Капитал
Обратно към статията

"Електросфера" стана част от международната мрежа на Endeavor

Следващият подбор ще се проведе в София през октомври

От Сирма Пенкова
4 октомври 2017

Фирмата ще има достъп до мрежата от контакти, партньорства и програми на Endeavor, които могат да й подпомогнат в привличането на нови клиенти и набирането на финансиране
Българската технологична компания "Електросфера" беше избрана да се присъедини към предприемаческата мрежа на Endeavor, след като премина успешно международния селекционен панел на организацията в Ню Йорк. Фирмата ще има достъп до мрежата от контакти, партньорства и програми на Endeavor, които могат да й помогнат в привличането на нови клиенти и набирането на финансиране.

Дълъг подбор

"Електросфера" е основана от предприемача Игор Левин и разработва високотехнологично аудиооборудване под бранда Antelope Audio, което се използва от редица звукозаписни студиа и професионалисти от музикалния бранш. За да бъде одобрена за член на организацията, в продължение на няколко месеца компанията е преминала през редица обучения от Endeavor в България с цел по-добра подготовка за последния международен кръг на подбора, който се провежда периодично 8 пъти в годината.

Изпълнителният директор на българския офис на Endeavor Момчил Василев разказа пред "Капитал", че всяка компания преминава през дъгъл процес на подбор. "Сред критериите за селекция са фирмите да бъдат в по-напреднал етап от развитието си, вече да имат регистрирани продажби, които да бележат стабилен ръст във времето и да имат потенциал да развият бизнеса си, търсейки конкретни ресурси за това", казва той.

До финалната стъпка от подбора на Endeavor стигат основно технологични компании или такива с традиционни бизнес модели, но стъпващи върху технологична база. "Наблюдаваме различни тенденции в зависимост от регионите. В САЩ например преобладават технологичните проекти, в Южна Америка и Югоизточната Азия се увеличават компаниите от хранително-вкусовата промишленост и селското стопанство", обяснява изпълнителният директор на Endeavor България.

Българското участие

Продуктите на базираната в България "Електросфера" заемат лидерски позиции в бранша на високия клас професионално аудиооборудване, а по думите на Василев се използват от популярни имена в музиката като Стинг, Андреа Бочели и Риана. Разрастването на компанията се вижда и от финансовите й резултати, а броят на служителите вече надминава 100 души. Приходите за 2016 г. нарастват с близо 55% спрямо предходната година, достигайки 15.6 млн. лв. Отчетената печалба пък е в размер на 1.5 млн. лв., или с 9.5% по-малко в сравнение с 2015 г.

"Електросфера" е вече осмата българска компания в международното портфолио на Endeavor, което включва фирмите Titan Gate, MyMall, Chaos Group, MClimate, Biodit, SoftGroup, Browswave.

Събитие и в София

Следващият международен селекционен панел на Endeavor ще се проведе в София от 23 до 25 октомври, в който ще се включат и три български компании. Събитието ще бъде за първи път в страна от Източна Европа и ще посрещне редица предприемачи, инвеститори и представители на фондове от цял свят. "Ще използваме възможността да покажем на международните ни партньори какво е нивото на предприемаческата екосистема в България и какви възможности има тук." Новият прозорец за подбор на Endeavor ще бъде предхождан от конференцията Dare to Scale, на която международни бизнес лидери ще изнесат лекции и ще споделят опита си.

Момчил Василев, изпълнителен директор на Endeavor България, Игор Левин, основател на българската "Електросфера" и Явор Попов от екипа на Endeavor

Фотограф: Endeavor

Момчил Василев, изпълнителен директор на Endeavor България

Фотограф: Анелия Николова