Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
4 12 авг 2017, 17:20, 17773 прочитания

"Екстрапак" ще строи четвърти завод за над 20 млн. евро

През есента дружеството приключва изграждането на нов логистичен център

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Този текст е част от специалното издание на "Капитал" Регионален бизнес: Велико Търново. Още за развитието на бизнеса в отделните региони в страната може да откриете тук.
50 млн. евро са инвестициите на дружеството от създаването му през 1995 г. до момента.

Още по темата

"Лактима" ще строи още един завод във Велико Търново

Инвестицията в изграждането на предприятието за сирена и кашкавали ще надхвърли 10 млн. лв.

16 авг 2017

Нарастват издадените разрешителни за жилищни сгради и офиси

Областите София град, Пловдив, Варна и Бургас продължават да бъдат водещи за сектора

2 авг 2017

Лидерът в производство на чанти и опаковки великотърновската фирма "Екстрапак" планира да построи още един, четвърти поред завод. Той ще се разположи на производствена площадка 2, където е завод 2, в съседство с новопостроената трета производствена мощност и изграждащия се в момента логистичен център на компанията. Инвестицията ще е за над 20 млн. евро, ще е най-мащабна от досегашните и ще стартира най-рано през лятото на 2018 г. Това съобщи за "Капитал" Милен Георгиев, управител на "Екстрапак".

Новият производствен комплекс ще е и най-сложният от реализираните до момента проекти на дружеството, като ще надгражда натрупания опит и ноу-хау в областта на опаковките. Предизвикателство този път е свързано от употребявани бирени бутилки да се произвеждат платове и торбички за многократна употреба, разкри в аванс управителят на "Екстрапак". Събирането на бутилките като суровина за производството ще е поверено на други организации. Новият завод ще се разположи в парцел от 40 дка, като точните му параметри все още са в процес на обсъждане.

"Екстрапак" е единствената фирма във Велико Търново с изградена собствена подстанция. Този вид производство се характеризира с изключителна чувствителност към качеството на подаваната електроенергия и всяко прекъсване в захранването би коствало загуби от няколко десетки хиляди евро. Затова собствениците на компанията още при старта на инвестициите си на втората производствена площадка решават, че това съоръжение ще е едно от първите неща, в които ще инвестират.

Новопостроеният завод 3

Две години след първата копка на третия завод на "Екстрапак", специализиран в производство на нетъкан и тъкан полипропилен, първите високотехнологични машини започват работа през есента на миналата година, а по-голяма част от оборудването е в експлоатация съвсем отскоро. Очаква се доставката на още една съвременна машина.



Завод 3 е със застроена площ 7200 кв.м. В най-високата си част височината на сградата надхвърля 16 метра. В нея е обособена малка триетажна част, в която е разположен енергийният център, включващ трансформатори, водоохладителни кули, чилъри, които захранват с топла и студена вода различните машини и канализацията на завода. Към сградата е изграден и прилежащ паркинг. Инвестицията в строителството е за близо 3 млн. евро, а заедно с оборудването достига 9 млн. евро.

Целият строителен процес се менажира и управлява от великотърновската фирма "Технобилд". В строителството са участвали над двайсет фирми.

Инвестициите до момента

"Откакто е създадена фирмата, инвестираме, на годишна база каквото спечелим, го влагаме. База 1, където се намира първият ни завод, е от 2001 г., фирмата е създадена през 1995 г. и всичко, което сме постигнали като развитие, се случва в рамките на 22 години от нулата", споделя Милен Георгиев. Според него направените през годините инвестиции до момента със сигурност надхвърлят 50 млн. евро.

Освен във Велико Търново, където е разположено цялото производство, "Екстрапак" разполага със сграда и склад в жк "Младост" в София.

През юни в завод 1 заработи нова машина за хартиени торбички. Размерът на вложението е 1.5 млн. евро.
В процес на строителство е логистична сграда, разположена непосредствено до завод 3 с площ 5.4 дка, чието изграждане ще приключи през есента. Тя ще обслужва завод 2 и завод 3, не са изключени и партньорства с други фирми за отдаване под наем на свободни площи, като това ще става виртуално и безприсъствено по т.нар. модел на аутсорсвана логистика.

"Екстрапак" има реализирани европейски проекти по програмите "Развитие на конкурентоспособността на българската икономика" и "Развитие на човешките ресурси". Има депозиран нов проект и очаква финансиране и през настоящия програмен период.
Милен Георгиев, управител на "Екстрапак": Експортът ни е 70%, изнасяме за цяла Европа

Г-н Георгиев, какво ще произвежда новият завод 3 и какви са областите на приложение на продукцията?

- Той вече произвежда нетъкан полипропилен и тъкан полипропилен. Това са два основни вида продукти, но с много широчини, размери, дебелини, свойства на материали – трудно горим, негорим, хогроскопичен, хигрофобен, т.е. много различни видове. Произвежданата от нас продукция реално е по поръчка на клиента. Той си избира и поръчва дадения материал, който му е нужен от нетъкан и тъкан полипропилен.

Това са платове от синтетична материя, които се използват с много широко приложение: в строителството - за преградни и подпокривни мембрани, в селското стопанство - за покрития на току-що засети площи за запазване на влагата, намаляване на изсушаването и прекратяване изкълваването от птичките; в мебелната промишленост – с много широко приложение в производството на мека мебел. Други области на приложение са хигиената и медицината – памперси, превръзки, операционни покривала, предпазни лекарски маски, консумативи за шапки, калцуни при производствата за внедрен контрол на хигиената. Продаваме на различни фирми, които произвеждат матраци, възглавници и т.н. Разбира се, не на последно място от нетъкан и тъкан полипропилен произвеждаме и изнасяме рекламни чанти. Приложенията са много и различни и това за нас е най-важното.

Какъв е обемът на произвежданата продукция?

- Произвеждаме 1000 тона на месец – опаковки и готови суровини - основно платове излизат от трите завода. Само опаковки около 700 тона месечно произвеждаме, което на годишна база прави 18 хил. тона. Новият завод все още не е натоварен на пълни обороти, функционира на петдневна работна седмица и двусменен режим. Завод 1 и завод 2 работят на трисменен режим двайсет и четири часа в денонощието.

С пуска на новото производство какви са очакванията ви?

- Очакванията са ни да растем нагоре, това производство е отскоро и още не сме влезли в ритъм. Ще е необходимо време да се завърти целият този процес с поръчки, материали и цялостна синхронизация. Като всяко производство това също има своите особености: смяна на размери, цветове, не можем по всяко време да ги променим и когато имаме някакъв план, трябва да се вместим в него. В момента не можем да отчетем някакъв голям ръст и към полугодието той е минимален в рамките на 4-5%. При въвеждането на една нова технология чак на втората година се постига оптимално използване.

С какви финансови резултати приключихте миналата година?

- Над 60 млн. лв. продажби и около 7-8 млн. лв. печалба. За тази година сме заложили поне това, което е било миналата година. Може да имаме леко увеличение, но ситуацията при нас е в период на инвестиции и в такъв момент обикновено нямаме високи резултати, защото много ресурси - и административни и човешки, отиват в управлението на инвестициите.

На местно ниво кои компании са ваши клиенти?

- Най-големите ни клиенти са дистрибуторите, с които работим. Те дистрибутират на по-дребни клиенти. От големите вериги 50% работят с нас. Това са: "Метро", "Кауфланд", "Фантастико", "Мосю Бриколаж" и др. Продуктите ни са с високо качество и това е на първо място. В България работим директно с около 4000 фирми, индиректно с много повече. В Западна Европа около 3000 са активните ни партньори, а си кореспондираме с около 30 хиляди. Много малко продаваме на българския пазар, и то основно през дистрибуторите.

Каква част от продукцията ви е предназначена за експорт и за кои държави изнасяте?

- Имаме добър пазар. Експортът ни е 70% и постоянно расте. Изнасяме за цяла Европа, от скандинавските страни – за Норвегия и Швеция, следват Италия, Германия, Франция. Наш дългосрочен партньор е Румъния.

Работим за всякакви клиенти, за фирми, които имат силен бранд, като: Google, Hugo Boss, Coca-Cola, Samsung и много други, както и за 50% от всички известни фармацевтични компании.

Кое ви отличава от останалите европейски компании в този сегмент?

- Ние сме лидери, но на пазара не сме голям играч, просто защото пазарът е много голям. Леко друг вид бизнес правим не като производство, а като начин на предлагане. Произвеждаме много изделия, но само във високия клас, и няма друга фирма като нас, която да прави всякакви видове материали и типове чанти. Всички други произвеждат 1-2 вида и продават така - от най-високия клас до най-ниския. Ние продаваме хоризонтално – най-високия клас за навсякъде, но без ограничения на материали, форма, вид, експортни дестинации.

Кой е най-новият ви клиент? Споделете за някои от по-интересните ви поръчки?

- Те са десетки на ден. От по-интересните ни клиенти, които имат нови поръчки, са: президентът на Малта, Червеният кръст в Дания, "Макдоналдс" – Германия. За месец юни броят на сключените договори доближава 4000. В Западна Европа нямаме по-големи дистрибутори, продаваме на много фирми. В България имаме дистрибутори, но имаме и крайни клиенти. Всякакви фирми купуват от нас малки количества продукти. Сред по-интересните ни поръчки през годините са за: шведското кралско семейство, принц Албер, Формула 1, олимпийските игри в Гърция.

В Исландия според мен имаме високи пазарни позиции. Там всички вестници са пакетирани в наши пликове, без да сме ходили дотам. Продаваме навсякъде в Малта, в Полша. Вестник "Капитал" също сте наши клиенти.

В какви международни изложения участвате през тази година?

- Съвсем наскоро се върнахме от едно изложение във Франция, където участвахме с голям представителен щанд. Имаше интересни запитвания от клиенти. Общо седем са международните изложения, в които участваме тази година, от които ни предстои още едно в Лондон.

С какъв човешки ресурс постигате всичко това?

- Общо във фирмата работят над 720 души. Назначихме нови хора, обучаваме ги. За да заработят всички нови инвестиции на пълни обороти, ще мине доста време, защото това са високотехнологични машини, нови технологии, процесът е бавен.

С пуска на новия завод колко нови работни места разкривате?

- Около 40, засега са попълнени 30 от тях.

Каква е средната работна заплата във фирмата?

- Преди две години разходите ни за заплати бяха към 600 хил. лв., а сега сме достигнали 700 – 800 хил. лв., което означава средно над 1000 лв. на човек.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

29 ноември, 2017 г.
София Хотел Балкан

capital.bg/conference

12 годишна конференция Сделки и инвеститори



Акценти в програмата:
Икономически обзор на региона и какво да очакваме занапред
Гледната точка на инвеститорите за перспективите пред България
Най-важните сделки за годината и какво стои зад техния успех
Завръща ли се дяловото инвестиране като важен инструмент за финансиране
Кои активи и сектори ще бъдат в радара на инвеститорите през 2018


Прочетете и това

Стефан Пеев: Съветвам клиентите да пазят своя капитал от прекомерни рискове Стефан Пеев: Съветвам клиентите да пазят своя капитал от прекомерни рискове

Изпълнителният директор на "Аркус асет мениджмънт" пред "Капитал"

10 окт 2017, 783 прочитания

Над 1 млн. лева са внесените данъци и осигуровки в област Пловдив 1 Над 1 млн. лева са внесените данъци и осигуровки в област Пловдив

Най-значимите приходи се формират от данъка върху добавена стойност

10 окт 2017, 693 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Регионален бизнес" Затваряне
Инвестициите в хотелски сгради отново са хит във Велико Търново

През последните години в старата столица са построени между 20 и 30 нови хотела

Старите кучета още хапят в БСП

Ще може ли Корнелия Нинова да овладее партията

Всекиму според риска

След години на протакане системата бонус-малус при "Гражданска отговорност" е на финала

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

На изток от Холивуд

Акцентите на тазгодишното издание на филмовия фестивал So Independent (26 октомври – 5 ноември)

Рони и Nasekomix: уроци по музика и искреност

Изпълнителката, композитор и актриса Андрония Попова почина на 44 години

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 42

Капитал

Брой 42 // 21.10.2017 Прочетете
Капитал Daily, 23.10.2017

Капитал Daily

Брой 161 // 23.10.2017 Прочетете