Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
8 12 май 2017, 15:50, 11583 прочитания

Град в задънена улица

Презастрояването на София

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Част от темата

Новият жилищен бум

Добре дошъл отново, ръст

Повишеното търсене на жилища в столицата е свързано с добрите банкови условия

Мълчаливата община

Засиленият интерес на строителните предприемачи в София среща предпазливостта на общината

Новият имотен връх на София

Порасналите доходи и падналите лихви доведоха до нов бум в търсенето на апартаменти

Арх. Здравко Здравков: Опитвам да подредя процесите, за да се спазват сроковете

Според главния архитект на София назрява моментът, в който строителният пазар в столицата ще се претовари

Още по темата

Добре дошъл отново, ръст

Повишеното търсене на жилища в столицата е свързано с добрите банкови условия

12 май 2017

Мълчаливата община

Засиленият интерес на строителните предприемачи в София среща предпазливостта на общината

12 май 2017

Арх. Здравко Здравков: Опитвам да подредя процесите, за да се спазват сроковете

Според главния архитект на София назрява моментът, в който строителният пазар в столицата ще се претовари

12 май 2017
Предприемачите се оплакват напоследък, че софийската община бави много издаването на строителни разрешителни. Това вероятно е временна ситуация: новият главен архитект се опитва да въведе ред в една дирекция, която дълго време бе управлявана като феодално владение от Петър Диков. Това, от което наистина би следвало да се оплакват и те, и жителите на града, е, че общината е забравила изцяло друга своя функция - да планира накъде и как ще се развива този град.

Това не значи просто да начертае едни парчета земя в прословутия Подробен устройствен план и да каже "стройте". Никой не иска да строи на места, където хората няма да отидат да живеят. А хората искат да живеят там, където има уреден транспорт, улици, детски градини... Което е причината да се правят нови проекти във все по-претрупани квартали, където инфраструктурата се задъхва от коли. Това води след себе си протести, което води след себе си забавяне с всякакви административни трикове на строежа, което пък вреди и на строителите, и на купувачите.

София няма идея къде и как ще се развиват нови квартали и от десетилетия не иска да се занимава с "устройването" в думичката градоустройство. Затова и се появиха квартали като "Манастирски ливади" и "Витоша", които не отговарят на никакви правила на градоустройството.

Разбира се, редовното оправдание на общината би било, че няма пари. Планирането на нов квартал изисква улици, канализация, ток... Това е фалшиво оправдание. Първо, предприемачите са склонни да платят много повече за правото да строят на такива места и дори вероятно биха плащали за част от тези неща. Второ, то ще излезе по-евтино от сегашната пратика да се спират строежи и накрая общината да трябва да плати за тях в съда. И трето, очевидно е, че когато има желание за нещо, София намира пари. Последните примери са абсолютно безсмислените ремонт на бул. "България" и изцяло новият булевард от летището, които се правят за българското председателство на ЕС. С други думи, за чужденците може, а за нас - не.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Борисов заедно с Пеевски? "Това са глупости" 6 Борисов заедно с Пеевски? "Това са глупости"

Някои от по-важните теми в новия брой на "Капитал"

18 авг 2017, 5799 прочитания

След мен и взрив 1 След мен и взрив

Атаката по лиценза на "Дунарит"

18 авг 2017, 6422 прочитания

24 часа 7 дни

19 авг 2017, 7204 прочитания

19 авг 2017, 2402 прочитания

19 авг 2017, 1259 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Редакционни коментари" Затваряне
Чашата с шампанско е само наполовина пълна

ТОЛ-кова много чакане

Поръчката за изграждане на тол-система най-после стигна до етапа "отваряне на оферти", но дългото чакане доведе до представянето на екстравагантна идея: държавата да изгради системата

Флориан Скала: Няма планове за продажбата на bTV

Главният изпълнителен директор на "БТВ медиа груп" пред "Капитал"

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Една българска проза

Как България стана главен герой във вече успешни и тепърва очаквани англоезични романи

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 33

Капитал

Брой 33 // 19.08.2017 Прочетете
Капитал Daily, 17.08.2017

Капитал Daily

Брой 126 // 17.08.2017 Прочетете