Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
2 31 мар 2017, 16:45, 12543 прочитания

Огнян Лахчев: До края на годината над 2000 търговци ще продават през нашата платформа

Мениджърът от eMAG.bg пред "Регал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Този текст е част от новия брой списание "Регал", което се интегрира с платформата "Капитал". Всички текстове от изданието може да откриете тук. Повече за интеграцията и промяната на графика и дистрибуцията на "Регал" може да прочетете тук. Изданието на хартия или в електронен вариант може да поръчате тук.
Профил
Огнян Лахчев е Marketplace Manager в eMAG.bg от 2014 г. Работи в областта на електронната търговия от 2009 г. на различни позиции в Aukro.bg, най-голямата онлайн транзакционна платформа за времето си, преди да се присъедини към екипа на eMAG през 2013 г. Управлява екипа, отговарящ за партньорите, които предлагат продуктите си в eMAG.bg Marketplace. Лахчев е завършил международни икономически отношения, а в момента продължава образованието си в Maastricht School of Management.

Още по темата

ВАС потвърди глоба от 140 хил. лв. на еMAG

Санкцията е заради награда екскурзия, чиято стойност надвишавала цената на продавания продукт

24 апр 2017

Е-магазин за 50 лв. на месец

Създадената от Георги Костов и Петър Михайлов платформа GombaShop дава възможност и на дребните търговци да продават онлайн

18 мар 2017

Настоящето е мобилно – и в избора на потребителите, и в избора на рекламите

Рекламодателите планират увеличение на инвестициите си в дигитална реклама

10 мар 2017

Лекторите на Innovation Explorer 2017: Стефана Здравкова

Изпълнителен директор, еMAG Bulgaria

13 фев 2017

Поръчките на eMag през "Черния петък" са достигнали 27.7 млн. лева

Най-продавани са били продуктите за дома и за декорация

30 ное 2016

"Когато започнахме през 2013 г., бях първият член на екипа в София, всички останали бяха в Румъния. Сега е обратното - имаме 100 човека тук и няколко в Румъния", казва Огнян Лахчев, мениджър на Marketplace платформата в eMAG. За няколко години от началото на дейността си eMAG стана лидер на българския онлайн пазар. Компанията не оповестява резултатите си за пазара, но по неофициални източници те трябва да достигнат 100 млн. лв. за 2016 г. Само за т.нар. Черен петък през ноември м.г. бяха продадени стоки за над 27 млн. лв. През последните години компанията развива усилено проекта си Marketplace, през който външни търговци могат да предлагат продуктите си в eMAG. За Черен петък м.г. приходите на тези търговци са достигнали 4.6 млн. лв., обяви компанията. Стратегията на групата е след време този сегмент да носи основните приходи на електронния магазин.

Как се развива Marketplace частта от бизнеса на eMAG?
Растем с все по-бързи темпове. Marketplace проектът ни вече е на три години - започнахме през януари 2014 г. Вече над 700 търговци предлагат продуктите си в eMAG. Marketplace расте по-бързо от останалата част от бизнеса, т.е. продажбите на наши партньори са с по-голям ръст от нашите собствени. Развива се и предлаганият асортимент - над 350 хил. са офертите от наши партньори, което е над 85% от целия сайт. Искаме да ускорим още повече тези темпове - до края на годината очакваме броят на търговците в Marketplace да надхвърли 2000. Продуктовите категории са все повече - по време на Black Friday предложихме дори мобилни къщи, а предишната година имахме за пръв път и автомобили. За сравнение с колегите в Румъния, които имат малко по-дълга история от нас, единствено ни липсва категорията супермаркет, т.е. хранителни стоки. Очакваме този сегмент да се случи и тук в средносрочен план.

Споменахте, че Marketplace частта от бизнеса ви расте по-бързо. А какъв е делът й от общия бизнес?
Над една трета от поръчките са за продукти на наши партньори и очакваме ако не тази година, то догодина, делът й да надхвърли 50%. Това се дължи на факта, че собственият ни асортимент е по-ограничен като брой продукти, докато нашите партньори практически не са ограничени от физическо пространство и могат да добавят стотици хиляди продукти. И все по-голяма част от посещенията отиват към наши партньори.

Колко голям е този дял в Румъния?
Сравним е. В Amazon също е подобен - малко над 40%, а те са от доста години на пазара.

В кои сегменти искате да растете през Marketplace?
Първоначално бяхме познати основно като търговец на електроника, компютърни продукти и електрически уреди и в началото имахме повече партньори от тези категории. Но не трябва да забравяме, че започнахме с категория "Книги", която беше първата на сайта ни. В момента много бързо расте "Дом и градина" и това е тенденция и в световен мащаб. "Мода" също е много голяма категория - като процент пазаруващи онлайн потребители, най-много пазаруват дрехи. "Спорт и свободно време" също расте.



Какви са наблюденията ви за търговците, които идват при вас - какви са, колко големи са, какви продукти продават?
Интересното е, че имаме от всякакъв вид търговци. Сред нашите партньори са Sport Depot при спортните стоки, Celio в модата, български търговци като Tendenz, при играчките е Felix Toys, "Сиела" при книгите. Имаме такива с един-двама души персонал, както и запитвания от големи търговци с вериги магазини в цялата страна. Част от мисията ни като Marketplace е да предоставяме еднакво добри условия на всички и конкуренцията да бъде максимално развита, така че и малките да имат шанс да се състезават срещу големите. Смятам, че партньорите ни го оценяват - платформата е доста добре развита, предлага индикатори буквално в реално време. Ценното за нашите партньори е, че ако досега не са имали някакъв количествен измерител за обслужването си, ние им даваме такъв показател, тъй като събираме обратна връзка от потребителите. Така те могат да разберат как се представя бизнесът им и на какво ниво е обслужването им.

Много ваши партньори имат собствен онлайн магазин. Какво казват те - как продават през eMAG и собствения си канал?
Много често, когато един търговец идва при нас и вече има онлайн магазин, ние се превръщаме в по-голям канал за него. Професионалните търговци (които в България не са много, тъй като е важен и мащабът) ни използват като допълнителен канал за продажби. Но има и много такива, които освен собствения си интернет бизнес държат да присъстват и в eMAG именно защото той ще им позволи да пораснат по-бързо и на много по-добра възвращаемост на инвестицията, отколкото да развиват собствен е-магазин. А той предполага създаването и поддръжката на собствена платформа, както и собствен маркетинг, който много търговци подценяват. Маркетингът е изключително важен, за да останеш на пазара като конкурентен търговец. Ако не влагаш в маркетинг, много хора преминават на следващия търговец. Така че тези два разхода са доста тежки и търговецът трябва много внимателно да прецени дали си струва сам да развива онлайн канал. При нас той получава готова платформа и голяма база потребители. При нас може и да се научи - има търговци, които нямат онлайн присъствие и eMAG е единственият им канал - те имат нужда от повече внимание и повече обучение. Това не е специфично само за България - проучване за търговците в Amazon показа, че 24% от тях имат е-магазин, а всички останали нямат.

Какво трябва да знае един търговец, когато идва при вас?
Много важно е да знае, че поощряваме конкуренцията. Когато идват при нас, много търговци виждат директни свои конкуренти, което понякога ги притеснява. За мен това е необяснимо, тъй като конкуренцията движи прогреса. Поставяме всички при еднакви условия - даваме им възможност чрез качество на обслужването, а не само цени, да достигнат до по-голям брой клиенти. Сайтът е така оптимизиран, че да показва приоритетно оферти на търговци, за които клиентите дават по-добра обратна връзка - това е един от факторите, които влияят върху позиционирането на продуктите. Много е важно да са подготвени да инвестират в качествено съдържание, тъй като онлайн клиентите нямат физически контакт с продуктите, докато не ги получат. Трябва да имат качествени снимки, описание и характеристики.

Има ли разлика между тенденциите в продажбите на eMAG и тези на вашите партньори?
Механизмът за търсене е един - той пресява сред всички оферти. Нашите продукти се показват наравно с продуктите на нашите партньори. Не сме конструирали платформата така, че клиентът да търси конкретен търговец - даваме такава възможност на клиентите, има го като филтър, но ако един и същи продукт се предлага от различни търговци, той няма да бъде показан отделно.

Ние сме по-известни в категориите електроника, електроуреди и компютри. Все повече хора си купуват от нас големи уреди като перални онлайн. През празничните периоди нараства търсенето на парфюмерия и козметика, детски играчки, напоследък са много популярни и фитнес гривните и от наши предложения, и от наши партньори.

Освен 2000 търговци до края на годината какви са другите ви очаквания за 2017 г.?
Поставили сме си за цел до 2018 г. да достигнем портфолио от 1 млн. продукти.

От тях колко ще са предлагани от вас?
Със сигурност нашият асортимент не може да расте наравно с нашите партньори, тъй като най-малкото ни трябва много голяма складова площ. Планираме изграждането на нов склад в Румъния, който да обслужва поръчките ни. Но очаквам от тези 1 млн. стоки 91-92% да са на наши партньори. Платформата ни ще е друг наш фокус - предоставяме голяма статистика на нашите партньори и им помагаме да я разчетат. Ще инвестираме и в екип, тъй като всичките тези търговци трябва да получават качествено обслужване.

А кога очаквате да се случи проектът ви за супермаркет?
Това е доста сложен проект. На колегите ни в Румъния им отне между 9 и 12 месеца за техническата интеграция. Тъй като хората си купуват повече сирене от телефони, смяната на наличности в реално време ще бъде много динамична. Освен това, за да бъде рентабилен един такъв бизнес, трябва да доставяш от местен склад и магазин, което усложнява проекта. Не мога да прогнозирам кога точно ще се случи, но със сигурност е част от плановете ни. Свързано е и с намирането на партньор, който да отговаря на всички тези изисквания.

С коя верига работи eMAG в Румъния?
С местната верига Mega Image, която е част от Delhaize. Но в България и в момента предлагаме някои продукти, които човек би намерил в традиционния супермаркет - като перилни препарати, стоки за дома, опаковани напитки като кафе и др. Следващата стъпка преди супермаркета би било да вкараме алкохолни напитки.

Колко голям е бизнесът на eMAG като част от пазара?
Следим целия онлайн пазар, макар да няма официална статистика за него. В ключовите ни категории - електроника, компютри и електроуреди, по наши оценки държим над 40% дял. Очакваме да достигнем такъв и в детски продукти и играчки, тъй като сме много активни и там. Такава е целта ни и в категория "Мода".

Кой е най-големият търговец във вашата платформа?
Не мога да отлича някой определен, тъй като са много. Като реализиран обем продажби най-големите са в електроника и компютри, тъй като продаваните стоки там са с най-висока стойност.
Колко голям е Marketplace
- Най-много търговци пр­едлагат продуктите си ­в категории: "Мода" (21% ­от всички търговци­)­, "Дом и градина" ­(­20%­)­, "Спорт" ­(20%) ­и "Направи си сам" ­(DIY)­ (­16%­)­

-­ ­Най-голям брой оферти­ има в категории "Дом ­и градина" (­над 78 000­)­, "Мода" ­(­над 58 000­)­ и "Книги" ­(­над 37 000­)­

-­ ­Общо продуктите, коит­о са били предлагани ­в Marketplace ­от създаването на пла­тформата през 2014 г., са над 680 хил.

-­ ­Като обем на продажби­те най-големи обеми ­се генерират от "Компю­три, електроника и електроуреди", следвани ­от "Дом и градина", "Спо­рт"

-­ ­Най-голям брой поръчк­и се генерират в кате­гории "Мода", "Аксесоари­ за електроника", "Дом ­и градина", "Електроуре­ди", "Здраве и красота",­ "Книги"

-­ Според търсене по ключова ­дума клиентите най-ч­есто се интересуват о­т мобилни телефони, малки електроуреди, фитнес гривни, спортни ­стоки и други.

Интервюто взе Константин Николов
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Свилен Класанов: Бъдещето е в чистата, честна, натурална, локална храна Свилен Класанов: Бъдещето е в чистата, честна, натурална, локална храна

Съсобственикът на "Слънце Луна" пред "Капитал"

16 юни 2017, 264 прочитания

В името на здравето В името на здравето

Ръстът в търсенето на качествена храна в Европа отваря вратата пред нови възможности за бизнес

16 юни 2017, 839 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / K100»

К100
К100

300 най-големи компании по приходи; Най-печелившите; Най-динамичните; Лидерите по сектори; Анализи и фирмени профили

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Регал" Затваряне
А вие онлайн ли сте?

Представители на сектор търговия отговарят на анкетата на "Капитал" и "Регал" по време на организираната от двете издания конференция "Успешни стратегии за електронна търговия"

Собственикът на bTV продава тв канали заради дългове

Американският собственик на bTV Media Group сключи сделка за телевизионните си канали в Хърватия и Словения

За кого летят ракетите

Северна Корея за пръв път изстреля междуконтинентална балистична ракета, но все още не заплашва континенталната част на САЩ

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Born in the USA

Номинираният за "Пулицър" писател Дейв Егърс за това как София напомня за Бруклин и защо не смята да променя адреса си въпреки Тръмп

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 28

Капитал

Брой 28 // 15.07.2017 Прочетете
Капитал Daily, 20.07.2017

Капитал Daily

Брой 110 // 20.07.2017 Прочетете