Регистрация

// Политика и икономика / Свят

48 31 авг 2012, 8:17, 10456 прочитания

Тайната корпоративна империя на мормоните

Под покрива на църквата общественополезни дейности съжителстват с много начинания, насочени към печалба

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Новият злодей от Уолстрийт

Как президентската кампания в САЩ извади дебата за ползите и вредите от индустрията за дялови инвестиции през творението на Мит Ромни Bain Capital

14 сеп 2012

Да поискаш втори шанс

На конгреса си демократите искат да убедят американците, че при втори мандат на Обама икономиката ще се подобри

4 сеп 2012

На конгреса на републиканците Ромни може да презареди кампанията си

Икономиката остава във фокуса, очаква се опонентът на Обама да бъде по-пестелив в критиките си

27 авг 2012

Светиите от днешния ден

Възходът на мормоните и кандидатурата на Мит Ромни за президент карат американците да се питат какво прави религиозното течение толкова успешно

24 фев 2012

И Той ми каза да гласувам за...

За първи път от десетилетия религиозните избиратели в САЩ нямат очевиден фаворит

23 ное 2007


Републиканците издигнаха мормона Мит Ромни за кандидат за президентския пост. Мормоните обаче са не само църква, а и финансова империя и това смущава някои вярващи, тъй като според тях църквата им е твърде комерсиална, пише в. "Франкфуртер алгемайне".

Рон Мадсън се определя като ангажиран и вярващ мормон. Напоследък обаче 57-годишният адвокат от Солт Лейк Сити само се учудва. "Това вече не е църквата, която познавам", казва той за своята религиозна общност, чието официално име е "Църквата на светиите на Исус Христос от последния ден". За Мадсън нещата стигнали твърде далеч, когато през март мормоните откриха луксозния търговски център "City Creek Center" в Солт Лейк Сити. За адвоката центърът бил символ на силното разпространение на комерсиализацията в неговата църква, който му показал, че членовете й продължават да тънат в мрак.

Мадсън открил подписка в интернет (bycommonconsent.org), с която настоява църквата да публикува годишен финансов отчет. От началото на юли са събрани близо 800 подписа - от гледна точка на Мадсън това е не лош резултат за организация, в която рядко се изразява публично недоволство, което пък не всеки оценява. Това е усетил 35-годишният му син Джошуа, след като се присъединил към инициативата.
"Оттогава съм загубил десетина или повече приятели във Facebook", отбелязва той.

Мормоните не са само църква, но и корпоративна империя. Под техният покрив общественополезни дейности съжителстват с множество начинания, насочени към печалба. Тази сплав не е случайна, тъй като за църквата духовното и светското са свързани "като двете страни на една монета", както каза Дитер Ухтдорф от върховния ръководен орган в реч през 2011 г. За мормоните финансовата независимост на църквата и нейните членове е важен принцип.

В това отношение Мит Ромни, който беше официално определен за кандидат-президент на републиканците на партийния конгрес във Флорида, е примерен представител. Според всичко, което е известно за него, Ромни е силно вярващ мормон, въпреки че не досажда публично с подобни приказки. Освен това Ромни е много богат - състоянието му се оценява на 200 млн. долара. Зад гърба му е успешна кариера на финансов консултант в Bain Capital, което му дава възможност да се представя като кандидат,
разбиращ от икономика по-добре от съперника си Барак Обама.

Мормоните държат под ключ финансовите данни

Още нещо свързва Ромни с неговата църква - склонност да се пазят тайни за собствените финанси. Ромни отказва да публикува данъчните си декларации за период по-назад от две години и този отказ му носи непрекъснати атаки от демократите. Мормоните продължават да държат под ключ финансовите си данни и само от време на време оповестяват отделни парченца.

Мормонската църква има много източници на приходи и два от тях са директно от членовете й - отдалеч изглежда, че най-важен е десятъкът: мормоните са съветвани да предоставят на църквата 10% от доходите си. Райън Крагън, преподавател по социология в университета в Тампа и бивш мормон, оценява, че годишно се събират 7.4 млрд. долара. Той стига до тази цифра чрез обработка на данни от страни като Канада, в които, за разлика от САЩ, църквите трябва да представят финансовите си данни.

Освен десятък има и "дан за пости" - един ден месечно мормоните трябва
да се откажат от две яденета и да дарят спестените пари. Сама църква твърди, че разпределя тези средства сред нуждаещите се. Парите от десятъка се вливат най-вече в изграждане и поддръжка на инфраструктура - 138 разкошни храма по света, над 18 000 общински дома и четири университета.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

48 коментара

Избор на тип:
Преглед на профил vjacho Рейтинг: 3884 Неутрално
31 авг 2012 08:47 1
- +Оценка
+36

Интересно!Но още по-интересно за мен е,че наскоро една българка в Солт Лейк Сити,Татяна Караиванова,стана главен мениджър в Министерството на правосъдието в Юта.Дипломната й работа е обемист труд,който се внася в местния парламент за промяна на закон,който да възстанови положението отпреди кризата така,че малолетните престъпници да имат право на безплатна за тях правна защита в съда,т.е. разходите за адвокат да се покриват от бюджета на щата.Там не се преследват православните християни открито,но ако не си мормон,може да загубиш работата си,ако те хванат да пушиш например.

 
Преглед на профил one4all Рейтинг: 336 Неутрално
31 авг 2012 09:03 2
- +Оценка
-27 +16

Много пристрастна статия. Цитатите са толково натрапчиво селектирани, сякаш автора води лична война с мормоните. А истината е много проста в световен план т.н. "духовни" пари саа толкова много и толкова разнородни, че ако някой успее да систематизира и изчисли размера им би могъл да ги сравни с оръжейния бизнес, проституцията и наркотиците взети на куп. В края на краищата, кой в какво вярва и за какво си дава парите си е негова работа...

_____

Ако цената е единствено обстоятелство, то всяка цена е висока!
 
Преглед на профил dragozow Рейтинг: 1942 Неутрално
31 авг 2012 09:49 3
- +Оценка
-2 +36

7-8 милиарда долара приходи годишно за църквата....на тия църквата има повече пари от цялата ни държава.

_____

Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
 
Преглед на профил Веселин Дечев Рейтинг: 494 Неутрално
31 авг 2012 10:05 4
- +Оценка
-15 +30

Църквата винаги е била за слабите духом, които само не могат да ръководят живота си,а им се налада да са в силно сплотен колектив, който непрекъснато да е край тях и да им казва "вдишай-издишай".
Както казваше Слава Севрюкова :"Душата трябва да е в широта, да няма за тебе догми"
Правете си изводите!

 
Преглед на профил Веселин Дечев Рейтинг: 494 Любопитно
31 авг 2012 10:17 5
- +Оценка
-5 +11

въпреки това е на мнение, е църквата се е насочила в погрешна посока и набляга твърде силно на материалното и недостатъчно на духовното
...
Битието определя съзнанието баце!

 
Преглед на профил vjacho Рейтинг: 3884 Весело
31 авг 2012 10:27 6
- +Оценка
-1 +17

Впрочем нормално е след като си тръгнал да ставаш президент,хората да започнат да се интересуват и от неща,за които изобщо ни би им пукало,ако си кротуваш.

 
Преглед на профил Веселин Дечев Рейтинг: 494 Любопитно
31 авг 2012 10:29 7
- +Оценка
-1 +32

До коментар [#6] от "vjacho":

А представяш ли си някоя такава обработена душица да ръководи мощна държава като САЩ?определено хората се интересуват кой ще взема важните решения в държавата и на какъв принцип

 
Преглед на профил vjacho Рейтинг: 3884 Весело
31 авг 2012 10:43 8
- +Оценка
+8

А представяш ли си някоя такава обработена душица да ръководи мощна държава като САЩ?определено хората се интересуват кой ще взема важните решения в държавата и на какъв принцип- цитат на коментар #7 от “vesko_dechev”


Прав си,не възразявам.Само мисля,че колкото и да се интересуват да научат много за кандидата,най-добре ще научат това,което конкурентната партия им предостави.

 
Преглед на профил pi314_ Рейтинг: 662 Любопитно
31 авг 2012 10:55 9
- +Оценка
-7 +6

До коментар [#7] от "vesko_dechev":

Абе малко съм раздвоен ... от една страна си прав, това да си религиозен е много глупаво и показва слабост в мисленето и характера, от друга страна хората сме нелогични.

Обаче президента в САЩ няма чак такава власт, каквато си мислят хората, така че кой точно е там не е толкова важно.

 
Преглед на профил Иво Рейтинг: 3971 Любопитно
31 авг 2012 11:26 10
- +Оценка
-4 +14

Типична секта в която материалните неща (парите) са по-важни от вярата!

_____

"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, но в замяна на това погуби душата си" Евангелие на Марко, Глава 8:36
 
Преглед на профил Тsonkooo Рейтинг: 1922 Любопитно
31 авг 2012 12:26 11
- +Оценка
-7 +7

Казват, че в пещерите на Юта се пазят лични данни за всички нас.

 
Преглед на профил Γαλλα Рейтинг: 4815 Весело
31 авг 2012 12:59 12
- +Оценка
-2 +11

До коментар [#3] от "dragozow":

А случайно да знаеш какви са приходите на " наща " църква ... или пък с какви имоти разполага...а ???

По цял свят църквите са "благия" обирджия на вярващите...

_____

Aetate fruere, mobili cursu fugit
 
Преглед на профил dragozow Рейтинг: 1942 Неутрално
31 авг 2012 13:32 13
- +Оценка
+11

До коментар [#12] от "galla":
И у нас никой не знае, владиците се разполагат с всичко като тяхна собственост. Вярата е за тия които им пълнят гушите.

_____

Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
 
Преглед на профил desislava_ Рейтинг: 589 Неутрално
31 авг 2012 13:35 14
- +Оценка
+14

До коментар [#2] от "one4all":

И аз смятам, че статията е пристрастно написана, но в никакъв случай не подкрепям каквито и да мормонски организации...Цялата тази тяхна набожност е параван за пране на пари и сделки, каквито не можем и да си представим. И жалкото е, че всичко това се случва на гърба на обикновенния промит мозък, който не може да осъзнае, че не дарява на Бог, а просто пълни джоба на някой хитрец. В крайна сметка, всеки носи кръста от собствените си действия и вярвания.

_____

http://www.youtube.com/watch?v=KlJy_Cb21Lw
 
Преглед на профил townboy Рейтинг: 1355 Неутрално
31 авг 2012 13:36 15
- +Оценка
-1 +17

Сектите са много доходен бизнес.

_____

Handsome
 
Преглед на профил Тsonkooo Рейтинг: 1922 Любопитно
31 авг 2012 13:43 16
- +Оценка
-1 +12

До коментар [#15] от "townboy":

След завръщането си от САЩ, Дънов три години обмислял, преди да създаде "Бялото братство".

 
Преглед на профил Forgive me, if it was my fault Рейтинг: 1204 Неутрално
31 авг 2012 14:56 17
- +Оценка
-1 +6

За съжаление наистина вярата и желанието за прозиране на някакво сакрално, духовно предопределение и осмислянето на живота и на идеята за Бог, се експлоатира съвсем съзнателно понякога от шепа добрали се до върхови позиции в една администрирана, пирамидална по структура църква. А подаянието, като в случая на безработния цяла година, е с цел купуване на неговото мълчание за погрешната практика, за която той си е давал ясна сметка вече- една дарителска индулгенция. Връзките, които придържат стадото-вярващи в едно взаимно договорено мълчание, са: чувството за страх от наказание и отпадане от правилния божествен път, неразбирането и отчуждението на другите вярващи и общността и усещането за нарушена сигурност, както финансова, така и духовна.

_____

Smile, smile, a little baby!
 
Преглед на профил Forgive me, if it was my fault Рейтинг: 1204 Неутрално
31 авг 2012 15:13 18
- +Оценка
-2 +7

До коментар [#16] от "Тsonkooo":

Аз мисля, че учението на Дънов е добро като същност, но също така смятам, че то е прекалено набързо компилирано от протестантските му наклонности и езотерични увлечения. Имам чувството, че той е бил нещо като отворен и говорещ цветен журнал, чрез който много непросветени с различните религиозни и езотерични учения хора, са стигали до изненадващи ги прозрения, които са ги увличали като интересно и вълнуващо приключение. Просто достъпът до информация е бил твърде ограничен, на каквато сега сме консуматори и неговото поколение следовници, а и по-младите му почитатели, са се вживявали, че придобиват някакво невероятно и уникално посветение в тайните на вселената, което никой до сега не е съобщавал и предавал на света. Първите хора, слушали беседите на Дънов, са неговите приближени из градската интелектуална бохема, ученици, хора с високо образование, артисти и политици. И дори те са смятали учението му за единствено по рода си. Това показва нивото на средните познания у българина тогава за онова, което е проповядвал Дънов и колко малко бекграунд информация са имали за споменаваните от него понятия. Няма лошо, както и мормоните са различно разклонение от Християнството, да имаме български почитан за велик духовен учител, но не и да го смятаме месия, с неподражаема съдбоносна цел на живота и просветлен с велико учение за земляните. Учудвала съм се, когато някои дъновисти смятам Дънов за...

Прочитане на целия коментар
духа на Божия син, който идвал на земята- в Библията това се нарича "второ пришествие". Не ми харесва тази пристрастна вяра. Пристрастна и наивна.

_____

Smile, smile, a little baby!
 
Преглед на профил bolgaroliub Рейтинг: 1012 Неутрално
31 авг 2012 15:21 19
- +Оценка
-2 +4

До коментар [#4] от "vesko_dechev":

Е какво излизи че всички наши национални герои,възрожденци,пълководци ,мъченици и въстанници са бли слаби духом хора защото са били дълбоко вярващи православни християни така ли.....по голяма глупост не може да измисли човек! Виж ако визираш конкретно мормоните и адвентистите ще се съглася

 
Преглед на профил Веселин Дечев Рейтинг: 494 Неутрално
31 авг 2012 15:28 20
- +Оценка
+1

До коментар [#19] от "bolgaroliub":
Не знам някой от нашите възрожденци да е бил религиозен
По-скоро вярващ.А това е съвсем различно

 
Преглед на профил Веселин Дечев Рейтинг: 494 Любопитно
31 авг 2012 15:30 21
- +Оценка
+1

След завръщането си от САЩ, Дънов три години обмислял, преди да създаде "Бялото братство". - цитат на коментар #16 от “Тsonkooo”

Какво намекваш?Че Бялото братство е комерсиално създадено ли?

 
Преглед на профил bolgaroliub Рейтинг: 1012 Неутрално
31 авг 2012 15:34 22
- +Оценка
-1 +2

До коментар [#20] от "vesko_dechev":

Ами добре няма значение и така да се каже ,не намирам разлика да речем патриарх евтимий и св Климент Охридски примерно как ще ги наречеш религиозни или вярващи....все са си православни християни и хиляди още национални герои като тях...Паисий ,ерудякон Игнатий,св Седмочисленници,кочо Честименски ,Баташките новомъченици,и тн и тн десетки хиляди....се вярващи все православни и не се сещам за един да е бил мормон ,адвентист или протестант

 
Преглед на профил Веселин Дечев Рейтинг: 494 Любопитно
31 авг 2012 15:57 23
- +Оценка
-1 +3

За мен човек е истински свободен когато може да зададе абсолютно всякакъв въпрос.И да дискутира без табута.

В момента, в който ти приемеш нещо защото еди си кой авторитет бил казал така(папата, патриарха, президента или професор Х) ти изпадаш в догматизъм.
Истиски свободните духовно хора могат да си зададат и да разсъждават трезво над въпроси от сорта на:
-Имало ли е Исус Христос?
-Този за който се представлява ли е?
-Кой го праща и с какви цели?
Църквата се изказва абсолютно неподготвена и произволно по ред въпроси, най-фрапантният е , че Земята е плоска.
Ти провери ли, че да твърдиш едното или другото?
Свободният духовно човек казва:"не знам, ще проуча въпроса"
А догматиците казват" Така беше, онака беше!Вервай, щото патриарха така рече"

Много хора се чустват самотни и безсилни сами да поемат отговорността за себе си и им трябва да са в голям колектив.
А това,че борците за свобода са били борци, иодеалисти и вярващи не ги прави автоматично извисени духом.

 
Преглед на профил Веселин Дечев Рейтинг: 494 Неутрално
31 авг 2012 16:03 24
- +Оценка
+5

Учудвала съм се, когато някои дъновисти смятам Дънов за духа на Божия син- цитат на коментар #18 от “di^^di”


Ами всичко е въпрос на дефиниции.
Ако дефинираме
Бог=всичко, което съществува, съществувал;о е или ще съществува
Тогава и аз съм бог, и ти си бог, и чашата и ябълката.Тогава всеки може да каже "аз съм Бог, или ако иска да е още по-коректен "част от бог, божи син".А ако иска и да е леко загадъчен може да каже "Отломка съм аз от Отца ни"
:)
И не лъже!

 
Преглед на профил bolgaroliub Рейтинг: 1012 Неутрално
31 авг 2012 17:18 25
- +Оценка
-2 +3

До коментар [#23] от "vesko_dechev":

Доста си объркан и доста си противоричиш и много неща не знаеш за църквата.Никой не ти забранява да дискотираш и да задаваш въпроси когато си член на светата църква ...като под църква разбирам единственно православната църква....ами за приемането приемам много неща щото еди си кой бил казал така....не е нужно аз да откривам топлата вода хората са я открили много преди мен и не е нужно да оспорвам догмите и теоремите в математиката примерно и геометрията за да се чуствам свободен.За това дали е имало Иисус съм се питал и съм си отговорил-да има Го и бе разпнат за нас за искупление на нашите грехове...в това не се съмнявам-факт не оспорим.
А стова дето си написъл че Църквата се изказала не подготвенна по ред въпроси и че била казала че земята била плоска направо уби рибата....от къде я измисли тая глупост пък
И последно да те цитирам....-А това,че борците за свобода са били борци, иодеалисти и вярващи не ги прави автоматично извисени духом.

Ами явно не ги прави никой не е по извисен духовно от теб.Само ти си извисен духовно не някакви си борци и мъченици и само ти единствен може да съдиш кой прав и кой крив

 
Преглед на профил bolgaroliub Рейтинг: 1012 Неутрално
31 авг 2012 17:20 26
- +Оценка
-5

До коментар [#24] от "vesko_dechev":

ами сам си си казъл че си си бог.....Тогава и аз съм бог, и ти си бог, и чашата и ябълката.Тогава всеки може да каже "аз съм Бог, или ако иска да е още по-коректен "част от бог, божи син".
А хапчети си изпи ли?

 
Преглед на профил Веселин Дечев Рейтинг: 494 Неутрално
31 авг 2012 17:29 27
- +Оценка
-1 +2

не е нужно аз да откривам топлата вода хората са я открили много преди мен и не е нужно да оспорвам догмите и теоремите в математиката примерно и геометрията- цитат на коментар #25 от “bolgaroliub”

Аако Айнщайн мислеше така нямаше да се открият един куп неща
В математиката няма догми, а дефиниции.
В училище се учи нещо подобно на математика, но не е съвесем математика.

В училище например ти казват а.б=б.а, а+б=б+а и оттам следват теореми.
А в математиката се казва" АААКО е вярно, че а+б=б+а", то за тази система са верни следните теореми.Това е в сила особено за геометрията.
Примерно В матричното смятане а.б НЕ Е равно на б.а!
Хората бяха "открили", че заемята е плоска, пъ к после се откри една друга работа
А църквата се изказва доста императивно, точно православната да, и там никога не се диксутират свободно всякакви въпроси

 
Преглед на профил Веселин Дечев Рейтинг: 494 Неутрално
31 авг 2012 17:30 28
- +Оценка
-1 +2

А хапчети си изпи ли? - цитат на коментар #26 от “bolgaroliub”

ето това имам впредивд, че няма свободна дискусия
Кривнеш ли от догмата-"пи ли си хапчетата"
Схващаш ли?

 
Преглед на профил Веселин Дечев Рейтинг: 494 Неутрално
31 авг 2012 17:33 29
- +Оценка
+1

А това,че борците за свобода са били борци, иодеалисти и вярващи не ги прави автоматично извисени духом. - цитат на коментар #25 от “bolgaroliub”

Да, както и не ги прави автоматично професори примерно

 
Преглед на профил Веселин Дечев Рейтинг: 494 Весело
31 авг 2012 17:36 30
- +Оценка
-1 +1

а това дали е имало Иисус съм се питал и съм си отговорил-да има Го и бе разпнат за нас за искупление на нашите грехове...в това не се съмнявам-факт не оспорим. - цитат на коментар #25 от “bolgaroliub”

Защо да не е оспорим?
Ти беше там, видя, чу и пипна?
Не казвам,че НЕ Е така, но не казвам и че Е така.
Ето това е догматизмът-няма дискусия-то било неоспоримо!
Утре някой ще реши,ч е е неоспоримо, че негрите не са хора или, че не трябва да ядем овче или не знам си какво
Моля ти се!

 
Преглед на профил bolgaroliub Рейтинг: 1012 Неутрално
31 авг 2012 17:39 31
- +Оценка
-7 +1

До коментар [#27] от "vesko_dechev":

Че какво толкова е открил Айнщайн освен някаква относителна теория от която не знам дори каква е ползата и има ли въобще полза.А в математиката както и в реалния живот и в доховния свят истината е една че примерно 5+5=10 и ако някой ти твърди че това е догматично и остаряло че днес вече 5+5=12...значи е шарлатанин и мошеник и нещо те подхлъзва.истината е една и абсолютна!

 
Преглед на профил Веселин Дечев Рейтинг: 494 Неутрално
31 авг 2012 17:44 32
- +Оценка
-1 +8

Ами фотоефекта например е открил
И цялата ядрена енергетика се базира на неговите открития
Ако не се беше усъмнил в Нютон това нямаше да е факт.

5+5 може да е десет, а може и 20
В Гаусово поле 1+1=0, защото се борави с булева алгебра
На този проинцип работи компютъра от който пишеш ;)
5+5=10 е правило на заместване.символ"5" , символ "+", символ "5" води до символ "10"
на същия принцип може да направим правило символ ябълка и символ круша водят то символ череша.
Математиката е много по-мащабна отколктоо в момента твоето съзнание допуска ;)

 
Преглед на профил bolgaroliub Рейтинг: 1012 Неутрално
31 авг 2012 17:44 33
- +Оценка
-2 +3

До коментар [#30] от "vesko_dechev":

Ами глей сега аз и Иван Асен втори не съм видял не съм го чул и не съм го пипнал и това не ми пречи да съм сигорен че го е ималои че е български цар

 
Преглед на профил Веселин Дечев Рейтинг: 494 Неутрално
31 авг 2012 17:47 34
- +Оценка
+2

До коментар [#33] от "bolgaroliub":

Правилно!
Съмнявай се!Проверявай!

 
Преглед на профил Веселин Дечев Рейтинг: 494 Неутрално
31 авг 2012 17:49 35
- +Оценка
-2 +2

До коментар [#33] от "bolgaroliub":

То хората дето още са живи не са сигурни имаше ли в крайна сметка холокост или не, бяхйа ли избити наистина 6 000 000 евреи или цифрите са много силно завишени ти ми говориш за Асен :)
Шегата настрана-много е трудно да се каже преи д хиляди години какво как е станало.
Египтяни л иса строили пирамидите, друг ли...

 
Преглед на профил Forgive me, if it was my fault Рейтинг: 1204 Неутрално
31 авг 2012 20:31 36
- +Оценка
-3 +2

До коментар [#24] от "vesko_dechev":

Бог е всичко изначално- той е в променената и променящата се същност на нещата и в тази, което е непроявена още- това е формата на безвремието му. Божият Син е проявена, дефинира, отделна част от Бога. Ти си също своеобразна частица от него-Бога, аз, ябълката, масата. Твоето питане прилича повече на въпросът дали едно проявено самосъзнание, същество и вещество може да е и друго. Дали ябълката може да е маса, примерно. Това е да си припишеш черти на чуждо, индивидуално, уникално проявление по форма и същност. Дори не вярвам, че в случая с Дънов "ябълката някога е била също ябълка"...Тоест не вярвам че Дънов е една и съща проявена същност с тази на Христос в различни времеви отрязъци.

Може да си е мислим Дънов, че се свързва с духа на Иисус, посредством някакво общо пространство на духовно единение... Но ако мога да ти дам пример с мен на физическо ниво: Хемингуей е бил близък приятел на Лина Георгиева-българка, женена за наследник на рода Ротшилд, аз познавам жена, която е била колежка на брата на Лина. Колко далече съм от това да заявя, че познавам и самия Хемингуей? Достатъчно ли е да изчисля "през" колко ръце съм докоснала неговата собствена? За духовното еднопосочно общуване с автора... Чела съм произведенията му. Нито не ми харесват, нито съм прекалено запленена от тях.

_____

Smile, smile, a little baby!
 
Преглед на профил д-р Замен Рейтинг: 4413 Весело
31 авг 2012 21:10 37
- +Оценка
-4 +7

Викам си - Мит Рони е мормон. Ба#си много гадно, но после до помислих - мормоните май са по-малко гадни от евреите дето въртят Уолтстриит.
Единственото притеснение е, че може да се окаже мормоните и евреите са комбина, а?

_____

"Всичко друго ще доведе скоро до гражданска война и реки от кръв по улиците.- цитат на коментар #19 от “Wornoxmaniak”
 
Преглед на профил Веселин Дечев Рейтинг: 494 Весело
31 авг 2012 21:18 38
- +Оценка
-1 +3

Единственото притеснение е, че може да се окаже мормоните и евреите са комбина, а? - цитат на коментар #37 от “zamen”

Какво би направил другаря Сталин?
Ще избие всички!И после ще започне следствие, на по-спокойно. :)))

 
Преглед на профил gligi Рейтинг: 482 Неутрално
31 авг 2012 22:44 39
- +Оценка
+1

Моля напишете и за нашата църква...

 
Преглед на профил bolgaroliub Рейтинг: 1012 Неутрално
31 авг 2012 23:22 40
- +Оценка
+3

До коментар [#38] от "vesko_dechev":

Това по скоро е валидно за другаря Тротски-Лео Бронщайн.....американски гражданин от еврейски произход на дотации и служба при Яков Шифт....виден американски банкер също от еврейски произход

 
Преглед на профил bolgaroliub Рейтинг: 1012 Неутрално
31 авг 2012 23:27 41
- +Оценка
+1

До коментар [#39] от "gligi":

Ами напиши ти за Нашата църква....щом си казъл нашата църква значи се чувстваш част от нея....давай

 
Преглед на профил donio Рейтинг: 497 Неутрално
1 сеп 2012 00:04 42
- +Оценка
-1 +3

Новият кандидат-президент вече нарече Йерусалим столица на Израел и обеща на руснаците да ги освободи от цитирам дословно"режима на Путин" както и да удари Иран ,но по-напред Сирия.Колкото до мормонската история дължа да отбележа,че в една от първите си речи обеща и "царството небесно на земята" само че се опасявам впредвид горните му обещания да не ни изпрати всички скоропостижно натам.По този начин отговарям и на коментар 37 кой с кого е комбина.Толкоз от бача Доньо.

 
Преглед на профил donio Рейтинг: 497 Неутрално
1 сеп 2012 00:15 43
- +Оценка
-3 +2

Двама арменци стоят пред една синагога единят от тях с кипа на главата,а другият с един голям кръст на врата като просели милостиня.Евреите хвърляли само на този с кипата и се обърнали към този с кръста на врата."Виж сега ние даваме на нашия човек ти най-добре иди пред черквата отсреща"След като си заминали богомолците този с кръста казал на оня с кипата"Тези сега ще ни учат как се прави бизнес"Та такива работи за мормони,евреи и да не изброявам останалите.

 
Преглед на профил Хитрата сврака - с двата крака! Рейтинг: 2191 Разстроено
1 сеп 2012 02:08 44
- +Оценка
-2 +4

Това далеч не е единствената църква, която изнудва членовете си да й дават 10% (!!!) от доходите си.

Десятъкът се корени в Стария завет. Авраам дал десятък на свещеника Мелхиседек... от плячката спечелена в битка. Но - забележете - свещеникът посрещнал и нагостил него и около 300-те му мъже с хляб и вино.

Потомците му (Израел) трябвало да дават десятък на едно от 12-те племена, но и за социално слаби хора. Срещу това те получавали и медицински услуги, освен религиозна служба (включваща и доста трудоемкото колене, дране, чистене и разфасоване на стотици хиляди животни годишно). Цар им е бил сам Бог (доста години, докато си поискали цар; планът е бил да са теократична държава; Неговият дан е бил десета от десетата, т.е. едва 1%;). Колкото до военния бюджет, всеки се е въоръжавал за своя сметка, имало е всенародно опълчение.

Я си представете сега, че всичките данъци, здравни осигуровки, ДДС, акцизи и прочее в България бяха СУМАРНО 10% от доходите ни. ЕХААААААА, КЕФ!!! Нали?

Та в този контекст, що за наглост е която и да било църква да добавя към огромните държавни налози още 10% от доходите на членовете си - без да предоставя и медицински услуги, а и доста други?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Тая работа смърди отвсякъде. Ап. Павел разказва как за 3 години прекарани с църквата в Ефес не е пожелал на никого нито златото, нито среброто, нито облеклото, а се е трудил, имал е светски занаят.

Апропо,...

Прочитане на целия коментар
10-тата Божия заповед гласи - да не пожелаваме нещата (нито жената) на ближния си... Какви 10%, "уважаеми" "църкви"?!!!!! Да, Новият завет вменява на вярващите издръжката на мисионери и духовни наставници. Но никъде изрично не се налага конкретен размер. Павел е чакал гърците сами да се присетят, "да процъфти" ГРИЖАТА им за него. Отношения на чистота, деликатност, на сърдечна, роднинска обич и близост! Казвал им е - "родителите са длъжни да събират за децата, не децата за родителите"!!!

_____

Краят на "Държавна сигурност" и енергийната мафия СЕ ОТЛАГА С 3 ДО 500 ГОДИНИ!!! :( :( :(
 
Преглед на профил Captain Shakespeare Рейтинг: 1126 Неутрално
2 сеп 2012 07:29 45
- +Оценка
+1

До коментар [#3] от "dragozow":

Нашата държава няма пари, защото племето е крадливо, а единствените пари които могат да се крадат са ДЪРЖАВНИТЕ.
... И до сега няма крадец в затвора..
Вече дори не е и интересно да се коментира.

_____

БЕЛЕНЕ отиде в НЕБИТИЕТО :)
 
Преглед на профил Jean-Luc Picard Рейтинг: 498 Гневно
3 сеп 2012 10:01 46

До коментар [#25] от "bolgaroliub":

"А стова дето си написъл че Църквата се изказала не подготвенна по ред въпроси и че била казала че земята била плоска направо уби рибата....от къде я измисли тая глупост пък"

Във вашата църква светската история май не се преподава много-много. Ама за какво ви е. Важното е библейските събития да знаете там и това е. Горе-долу като аятоласите в Иран ...
И изобщо как така се пишеш българолюб, и смееш да коментираш възрожденските ни герои, които по доблест и жертвоготовност са били КЛАСИ над каквито и да е алчни брадати дядки от някаква си там църква, а не можеш да напишеш едно изречение на български без поне една правописна грешка.
КАК НЕ ТЕ Е СРАМ БЕ!!!

 
Преглед на профил voklev Рейтинг: 55 Неутрално
6 сеп 2012 15:19 47
- +Оценка
+1

Тия всичките мормони, зидари, там кви бяха, са функция на най голямата мафия в света - Ватикана ! Цялата световна престъпност се ръководи оттам ! Много, ама много скоро това ще лъсне ! Всички ще научим невероятни неща за влиянието на икономиката и политиката разбира се в света !

 
Преглед на профил Rumelia Рейтинг: 16 Неутрално
6 сеп 2012 18:19 48
- +Оценка
-1 +1

Само дето в изостанали страни като нашата в църквите им можеш спокойно да учиш английски на три нива, безплатно, без никой да ти додява за религия.
А преподавателите са момчета от многодетни семейства в Щатите, за които църквата си поема разноските. Интересно май не всяка дейност им е печалба.

 
Абонирани сте за новите коментари по тази статия
Правила за писане на коментари

Нов Коментар

Настроение:
Кирилица: ?
24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне

Абрамович спечели "делото на олигарсите"

Лондонският върховен съд отхвърли иска на Борис Березовски на стойност 5.5 млрд. долара