Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
2 16 юни 2017, 14:31, 3646 прочитания

Да си оградим корупционния двор

Идеите на министър Московски за пълно одържавяване на шофьорските изпити

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Държавни коли за шофьорските изпити

Предложението на министър Ивайло Московски е с неясен ефект

16 юни 2017

Безплодният флирт на прокуратурата с ДАИ

Eдна осъдена жена е равносметката от шумните акции в пътната агенция

15 юни 2017


"Натрупани практики" - така министърът на транспорта Ивайло Московски коментира поредната акция срещу корупцията в автомобилната администрация, свързана този път с шофьорските изпити. "Прокуратурата влиза в ДАИ" е сюжет, който гледаме поне веднъж годишно.

Какъв е поводът за сегашния? Ето един - мисията на ЕК по мониторинга на правосъдието и корупцията. Затова освен уволненията в ДАИ имаше и дежурните арести на митничари. Общото е, че изключително рядко са с ефективен финал.

"Ще бъда безкомпромисен", заявява Московски, сякаш забравил, че е несменяем министър на ГЕРБ от 2011 г. насам, т.е. когато са се трупали споменатите практики. Идеята му транспортното министерството да купи коли, да ги оборудва със "супертехника" за наблюдение, частите автошколи да бъдатн отстранени от изпитите, които да се провеждат само от служители на ДАИ, звучи не като разграждане на корупционните схеми, а като ограждането им в държавния двор. Защото и сега има видеонаблюдение на изпита по кормуване, припомнят от бранша, но никой не си прави труда за изгледа записите.

"Автошколите имат интерес да обучават повече хора и като нямаме сигнал от тях за рискови кандидати, се стига до изпит и се използва, че заплатите на изпитващите са ниски и има възможност да бъде пробита системата", е странната аргументация на министъра за изхарчването на сериозна сума от бюджета без никаква гаранция, че това ще запуши пробойните.

Да, пробитата система в голяма степен предопределя тежките катастрофи. Корупцията в КАТ ражда чувство за безнаказаност, купуването на книжки - негодни шофьори, псевдотехническите прегледи - опасни автомобили в движение. Но мерките, които държавата взима, "подобряват" предимно корупционната среда - като повечето правомощия на пътните полицаи например и по-тежките санкции, които да спазаряват.



Очевидно е, че корупцията и в ДАИ, и в пътната полиция не са изолирани, а системни явления с най-вероятно пирамидална структура, стигаща нависоко. Иначе едва ли щеше да ги има в тези мащаби - след толкова скандали и показни акции.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Борисов заедно с Пеевски? "Това са глупости" 2 Борисов заедно с Пеевски? "Това са глупости"

Някои от по-важните теми в новия брой на "Капитал"

18 авг 2017, 1641 прочитания

След мен и взрив След мен и взрив

Атаката по лиценза на "Дунарит"

18 авг 2017, 3104 прочитания

24 часа 7 дни

18 авг 2017, 6818 прочитания

18 авг 2017, 6594 прочитания

18 авг 2017, 5472 прочитания

18 авг 2017, 3990 прочитания

18 авг 2017, 3423 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Редакционни коментари" Затваряне
Една не толкова тайна среща

Бойко Борисов и Кюрдистан

Тия приказки отново не са за по телефона

Кой не иска да има контрол над подслушването

Банкя като Баден-Баден

След 15 години разруха минералната баня в града ще бъде ремонтирана със средства на пенсионния фонд "Алианц", който ще построи балнеологичен комплекс на съсесен общински терен

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 33

Капитал

Брой 33 // 19.08.2017 Прочетете
Капитал Daily, 17.08.2017

Капитал Daily

Брой 126 // 17.08.2017 Прочетете