Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
6 20 окт 2016, 15:43, 15396 прочитания

Директорът на ЦГМ обеща "отворени данни" за столичния транспорт

Догодина отсечките от велоалеи, които сега са разпокъсани из целия град, трябва да бъдат обединени в обща мрежа

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Как един град става умен

Технологиите са единственият начин общините да се справят с предизвикателствата на бъдещето, но малко от тях още знаят как да ги използват

20 мар 2017

България е на четвърто място по най-лоши пътища из ЕС

Страната е с най-голям брой на смъртните случаи по пътищата на глава от населението

30 окт 2016

София, мой малък Копенхаген

Новата мисия на датския урбанист Ян Геел е да се пребори хората в нашата столица да имат повече права от автомобилите

15 окт 2016

Малко кандидати искат да строят метрото от "Красно село" до "Горна баня"

Интересът към поръчката за близо 180 млн. лв. е основно от местни компании, печелили предишни търгове

4 окт 2016

Столична община ще даде 141 млн.лв. на частен превозвач за 17 автобусни линии

Общината реши да сключи извънсъдебно споразумение с "МТК Гроуп", въпреки че е вероятно делото да бъде решено в нейна полза

28 юли 2016
Информацията за това къде се намират превозните средства от градския транспорт в София в реално време скоро ще бъде достъпна като "отворени данни", пое ангажимент директорът на Центъра за градска мобилност (ЦГМ) Християн Петров по време на "Форум Градът". По думите му общинското транспортно дружество ще "отвори" и данните за това колко места в синя и зелена зона са свободни, веднага щом изгради цялостна система за събиране на такава информация. В момента ЦГМ е поставила 42 камери, които следят броя на колите в паркоместата за краткотраен престой. Идеята на "отварянето" на такъв тип данни е бизнесът да ги използва за създаването на приложения и услуги в полза на гражданите.

Умните светофари

Проектът за поставяне на "умни" светофари трябва да приключи в началото на 2017 г., когато съоръженията ще работят на 160 кръстовища. Към момента са поставени 120 такива светофара. Заместник-кметът на София по транспорта Евгени Крусев призна, че пешеходните бутони на някои от тях все още не работят, тъй като уредбите все още не са свързани със системата за управление. "Бутоните са нужни, за да се адаптират фазите на светофара, да се повиши сигурността на гражданите и да се подобри управлението на трафика," коментира той.

Според изчисленнията на Центъра за градска мобилност смяната на светофарите трябва да съкрати времето за придвижване в града с 30%, както и да намали вредните емисии и разходите за гориво.

Транспортните планове

Догодина отсечките от велоалеи, които сега са разпокъсани из целия град, трябва да бъдат обединени в обща мрежа, пък пое ангажимент заместник-кметът по транспорта Евгени Крусев. Предстои общината да започне втората фаза от проекта за интегриран градски транспорт. Той ще включва обновяването на трамвайните трасета по бул. "Цар Борис" III и ул. "Каменоделска" и закупуване на нови трамвайни мотриси.

Столична община разработва и схема за поставяне на зарядни станции за електромобили, съобщи още Крусев. "Дори в момента всеки електромобил може да получи от Центъра за градска мобилна безплатен стикер за паркиране в синя и зелена зона, без значение дали е регистриран в София," уточни и директорът на ЦГМ.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Как един град става умен Как един град става умен

Технологиите са единственият начин общините да се справят с предизвикателствата на бъдещето, но малко от тях още знаят как да ги използват

20 мар 2017, 3372 прочитания

Електронни билети в софийското метро 8 Електронни билети в софийското метро

Системата на Tickey е инсталирана на пет станции

20 мар 2017, 13224 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / Тежка Индустрия»

Тежка Индустрия
Тежка Индустрия

Фокус върху сектора с данни, анализ и ревю на актуалните теми

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Умни градове" Затваряне
Революцията в градския транспорт в София идва през 2019 г.

Перфораторите си отиват, идват е-билетите. Системата ще струва около 80 млн. лв., които ще бъдат финансирани от Центъра за градска мобилност със собствени средства

105 години банкова история за 10.5 млн. евро

Уникредит Булбанк продава бившата централа на "Биохим" на фонд, листван в Лондон, зад който прозират интересите на групата "Химимпорт"

Бурето с ядрен барут

Напрежението със Северна Корея все повече застрашава стабилността в източноазиатския регион

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

На живо от задната врата на Европа

"Граница" на Капка Касабова е книга с документални разкази за района на Странджа, Тракия и Родопите, където се пресичат бежански истории и балкански страсти

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 12

Капитал

Брой 12 // 25.03.2017 Прочетете
Капитал Daily, 23.03.2017

Капитал Daily

Брой 47 // 23.03.2017 Прочетете