Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
1 17 фев 2017, 12:26, 7521 прочитания

Сметки на тъмно

Тунелът "Ечемишка"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Корупцията в края на тунела

Инцидентът на магистрала "Хемус"

10 фев 2017

Как държавата уби човек

Защо се стигна до инцидента в тунел "Ечемишка"

9 фев 2017


За пет дни свършихме повече работа, отколкото за пет години, каза служебният премиер Огнян Герджиков при пускането на тунела "Ечемишка", в който осем дни по-рано паднала лампа уби жена. На пръв поглед Герджиков е прав - лампите в тунела, които през годините са причинявали серия от инциденти, последният от които фатален, бяха сменени с безопасно осветление за по-малко от десет дни. Нещо, което държавата не успя да направи не за пет, а за 12 години (сега служебният премиер удари рамо на БСП, които го въздигнаха на поста).

Цялата операция струваше на бюджета 380 хил. лв. Разход, който на фона на платените по време на тройната коалиция милиони за ремонта на тунела, без да бъде свършена работа и за един лев, изглежда съвсем целесъобразен. Но между другото само след няколко месеца това осветление, за което държавата похарчи тези пари, ще бъде премахнато, защото тунелът ще бъде ремонтиран основно.

Да сметнем. Първо сме платили 2.4 млн. лв. на фирма, която не е свършила нищо. После сме платили на държавна фирма, която е поръчала на частна фирма да ремонтира тунела. За там сметката още не е ясна, но ще излезе близо 20 млн. лв. Междувременно сме платили аварийно 380 хил. лв., без да броим десетките хиляди разходи на частните фирми за времето, в което тунелът и пътят към Северна България беше затворен.

През тези години няколко премиери, няколко министри и няколко шефове на пътната агенция дефилираха пред камерите да съобщават как се грижат за безопасността и какво са направили по въпроса, а също и да обяснят как предшествениците им нищо не са направили. Огнян Герджиков дори използва случая, за да смени ръководството на пътния фонд (а после се оказа, че назначеният е бил подготвен да заеме поста дни преди инцидента). Така излиза, че всички са доволни.

А, освен нормалните хора, които ползват пътищата и си плащат данъците. Но на кого му пука за тях, нали?
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Мнения Daily - В отслабена позиция ли е Доган 1 Мнения Daily - В отслабена позиция ли е Доган

И още: Страх, неистов страх...; Черно море – новата цел на каналджиите

22 авг 2017, 3720 прочитания

Борисов заедно с Пеевски? "Това са глупости" 9 Борисов заедно с Пеевски? "Това са глупости"

Някои от по-важните теми в новия брой на "Капитал"

18 авг 2017, 8580 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Редакционни коментари" Затваряне
Да ти измъкнат опорката

Президентът Доналд Тръмп заяви, че очаква Русия да върне Крим

Законът, който ще изпоти брокерите

Влизането в сила на новите европейски директиви ще промени пейзажа на инвестиционното посредничество

Тия приказки отново не са за по телефона

Кой не иска да има контрол над подслушването

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Вертикално погледнато

Катеренето се отваря за все по-широка публика, но трябва да запази душата си

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 33

Капитал

Брой 33 // 19.08.2017 Прочетете
Капитал Daily, 23.08.2017

Капитал Daily

Брой 129 // 23.08.2017 Прочетете