Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
1 13 сеп 2017, 16:32, 2839 прочитания

Големи компании създават собствени схеми за "етични храни"

Те заменят със свой еквивалент логото Fairtrade, гарантиращо честно отношение към производителите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

В името на здравето

Ръстът в търсенето на качествена храна в Европа отваря вратата пред нови възможности за бизнес

2 сеп 2017

Над 200 биопродукта във веригите

Търговците залагат предимно на собствени марки

16 юни 2017


От шоколад до чай големи компании за храни и напитки въвеждат свои собствени стандарти за етично сдобиване със суровини. Така те постепенно се отказват от схеми като Fairtrade, пише Reuters.

Mondelez International - собственик на шоколадови марки като Toblerone, и Unilever, стояща зад чаени брандове като Lipton, вече имат своя методика. Те твърдят, че целите им са по-високи, а схемите им са по-ефективни в проследяването дали даден продукт е етично получен. Това също така е начин за компании, които изпитват финансови затруднения, да пестят пари.

Опасенията на критиците

Критиците на тази тенденция се притесняват, че стандартите, които групи като Rainforest Alliance са се борили да установят, могат да бъдат размити и понятието какво се смята за етично и устойчиво може да стане по-двусмислено. "Стандартите, измерващи екологичните и социалните въпроси, трябва да бъдат прозрачни. Ако този процес се случва зад затворени врати, е трудно да установим как компаниите и фермите ги спазват. Не искаме стандартите да се размиват", казва Слоун Хамилтън, съветник по политиките за трудовите права към Oxfam.

Досегашните сертифициращи групи не са против всички, които сами се сертифицират, въпреки че загубата на приходи може да застраши бъдещето им. Но се опасяват, че стандартите могат да станат безсмислени, ако прекалено много компании създадат собствени критерии.



Mondelez започна да продава първите шоколади Green & Black's във Великобритания без логото на Fairtrade през август. Вместо него стои печатът Cocoa Life, което е схема на компанията, започнала през 2012 г. с множество цели, включително подобряване на производителността, защита на плодородната земя и полово равенство във фермерските общности. От Mondelez твърдят, че Fairtrade все още е техен партньор и одитиращият клон на групата е използван при проверката на какаото, придобивано чрез Cocoa Life.

Целта на Fairtrade е да насърчи сключването на по-добри сделки за продукцията на фермерите и работниците в развиващите се страни. Това става чрез определянето на стандарти, включително минимална цена за суровината. Изисква се и компаниите да допринасят за бизнес и обществени проекти в замяна на печата Fairtrade.

С навлизането на концепцията за етично получени съставки сред потребителите обаче марките започват да въвеждат свои стандарти, за които твърдят, че служат по-добре на бизнеса и имиджа им. Също така това е начин за намаляването на разходите за големите компании, които са под засилен финансов натиск.

"Когато целият пазар е сертифициран, тогава възможността да имаш по-висока цена за това става по-малка. Така че защо да не въведат собствени стандарти и да не спестят пари? И ако могат да убедят потребителите, че това е толкова добро, колкото и предишното, ако не и по-добро, тогава това може също да им помогне", посочва Джон Кокс, анализатор от Kepler Cheuvreux.

Бдителни потребители

Докато критиците на самосертифицирането се притесняват от размиването на стандартите, потребителите стават все по-бдителни. Компании казват, че рискуват гневна реакция, ако опитат да отхлабят правилата.

"Ако свържеш името си с това, тогава ще искаш да се увериш, че продуктът ти е абсолютно надежден. Днешните клиенти не могат да бъдат измамени", обяснява Крисчън Принс, директор на отдела по външни въпроси на какаовия производител Barry Callebaut.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Макрон предложи общ бюджет на еврозоната за финансиране на инвестиции Макрон предложи общ бюджет на еврозоната за финансиране на инвестиции

Скоро Европа трябва да има единен бюджет за отбрана, обяви президентът

26 сеп 2017, 265 прочитания

Брюксел с първи мерки срещу храните с различно качество в Източна Европа Брюксел с първи мерки срещу храните с различно качество в Източна Европа

Европейската комисия ще отпуска средства на националните органи за проверки на съставките на хранителните продукти

26 сеп 2017, 920 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / K:ids»

K:ids
K:ids

Списание за родители и близки на деца от 0 до 18. Полезно, практично забавно за учене, възпитание, детска психология.

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
Евродепутатите одобриха 120 млн. евро за безплатен интернет в хиляди селища

Wifi4EU ще осигури интернет достъп за над 8000 общности в целия ЕС.

Данъчно техно

Десет страни от ЕС, включително България, подкрепят идеята IT компаниите да бъдат облагани върху оборота вместо върху печалбата, за да не могат да избягват данъци

Интернет университет

Онлайн курсовете по икономика и финанси стават все повече и все по-сериозни

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Десет години по-късно и роботите танцуват

Акценти от програмата на новото издание на One Dance Week

Бандата на Содърбърг

Обикновеният човек надхитря системата в криминалната сатира "Късметът на Логан"

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 38

Капитал

Брой 38 // 22.09.2017 Прочетете
Капитал Daily, 27.09.2017

Капитал Daily

Брой 147 // 27.09.2017 Прочетете