Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
6 20 мар 2017, 18:24, 6919 прочитания

Google се извини за гаф с разполагане на реклами в YouTube

Компанията е допуснала клипове, включително на британското правителство, да се появяват в платформата YouTube до видео записи с антисемитски и хомофобски послания

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Google се изправи пред двоен натиск – от рекламодателите и от британското правителство.

Още по темата

Добрите резултати на Amazon и Alphabet изведоха NASDAQ до нови рекорди

Технологичните компании бележат скок на приходите и печалбата

30 апр 2017

YouTube въвежда промени в правилата си за реклами

Компанията беше критикувана заради рекламирането на екстремистки групировки

22 мар 2017
Компанията Google се извини в понеделник за това, че е допуснала реклами, включително на британското правителство, да се появяват в платформата YouTube до видео записи с антисемитски и хомофобски послания.

По този начин се прави опит да се коригират щетите от оттеглянето от британския онлайн пазар на всички сайтове на Google и на търговски гиганти като Marks & Spencer и банката HSBC. Великобритания е най-големият чуждестранен пазар за Alphabet. През миналата година тук са генерирани 7.8 млрд. долара предимно от рекламни продажби. Това са почти 9% от глобалните приходи на базираният в САЩ гигант.

"Искам да се извиня на партньорите и рекламодателите ни, които може да са били засегнати от това рекламите им да се появяват до спорно съдържание", каза Мат Бритин, президент на Google EMEA по време на годишната Advertising Week Europe в Лондон.

Сред марките, оттеглили рекламите си или обмислящи този ход, са McDonald’s, L’Oréal, Audi, Sainsbury’s, Argos и BBC, съобщи в. Guardian.

Бойкотът е поредният сблъсък между рекламните компании и интернет гигантите, изградили си доминираща позиция в цифровите реклами не само благодарение на достъпа до огромна аудитория, но и на способността си чрез анализ на потребителските нагласи да канализират конкретно съдържание към потребителите.



Google се изправи пред двоен натиск – от рекламодателите и от британското правителство, задето е позволявала реклами да се появяват до екстремистко съдържание, чиито създатели извличат печалба от това. Сред множеството притеснени рекламодатели са медийният гигант Sky, телекомът Vodafone и три банки, твърди още в. Guardian.

Позициониране на големи компании и брандове, включително до послания на екстремисти, сред които и лидера на "Ку клукс клан" Дейвид Дюк, носи и доходи на създателите на видеата – около шест паунда за всеки 1000 клика.

Френската маркетингова компания Havas вече изтегли рекламите си, а третата най-голяма рекламна компания на света – Publicis, преразглежда отношенията си. Най-голямата рекламна агенция – WPP, не е спряла публикациите, но обсъжда със значими клиенти как биха искали да постъпят.


Висши служители в Google са били привикани от администрацията на премиера на Великобритания миналата седмица, заради информация, че платено от данъкоплатците съдържание се появява до "неподходящи" видеа.

Враждебна среда

WPP потвърди в понеделник, че обсъжда с клиенти и медийни партньори като Google, Facebook и Snapchat как да се предотврати компрометирането на брандовете.

"Google е изправена пред враждебна индустрия и собственици на медии в Европа и очакваме те да изкарат на преден план тревогата си от бъдещи щети за бизнеса им", казва Браян Уийзър, анализатор от Pivotal Research Group. "Като цяло очакваме извадените на бял свят проблеми да имат глобални последици. Причината е, че британските специалисти по маркетинг може да адаптират политиките си от местния пазар към глобалните пазари, където колегите им са все по-загрижени от проблема."

"Винаги сме казвали, че Google, Facebook и другите са медийни компании със същите отговорности като останалите медии. Те не могат да се прикриват като технологични компании, особено когато позиционират реклами", обяснява Мартин Сорел.

Френската Publicis, третата по големина света рекламна компания, заяви в понеделник, че очевидно Google не е отговорила на стандартите в сектора и че също преразглежда отношенията си с нея.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Недостатъчно зелена Недостатъчно зелена

Германия не може да спази целите си за намаляване на вредните емисии и продължава прекалено много да разчита на въглищата

14 дек 2017, 173 прочитания

Идва ли краят на свободния интернет в САЩ 1 Идва ли краят на свободния интернет в САЩ

Отмяната на закона за мрежова неутралност ще сложи контрола на интернет съдържанието в ръцете на няколко доставчици

14 дек 2017, 560 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
Директорът на ФБР потвърди за разследване на предполагаемата руска намеса в изборите в САЩ

От Белия дом заявиха, че "няма доказателства за тайно споразумение между Тръмп и Москва"

Гените ни говорят

Боряна Герасимова, съосновател и главен изпълнителен директор на NutriGen, пред "Капитал"

Последната битка за имотите на БСФС

Бившият спортен мастодонт харчи последните пари от продаден на спорни цени терен в "Дианабад"

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Жените знаят защо

"Истории за лека нощ за момичета бунтарки" - най-щедро финансираната чрез краудфъндинг книга

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 49

Капитал

Брой 49 // 09.12.2017 Прочетете
Капитал Daily, 14.12.2017

Капитал Daily

Брой 192 // 14.12.2017 Прочетете