Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
4 сеп 2017, 17:29, 3390 прочитания

Берлин ще удвои фонда за чист въздух в градовете

Правителството се опитва да избегне забрана за дизелови коли в отделни селища

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Федералният фонд от 500 милиона евро за подобряване чистотата на въздуха в германските градове може да бъде удвоен. Целта е да се премахнат замърсяващите автомобили от градския транспорт и да се избегнат решения на общинските власти за забрана на дизелови коли на тяхна територия.

Местните власти ще могат да ползват средства от него за различни проекти, включително за по-добър обществен транспорт, зарядни станции за електромобили, системи за контрол на трафика и по-ефективни мрежи за доставки. Но в градове като Берлин и Щутгарт ще трябва да се действа бързо за намаляване на вредните емисии, защото съдът може да наложи забраната за дизелови коли.

В понеделник градски кметове и регионални лидери се срещнаха с канцлера Ангела Меркел. Това става след срещата през август на министри с ръководството на автоконцерните, на която бе договорено те да обновят 5.3 млн. дизелови коли с цел намаляване на замърсяването. Меркел бе в отпуск и не присъства на този разговор, което засили критиките срещу нея, че не е повела борбата за справяне с проблема и че поддържа прекалено близки отношения с автоконцерните.

С напредването на предизборната кампания за вота на 24 септември тя втвърди тона, критикува компаниите и ги призова да сторят повече, за да си върнат доверието на клиентите. В понеделник Меркел обяви, че специалният фонд ще бъде увеличен на 1 млрд. евро, от които 500 млн. ще са федерални средства, както и че след парламентарните избори ще има още една среща с автоконцерните.

Също в понеделник федералната агенция за автомобилен транспорт Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) обяви, че регистрирането на нови дизелови коли през август е намаляло с 13.8% до дял от 37.7%.



Малко по-рано - на неделния телевизионен дебат с основния си опонент Мартин Шулц - канцлерът заяви, че подкрепя колективни искове на засегнати клиенти. В момента в Германия всеки иск се подава индивидуално, а таксата се плаща предварително, поради което защитници на правата на потребителите критикуват системата, че по-скоро защитава бизнеса. В САЩ, където Volkswagen приеха да платят милиарди долари обезщетение за измамата с вредните емисии на техни автомобили, адвокати могат да подават иск на един клиент и да съберат документи, че неговият случай е идентичен с този на други, попаднали в същата ситуация.

Дотук от VW отхвърлят каквото и да било плащане на собствениците на 8.5 млн. засегнати коли в Европа. Но в неделя Меркел заяви на дебата: "Напълно ясно е, че автоиндустрията трябва да бъде държана отговорна за стореното." Тя критикува проекта на закон, внесен от социалдемократите, като "прекалено бюрократичен", но каза, че е готова да започне дебат по темата още в понеделник.
В сила са подобрени изпитвания за емисиите от автомобилите
Считано от 1 септември 2017 г., всички нови модели автомобили трябва да преминават нови, по-надеждни изпитвания за емисии при движение в реални условия, както и подобрено лабораторно изпитване ("Хармонизирана в глобален мащаб процедура за изпитване на лекотоварни превозни средства" — WLTP), преди да бъдат допуснати за движение по пътищата на Европа, съобщи Европейската комисия. Емисиите на азотни оксиди (NOХ) и на прахови частици, които са основни замърсители на въздуха, ще се измерват по по-надежден начин в реални условия на движение. Това изпитване ще допълни една нова, по-реалистична процедура за лабораторно изпитване (WLTP) за всички емисии, включително емисиите на СО2 и на разхода на гориво, както и емисиите на NOХ и други замърсители на въздуха. Двете изпитвания са задължителни от септември 2017 г. за всички нови модели автомобили и ще бъдат постепенно въведени за всички нови автомобили между 2018 г. и 2019 г. Предстои въвеждане на система за надзор в ЕС на автомобилите, които вече са в движение. Комисията планира до ноември 2017 г. да приеме и план за действие за инфраструктура за алтернативни горива.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Макрон предложи общ бюджет на еврозоната за финансиране на инвестиции Макрон предложи общ бюджет на еврозоната за финансиране на инвестиции

Скоро Европа трябва да има единен бюджет за отбрана, обяви президентът

26 сеп 2017, 279 прочитания

Брюксел с първи мерки срещу храните с различно качество в Източна Европа Брюксел с първи мерки срещу храните с различно качество в Източна Европа

Европейската комисия ще отпуска средства на националните органи за проверки на съставките на хранителните продукти

26 сеп 2017, 931 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / K:ids»

K:ids
K:ids

Списание за родители и близки на деца от 0 до 18. Полезно, практично забавно за учене, възпитание, детска психология.

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
Меркел настоява за прекратяване на преговорите за членство на Турция в ЕС

Кандидатурата на Турция вероятно ще се обсъди на предстоящата среща на ЕС през октомври

Какво ще направи Слави Трифонов в политиката

Дори да има успех, той ще е краткосрочен и ограничен, по-интересният въпрос е защо започва сега

Интернет университет

Онлайн курсовете по икономика и финанси стават все повече и все по-сериозни

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Десет години по-късно и роботите танцуват

Акценти от програмата на новото издание на One Dance Week

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 38

Капитал

Брой 38 // 22.09.2017 Прочетете
Капитал Daily, 27.09.2017

Капитал Daily

Брой 147 // 27.09.2017 Прочетете