Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
4 сеп 2017, 17:29, 3602 прочитания

Берлин ще удвои фонда за чист въздух в градовете

Правителството се опитва да избегне забрана за дизелови коли в отделни селища

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Федералният фонд от 500 милиона евро за подобряване чистотата на въздуха в германските градове може да бъде удвоен. Целта е да се премахнат замърсяващите автомобили от градския транспорт и да се избегнат решения на общинските власти за забрана на дизелови коли на тяхна територия.

Местните власти ще могат да ползват средства от него за различни проекти, включително за по-добър обществен транспорт, зарядни станции за електромобили, системи за контрол на трафика и по-ефективни мрежи за доставки. Но в градове като Берлин и Щутгарт ще трябва да се действа бързо за намаляване на вредните емисии, защото съдът може да наложи забраната за дизелови коли.

В понеделник градски кметове и регионални лидери се срещнаха с канцлера Ангела Меркел. Това става след срещата през август на министри с ръководството на автоконцерните, на която бе договорено те да обновят 5.3 млн. дизелови коли с цел намаляване на замърсяването. Меркел бе в отпуск и не присъства на този разговор, което засили критиките срещу нея, че не е повела борбата за справяне с проблема и че поддържа прекалено близки отношения с автоконцерните.

С напредването на предизборната кампания за вота на 24 септември тя втвърди тона, критикува компаниите и ги призова да сторят повече, за да си върнат доверието на клиентите. В понеделник Меркел обяви, че специалният фонд ще бъде увеличен на 1 млрд. евро, от които 500 млн. ще са федерални средства, както и че след парламентарните избори ще има още една среща с автоконцерните.

Също в понеделник федералната агенция за автомобилен транспорт Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) обяви, че регистрирането на нови дизелови коли през август е намаляло с 13.8% до дял от 37.7%.



Малко по-рано - на неделния телевизионен дебат с основния си опонент Мартин Шулц - канцлерът заяви, че подкрепя колективни искове на засегнати клиенти. В момента в Германия всеки иск се подава индивидуално, а таксата се плаща предварително, поради което защитници на правата на потребителите критикуват системата, че по-скоро защитава бизнеса. В САЩ, където Volkswagen приеха да платят милиарди долари обезщетение за измамата с вредните емисии на техни автомобили, адвокати могат да подават иск на един клиент и да съберат документи, че неговият случай е идентичен с този на други, попаднали в същата ситуация.

Дотук от VW отхвърлят каквото и да било плащане на собствениците на 8.5 млн. засегнати коли в Европа. Но в неделя Меркел заяви на дебата: "Напълно ясно е, че автоиндустрията трябва да бъде държана отговорна за стореното." Тя критикува проекта на закон, внесен от социалдемократите, като "прекалено бюрократичен", но каза, че е готова да започне дебат по темата още в понеделник.
В сила са подобрени изпитвания за емисиите от автомобилите
Считано от 1 септември 2017 г., всички нови модели автомобили трябва да преминават нови, по-надеждни изпитвания за емисии при движение в реални условия, както и подобрено лабораторно изпитване ("Хармонизирана в глобален мащаб процедура за изпитване на лекотоварни превозни средства" — WLTP), преди да бъдат допуснати за движение по пътищата на Европа, съобщи Европейската комисия. Емисиите на азотни оксиди (NOХ) и на прахови частици, които са основни замърсители на въздуха, ще се измерват по по-надежден начин в реални условия на движение. Това изпитване ще допълни една нова, по-реалистична процедура за лабораторно изпитване (WLTP) за всички емисии, включително емисиите на СО2 и на разхода на гориво, както и емисиите на NOХ и други замърсители на въздуха. Двете изпитвания са задължителни от септември 2017 г. за всички нови модели автомобили и ще бъдат постепенно въведени за всички нови автомобили между 2018 г. и 2019 г. Предстои въвеждане на система за надзор в ЕС на автомобилите, които вече са в движение. Комисията планира до ноември 2017 г. да приеме и план за действие за инфраструктура за алтернативни горива.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

29 ноември, 2017 г.
София Хотел Балкан

capital.bg/conference

12 годишна конференция Сделки и инвеститори



Акценти в програмата:
Икономически обзор на региона и какво да очакваме занапред
Гледната точка на инвеститорите за перспективите пред България
Най-важните сделки за годината и какво стои зад техния успех
Завръща ли се дяловото инвестиране като важен инструмент за финансиране
Кои активи и сектори ще бъдат в радара на инвеститорите през 2018


Прочетете и това

Революция насред океана 1 Революция насред океана

Стартъп държава

17 ное 2017, 680 прочитания

Твърде бързо, за да е хубаво 1 Твърде бързо, за да е хубаво

Вече се чуват предупреждения, че препускането на румънската икономика с ръст от 8.6% може да доведе до катастрофа

17 ное 2017, 804 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / Гепард»

Гепард
Гепард

Класация на най-динамичните малки и средни компании в България.

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
Меркел настоява за прекратяване на преговорите за членство на Турция в ЕС

Кандидатурата на Турция вероятно ще се обсъди на предстоящата среща на ЕС през октомври

Тоталното преобразяване на рекламните агенции

Оборотите на най-големите рекламни компании в страната са над 62 млн. лв.

Твърде бързо, за да е хубаво

Вече се чуват предупреждения, че препускането на румънската икономика с ръст от 8.6% може да доведе до катастрофа

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Талант и предразсъдъци

Режисьорът Константин Божанов за героите аутсайдери и трудното създаване на новия му филм

Навик, следвай ме

Как да променим вредните си навици и за колко време става това според последните проучвания

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 46

Капитал

Брой 46 // 18.11.2017 Прочетете
Капитал Daily, 16.11.2017

Капитал Daily

Брой 176 // 16.11.2017 Прочетете