Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
6 20 мар 2017, 18:24, 6631 прочитания

Google се извини за гаф с разполагане на реклами в YouTube

Компанията е допуснала клипове, включително на британското правителство, да се появяват в платформата YouTube до видео записи с антисемитски и хомофобски послания

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Google се изправи пред двоен натиск – от рекламодателите и от британското правителство.

Още по темата

Добрите резултати на Amazon и Alphabet изведоха NASDAQ до нови рекорди

Технологичните компании бележат скок на приходите и печалбата

30 апр 2017

YouTube въвежда промени в правилата си за реклами

Компанията беше критикувана заради рекламирането на екстремистки групировки

22 мар 2017
Компанията Google се извини в понеделник за това, че е допуснала реклами, включително на британското правителство, да се появяват в платформата YouTube до видео записи с антисемитски и хомофобски послания.

По този начин се прави опит да се коригират щетите от оттеглянето от британския онлайн пазар на всички сайтове на Google и на търговски гиганти като Marks & Spencer и банката HSBC. Великобритания е най-големият чуждестранен пазар за Alphabet. През миналата година тук са генерирани 7.8 млрд. долара предимно от рекламни продажби. Това са почти 9% от глобалните приходи на базираният в САЩ гигант.

"Искам да се извиня на партньорите и рекламодателите ни, които може да са били засегнати от това рекламите им да се появяват до спорно съдържание", каза Мат Бритин, президент на Google EMEA по време на годишната Advertising Week Europe в Лондон.

Сред марките, оттеглили рекламите си или обмислящи този ход, са McDonald’s, L’Oréal, Audi, Sainsbury’s, Argos и BBC, съобщи в. Guardian.

Бойкотът е поредният сблъсък между рекламните компании и интернет гигантите, изградили си доминираща позиция в цифровите реклами не само благодарение на достъпа до огромна аудитория, но и на способността си чрез анализ на потребителските нагласи да канализират конкретно съдържание към потребителите.



Google се изправи пред двоен натиск – от рекламодателите и от британското правителство, задето е позволявала реклами да се появяват до екстремистко съдържание, чиито създатели извличат печалба от това. Сред множеството притеснени рекламодатели са медийният гигант Sky, телекомът Vodafone и три банки, твърди още в. Guardian.

Позициониране на големи компании и брандове, включително до послания на екстремисти, сред които и лидера на "Ку клукс клан" Дейвид Дюк, носи и доходи на създателите на видеата – около шест паунда за всеки 1000 клика.

Френската маркетингова компания Havas вече изтегли рекламите си, а третата най-голяма рекламна компания на света – Publicis, преразглежда отношенията си. Най-голямата рекламна агенция – WPP, не е спряла публикациите, но обсъжда със значими клиенти как биха искали да постъпят.


Висши служители в Google са били привикани от администрацията на премиера на Великобритания миналата седмица, заради информация, че платено от данъкоплатците съдържание се появява до "неподходящи" видеа.

Враждебна среда

WPP потвърди в понеделник, че обсъжда с клиенти и медийни партньори като Google, Facebook и Snapchat как да се предотврати компрометирането на брандовете.

"Google е изправена пред враждебна индустрия и собственици на медии в Европа и очакваме те да изкарат на преден план тревогата си от бъдещи щети за бизнеса им", казва Браян Уийзър, анализатор от Pivotal Research Group. "Като цяло очакваме извадените на бял свят проблеми да имат глобални последици. Причината е, че британските специалисти по маркетинг може да адаптират политиките си от местния пазар към глобалните пазари, където колегите им са все по-загрижени от проблема."

"Винаги сме казвали, че Google, Facebook и другите са медийни компании със същите отговорности като останалите медии. Те не могат да се прикриват като технологични компании, особено когато позиционират реклами", обяснява Мартин Сорел.

Френската Publicis, третата по големина света рекламна компания, заяви в понеделник, че очевидно Google не е отговорила на стандартите в сектора и че също преразглежда отношенията си с нея.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Siemens е подложена на изпитание заради "тежка измама" в Русия 2 Siemens е подложена на изпитание заради "тежка измама" в Русия

Четири газови турбини се оказаха в Крим въпреки санкциите

24 юли 2017, 2522 прочитания

Тръмп подкрепя по-стриктните санкции срещу Русия 3 Тръмп подкрепя по-стриктните санкции срещу Русия

Нов законопроект на щатския Сенат ще застраши руските енергийни проекти в Европа, включително "Северен поток 2"

24 юли 2017, 1556 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
Директорът на ФБР потвърди за разследване на предполагаемата руска намеса в изборите в САЩ

От Белия дом заявиха, че "няма доказателства за тайно споразумение между Тръмп и Москва"

Слепи ли са камерите в София

Покрай председателството на Съвета на ЕС столицата ще трябва да инвестира в система на видеонаблюдение... която показва, че до момента видеонаблюдението почти не е имало

Кой продаде Левски

Всенародните тържества за годишнината от рождението на Апостола преминаха в откровен кич

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Френски междузведни войни

Люк Бесон за скъпото удоволствие да се върнеш към детството

Дъвки с мисия

Испания посреща Wugum с отворена уста

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 29

Капитал

Брой 29 // 22.07.2017 Прочетете
Капитал Daily, 25.07.2017

Капитал Daily

Брой 112 // 25.07.2017 Прочетете