Капитал
Обратно към статията

Предай нататък картите

Новият проект на Dextrophobia предизвиква хората да играят в реална градска среда чрез интерактивните карти Cards2Go

От Сирма Пенкова
18 октомври 2017

Младата компания Dextrophobia разчупва стереотипите за забавление в съвременния дигитализиран свят. След като екипът преди близо три години въведе за пръв път в България концепцията за стаи-игри, отваряйки нова бизнес ниша на пазара, сега компанията отново предизвиква хората да излязат и да играят в реална градска среда. За целта младите предприемачи създават интерактивните карти Cards2Go, които поставят притежателите им пред различни предизвикателства, а след изпълнението им всяка карта се предава на произволен човек.

Истински преживявания

Според основателите на Dextrophobia новият им проект е логично продължение на бизнеса им, който е насочен към внедряването на активни, иновативни забавления. Така съвсем целенасочено младите предприемачи, паралелно със стаите-игри, започват да проучват проекти, реализирани на други пазари, които биха могли да се адаптират към досегашния профил на клиентите им. "Вниманието ни грабнаха именно тези карти, които видяхме в подобна форма, реализирани в САЩ преди няколко години, но там не са имали голям успех, защото пазарът е пренаситен от иновативни продукти. А за да имат необходимия ефект, трябва да станат масово много популярни сред хората", разказва пред "Капитал" Александър Грозданов, един от съоснователите на Dextrophobia.

Така екипът на компанията привлича с проекта интереса на дизайнери и художници, които измислят дизайна на Cards2Go. Предизвикателствата и заданията на всяка от картите пък от Dextrophobia измислят според профила на потенциалните им потребители. Целевата аудитория на предприемачите е ясна – млади, активни хора, от големите градове в страната, които са любители на игрите и иновативните начини за забавление.

Как се играят

Във всяко тесте Cards2Go има общо 49 карти, разделени в шест категории според типа предизвикателства. В категорията "Опознай" например притежателят на картата е предизвикан по различни начини да общува с нови хора и да създава нови познанства и приятелства. Творческото мислене на хората се провокира през категорията "Създай", а през "Познай" всеки може да зададе или отговори на загадка. Сред видовете карти има още "Развий" за придобиване на нови умения и "Играй" за нетрадиционни игри. Може би обаче категорията, която най-добре характеризира Cards2Go, е "Предай". В нея играчите са предизвикани да правят различни добри постъпки, чрез които биха зарадвали околните.

Във всяко тесте Cards2Go има общо 49 карти, разделени в шест категории според типа предизвикателства

Фотограф: Юлия Лазарова



Играта обаче не приключва само с изпълнението на дадено предизвикателство, защото целта е всеки да предаде картите си, така че те да продължават да се разиграват във времето между хората. "В началото тези предизвикателства са отправени към притежателя на тестето, който след използването на всяка карта я предава на друг човек, който също може да я предаде след изпълняване на задачата, и т.н.", обяснява Александър Грозданов.

В допълнение на играта в реалната офлайн среда всяка от картите на Cards2Go има и интерактивна история. Всеки от собственици на тесте или карти може да проследи пътя им на предаване чрез уникален код, който регистрира в сайта на играта. "Така всеки може да види какъв е бил пътят им, да добави снимка, коментар или друго, когато картата е у него, и да види предишните й собственици. Може да види местоположението й и пътя, който е изминала на картата в сайта ни", обяснява още пред "Капитал" съоснователят на Dextrophobia.

Бизнес с кауза

В периода на предварителни продажби от младата компания са продали общо 100 тестета, всяко на цена от 29.90 лв. По 5% обаче от цената на всяка продажба отиват към неправителствените организации "Заедно в час" и Time Heroes, като клиентите сами решават към кого да насочат дарението си. Двете структури са и партньорите в новия проект на Dextrophobia. Според Грозданов това е начин да бъдат полезни и на други организации, които споделят техните възгледи. В замяна "Заедно в час" и Time Heroes помагат на проекта Cards2Go чрез отразяване и комуникиране и в техните мрежи.

Първоначалната инвестиция на младите предприемачи в проекта е между 20 и 25 хил. лв., осигурени от бизнеса им със стаите-игри. И макар Cards2Go да изглежда като атрактивен канал за спонсорства и реклама, засега бизнес планът на компанията е да развива проекта самостоятелно, захранвайки го през продажбите на тестета. Към момента те могат да бъдат закупени онлайн, както и в стаите на Dextrophobia. Скоро ще се предлагат и в книжарници в страната и специализирани магазини за настолни игри. До края на тази седмица пък официално ще бъде лансирана и онлайн платформата за регистриране и проследяване на картите.

"Целта ни е до края на годината да направим 1000 продажби на тестета, като през този период ще работим и по втората партида от тези карти или по отделни по-малко на брой карти, които да бъдат подходящи за конкретна група хора – за ученици, за предприемачи и др. Сега важното е да видим кой ще си купи продукта, за да преценим към кого да се обърнем и след това", казва в заключение Александър Грозданов.

Александър Грозданов, съосновател на Dextrophobia и Cards2Go

Фотограф: Юлия Лазарова

Във всяко тесте Cards2Go има общо 49 карти, разделени в шест категории според типа предизвикателства

Фотограф: Юлия Лазарова