Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
6 20 мар 2017, 18:24, 6537 прочитания

Google се извини за гаф с разполагане на реклами в YouTube

Компанията е допуснала клипове, включително на британското правителство, да се появяват в платформата YouTube до видео записи с антисемитски и хомофобски послания

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Google се изправи пред двоен натиск – от рекламодателите и от британското правителство.

Още по темата

Добрите резултати на Amazon и Alphabet изведоха NASDAQ до нови рекорди

Технологичните компании бележат скок на приходите и печалбата

30 апр 2017

YouTube въвежда промени в правилата си за реклами

Компанията беше критикувана заради рекламирането на екстремистки групировки

22 мар 2017
Компанията Google се извини в понеделник за това, че е допуснала реклами, включително на британското правителство, да се появяват в платформата YouTube до видео записи с антисемитски и хомофобски послания.

По този начин се прави опит да се коригират щетите от оттеглянето от британския онлайн пазар на всички сайтове на Google и на търговски гиганти като Marks & Spencer и банката HSBC. Великобритания е най-големият чуждестранен пазар за Alphabet. През миналата година тук са генерирани 7.8 млрд. долара предимно от рекламни продажби. Това са почти 9% от глобалните приходи на базираният в САЩ гигант.

"Искам да се извиня на партньорите и рекламодателите ни, които може да са били засегнати от това рекламите им да се появяват до спорно съдържание", каза Мат Бритин, президент на Google EMEA по време на годишната Advertising Week Europe в Лондон.

Сред марките, оттеглили рекламите си или обмислящи този ход, са McDonald’s, L’Oréal, Audi, Sainsbury’s, Argos и BBC, съобщи в. Guardian.

Бойкотът е поредният сблъсък между рекламните компании и интернет гигантите, изградили си доминираща позиция в цифровите реклами не само благодарение на достъпа до огромна аудитория, но и на способността си чрез анализ на потребителските нагласи да канализират конкретно съдържание към потребителите.



Google се изправи пред двоен натиск – от рекламодателите и от британското правителство, задето е позволявала реклами да се появяват до екстремистко съдържание, чиито създатели извличат печалба от това. Сред множеството притеснени рекламодатели са медийният гигант Sky, телекомът Vodafone и три банки, твърди още в. Guardian.

Позициониране на големи компании и брандове, включително до послания на екстремисти, сред които и лидера на "Ку клукс клан" Дейвид Дюк, носи и доходи на създателите на видеата – около шест паунда за всеки 1000 клика.

Френската маркетингова компания Havas вече изтегли рекламите си, а третата най-голяма рекламна компания на света – Publicis, преразглежда отношенията си. Най-голямата рекламна агенция – WPP, не е спряла публикациите, но обсъжда със значими клиенти как биха искали да постъпят.


Висши служители в Google са били привикани от администрацията на премиера на Великобритания миналата седмица, заради информация, че платено от данъкоплатците съдържание се появява до "неподходящи" видеа.

Враждебна среда

WPP потвърди в понеделник, че обсъжда с клиенти и медийни партньори като Google, Facebook и Snapchat как да се предотврати компрометирането на брандовете.

"Google е изправена пред враждебна индустрия и собственици на медии в Европа и очакваме те да изкарат на преден план тревогата си от бъдещи щети за бизнеса им", казва Браян Уийзър, анализатор от Pivotal Research Group. "Като цяло очакваме извадените на бял свят проблеми да имат глобални последици. Причината е, че британските специалисти по маркетинг може да адаптират политиките си от местния пазар към глобалните пазари, където колегите им са все по-загрижени от проблема."

"Винаги сме казвали, че Google, Facebook и другите са медийни компании със същите отговорности като останалите медии. Те не могат да се прикриват като технологични компании, особено когато позиционират реклами", обяснява Мартин Сорел.

Френската Publicis, третата по големина света рекламна компания, заяви в понеделник, че очевидно Google не е отговорила на стандартите в сектора и че също преразглежда отношенията си с нея.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

ЕС направи крачка към общоевропейска армия 5 ЕС направи крачка към общоевропейска армия

Нов план за военна отбрана ще се финансира от Европейския фонд за отбрана

24 юни 2017, 6915 прочитания

Мадрид и Каталуния отново на ръба 1 Мадрид и Каталуния отново на ръба

Обявеният за октомври референдум за независимост на автономната област за пореден път изостри отношенията с централното испанско правителство

24 юни 2017, 1714 прочитания

24 часа 7 дни

24 юни 2017, 25294 прочитания

24 юни 2017, 6691 прочитания

24 юни 2017, 3437 прочитания

24 юни 2017, 1686 прочитания

24 юни 2017, 1556 прочитания

Всички новини

Библиотека / Регал»

Регал
Регал

Издание за бизнеса с бързооборотни стоки

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
Директорът на ФБР потвърди за разследване на предполагаемата руска намеса в изборите в САЩ

От Белия дом заявиха, че "няма доказателства за тайно споразумение между Тръмп и Москва"

Върхът на слънчогледа

Компанията за преработка на слънчоглед "Олива" за първи път надхвърли оборот от над половин милиард лева, а до дни започва строителството на новия й завод за 40 млн. евро

Мадрид и Каталуния отново на ръба

Обявеният за октомври референдум за независимост на автономната област за пореден път изостри отношенията с централното испанско правителство

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Пяната на дните

Джон Брус от холандската пивоварна De Molen

Open Office

Алтернативи на работното място през летните месеци

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 25

Капитал

Брой 25 // 24.06.2017 Прочетете
Капитал Daily, 22.06.2017

Капитал Daily

Брой 94 // 22.06.2017 Прочетете