Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
15 13 мар 2017, 17:35, 27480 прочитания

София ще брои пътниците в градския транспорт

Общината ще оборудва 206 превозни средства с датчици за 2 млн. лв.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

София ще плати 14 млн. лв. за поддръжка на светофари

Договорът ще е за четири години, а към кандидатите няма финансови изисквания

29 авг 2017

Жалби спират търга за билетната система в софийския градски транспорт

Три компании възразяват срещу условията в поръчката на центъра за градска мобилност за 88 млн. лв.

12 юни 2017

Столична община ще купи 120 газови автобуса за 74 млн. лв.

Възможно е столичният автотранспорт временно да пусне 30-годишни автобуси по 11 линии, след като общинският съвет отказа да удължи договора с превозвача "Карат С"

31 май 2017

Като в щастливия соц

Седмица след публикуването на одитa на управлението на Центъра за градска мобилност в София общината все още не е коментирала резултатите от него

27 май 2017

София подменя перфораторите с е-система за билети срещу 88 млн. лв.

Столичната община обяви търг за електронно таксуване в градския транспорт, което трябва да заработи от 2020 г.

15 май 2017

Столичната община търси кой да поддържа междублокови пространства за над 9 млн. лв.

Още с обявяването на новия бюджет общината посочи озеленяването като приоритет за 2017 г.

3 апр 2017

София прави опит да организира велосипедния транспорт

До 2019 г. трябва да се изградят едва още няколко километра велоалеи

23 яну 2017

София търси почистващи фирми за четири района срещу 79 млн. лв.

Промяната ще обхване кварталите "Овча купел", "Витоша", "Младост" и "Триадица". "Люлин" отива при общинското дружество "Чистота-Искър"

16 яну 2017
Автоматична система ще брои пътниците в градския транспорт в София, става ясно от обществена поръчка на общината, публикувана в края на февруари. Датчиците ще бъдат монтирани над вратите на превозните средства и ще измерват броя на влизащите и излизащите хора, като изпращат информацията в реално време до контролен център. По първоначална прогноза проектът ще струва малко над 2 млн. лв. без ДДС. Това значи, че поставянето на датчиците ще струва средно по 9.8 хил. лв. на автобус.

Обхват

Системата ще обхване 206 от всички над 800 коли на градския транспорт в София - 80 тролея "Шкода Соларис" и 126 автобуса MAN Lion's City G. "Ясно е, че това няма да ни дава цялостна картина, но като първа стъпка е разумно да се започне да се работи в тази посока и после да се върви към разширение", коментира заместник-кметът по транспорта Евгени Крусев. По думите му в поръчката са включени по-нови превозни средства, тъй като от общината предполагат, че те ще се екплоатират за по-дълъг период от време. "Няма смисъл да слагаме датчик на автобус, който ще се бракува след три години", обясни Крусев. "В някои страни си поръчват превозните средства с тези датчици от завода, но тъй като нашите не са поръчани по този начин, ги дооборудваме тук", каза още той.

Фирмата, която спечели обществената поръчка, ще има година и половина, за да инсталира новата система. Според плановете на общината тя трябва да работи за следващите поне 10 години.

С две системи срещу гратиса



Така на практика след около две години в София трябва да има две системи за броене на пътници. Едната ще е свързана с настоящата поръчка, а другата - с въвеждането на електронни билети в целия градски транспорт. "Билетната система ще брои редовните пътници. Тази система ще брои всички пътници. Разликата между двете системи ще е броят на нередовните пътници", обясни Евгени Крусев. По думите му така от общината ще знаят къде колко нередовни пътници има и ще могат да насочват контрольорския състав по съответните линии на транспорта. Първоначално това обаче няма как да се случи, защото системата за броене на пътници ще е валидна само за една четвърт от колите на градския транспорт.

От Центъра за градска мобилност (ЦГМ) заговориха за електронна билетна система в целия градски транспорт още в началото на 2016 г. След смяната на директора на ЦГМ в средата на годината обаче се промени и концепцията за тази система. Според последните изчисления на общинската фирма проектът ще струва около 88 млн. лв. Тя трябва да позволява пътниците да бъдат таксувани за пропътувано разстояние или за изминало време вместо с твърда цена на билета от 1.60 лв., както е в момента. Каква точно ще бъде тарифата обаче ще бъде определено с решение на Столичния общински съвет (СОС). Обществената поръчка за въвеждането на тикет системата все още не е пусната, въпреки че общината обяви намерението си да го направи през декември 2016 г. Документацията е внесена в СОС и трябва да бъде гледана на някое от следващите заседания на съвета. В момента общинските съветници не провеждат комисии и заседания заради предстоящите парламентарни избори в страната.
Още пари за "интегрирания транспорт" в София
Още 1 млн. лв. ще отдели общината, за да оборудва нови 220 спирки на градския транспорт с електронни информационни табла, показва още регистърът на обществените поръчки. Така броят на спирките с такива табла ще стане малко над 800 от общо над 2000 спирки в столицата. Средната стойност на едно такова табло е около 4500 лв., показват изчисленията на общината. Според изискванията на проекта 33 от новите табла ще трябва да се захранват със слънчева енергия.
Допълнителни 300 хил. лв. са предвидени за датчици, които да пропускат трамвайния транспорт на 20 кръстовища в столицата. По думите на Евгени Крусев системата ще активира трамвайните светофари само когато на кръстовището има превозно средство на градския транспорт, а през останалото време ще пропускат трамвайната фаза.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

29 ноември, 2017 г.
София Хотел Балкан

capital.bg/conference

12 годишна конференция Сделки и инвеститори



Акценти в програмата:
Икономически обзор на региона и какво да очакваме занапред
Гледната точка на инвеститорите за перспективите пред България
Най-важните сделки за годината и какво стои зад техния успех
Завръща ли се дяловото инвестиране като важен инструмент за финансиране
Кои активи и сектори ще бъдат в радара на инвеститорите през 2018


Прочетете и това

Legrand пуска в България три нови устройства за "умни домове" 1 Legrand пуска в България три нови устройства за "умни домове"

Френският концерн представи официално в страната програмата си ELIOT за Internet of Things

18 юни 2017, 6137 прочитания

Какъв е холандският опит в умните градове

През следващите месеци в България ще се проведат серия от събития по темата

12 юни 2017, 1753 прочитания

24 часа 7 дни

20 окт 2017, 15427 прочитания

20 окт 2017, 2390 прочитания

20 окт 2017, 2323 прочитания

21 окт 2017, 1261 прочитания

20 окт 2017, 1077 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Умни градове" Затваряне
Електронни билети в софийското метро

Системата на Tickey е инсталирана на пет станции

МиГ-новен лупинг

Желанието на военния министър Каракачанов да "модернизира" съветските изтребители МиГ-29 може да блокира миграцията към натовски самолети за неопределено време

Внимавай с рейтинга

Засега няма изгледи телевизионният пазар да премине към една система за измерване на гледаемостта

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Рони и Nasekomix: уроци по музика и искреност

Изпълнителката, композитор и актриса Андрония Попова почина на 44 години

Кой се страхува от Иван Хаджийски

Невероятната съдба на изчезналия ръкопис "Откъде започнахме ние"

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 42

Капитал

Брой 42 // 21.10.2017 Прочетете
Капитал Daily, 19.10.2017

Капитал Daily

Брой 160 // 19.10.2017 Прочетете