Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
13 16 окт 2015, 17:00, 8741 прочитания

Българският Uber

Реакцията на такситата срещу новите им правила

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Uber над всички

Конкурентите на популярната услуга набират все по-голямо финансиране, докато американският гигант е смятан за почти монополист

13 май 2016

Странният случай Uber

КЗК индиректно определя услугата UberX като таксиметров превоз на пътници, а не като иновативна технологична услуга

1 ное 2015

Брюксел готви удар върху данъците за концерните

Европейската комисия се очаква да излезе в сряда с мерки срещу данъчния чадър за големите компании

18 окт 2015

Британският Висш съд разреши Uber в Лондон

Има разлика между таксиметровата услуга и приложението

18 окт 2015

Такси към края на данъчния рай

След дълга ваканция държавата наложи на превозвачите задължение да наемат шофьорите си

16 окт 2015

Uber търси варианти да възобнови дейността си

Услугата в мобилното приложение на компанията за споделено пътуване е активна, но налични автомобили няма

6 окт 2015

Uber спря временно работа в София и пусна подписка в защита на услугата

Мярката идва след решения на ВАС и КЗК

6 окт 2015
Добре, Uber е забранен в София. Да, българската администрация е закостеняла, но услугата е забранена и на още доста места по света. Закостенели са и регулациите за много индустрии, но това е отделна тема, и тя не е само българска. Към момента правилата са такива, каквито са, и докато не бъдат измислени по-добри, налага се всички да ги спазваме.

Затова и когато столичните таксиметрови превозвачи сезираха Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), че Uber завзема бизнеса им, спестявайки си огромна част от техните разходи и най-вече данъци и такси, логиката беше съвсем правилна. Което прави още по-странно и скандално шикалкавенето на собствениците и мениджърите на такси компаниите за правилата за собствените им фирми (виж текста "Такси към края на данъчния рай"

С промени в ресорния закон парламентът въведе задължение за компаниите превозвачи да назначат на трудови договори шофьорите, да им плащат осигуровки, да им прибират и декларират оборотите и съответно да плащат данъци върху тях. Така на практика бизнесът им ще стане равнопоставен на всеки друг в държавата. Защото сегашната схема, при която всеки шофьор е собственик на ЕООД и го захвърля преди да дойде време за данъци, за да отвори ново, си е чисто заобикаляне (с леко сгазване) на данъчните правила. А нали недоволството срещу Uber беше точно по този повод?

Що се отнася до оплакванията, че новият ред щял да вдигне разходите и отговорността на компаниите, те са най-малкото неуместни - всички останали индустрии имат такива. Както не може всеки шофьор на ТИР да бъде отделна фирма, а превозвачът да печели от аренда и ремонт на камиона, без да го е грижа за разпиляната при авария стока, така и такси компаниите ще носят отговорност за тарифите и действията на шофьорите си.

Иначе излиза, че в България отдавна си имаме Uber, само дето е с по-високи тарифи, често скапани коли, сърдити водачи и задължителен бакшиш.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

29 ноември, 2017 г.
София Хотел Балкан

capital.bg/conference

12 годишна конференция Сделки и инвеститори



Акценти в програмата:
Икономически обзор на региона и какво да очакваме занапред
Гледната точка на инвеститорите за перспективите пред България
Най-важните сделки за годината и какво стои зад техния успех
Завръща ли се дяловото инвестиране като важен инструмент за финансиране
Кои активи и сектори ще бъдат в радара на инвеститорите през 2018


Прочетете и това

Чувате ли тихите стъпки в мрака 3 Чувате ли тихите стъпки в мрака

Някои от по-важните теми в новия брой на "Капитал"

17 ное 2017, 4215 прочитания

Превъоръжаване по български Превъоръжаване по български

Пари за нищо

17 ное 2017, 1256 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / Гепард»

Гепард
Гепард

Класация на най-динамичните малки и средни компании в България.

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Редакционни коментари" Затваряне
Много повече от инцидент

Убитият мигрант край Средец

Възкръсването на Берлускони

Бившият италиански премиер е готов за политическо завръщане преди парламентарния вот в началото на следващата година

Революция насред океана

Стартъп държава

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Широк екран

Акцентите в афиша на "Киномания 2017"

1001 стоки

"Под знака на Меркурий" разглежда търговията в София от античността до наши дни

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 46

Капитал

Брой 46 // 18.11.2017 Прочетете
Капитал Daily, 16.11.2017

Капитал Daily

Брой 176 // 16.11.2017 Прочетете