Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
11 авг 2017, 18:00, 4752 прочитания

30-годишният стартъп

Някои от по-важните теми в новия брой на "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация



"Летя, защото това ме освобождава от тиранията на дребните неща", казва преди век Антоан дьо Сент Екзюпери - един от първите големи фенове на авиацията. Темата от първа страница в този брой разказва за хората, които много добре разбират какво е имал предвид авторът на "Малкия принц".

Инфографика

Koрицата на новия брой на "Капитал"

Увеличаване

Още по темата

Искате ли да летите

Българската лека авиация има да догонва тази в Западна Европа. Потенциалът за развитие обаче е голям

11 авг 2017

ЕМА, ела в София

Как България се изложи с искането за домакинство на Европейската лекарствена агенция

11 авг 2017

Въпроси и отговори за Калиакра

Защо сега, какво се забранява и кого засяга

10 авг 2017

Лъжата "Калиакра"

Десет години българските правителства заблуждават ЕК, че ще защитят зоната, докато допускат инвестиционни проекти с влияние върху бъдещето й

10 авг 2017

В историята за леката авиация в България - за малките самолети и летища, се говори за тези хора, които намират в летенето истинска страст (вижте я тук и тук). Те не са кой знае колко много – с местна регистрация са около 190 самолета, които могат да летят между 40 летища, но потенциалът им да се увеличат е голям. В Западна Европа и САЩ броят на хората, запалени от летенето, е много повече и ако пречките тук се премахнат, феновете на леката авиация ще се умножат. Те може и да се освобождават от тиранията на дребните неща, но по-едрите ги дърпат надолу. Една от тежестите по крилата на малките самолети е, че България не е в Шенген. По тази причина хората, които долитат от други европейски държави, първо трябва да кацат на някое от големите международни летища в София, Варна или Бургас и после на по-малките.

Както става ясно от два други текста в този брой на "Капитал" обаче, да се разчита на държавата (в сегашния й вид) да изработи влизането в Шенген ще е доста обречена кауза. Историята със защитените зони в Калиакра показва, че за българската администрация е напълно в реда на нещата да заблуждава и на моменти откровено да лъже Брюксел по доста детински начин. Това се случва в продължение на три правителства, въпреки че е напълно ясно, че ще лъжата ще бъде хваната и от това ще последват сериозни санкции.

За ниското ниво на българската администрация говори и нескопосаният опит Европейската агенция по лекарствата да дойде в София, след като Великобритания излезе от ЕС. България подава оферта в последния момент, като вероятно единствената й активност е написването на няколко страници текст. През това време други държави обещават емблематични сгради, увеличаване на директните полети до различни европейски държави, правят специални изследвания, за да покажат предимствата си. Държавно управление на подобно ниво никога не би успяло да се договори за влизане на България в Шенген.

За щастие не всичко в държавата зависи от администрацията и две от бизнес новините в броя доказват, че успехът е възможен въпреки нея.

Преди седмица германската компания за производство на автомобилни части Kostal откри втори завод в България и нейният собственик разказва, че този сектор ще продължи да се развива.



Откъм добрите новини се нарежда и продажбата на създадената от българи компания Vayant, в която тази седмица американската PROS Holdings придоби мажоритарен дял срещу 35 млн. долара.

За оправяне на вкуса от неприятните политически събития помага и интервюто с Бари Бранд - британски рекламист, дошъл да работи в София. "България прилича на стартъп, който има достатъчно енергия и възможност да се развива и да се превърне в град, като Берлин например", казва той. Сравнението е хубаво, само стартъп фазата малко се проточи – доста хора се поизнервиха, докато стигнем следващата фаза. Все пак почти 30 години стартъп дойдоха малко в повече.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Борисов заедно с Пеевски? "Това са глупости" 5 Борисов заедно с Пеевски? "Това са глупости"

Някои от по-важните теми в новия брой на "Капитал"

18 авг 2017, 3480 прочитания

След мен и взрив 1 След мен и взрив

Атаката по лиценза на "Дунарит"

18 авг 2017, 4812 прочитания

24 часа 7 дни

18 авг 2017, 21626 прочитания

18 авг 2017, 9368 прочитания

18 авг 2017, 8028 прочитания

18 авг 2017, 4967 прочитания

18 авг 2017, 4672 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Редакционни коментари" Затваряне
Кой ще контролира БНТ, какво стои зад демонстрациите на Ангелкова и Сименов по плажовете и...

... още няколко интересни теми от новия брой на "Капитал"

Работилница за бавни колела

От две години Чавдар Чотов изработва ръчно детски баланс велосипеди и вече търси възможности да разрасне начинанието си

От лизинга към колекторския бизнес

Местният мениджърски екип изкупи останките от българския бизнес на фалиралата австрийска Hypo Alpe Adria

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Тъмната кула

Смела адаптация на Стивън Кинг, за повече прочетете книгите

Вертикално погледнато

Катеренето се отваря за все по-широка публика, но трябва да запази душата си

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 33

Капитал

Брой 33 // 19.08.2017 Прочетете
Капитал Daily, 17.08.2017

Капитал Daily

Брой 126 // 17.08.2017 Прочетете