Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
1 17 фев 2017, 12:26, 2869 прочитания

Сметки на тъмно

Тунелът "Ечемишка"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Корупцията в края на тунела

Инцидентът на магистрала "Хемус"

10 фев 2017

Как държавата уби човек

Защо се стигна до инцидента в тунел "Ечемишка"

9 фев 2017
За пет дни свършихме повече работа, отколкото за пет години, каза служебният премиер Огнян Герджиков при пускането на тунела "Ечемишка", в който осем дни по-рано паднала лампа уби жена. На пръв поглед Герджиков е прав - лампите в тунела, които през годините са причинявали серия от инциденти, последният от които фатален, бяха сменени с безопасно осветление за по-малко от десет дни. Нещо, което държавата не успя да направи не за пет, а за 12 години (сега служебният премиер удари рамо на БСП, които го въздигнаха на поста).

Цялата операция струваше на бюджета 380 хил. лв. Разход, който на фона на платените по време на тройната коалиция милиони за ремонта на тунела, без да бъде свършена работа и за един лев, изглежда съвсем целесъобразен. Но между другото само след няколко месеца това осветление, за което държавата похарчи тези пари, ще бъде премахнато, защото тунелът ще бъде ремонтиран основно.

Да сметнем. Първо сме платили 2.4 млн. лв. на фирма, която не е свършила нищо. После сме платили на държавна фирма, която е поръчала на частна фирма да ремонтира тунела. За там сметката още не е ясна, но ще излезе близо 20 млн. лв. Междувременно сме платили аварийно 380 хил. лв., без да броим десетките хиляди разходи на частните фирми за времето, в което тунелът и пътят към Северна България беше затворен.

През тези години няколко премиери, няколко министри и няколко шефове на пътната агенция дефилираха пред камерите да съобщават как се грижат за безопасността и какво са направили по въпроса, а също и да обяснят как предшествениците им нищо не са направили. Огнян Герджиков дори използва случая, за да смени ръководството на пътния фонд (а после се оказа, че назначеният е бил подготвен да заеме поста дни преди инцидента). Така излиза, че всички са доволни.

А, освен нормалните хора, които ползват пътищата и си плащат данъците. Но на кого му пука за тях, нали?
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Защо собствениците на клубове бягат от футбола 11 Защо собствениците на клубове бягат от футбола

"Левски" и "Ботев" са поредните жертви на политическите интереси в спорта

24 фев 2017, 14452 прочитания

Страхувай и владей 2 Страхувай и владей

Смените в МВР

24 фев 2017, 3364 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / Регионален бизнес»

Регионален бизнес Бургас
Регионален бизнес Бургас

Какъв е бизнес климатът в региона и как се развива бизнесът

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Редакционни коментари" Затваряне
Да ти измъкнат опорката

Президентът Доналд Тръмп заяви, че очаква Русия да върне Крим

Банков депозит или държавни ценни книжа

При избор на правилна стратегия ДЦК може да осигурят по-висок доход

Кой е по-по-най (анти)натовец

Защо партиите разиграват предизборна руска рулетка с националната сигурност

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

It's raining men

СГХГ представя визуален разказ за образа на мъжа в България между 1856 и 1944 г.

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 8

Капитал

Брой 8 // 25.02.2017 Прочетете
Капитал Daily, 28.02.2017

Капитал Daily

Брой 33 // 28.02.2017 Прочетете