналист от Дневник... От протести няма смисъл. Най-добре да протестираш с еднопосочен билет за някоя нормална страна.

 
Преглед на профил БЕЗПАРТИЕН Рейтинг: 1811 Неутрално
24 яну 2009 09:11 6

Дърт запалянко, бих се подписал под твоя постинг, защото аз мисля същото. Ще допълня само, че заради тази измет, наричана фенклубове, нормалните хора се страхуват да отидат на мач, още по-малко да заведат жена си или детето си на стадиона.
Преди години съм бил на мачове на моя любим отбор като гост и не съм се страхувал за себе си. Запалянковци от противникови отбори гледаха заедно мачовете и единствените "конфликти" между тях бяха шеговитите заяждания, докато си пиеха пиенето и коментираха отминалия двубой. Сега на мач т-нар. фенове тръгват като на война - не само със съответните знамена, но и с арсенал, по-подходящ за употреба в ивицата Газа, а не на трибуните.
И при това под благосклонните погледи на полицията, която после безучастно гледа побоищата между и вътре в агитките, чупенето и паленето на седалки, събарянето на огради и прочие вандалщини. В същото време някои невинни и нищо непозиращи минувачи изяждат по някоя палка от същите тези полицаи.
Като гледам мачове от Премиер Лиг по Диема чак ми се приплаква. Прословутите английски фенове гледат мачовете като трибуните са отделени от ограда, висока около метър, буквално дишат във врата на вратарите, но няма никакви безредици. За реда се грижат само стюарди, няма бомбички, димки, взривове.
Разбира се, на стадионите ги няма и хулиганите, които са се "проявили" в миналото. За разлика от България там те имат забрана да посещават мачовете и това се спазва стриктно. Тук...

Прочитане на целия коментар
всички познават футболните хулигани, които системно нарушават обществения ред, само за нашата полиция те са неизвестни.

_____

Интелигентните знаят, но за тъпаците пояснявам - безпартиен не значи аполитичен !
 
Анонимен потребител пич Неутрално
24 яну 2009 09:37 7

глупаци когато нещо не ви е ясно се опитайте да го разберете преди да правите тъпите си заключения,жалко е че не са колокото в другите държави защото тогава на политици и корумпирани ченгета -мутри щеше да им държи влага

 
24 яну 2009 10:46 8

Коментарът беше изтрит от модераторите.

Анонимен потребител Свидетел Разстроено
24 яну 2009 10:46 9

Посещаемостта по стадионите сега е ниска в сравнение със социализма заради качеството на мачовете. Днес има и много други забавления. Гледаме футбол от Англия ,Италия ,Германия ,Русия... Твърдя ,че футболното хулиганство не е сериозен проблем. Колко души са пострадали на "Българска Армия". Случи се една трагедия с Гергана Орлова за десетилетия. Колко души загинаха 200 метра по-надолу на Цариградско шосе? Десетки...На Армията вече няма бомби. Някоя факла или димка не може да нарани човек. Борбата в Англия с Хулиганите започна с ремонт на стадионите. Тези клетки за гости в нашите спортни съоръжения ,тези руини ,този манталитет на полицията ,създават предпоставки за инциденти. Опасни са българските шофьори например ,не запалянковците.

 
Анонимен потребител До модератора Неутрално
24 яну 2009 10:56 10

Модераторът да изтрие 9 ти и 10ти коментар

 
Преглед на профил bultras Рейтинг: 294 Неутрално
24 яну 2009 11:26 11

Статията е "нещо като нищо" в опит да се пише за неща дето хем ги има, хем ги няма в БГ, а пък сравненията с Италия са направо абсурдни.

 
Анонимен потребител Батков Неутрално
24 яну 2009 11:47 12

Люба, Росене, защо не сте си написали домашното???

- Основните проблеми на 14-ти дойдоха от хора на Расате, повечето с качулките бяха такива. Има снимки много в нет-а, има хора, които са ходили по много протести и бързо , бързо ги разпознаха.

- Такива хора, каквито описвате, в БГ има общо 40-50 човека.

- Има хиляди други, които са най-нормални футболни фенове - обичат отбора си безусловно, ходят по мачове из цяла Европа, пеят, веят знамена, дават много лични пари за всичко това. Тези хора не са хулигани , не се крият, но когато Ушев безпричинно раздава палки и избива комплекси тези хора никога не ги е страх, така беше и на 14-ти: след като 15 човека провокираха час-два , ушев извади палките , тея 15 качулки първи избягаха, а останалите трябваше да се изпречат на милицията, да спасяват жените, възрастните и децата да не бъдат стъпкани или пребити и т.н. Има кадри, канал 3 всичко са заснели, гледайте.

- София Запад не правят нищо от много време, освен да цоцат ту от Батков, ту от Сираков. НФК пък хептен. Всичко в Сектор Б от 1-2 години насам се организира от съвсем други хора с лично техни пари - знамена, факли, нови песни и т.н. Като ще пишете тема за ултраси трябва поне да проучите нещата

- Както написа и чорбара по-горе - за толкова години има един смъртен случай и 2-3 други, а всяка година над 1000 умират в катастрофи... В Италия и Холандия има футболно хулиганство, в БГ няма

 
Анонимен потребител Чорни Неутрално
24 яну 2009 16:17 13

Батков,я ми излъска обувките бързо.

 
Анонимен потребител Синьо правителство,-червен шампион Неутрално
24 яну 2009 17:17 14

В резултат на футболни страсти има двама умрели и двама тежко ранени ,откакто има футбол у нас. На властта и милицията им и е необходим някакъв камуфлиран враг. Жалко за Гергана Орлова ,жалко за Младен ,жалко и за онзи премазан младеж на Армията през 80-те... За десетина дена в полицията умряха двама човека. Кой е по-лош? Полицията или феновете? Колко полицаи шофират пияни ,без да се притесняват от своите колеги КАТаджии? Аз познавам трима... Трябва феновете на ЦСКА и Левски да се обединим срещу властта и милиционерщината.

 
24 яну 2009 17:17 15

Коментарът беше изтрит от модераторите.

Анонимен потребител Калокагатия Неутрално
24 яну 2009 20:49 16

Интересна статия и много хубаво разказана история за един човек от футболните агитки. Браво на Ирина Ценкова, въпреки че има и някои неточности, но те не са толкова фатални.

Към номер 12: Не знам дали Росен и Люба са си написали домашното. Предполагам, че частта за престъпните схеми е разработена от Росен Босев. Един съвет от човек, който е израстнал с голяма част от контингента в Люлин и околностите. Не търсете информация от полицията. Няма да я получите, защото хората, за които говорите, са "полицейски шпионки". Никой няма да тръгне против себе си.

Иначе ставаме твърде "нежни", за да правим подобна "кабинетна" журналистика.

От не чак толкова Калокагатия :)

 
Анонимен потребител син ултрас Неутрално
24 яну 2009 21:45 17
- +Оценка
+2

- Левски е идеята, която докарва на стадиона над 20 хиляди души поне 1-2 пъти всяка година, често и по 30-40. Не само че са там, тези хора са едно цяло - пеят заедно, прегръщат се, радват се, запознават се. Няма друг подобен феномен в БГ! На голям мач седиш - отдясно човек от Варна, под тебе от Асеновград, до него от Пазарджик - хора от цяла България, един богат, един беден, един финансист, друг земеделец, един ляв, друг десен. Най-различни хора, които обединени от една любов за тези 90 минути са еднакви все едно са близнаци

- Левски не случайно е кръстен така - от самото начало момчетата основали отбора са имали едно единствено желание - отбор достоен за всички хора, без привилегии, с равни права. Още преди 1944 Левски е бил опозиция - тогава Славия е отбора на аристократите и евреите. През комунизма мачовете на Левски са единственото място, където открито се скандира срещу Партията. Феновете на Левски издигат плаката "Левски - Дубчек - Свобода", феновете на Левски в края на 80-те водят безкрайни битки с милиционери и пеят "Левски оле нищо общо с МВР". Когато отборът им е преименуван на Витоша, нито един път на стадиона не се чува новото име - всички пак пеят "Левски", милицията ги бие, но те не се предават! Феновете на Левски са по площадите 89-та и 90-та. Именно синята агитка беше на първата линия и 97-ма, тя отнесе боя от полицията, но и тя успя да оддържи и да спечели. Много от участниците тогава вече не са в БГ, почти...

Прочитане на целия коментар
всички всъщност. Останаха излъгани, писна им и сега имат успешни кариери из целия свят. Но идеята ЛЕВСКИ не умира, въпреки че отборът беше харизан първо на руски мафиот, после на протеже на дпс. Въпреки опитите на комунисти, турци и ченгета да обезличат Левски по хиляди начини, синята агитка днес показва, че все още си е същата. И жална му майка на всеки боклук, който си мисли, че тая държава е за негово лично ползване, защото винаги идва момента, в който НАРОДА се вдига и го помита! Защото дами и господа, ЛЕВСКИ ЗНАЧИ СВОБОДА!!!!!!!!!!!

ЛЕВСКИ ЗНАЧИ СВОБОДА!

 
Анонимен потребител син ултрас Неутрално
24 яну 2009 21:46 18

Така че Капитал, друг път дайте на хора, които разбират от футбол и от историята на бг футбола да пишат, защото с подобни материали даже гъза не бих си избърсал

 
Анонимен потребител Син фантазьор до син ултрас Неутрално
24 яну 2009 22:42 19
- +Оценка
-1

Синия ултрас леко си съчинява. Левски е отборът на Цола Драгойчева ,поета Тонич ,зетя на другаря Първи и тн... Тези безкрайни битки ,плакати и скандирания срещу партията ги има само в глава му ,като удари две мастики. Всеки трябва да си обича любимия тим ,но това неговото си е развинтена фантазия :))

 
Анонимен потребител Син фантазьор до син ултрас Неутрално
24 яну 2009 22:42 20

Синия ултрас леко си съчинява. Левски е отборът на Цола Драгойчева ,поета Тонич ,зетя на другаря Първи и тн... Тези безкрайни битки ,плакати и скандирания срещу партията ги има само в глава му ,като удари две мастики. Всеки трябва да си обича любимия тим ,но това неговото си е развинтена фантазия :))

 
Преглед на профил Петър Ванев Рейтинг: 276 Любопитно
24 яну 2009 23:03 21

Статията е добра, но още една или две страници не биха били излишни.
Запалянковците не ходят по стадионите защото няма футбол, не толкова заради агресията. Организираните агитки и техните членове имат много сложен личен профил, в който са замесени семейна незаинтересованост, лични комплекси и анонимността зад отбора.
И до тези, които си мислят ( от коментиращите ), че тези неща, за които се говори в статия, са запазен български патент - дълбоко грешите. Футболните агитки имат стройна организация, която позволява употребата й за криминални деяния, и това далеч не е измислено в Подуене, Лаута или нейде другаде у нас.

_____

Не спирай да търсиш...
 
Анонимен потребител син ултрас Неутрално
24 яну 2009 23:46 22
- +Оценка
+2

Коментарът е скрит от модераторите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

 
Преглед на профил Петър Ванев Рейтинг: 276 Неутрално
25 яну 2009 09:31 23

син ултрас: говоря за тези, заради които "ултрас" е лоша дума, за агресивните фракции в агитките. Мой пропуск е, че не съм го посочил.
За анонимността не съм напълно съгласен, тъй като достатъчно години съм бил по стадионите за да знам как най-агресивните фенове се крият зад другите. И допълнително - основната движеща сила на подобни маси е именно това, че те са безлични вътре и дават свобода на много явни или прикрити агресивни или деструктивни настроения. Въпреки, че както казваш съм болен мозък и надали ги разбирам нещата...:)

_____

Не спирай да търсиш...
 
Анонимен потребител голям смях Неутрално
25 яну 2009 10:37 24

От статията разбрах, че локо София имало агитка.Аз съм виждал плакати с железните бригади, ама около тях се мотаят не повече от 20 човека...Същото важи и за Славия.
А пък един в коментарите по-долу споменава агитката на ботев Пловдив,не знам защо са се нарекли така,ама не уточни, че тази агитка е на ведомост при техния президент.Така да се каже,служебна агитка,Иначе статията се опитва да се докосне до темата, но липсват достоверни източници на информация, и съответно анализите са поизкривени,

 
Анонимен потребител Син Фантазьор до син ултрас 22 Неутрално
25 яну 2009 12:21 25
- +Оценка
-1

Е аз съна 44 години ,не съм 18 годишен пикльо. :) Батето и Цола Драгойчева са били шефове на дисидентския левски. При обединението на Левски и Спартак ,Левски взима 7 национали от милиционерския отбор. Точно преди обединението Спартак ви побеждава. Под шапката на МВР Левски има най-много титли и успехи. Че ако не бяхте станали милиционерски отбор нямаше да сте толкова "успял" отбор. Българската армия има славна история ,тя никога не е посегнала на собствения си народ. Връзка с армията е единствено повод за гордост. За милицията е нещо съвсем различно. Не вярвам да е имало такъв плакат "Левски-Дубчек- Свобода". И трите са имена на исторически личности... :)

Аз уважавам всички фенове ,които си обичат отбора. Не деля хората на говеда и цесекари ,а според личните им качества. Лъжата ме възмущава. Нелепо е да се твърди ,че отборът на Цола Драгойчева и Батето е бил ощетяван с нещо. Нелепо е също да се твърди ,че ЦСКА е бил толериран от партията. Първите фенове на ЦСКА са работници от западна София. Първата ни звезда е клисар във черква , Димитър Миланов-Пижо. Свали сините очила и се осведоми за истината ,а не коментирай моята възраст и не се опитвай да ме обиждаш.

 
Анонимен потребител син ултрас Неутрално
25 яну 2009 12:25 26

Пиеро, извинявам се, не съм те разбрал. Но такива хора, за каквито говориш, в БГ има много много малко. В Левски например да са има няма 20 човека, че даже не са редовни по мачовете - най-вече идват за големите мачове. За това и казвам - в БГ футболно хулиганство няма. Има в Холандия например - всеки може да прочете в интернет за какво става дума там. Или в Италия, Бразилия, Аржентина. В БГ да наричаш това футболно хулиганство е все едно да кажеш, че Румен Петков е демократ или че Братя Галеви за бизнесмени.

 
Анонимен потребител статия без sadarjanie Неутрално
25 яну 2009 23:23 27

статия без sadarjanie, статия без sadarjanie,статия без sadarjanie, статия без sadarjanieстатия без sadarjanie, статия без sadarjanieстатия без sadarjanie, статия без sadarjanieстатия без sadarjanie, статия без sadarjanieстатия без sadarjanie, статия без sadarjanieстатия без sadarjanie, статия без sadarjanieстатия без sadarjanie, статия без sadarjanieстатия без sadarjanie, статия без sadarjanieстатия без sadarjanie, статия без sadarjanieстатия без sadarjanie, статия без sadarjanie

 
Анонимен потребител до 19 и 20 Весело
26 яну 2009 02:52 28
- +Оценка
+2

Прекаляваш с четенето на глупостите на Георги Атанасов :) Колкото и да се опитвате, просто няма как да прехвърлите комунистическата история на Левски. На всички е ясно, че по време на комунизва мачовете на Левски са били единственото място, където свободно се е скандирало против режима. Левски е бил антикомунистически символ и е създаден далееееч далеч преди комунизма. ЦСКА са създадени от партията, за да доказват превъзходството на комунизма и в спорта. Наистина няма друга държава по света където новосъздаден отбор да има 26 титли за 40 години като в началото 9 поредни, за да се появят некви фенове. Може би тези успехи са били щот ЦСКА е била срещу режима? :) Не Левски играе срещу Ливърпул с напрактика националния отбор на България, нали така. Изброявате 2-3 имена на комунисти фенове на Левски... ми за ЦСКА могат да се изброят стотици бре - и снимки могат да се покажат :) Няма място за сравнение между създаденото с указ отборче на партията и създадения в друго време с други нрави и ценности от деца отбор на Левски. В този случай кат повтаряте една лъжа 100 пъти, то тя няма да се превърне в истина - единствено може да се самозаблуждавате :)

 
Анонимен потребител do nomer 17 Неутрално
26 яну 2009 08:23 29

"Левски е идеята, която докарва на стадиона над 20 хиляди души поне 1-2 пъти всяка година, често и по 30-40"
Някой да ми разтълкува логиката на тази гениална мисъл....
Но тъй като не мисля, че тук е мястото за фенски пристрастия, няма да продължа в същия дух.

 
Анонимен потребител fenoveteeeee Гневно
26 яну 2009 10:46 30

Да си фен е да си привърженик на даден отбор обаче понеже в някой европейски страни феновете се свързват с вандализъм някой деца в България изведнъж решават, че трябва да им подръжават. Това разбира се следва от факта, че именнио тези деца са от българските "гета" - израстнали сред насилие, а насилието ражда насили и от тук следва и фалшивото им фенство с единствената цел да могат да ходят да се бият... Мразя полицията като репресивен орган но бийте, избийте им ада от главата на тези лапета! Друг начин няма. Ненужни са на това общество!

 
Анонимен потребител До син ултрас Неутрално
26 яну 2009 11:11 31
- +Оценка
-1

Син ултрас , Между 1945г. и 50 Левски печели 4 титли. С една повече в сравнение с целия предхождащ 20 годишен буржоазно-монархически период. Толкова репресиран този дисидентски отбор ,че веднага след девети взел 4 титли. Майтапчия. Нещо за Другарката "Соня " чувал ли си? За Борис Велчев-дядо ,,Ангел Солаков ,,зам председателя на НС Атанас Димитлров ,писателите Тонич и Серафим Северняк ... Все видни комунисти в управата на левски.На силни играчи от ЦСКА като Стойчо Младенов и Христо Стоичков партията им забраняваше да играят доживот. Уважавам всички фенове ,но пишеш неистини. Аз съм цесекар ,а в същото време съм антикомунист ,костовист и привърженик на ДСБ. Моите дядовци и баби са били репресирани сериозно от старата власт.

 
Преглед на профил Н.Н. Рейтинг: 539 Неутрално
26 яну 2009 11:41 32

Много достоверна теза, дедуктивно развита и подкрепена с неоспорими доказателства и отявлени примери. Освен това моето подозрение за събитията на 14.01 съвпада с тезата на статията.

_____

Земята е космическият първенец по брой на идиоти на глава от населението.
 
Анонимен потребител Ултра мултра Неутрално
26 яну 2009 12:24 33

Повечето почитатели на футбола са плебеи. Средностатистически футболните фенове са по-малко образовани и с по-ниска покупателна способност, отколкото почитателите на тениса например. Това не означава, че футболът не е хубав социален феномен. Просто суха статистика.

С горенаписаното наум, лесно стигаме до извода, че ултрасите са най-пропадналата част от спортните фенове, най-тъпата и най-жалката измет. В това отношение съм напълно съгласен полицията да смазва от бой тъпанарите, които смятат, че шайка ритнитопковци (или сдружението, за което ритат) са легенди, великани или други култови фигури.

Полицаите редовно ступват ултрасите, но драмата е в това, че самите полицаи не могат да разграничат между ултрас и възпитан футболен почитател и често боя го ядат всички. Защото самите полицаи е спорно дали са по-умни от ултрасите. Кой е по-тъп е много спорна тема.

 
Преглед на профил gradinko Рейтинг: 1324 Неутрално
26 яну 2009 13:21 34
- +Оценка
+1

Харесва ми идеята за анагажиране на ултрасите в политиката. Представете си тайна въоръжена банда, която да пребива/убива най-гнусните от режима. Представете си как четем за поредния крадльо, пуснат от съда да си ходи, и на следващия ден и неговия дом, и тези на съдиите избухнат в пламъци. Представете си Румен Овчаров или Емел Етем помляни с чукове пред входните им врати. Представете си Румен Петков удавен в леген ракия! Ех, размечтах се...

_____

gradinko.bg
 
Анонимен потребител do 34 Неутрално
26 яну 2009 15:21 35

Коментарът е скрит от модераторите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

 
Анонимен потребител 33 лъже Неутрално
26 яну 2009 16:07 36

Номер 33 нещо не е много прав. Колко много фенове от Лондон и Манчестър отидоха в Москва на финала? Дали са бедни? Аз лично познавам доста заможни футболни фенове. Аз съм почитател(малко краен) и на футбола ,и на шахмата. На Уембли ходят по 90 хиляди пропаднали типове? На стадиона в БГ хулигански прояви извършват предимно ученици. Техният брой е малък.

 
Преглед на профил Владимир Йосифов Рейтинг: 3592 Неутрално
26 яну 2009 16:38 37

Добър ден,
Позволете ми да покажа друга гледна точка.
Благодаря Ви .
Заглавие :
фанове на родина България /// не Република /// съединете се !
----
Преди 20 години имаше ред .
----
Дойде свободата.
Ама тя дойде за ония.
Ние не бяхме свободни. Гладен човек, неук, обезверен, НЕпоготвен за живота, който му се стовари отгоре не е свободен.
Има един избор - да търси себеподобни !!!
----
Има ПРАВО да търси хора, с които има близки проблеми.
Извън системата.
Извън семейството, обществото, МВР, МНГ ,ХГОЩТ, НОИЯЯАЕ, !
ПАРТИИТЕ ги направиха ULTRASI.
ДА, да - затова всеки , който искаше помощ от държавата , не нашата, наливаше пари в клуб. Но ЗА ДА има кого да ПЛЮЯТ - не се развива спорта.
Така се създава ОТЛИЧНА клапа за напражението.
На всеки 1-2 месеца . Да ги коментират.
Да не четат, а да пият бира и псуват. За да оживеят.
Да се сбият, да се бият с МВР, да се почувстват хора от екип, от общество.
----
Може би не мога да изразя добре идеята ?
Може би не искате да я приемете ?
Страх ли ви е ?
---
Промяната зависи от всеки от нас !
Всеки от нас се скри в някаква група.
Скрихме се от родината, от идиотите , които си мислят, че ни управляват,
от семейството, от децата, от родителите - които ни предават на всеки избор .
---
Родителите се...

Прочитане на целия коментар
срамуват от нас и ние от тях.
Затова, МАЯ, ви пращат шпек в Германия.
Дано забравите срамът им.
Затова се радват, Петър и Мая, когато заминавате за Испания - няма да ги гледате с укор когато гласуват пак за ония .
Срамно е !
Но не ултрасите само са виновни.
Ние ги направихме такива.
Години се правихме , че ги няма в родното общество.

_____

МАРКЕТИНГ И РЕКЛАМА НА ИМОТИ | позиция и коментари - id.capital.bg
 
Анонимен потребител 90000 na wembley Неутрално
27 яну 2009 11:58 38


Pisah za pokupatelni sposobnosti v otnositelno izrajenie. 90000 uk da otidat za mach v moskva e kato za 90000 nashi da otidat na mach na vasil levski. Mejdu uk low middle class I bg low middle class razlikata e osezaema. V anglia football e sport za masite. Elitarnite sportove zapochvat da prolichavat oshte ot detsko nivo, kogato v kolejite za bogati deca se nalaga rugby, cricket, polo I tn. I football I ostanalite sportove imat pulna poseshtaemost shtoto bednite tam ne sa tolkova bedni, kolkoto bednite u nas. Inache I v bg bednite mogat da hodiat na machOve lesno, no pri 20 poredni ugovoreni shampionata mai predpochitat da pasuvat. I koi hodi? Lumpenite I tuk-tame niakoi skuchaesht chitav grajdanin.

 
Преглед на профил windowpane Рейтинг: 327 Неутрално
30 яну 2009 16:48 39
- +Оценка
+1

Много тъпа статия. Умозаключението "Таки е баща на жената на Боримиров, от това следва, че той има връзки с крайни фракции на Левски", някак издиша.

Изказването на "авторитети" като началникът на сектор "Спортно хулиганство" към СДВР може само да забавлява с постсоц съдържанието си, не и да изразява някаква компетентност.

_____

Животът е гадно копеле.
 
Абонирани сте за новите коментари по тази статия
Правила за писане на коментари

Нов Коментар

Настроение:
Кирилица: ?
24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Общество" Затваряне

Здравей, Москва

Фондация на Владимир Путин основа първия за Югоизточна Европа руски център във Варна