Регистрация

// Политика и икономика / Редакционни коментари

19 17 юни 2012, 20:56, 2314 прочитания

Инвеститорите - в ски зони и всички останали

Вижданията на властта за бизнеса

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Депутати атакуват спорни поправки и за дървесината в Закона за горите

Опозицията поиска от ГЕРБ концепция за ски туризма вместо лобистки закони

12 юли 2012

Лифтовете на "Витоша ски" ще заработят още през лятото

Агенцията по горите ще изчисти просеките под тях, фирмата ще плати разходите

9 юли 2012

Фандъкова: Лифтовете на Витоша ще тръгнат до седмици

Съоръженията ще заработят най-късно в началото на август, заяви столичния кмет след среща с концесионера "Витоша ски"

9 юли 2012

Парламентът прие ветото върху закона за горите

Депутатите от ГЕРБ отново се "въздържаха"

27 юни 2012

Протест "Бойко, ти си нашата надежда" (видео)

Граждани от Банско, Разлог, Сапарева баня, Смолян и други места протестираха срещу наложеното вето върху Закона за горите

20 юни 2012

Законът за горите се връща в "първи клас"

Премиерът не иска да го обвиняват в лобизъм

18 юни 2012

Горският закон - пред решителна битка

Властта отвърна на гражданските протести, като се включи в алтернативни

17 юни 2012

Линк досие

Бойко Борисов

Бойко Методиев Борисов е министър-председател на България ...

Цялото досие

Линк досие

Росен Плевнелиев

Росен Плевнелиев е настоящ президент на България. Той е ...

Цялото досие
Това правителство със сигурност ще остане в историята със специалитета си да разделя инвеститорите - на важни и неважни и на желани и нежелани. Преди време разбрахме кои са желаните в сферата на т.нар. зелена енергия - проектите за биомаса, използващи изсечена дървесина, за разлика от всички останали.

А прокараните миналата седмица поправки в Закона за горите вече и на практика ги разделя на инвеститори в ски зони и други спортни съоръжения и всички останали.

В петък на въпроса на телевизионен водещ "защо е необходимо там, където бъде изсечено, за да се построят съоръжения и прилежаща инфраструктура, на хартия да се води гора" премиерът Борисов отговори: "Аз не мога да кажа за някаква думичка в закона дали е така, или не е."

По-късно, на среща с представители на протестиращите срещу поправките на въпроса защо се прокарват специални ощетяващи държавата промени, а не се прилагат утвърдените процедури за държавната собственост, от правителството не успяха да посочат друг аргумент освен този, че щяло да излезе скъпо на инвеститорите.

Оттук всъщност започва поредицата въпроси. Например: Ако инвеститорите в различни от ски зоните и голф игрищата дейности заявят, че концесионните такси или други ангажименти по договорите, свързани с използване на публични ресурси, им излизат скъпи - ще се съгласи ли правителството да им ги опрости?

Ако не - на какъв принцип решава, че на едни може да дава, а от други да взема? Пише ли в предизборната програма на ГЕРБ, че "ОСНОВНА политика на държавата трябва да бъде подпомагането на всеки, който прави спортни съоръжения", както обяви в неделя депутатът Любен Татарски?

Извън очевидната несъстоятелност на подобна позиция проблемите с променения Закон за горите са много по-големи и разнопосочни. Юридическият екип на президента ги е разпознал в конкретните им измерения, посочвайки в мотивите към ветото му, че "законът създава основателни съмнения за несъответствие с основните начала на конституцията и правата на гражданите, за противоречие с правото на ЕС и за небалансирани решения, които ще ни изправят пред непоправими последици за околната среда".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: Бойко Борисов

Линк досие

Бойко Методиев Борисов е министър-председател на България ... Цялото досие

вето закон ЗГ протест Росен Плевнелиев

Линк досие

Росен Плевнелиев е настоящ президент на България. Той е ... Цялото досие

спортни съоръжения съоръжения

19 коментара

Избор на тип:
Преглед на профил penkagk Рейтинг: 611 Весело
17 юни 2012 21:28 1
- +Оценка
-21 +11

Бога ми, докато не прочетох колко е гениален президентският екип, капиталците звучаха наистина сериозно!

 
Преглед на профил bz Рейтинг: 933 Неутрално
17 юни 2012 22:28 2
- +Оценка
-33 +13

Поредна тенденциозна статия на Капитал.
Не е толкова скъпо да наемете някой юрист да Ви го разтълкува закона новия и стария. И ще разберете какви глупости пишете.
Но пусто издателя е казал да плюете и Вие слушкате.
Не случайно оценката на външните експерти за журналистите в България се понижава.
Жалко допреди залитанията по Кунева-Пръмова беше доста по четим този сайт.

 
Преглед на профил petranica Рейтинг: 614 Неутрално
17 юни 2012 23:36 3
- +Оценка
-2 +20

Правителството много евтино подхожда към въпроса с горите, а това избирателите може и да не им простят...

_____

Любов и светлина!
 
Преглед на профил ju.li Рейтинг: 2721 Весело
18 юни 2012 01:07 4
- +Оценка
-2 +16

Един цитат от мотивите на юридическия екип:
"мерки за защита от вредното въздействие на реките "

Nice, а?

 
Преглед на профил gl_avatar Рейтинг: 842 Неутрално
18 юни 2012 01:28 5
- +Оценка
-2 +23

Л. Татарски -
Професия инженер, понастоящем народен представител от ГЕРБ.
Започнал политическа кариера в СДС.
Енергичен, решителен, действен, технократ.
Изграждащ бързо добри контакти с различни инвеститори.
Няколко мандата кмет. През мандатите си се сблъсква със сериозни социални проблеми на жителите в общината.
на последните парламентарни избори минава към ГЕРБ.
Декларирал 1 млн. лева лични средства,
уж получени като консултант по проекта 'Пирин Голф'' докато е бил кмет на гр. Разлог. Намирисва на тежка корпуция или конфликт на интереси.
В момента не се ползва със голяма обществена подкрепа в общ. Разлог.
С много малки шансове да мобилизира гласове за себе си на следващи избори, но с добри да си напазарува .
Вероятно - бяла якичка?!
Обвързаности неясни, но могат да се предполагат.

 
Преглед на профил Gopeто Рейтинг: 3477 Неутрално
18 юни 2012 02:26 6
- +Оценка
-8 +10

Този път Президента се опита да влезне в час. Дано да се е ядосал на Бойко и се позамисли.

_____

"Новите системи неизбежно генерират нови проблеми"
 
Преглед на профил sdafcef Рейтинг: 388 Неутрално
18 юни 2012 10:10 7
- +Оценка
-3 +8

До коментар [#2] от "bz":
Би ли споделил аргументите за твърдението си? Може би си юрист и може да разтълкуваш закона тук за нас, за да ни убедиш в думите си?

 
Преглед на профил BlueWater Рейтинг: 2249 Весело
18 юни 2012 10:56 8
- +Оценка
-7 +8

Цитат:"Юридическият екип на президента ги е разпознал в конкретните им измерения, посочвайки в мотивите към ветото му, че "законът създава основателни съмнения за несъответствие с основните начала на конституцията и правата на гражданите, за противоречие с правото на ЕС и за небалансирани решения, които ще ни изправят пред непоправими последици за околната среда"."

Само дето случайно или не юридическият екип на Президента НЕ казва КОИ ТОЧНО членове и алинеи на Закона за горите предизвикват техните "основателни" забележете СЪМНЕНИЯ и С КАКВО.

Толкова СЛАБИ мотиви не съм чел. Както и толкова СЛАБА и НЕ аргументирана статия от дежурния редактор на "Капитал".

_____

Човек трябва да бъде достатъчно голям, за да признае грешките си; достатъчно умен, за да спечели от тях и достатъчно силен, за да ги поправи. - Джон Максуел
 
Преглед на профил тимирут' Рейтинг: 1412 Любопитно
18 юни 2012 11:38 9
- +Оценка
-5 +17

Президентстващият умишлено връща закона за ново разискване със слаби мотиви, за да може хем нещата да се случат както е угодно на ГЕРБ-овците, хем той самият да не се покаже прекалено слаб и безволев на фона на общественното недоволство. Сега има един-единствен сценарий - събужда се Бат' Бам-Бам и получава прозрение. Много вероятно ми се струва поправките да минат нероменени, след като са поети толкова много и тежки ангажименти към "инвеститорите".
Ако "либерализацията" на строителните дейности в горите се запази, едното последствие ще е наказателна процедура от ЕК, а санкцията ще я платим всички ние - ощетените. По-тежките последици ще са за околната среда - изсечени гори и някакви писти, на които няма да има сняг, след като се изсекат горите. Няма да има и дъждовни валежи, което ще промени режима на речния отток за години напред.
Всъщност за какъв ски-туризъм си говорим и какви са тия сравнения с Алпите?! Толкова е несъстоятелен такъв мотив, че няма какво да му се коментира даже. Но пък безконтролното изсичане на няколко десетки хиляди кубика първокласна дървесина си заслужава усилията. Както и парите, които държавата няма да получи от промрнрното предназначение на терените да се пренасочат към "съответните" чстни и партийни сметки...

_____

agrotuz_new
 
Преглед на профил BlueWater Рейтинг: 2249 Весело
18 юни 2012 14:59 10
- +Оценка
-15 +5

Ако "либерализацията" на строителните дейности в горите се запази, едното последствие ще е наказателна процедура от ЕК, а санкцията ще я платим всички ние - ощетените- цитат на коментар #9 от “тимирут'”

Това твърдение е недоказана ЛЪЖА! Моля, докажете ако можете или се извинете за грешката.

По-тежките последици ще са за околната среда - изсечени гори и някакви писти, на които няма да има сняг, след като се изсекат горите. Няма да има и дъждовни валежи, което ще промени режима на речния отток за години напред.- цитат на коментар #9 от “тимирут'”

Глупости на търкалета.

Цитат:"Пистите и лифтовете на Банско с нищо не заплашват световното природно наследство. Ски съоръженията нямат негативен ефект и не са заплаха за изключителната стойност на Национален парк „Пирин”. Това сочи докладът на ЮНЕСКО и Международния съюз за консервация на природата." http://www.vsekiden.com/118647/yunesko-haresa-pistite-i-liftovete-na-bansko/

_____

Човек трябва да бъде достатъчно голям, за да признае грешките си; достатъчно умен, за да спечели от тях и достатъчно силен, за да ги поправи. - Джон Максуел
 
Преглед на профил _hmm Рейтинг: 5 Весело
18 юни 2012 23:46 11
- +Оценка
-5 +9

До коментар [#10] от "BlueWater":

Оооо титан на мъсълта и аргументацията би ли обяснил на нас неведующите като как едно твърдение може да бъде недоказана лъжа!?
Вярно ли е твърдение или не в крайна сметка!?

И тоз цитат за Банско какво точно трябва да ни докаже?
Че вече построените писти не влияят на околната среда може би е очевидно.
Че става въпрос само за Банско това също се вижда от цитата.
Но кажете, О Велики, как това доказва, че разширяване на тези зони (заради което е и промяната в закона) няма да има негативни последици. Нещо това твърдение в цитата ми убягва ;-)

ние монахините от 5-та звездна умопомрачителна селкостопанска бригада и оператори на звездолет тип комбайн ти присъждаме:
лента - кавалер на загадъчните изказвания 7-ма степен
сорри за правописните грешки.... вълнение ко да прайш

 
Преглед на профил BlueWater Рейтинг: 2249 Весело
19 юни 2012 08:07 12
- +Оценка
-9 +3

как едно твърдение може да бъде недоказана лъжа!?- цитат на коментар #11 от “_hmm”

Като промените словореда може и да разберете, че е тези твърдения не могат да бъдат доказани защото са ЛЪЖА! Опитайте да ги докажете, ако го оспорвате.

как това доказва, че разширяване на тези зони (заради което е и промяната в закона) няма да има негативни последици. Нещо това твърдение в цитата ми убягва ;-) - цитат на коментар #11 от “_hmm”

Очевидно не само това, а и много други твърдения ви убягват. Примера с оценката на ЮНЕСКО за курорта в Банско показва, че и на много други места могат да се направят такива ски писти и лифтове, които да НЕ вредят на природата. За ваше сведение в Германия която има близки по височина и площ планини има 81 ски курорта, а в България има 5. В най-големия германски курорт извън Алпите, където най-високия връх е 1500м, има 170 лифта, 250 км писти за спускане и 1000 км писти за ски бягане. За сравнение в България има 200 км писти ОБЩО. Сега кажете, че германските природозащитници са по-слаби от българските.

_____

Човек трябва да бъде достатъчно голям, за да признае грешките си; достатъчно умен, за да спечели от тях и достатъчно силен, за да ги поправи. - Джон Максуел
 
Преглед на профил тимирут' Рейтинг: 1412 Весело
19 юни 2012 10:00 13
- +Оценка
-3 +10

До коментар [#10] от "BlueWater":

Малко много си глупав/а. Това е същата лексика, като недоказаната лъжа.
Наказателната процедура на ЕК ще започне за нерегламентирана държавна помощ. Това ще е неизбежно, защото е нарушена процедурата - обявява се държавната помощ и се съгласува. ЕК може да даде становище срещу държавната помощ, може и да я одобри, по-често не я допуска. Защото водещ мотив е свободната конкуренция, която се нарушава с процедура на целево даване на терени на "свои" фирми. Санкцията е в размер на 3-кратната полза, все едно дали е получена или е само потенциална. Плаща се от републиканския бюджет, а аз не съм съгласен да плащам с данъците си за безобразията на Мирко Пародията и клиентелистите. Както няма да видя и стотинка данъчни приходи от офшорките на Цеко Минев, Цветелина Бориславова, Петя Славова, Цветан Василев и с-ие.

_____

agrotuz_new
 
Преглед на профил тимирут' Рейтинг: 1412 Весело
19 юни 2012 10:18 14
- +Оценка
-2 +10

До коментар [#10] от "BlueWater":

Не знам какво е становището на ЮНЕСКО и не ме интересува, но във всеки случай те не са компетентни да правят такава оценка. Оценка на ОВОС се прави от компетентен орган по нашето законодателство към МОСВ. По новия закон ОВОС не се иска, което е показаателно, че не може да се даде положително становище и затова се избягва. Също така, бих се вслушал в оценка на WWF, а те в момента също са против наложените клиентелистки изменения в закона за горите.
Другото си е чиста екология. Но понеже не си компетентен/компетентна, да ти кажа с няколко изречения. Дъждовете и снегът се образуват благодарение на горите, които целогодишно изпаряват влага и създават микроклимат с определена въздушна температура и влажност. Реките в България се подхранват от валежите и снеготопенето. Когато няма да има гори, съответно ще намалеят валежите, а през зимата снегът ще е по-малко и за по-кратко. От там следва въпроса - а защо са ни писти, когато няма да има сняг?! По-лошо е друго - нарушаването на речния отток ще увреди климата по цялото поречие на реките Искър, Марица, Места, Струма и Арда, което вече е над 1/4 от територита на страната. Тази цена е прекалено висока и не мисля, че някой някога ще е съгласен да я плати.
Ако не ти се вярва какви са последиците от сечта на горите, ела да видиш какво се случва в района на Тетевен. Пълноводната в миналото река Вит през последните години...

Прочитане на целия коментар
пресъхва през лятото, защото са отсечени наколко хиляди хектара гори в планината. Общото в двата случая е, че се прави гола сеч. Схвана ли?

_____

agrotuz_new
 
Преглед на профил darth vader Рейтинг: 308 Неутрално
19 юни 2012 12:48 15
- +Оценка
-2 +3

Юридическия екип напрезидента вероятно е Боко и Цоко :)

_____

kostasss
 
Преглед на профил BlueWater Рейтинг: 2249 Весело
19 юни 2012 17:08 16
- +Оценка
-8 +2

Малко много си глупав/а.- цитат на коментар #13 от “тимирут'”

Това е единствения ви аргумент, защото други нямате които да подкрепят измислиците ви.

Наказателната процедура на ЕК ще започне за нерегламентирана държавна помощ. Това ще е неизбежно, защото е нарушена процедурата - обявява се държавната помощ и се съгласува. - цитат на коментар #13 от “тимирут'”

Каква държавна помощ може да има когато фирма спечели ОТКРИТ ТЪРГ.

Това не са заменките на земи правени дълги години от БСП, ДПС и НДСВ, където наистина имаше държвна помощ поради НЕРАВНОСТОЙНА РАЗМЯНА.

Това което вие твърдите по мой адрес, в същност се отнася за вас.

_____

Човек трябва да бъде достатъчно голям, за да признае грешките си; достатъчно умен, за да спечели от тях и достатъчно силен, за да ги поправи. - Джон Максуел
 
Преглед на профил boby1945 Рейтинг: 5491 Весело
20 юни 2012 10:00 17
- +Оценка
-2 +4

Естествено е да има важни за Правителството инвеститори и не толкова важни....
Тези които развиват бизнеса си така че трупат БВП в страната са ВАЖНИ, тези дето спекулират с капитали и инвестиции и на практика изнасят БВП от страната са НЕ-ВАЖНИ...... какво толкова му философствате....?

_____

Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
 
Преглед на профил boby1945 Рейтинг: 5491 Весело
20 юни 2012 10:07 18
- +Оценка
-3 +1

До коментар [#5] от "gl_avatar":

Ти преди да плюеш на едро проучи добре родата на Татарски, какво е направила за Разлог ........

_____

Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
 
Преглед на профил тимирут' Рейтинг: 1412 Неутрално
20 юни 2012 11:09 19
- +Оценка
-2 +5

До коментар [#16] от "BlueWater":

Дишай спокойно. Не се отнася за мен, защото никога не съм инвестирал в ски-пистии, влекове и лифтове. И нищо не твърдя за никого. Казвам само, че държавата гласи голяма далавера в полза на "съответните" фирми. Съответно, след години, когато това правителство няма да е на власт, най-вероятно ще се плащат глоби за неправомерна държавна помощ, освен ако всичко не бъде спряно още сега. Защо е държавна помощ - по тази тема и има достатъчно информация. Като за начало е достатъчно да се изчетат няколко регламента на Съвета на Европа и на Европейската комисия. За истинската Европа е важно да се защити свободната конкуренция в икономиката и да се съхранят екологичните условия. Някъде там са залложени и интересите на фиска. Критерий "полезност на инвестицията" се разглежда само в България. Толкова по темата.
По въпроса за търговете - в България има много примери, когато се правят тръжни процедури, но печелят "правилните" кандидати. Търгът може да е открит, но къде е гаранцията, че ще е прозрачен? Оставаше само да запишат в закона, че търгът ще е закрит... На открития търг много лесно може да се поставят условия, които практически да сведат кандидатите до 1-2. А ако се вкара в играта ПЧП, дори и търг няма да има...

_____

agrotuz_new
 
Абонирани сте за новите коментари по тази статия
Правила за писане на коментари

Нов Коментар

Настроение:
Кирилица: ?
24 часа 7 дни

60 Курортното бъдеще на Карадере

25 май 2013, 16531 прочитания

50 Какво липсва в плана "Орешарски"

25 май 2013, 14155 прочитания

102 Настроение: Терминално

25 май 2013, 12545 прочитания

29 Четвъртият коалиционен партньор

25 май 2013, 6937 прочитания

30 Команда DUR* на източните порти

25 май 2013, 6847 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Редакционни коментари" Затваряне

Бизнес във вакуум

Международните сделки с български привкус