Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
6 6 мар 2015, 17:00, 22903 прочитания

Идея за четири месеца и един милион

Трима българи създадоха платформа за подреждане на офисa, която получи 30 хил. паунда финансиране от лондонския фонд Pi Labs

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Как един български стартъп започна бизнес в Англия

След като получи 30 хил. паунда от Property Innovation Labs, OfficeRnD преговаря с нови инвеститори и открива офис в София

25 авг 2015

Онлайн платформа ще събира цялата информация, нужна на пациентите

Мая Златанова работи върху проекта и е българският финалист в състезанието на американския Singularity University за иновации, които биха променили живота на поне 1 млн. души

11 май 2015

Кои са шестте потенциални инвестиции на LAUNCHub

Фондът активно ще финансира стартъпи до края на годината

23 фев 2015

Eleven представят възможностите за бизнес на младежите в 6 страни от региона

Инициативата се осъществява за трета поредна година

23 фев 2015

Вместо кеш

Системата за изпращане на ваучери за храна от чужбина Cashwave спечели финансиране от фонда NEVEQ II

20 фев 2015

София е домакин на международен форум за предприемачи

До 28 февруари кандидатите могат да заявят участието си в Hello Tomorrow Global Challenge 2015

12 фев 2015

Създателите на LAUNCHub планират нов фонд след 2015 г.

Идеята е той да продължи да помага на стартиращи компании, след като през тази година изтича срокът за финансирането им по JEREMIE

11 фев 2015

Между Силициевата долина и София

Деян Витанов и Петър Добрев искат да създадат перфектната мултиплеър игра за мобилни устройства

23 яну 2015




Дали предприемачите са мечтателите и творците на XXI век? Такъв въпрос задава в иначе технологичния блог SofiaValley неговият създател Мирослав Мирославов. И по-всичко личи, че съвсем скоро ще има възможността да си отговори сам. И то като практик, а не като теоретик. Създадената от него, Мирослав Недялков и архитекта Павел Янев технологична компания OfficeRnD, която разработва платформа за организиране на офис пространството, получи 30 хил. паунда финансиране от лондонския фонд Property Innovation Labs (Pi Labs). Той инвестира нишово в технологии, предназначени за сектора на имотите и свързаните с него услуги. А освен че това е един от по-скоро редките случаи, в които български start-up компании се финансират от инвеститори, базирани извън страната, OfficeRnD успява да спечели това доверие в конкуренция с още 230 кандидати. Пари срещу дял получават само още четири компании, от които три са във Великобритания, а една в Белгия.

Да подредиш офиса

Мирославов завършва Компютърни науки в Софийския университет, а в последните пет работи за технологичната компания Telerik, където е и мениджър на екип. "Винаги обаче съм се интересувал от предприемачество, а в един момент, след като идеята зрееше от близо година, просто решихме заедно с другия Миро, че може би вече е време да започнем нещо", разказва той. Раздялата с Telerik е по-скоро трудна. Мирославов смята, че това е уникално място и че натрупаният там опит всъщност е изключително ценен и за новия проект. Другият Миро също е колега от там, а третият човек в OfficeRnD е архитектът Павел Янев, с когото се свързват през приятел. Янев е собственик на студио ALL in, работил е няколко години в Швейцария, а в България е правил интериора на офиса на Carlsberg.

"Може да се каже, че разработката има определена връзка с работата ми в Telerik, където пак съм се занимавал с различни инструменти и приложения за визуализация", разказва Мирославов. Първоначално той и Недялков пишат софтуера основно вечер след работа, през уикендите, или просто като имат време, а когато платформата започва да прилича на продукт, се включва и Павел с експертизата си на интериорен дизайнер. Резултатът е, че OfficeRnD позволява на малки и средни компании (с до 500 служители), когато създават или местят своя офис, бързо и лесно да го подредят в електронен вариант.

"В големите компании това нещо го има, но по-малките не могат да си позволят сложен и скъп софтуер, затова ние направихме такъв за тях", обяснява Мирослав. Това би им спестило и разхода за плащане на дизайнер в тези случаи. "Искаме и да направим една стъпка по-напред с това, платформата да може да дава съвети от типа "Не си слагай бюрото под климатика или срещу прозореца, където слънцето ще се отразява в монитора". Тоест да изчистим всякакви дразнещи ефекти за служителите още на ниво планиране", разказва Миро. Освен това в нея ще се съобразят влизащата в офиса светлина, какво пространство е необходимо, така че служителите да не си пречат. Много съществен е принципът на колаборация, тоест няколко души по едно и също време ще могат да следят процеса по подреждане на офиса. Заетите в него ще могат да правят коментари и бележки. С OfficeRnD могат да се проектират и отделни по-малки офиси и отворени работни пространства. Осветление, канализация и окабеляване също ще влязат на платформата като възможности за планиране на най-ранен етап.



Цените все още не са определени, но най-вероятно заплащането ще бъде различно за отделните модули.
Пилотният клиент на продукта е споделеното работно пространство betahaus в София. "При тях се получи интересно, защото са се опитвали сами да си планират офиса с AutoCAD и други подобни програми, но не им се е получило, а нашето решение проработи. Подредихме го за около час", обяснява създателят на продукта.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Цялото Пеевско войнство срещу "Дунарит" 6 Цялото Пеевско войнство срещу "Дунарит"

Докато шансовете на депутата да се пребори с "Емко" за русенския завод отслабват в съда, срещу двете оръжейни компании започна атака през прокуратурата

18 авг 2017, 3457 прочитания

От лизинга към колекторския бизнес От лизинга към колекторския бизнес

Местният мениджърски екип изкупи останките от българския бизнес на фалиралата австрийска Hypo Alpe Adria

18 авг 2017, 944 прочитания

24 часа 7 дни

18 авг 2017, 6906 прочитания

18 авг 2017, 6796 прочитания

18 авг 2017, 5569 прочитания

18 авг 2017, 4114 прочитания

18 авг 2017, 3457 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "КОМПАНИИ" Затваряне
Детонатор за "Дунарит"

Държавата отне временно лицензите на военния завод, след като Цветан Василев почти си върна контрола над него и може би е на път да го продаде

ТОЛ-кова много чакане

Поръчката за изграждане на тол-система най-после стигна до етапа "отваряне на оферти", но дългото чакане доведе до представянето на екстравагантна идея: държавата да изгради системата

Работилница за бавни колела

От две години Чавдар Чотов изработва ръчно детски баланс велосипеди и вече търси възможности да разрасне начинанието си

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Имате думата

Как състезателните дебати променят културата на спора у нас

Вертикално погледнато

Катеренето се отваря за все по-широка публика, но трябва да запази душата си

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 33

Капитал

Брой 33 // 19.08.2017 Прочетете
Капитал Daily, 17.08.2017

Капитал Daily

Брой 126 // 17.08.2017 Прочетете