Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
6 6 мар 2015, 17:00, 23245 прочитания

Идея за четири месеца и един милион

Трима българи създадоха платформа за подреждане на офисa, която получи 30 хил. паунда финансиране от лондонския фонд Pi Labs

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Как един български стартъп започна бизнес в Англия

След като получи 30 хил. паунда от Property Innovation Labs, OfficeRnD преговаря с нови инвеститори и открива офис в София

25 авг 2015

Онлайн платформа ще събира цялата информация, нужна на пациентите

Мая Златанова работи върху проекта и е българският финалист в състезанието на американския Singularity University за иновации, които биха променили живота на поне 1 млн. души

11 май 2015

Кои са шестте потенциални инвестиции на LAUNCHub

Фондът активно ще финансира стартъпи до края на годината

23 фев 2015

Eleven представят възможностите за бизнес на младежите в 6 страни от региона

Инициативата се осъществява за трета поредна година

23 фев 2015

Вместо кеш

Системата за изпращане на ваучери за храна от чужбина Cashwave спечели финансиране от фонда NEVEQ II

20 фев 2015

София е домакин на международен форум за предприемачи

До 28 февруари кандидатите могат да заявят участието си в Hello Tomorrow Global Challenge 2015

12 фев 2015

Създателите на LAUNCHub планират нов фонд след 2015 г.

Идеята е той да продължи да помага на стартиращи компании, след като през тази година изтича срокът за финансирането им по JEREMIE

11 фев 2015

Между Силициевата долина и София

Деян Витанов и Петър Добрев искат да създадат перфектната мултиплеър игра за мобилни устройства

23 яну 2015


Дали предприемачите са мечтателите и творците на XXI век? Такъв въпрос задава в иначе технологичния блог SofiaValley неговият създател Мирослав Мирославов. И по-всичко личи, че съвсем скоро ще има възможността да си отговори сам. И то като практик, а не като теоретик. Създадената от него, Мирослав Недялков и архитекта Павел Янев технологична компания OfficeRnD, която разработва платформа за организиране на офис пространството, получи 30 хил. паунда финансиране от лондонския фонд Property Innovation Labs (Pi Labs). Той инвестира нишово в технологии, предназначени за сектора на имотите и свързаните с него услуги. А освен че това е един от по-скоро редките случаи, в които български start-up компании се финансират от инвеститори, базирани извън страната, OfficeRnD успява да спечели това доверие в конкуренция с още 230 кандидати. Пари срещу дял получават само още четири компании, от които три са във Великобритания, а една в Белгия.

Да подредиш офиса

Мирославов завършва Компютърни науки в Софийския университет, а в последните пет работи за технологичната компания Telerik, където е и мениджър на екип. "Винаги обаче съм се интересувал от предприемачество, а в един момент, след като идеята зрееше от близо година, просто решихме заедно с другия Миро, че може би вече е време да започнем нещо", разказва той. Раздялата с Telerik е по-скоро трудна. Мирославов смята, че това е уникално място и че натрупаният там опит всъщност е изключително ценен и за новия проект. Другият Миро също е колега от там, а третият човек в OfficeRnD е архитектът Павел Янев, с когото се свързват през приятел. Янев е собственик на студио ALL in, работил е няколко години в Швейцария, а в България е правил интериора на офиса на Carlsberg.

"Може да се каже, че разработката има определена връзка с работата ми в Telerik, където пак съм се занимавал с различни инструменти и приложения за визуализация", разказва Мирославов. Първоначално той и Недялков пишат софтуера основно вечер след работа, през уикендите, или просто като имат време, а когато платформата започва да прилича на продукт, се включва и Павел с експертизата си на интериорен дизайнер. Резултатът е, че OfficeRnD позволява на малки и средни компании (с до 500 служители), когато създават или местят своя офис, бързо и лесно да го подредят в електронен вариант.

"В големите компании това нещо го има, но по-малките не могат да си позволят сложен и скъп софтуер, затова ние направихме такъв за тях", обяснява Мирослав. Това би им спестило и разхода за плащане на дизайнер в тези случаи. "Искаме и да направим една стъпка по-напред с това, платформата да може да дава съвети от типа "Не си слагай бюрото под климатика или срещу прозореца, където слънцето ще се отразява в монитора". Тоест да изчистим всякакви дразнещи ефекти за служителите още на ниво планиране", разказва Миро. Освен това в нея ще се съобразят влизащата в офиса светлина, какво пространство е необходимо, така че служителите да не си пречат. Много съществен е принципът на колаборация, тоест няколко души по едно и също време ще могат да следят процеса по подреждане на офиса. Заетите в него ще могат да правят коментари и бележки. С OfficeRnD могат да се проектират и отделни по-малки офиси и отворени работни пространства. Осветление, канализация и окабеляване също ще влязат на платформата като възможности за планиране на най-ранен етап.



Цените все още не са определени, но най-вероятно заплащането ще бъде различно за отделните модули.
Пилотният клиент на продукта е споделеното работно пространство betahaus в София. "При тях се получи интересно, защото са се опитвали сами да си планират офиса с AutoCAD и други подобни програми, но не им се е получило, а нашето решение проработи. Подредихме го за около час", обяснява създателят на продукта.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

По български модел в Канада По български модел в Канада

Николай Христов, старши вицепрезидент "Устойчиво бизнес развитие" в Dundee Precious Metals

15 дек 2017, 1776 прочитания

Краят на войната "Техномаркет-Глориент" 12 Краят на войната "Техномаркет-Глориент"

След година и половина съдебни схватки контролираната от Делян Пеевски верига за техника се споразумя с основния си наемодател

15 дек 2017, 12078 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "КОМПАНИИ" Затваряне
Детонатор за "Дунарит"

Държавата отне временно лицензите на военния завод, след като Цветан Василев почти си върна контрола над него и може би е на път да го продаде

АЕЦ "Банско"

Промяната в плана за управление на "Пирин" на практика е повод за нова концесия и обявяване на конкурс

Краят на войната "Техномаркет-Глориент"

След година и половина съдебни схватки контролираната от Делян Пеевски верига за техника се споразумя с основния си наемодател

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Hast du bulgarische Literatur

Млади издателства проправят път на българската литература в немскоезичния свят

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 50

Капитал

Брой 50 // 16.12.2017 Прочетете
Капитал Daily, 18.12.2017

Капитал Daily

Брой 193 // 18.12.2017 Прочетете