Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
8 12 май 2017, 15:50, 10650 прочитания

Град в задънена улица

Презастрояването на София

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Част от темата

Новият жилищен бум

Добре дошъл отново, ръст

Повишеното търсене на жилища в столицата е свързано с добрите банкови условия

Мълчаливата община

Засиленият интерес на строителните предприемачи в София среща предпазливостта на общината

Арх. Здравко Здравков: Опитвам да подредя процесите, за да се спазват сроковете

Според главния архитект на София назрява моментът, в който строителният пазар в столицата ще се претовари

Новият имотен връх на София

Порасналите доходи и падналите лихви доведоха до нов бум в търсенето на апартаменти

Още по темата

Добре дошъл отново, ръст

Повишеното търсене на жилища в столицата е свързано с добрите банкови условия

12 май 2017

Мълчаливата община

Засиленият интерес на строителните предприемачи в София среща предпазливостта на общината

12 май 2017

Арх. Здравко Здравков: Опитвам да подредя процесите, за да се спазват сроковете

Според главния архитект на София назрява моментът, в който строителният пазар в столицата ще се претовари

12 май 2017
Предприемачите се оплакват напоследък, че софийската община бави много издаването на строителни разрешителни. Това вероятно е временна ситуация: новият главен архитект се опитва да въведе ред в една дирекция, която дълго време бе управлявана като феодално владение от Петър Диков. Това, от което наистина би следвало да се оплакват и те, и жителите на града, е, че общината е забравила изцяло друга своя функция - да планира накъде и как ще се развива този град.

Това не значи просто да начертае едни парчета земя в прословутия Подробен устройствен план и да каже "стройте". Никой не иска да строи на места, където хората няма да отидат да живеят. А хората искат да живеят там, където има уреден транспорт, улици, детски градини... Което е причината да се правят нови проекти във все по-претрупани квартали, където инфраструктурата се задъхва от коли. Това води след себе си протести, което води след себе си забавяне с всякакви административни трикове на строежа, което пък вреди и на строителите, и на купувачите.

София няма идея къде и как ще се развиват нови квартали и от десетилетия не иска да се занимава с "устройването" в думичката градоустройство. Затова и се появиха квартали като "Манастирски ливади" и "Витоша", които не отговарят на никакви правила на градоустройството.

Разбира се, редовното оправдание на общината би било, че няма пари. Планирането на нов квартал изисква улици, канализация, ток... Това е фалшиво оправдание. Първо, предприемачите са склонни да платят много повече за правото да строят на такива места и дори вероятно биха плащали за част от тези неща. Второ, то ще излезе по-евтино от сегашната пратика да се спират строежи и накрая общината да трябва да плати за тях в съда. И трето, очевидно е, че когато има желание за нещо, София намира пари. Последните примери са абсолютно безсмислените ремонт на бул. "България" и изцяло новият булевард от летището, които се правят за българското председателство на ЕС. С други думи, за чужденците може, а за нас - не.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Sveicināti un laipni aicināti Sofijā! 1 Sveicināti un laipni aicināti Sofijā!

Важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

23 юни 2017, 9270 прочитания

За Гошка и Пеевски 11 За Гошка и Пеевски

Джакпотът от политиката

23 юни 2017, 16629 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / Регал»

Регал
Регал

Издание за бизнеса с бързооборотни стоки

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Редакционни коментари" Затваряне
Чашата с шампанско е само наполовина пълна

Хелмут Кол: един голям европеец

Най-дълго управлявалият немски канцлер си отиде на 87 години, оставяйки значим отпечатък върху историята на обединена Германия и Европа

Мадрид и Каталуния отново на ръба

Обявеният за октомври референдум за независимост на автономната област за пореден път изостри отношенията с централното испанско правителство

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Пяната на дните

Джон Брус от холандската пивоварна De Molen

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 25

Капитал

Брой 25 // 24.06.2017 Прочетете
Капитал Daily, 27.06.2017

Капитал Daily

Брой 96 // 27.06.2017 Прочетете