Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
9 27 окт 2017, 8:41, 5212 прочитания

Алеята на лицемерието

София, колите и колелата

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Велоалеята на раздора

Новото трасе за велосипедисти на ул."Раковски" раздели преминаващите през центъра на града на две

26 окт 2017

Градският транспорт в Бургас може да поскъпне с 30%

Според ръководството на "Бургасбус" разходите на дружеството са нараснали значително, а цената на билета е същата от 2010 г. насам

16 окт 2017

София одобри план за градски зарядни станции за електромобили

Засега е ясно къде ще бъдат поставени устройствата, но не и как ще бъдат финансирани и стопанисвани

19 сеп 2017
Eдин от основните принципи на икономиката е, че хората реагират на стимули. Представете си, че живеете в град, в който е изключително евтино и лесно да притежаваш и използваш автомобил. Може да го паркирате навсякъде, по всяко време, без страх от санкция. Можете да минавате на преглед винаги, независимо дали сте го ремонтирали, защото системата за прегледи е корумпирана. Можете да карате изключително стар или дизелов автомобил без филтър, защото плащате много нисък данък, независимо че замърсявате непропорционално. Можете да шофирате в бус-лентите напълно безгрижно, защото полицията не глобява за това.

Икономическата логика сочи, че това ще доведе до един, два, дори три автомобила на семейство, защото при такива условия удобството на личния автомобил е несравнимо с това на градския транспорт. Това пък означава още по-неудобни тротоари за ходене, още по-големи задръствания, още по-тежки условия за пешеходци и колоездачи, нужда от още повече булеварди и съответно от още повече автомобили.

София е този град. Тя има животозастрашаваща криза с автомобилите. Артериите на града са пълни и всяко затлачване може да предизвика инфаркт. Точно това се случи с новата велоалея по "Раковски". Минимална по своя обем (говорим за около 800 метра), тя предизвика огромно възмущение. Причината не е просто, че велоалеята задръства, затруднява делниците на живеещите и дребния бизнес или че не беше обяснена добре (въпреки че и четирите са верни). Причината е, че хората видяха в това лицемерие: един град, който с всичките си политики ги подтиква да купуват автомобили, изведнъж им сервира къса "чиста от коли" алея.

Ако София иска да стане по-чиста, по-приветлива за хора и да подтикне повече жители да ходят пеш или да карат колело, тогава, моля, нека нейният кмет Йорданка Фандъкова или мнозинството в общинския съвет да излезе и обясни как ще постигне това - какви промени ще направи в политиките и устройството на града и каква помощ от държавата й трябва, за да го постигне. И нека обясни как това ще се случи на всички нива, не просто с 800 метра в центъра.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

29 ноември, 2017 г.
София Хотел Балкан

capital.bg/conference

12 годишна конференция Сделки и инвеститори



Акценти в програмата:
Икономически обзор на региона и какво да очакваме занапред
Гледната точка на инвеститорите за перспективите пред България
Най-важните сделки за годината и какво стои зад техния успех
Завръща ли се дяловото инвестиране като важен инструмент за финансиране
Кои активи и сектори ще бъдат в радара на инвеститорите през 2018


Прочетете и това

Чувате ли тихите стъпки в мрака 1 Чувате ли тихите стъпки в мрака

Някои от по-важните теми в новия брой на "Капитал"

17 ное 2017, 1054 прочитания

Превъоръжаване по български Превъоръжаване по български

Пари за нищо

17 ное 2017, 622 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / Гепард»

Гепард
Гепард

Класация на най-динамичните малки и средни компании в България.

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Редакционни коментари" Затваряне
Йо-хо-хо и още 20 млрд. лева в гьола

Идеите за рестарт на АЕЦ "Белене"

Какви рискове може да крие по-евтината застраховка

Въвеждането на системата "Бонус-малус", която възнаграждава изрядните шофьори зависи много от избраната методика

Мълчалив отказ от независимост

Правителството не разреши на германски кораб да прави научни изследвания за газ в морето, където има огромен потенциал в т.нар. газови хидрати

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

С бебета на път

Полезни съвети за пътуване с малки деца

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 46

Капитал

Брой 46 // 18.11.2017 Прочетете
Капитал Daily, 16.11.2017

Капитал Daily

Брой 176 // 16.11.2017 Прочетете