Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
1 13 сеп 2017, 16:32, 3181 прочитания

Големи компании създават собствени схеми за "етични храни"

Те заменят със свой еквивалент логото Fairtrade, гарантиращо честно отношение към производителите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

В името на здравето

Ръстът в търсенето на качествена храна в Европа отваря вратата пред нови възможности за бизнес

2 сеп 2017

Над 200 биопродукта във веригите

Търговците залагат предимно на собствени марки

16 юни 2017
От шоколад до чай големи компании за храни и напитки въвеждат свои собствени стандарти за етично сдобиване със суровини. Така те постепенно се отказват от схеми като Fairtrade, пише Reuters.

Mondelez International - собственик на шоколадови марки като Toblerone, и Unilever, стояща зад чаени брандове като Lipton, вече имат своя методика. Те твърдят, че целите им са по-високи, а схемите им са по-ефективни в проследяването дали даден продукт е етично получен. Това също така е начин за компании, които изпитват финансови затруднения, да пестят пари.

Опасенията на критиците

Критиците на тази тенденция се притесняват, че стандартите, които групи като Rainforest Alliance са се борили да установят, могат да бъдат размити и понятието какво се смята за етично и устойчиво може да стане по-двусмислено. "Стандартите, измерващи екологичните и социалните въпроси, трябва да бъдат прозрачни. Ако този процес се случва зад затворени врати, е трудно да установим как компаниите и фермите ги спазват. Не искаме стандартите да се размиват", казва Слоун Хамилтън, съветник по политиките за трудовите права към Oxfam.

Досегашните сертифициращи групи не са против всички, които сами се сертифицират, въпреки че загубата на приходи може да застраши бъдещето им. Но се опасяват, че стандартите могат да станат безсмислени, ако прекалено много компании създадат собствени критерии.



Mondelez започна да продава първите шоколади Green & Black's във Великобритания без логото на Fairtrade през август. Вместо него стои печатът Cocoa Life, което е схема на компанията, започнала през 2012 г. с множество цели, включително подобряване на производителността, защита на плодородната земя и полово равенство във фермерските общности. От Mondelez твърдят, че Fairtrade все още е техен партньор и одитиращият клон на групата е използван при проверката на какаото, придобивано чрез Cocoa Life.

Целта на Fairtrade е да насърчи сключването на по-добри сделки за продукцията на фермерите и работниците в развиващите се страни. Това става чрез определянето на стандарти, включително минимална цена за суровината. Изисква се и компаниите да допринасят за бизнес и обществени проекти в замяна на печата Fairtrade.

С навлизането на концепцията за етично получени съставки сред потребителите обаче марките започват да въвеждат свои стандарти, за които твърдят, че служат по-добре на бизнеса и имиджа им. Също така това е начин за намаляването на разходите за големите компании, които са под засилен финансов натиск.

"Когато целият пазар е сертифициран, тогава възможността да имаш по-висока цена за това става по-малка. Така че защо да не въведат собствени стандарти и да не спестят пари? И ако могат да убедят потребителите, че това е толкова добро, колкото и предишното, ако не и по-добро, тогава това може също да им помогне", посочва Джон Кокс, анализатор от Kepler Cheuvreux.

Бдителни потребители

Докато критиците на самосертифицирането се притесняват от размиването на стандартите, потребителите стават все по-бдителни. Компании казват, че рискуват гневна реакция, ако опитат да отхлабят правилата.

"Ако свържеш името си с това, тогава ще искаш да се увериш, че продуктът ти е абсолютно надежден. Днешните клиенти не могат да бъдат измамени", обяснява Крисчън Принс, директор на отдела по външни въпроси на какаовия производител Barry Callebaut.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

29 ноември, 2017 г.
София Хотел Балкан

capital.bg/conference

12 годишна конференция Сделки и инвеститори



Акценти в програмата:
Икономически обзор на региона и какво да очакваме занапред
Гледната точка на инвеститорите за перспективите пред България
Най-важните сделки за годината и какво стои зад техния успех
Завръща ли се дяловото инвестиране като важен инструмент за финансиране
Кои активи и сектори ще бъдат в радара на инвеститорите през 2018


Прочетете и това

Глоба по 100 хил. евро на ден заплашва Полша, ако не спре сеч във вековна гора Глоба по 100 хил. евро на ден заплашва Полша, ако не спре сеч във вековна гора

Варшава се оправдава със санитарни мерки срещу дървояди.

21 ное 2017, 499 прочитания

Спор за говеждо месо може да забави 17-годишни търговски преговори на ЕС Спор за говеждо месо може да забави 17-годишни търговски преговори на ЕС

Ефектът от Brexit се усеща и в бизнеса с Южна Америка

21 ное 2017, 467 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / Гепард»

Гепард
Гепард

Класация на най-динамичните малки и средни компании в България.

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
Евродепутатите одобриха 120 млн. евро за безплатен интернет в хиляди селища

Wifi4EU ще осигури интернет достъп за над 8000 общности в целия ЕС.

Европа е тясна за маршалския жезъл на Борисов

Споразумението между 23 - страни членки на ЕС, за засилване на военното сътрудничество е далече от амбициите на българския премиер за европейска армия

Милиардерски консорциум за СМЕ

Някои от най-богатите хора в Чехия и Словакия искат да купят собственика на bTV

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Широк екран

Акцентите в афиша на "Киномания 2017"

Навик, следвай ме

Как да променим вредните си навици и за колко време става това според последните проучвания

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 46

Капитал

Брой 46 // 18.11.2017 Прочетете
Капитал Daily, 22.11.2017

Капитал Daily

Брой 179 // 22.11.2017 Прочетете