Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
16 юни 2001, 0:00, 9400 прочитания

“Такума”, или радостта от живота

Миниванът на “Деу” гони лидерство в компактния клас

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Такума на суахили означава щастие и радост от живота. Точно това име е избрал за новия си миниван южнокорейският гигант “Деу”, докато чака да бъде купен за $1 от “Дженерал мотърс”. Радикално новият модел на фирмата внася свеж полъх в компактния клас MPV. Създаден за задоволяване на нуждите на семейството и за прекарване на свободното време, “Такума” съчетава обширно вътрешно пространство с предимствата на нормалния пътнически автомобил.
Той е истинска рожба на автомобилната глобализация - за външния дизайн са помагали от “Пининфарина”, а проектирането на интериора е съвместно с “Италдизайн”. Двигателят е конструиран и изпитван с помощта на мотористите от BMW, а окачването е разработено с пряката помощ на “Дженерал мотърс”.
Като типичен представител на компактните MPV новият модел е с къса и наклонена предница, която плавно се прелива в челното стъкло. Комбинирано с високо разположените задни светлини и хромиран ауспух, това оформление придава елегантен и спортен вид на минивана. Интериорът осигурява богато вътрешно пространство, увеличено с няколко хитроумни решения. Седалката до шофьора може да се завърта на 180 градуса, което дава възможност за разговор “лице в лице”. Всички облегалки се свалят назад до пълно хоризонтално положение. “Такума” съществува във варианти с 5 и 7 места, като третият ред седалки са удобни единствено за деца. Има и множество джобове и жабки за дребни предмети, както и поставки за чаши. На нашия пазар засега се предлага само едно ниво на оборудване - CDX, включващо климатик, електрически регулируеми стъкла и огледала, както и стерео Hi-Fi система, при която CD-чейнджъра за 6 диска е опция. Засега “Такума” идва и само с един двигател, който е бензинов 2.0-литров, с два разпределителни вала в главата и 4 клапана на цилиндър. Максималната му мощност е 129 к.с. при 5600 об./мин, а максималният въртящ момент от 176 Nм се постига при 4000 об/мин. Оказа се обаче, че макар и да изглежда с добри показатели, агрегатът реагира малко мудно на педала на газта, като ускорението и доускорението не са от най-добрите. Това поведение е по-скоро резултат от не дотам високия въртящ момент и от малко по-дългите предавки. Но все пак това е семеен автомобил и спортният нрав не е единствената страна в характера му. В близко бъдеще се очаква и други двигатели - познатият от другите модели на “Деу” 1.6-литров с 16 клапана бензинов агрегат, както и разработваният в момента дизелов двигател с директно впръскване на горивото по системата “Комън рейл”.
Окачването е напълно независимо и на четирите колела, като отпред е “Макферсън”. Специално за българските пътища автомобилите се доставят с усилено окачване и газови амортисьори отзад. Известно учудване у българските шофьори ще предизвика комбинацията на предни вентилирани дискове и барабанни спирачки отзад за един сравнително голям автомобил. Обаче наличието на серийно вградена четириканална ABS, комбинирана с електронен разпределител на спирачното усилие, гарантира максимален спирачен ефект. Въпреки че отначало спирачният педал ни се стори прекалено мек.



  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

29 ноември, 2017 г.
София Хотел Балкан

capital.bg/conference

12 годишна конференция Сделки и инвеститори



Акценти в програмата:
Икономически обзор на региона и какво да очакваме занапред
Гледната точка на инвеститорите за перспективите пред България
Най-важните сделки за годината и какво стои зад техния успех
Завръща ли се дяловото инвестиране като важен инструмент за финансиране
Кои активи и сектори ще бъдат в радара на инвеститорите през 2018


Прочетете и това

Книга без джунгла, джунгла без книга

29 мар 2003, 1588 прочитания

Прокълнатите крале

29 мар 2003, 3009 прочитания

24 часа 7 дни

20 окт 2017, 15427 прочитания

20 окт 2017, 2390 прочитания

20 окт 2017, 2323 прочитания

21 окт 2017, 1261 прочитания

20 окт 2017, 1077 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Капител" Затваряне
Колата на Джеймс Бонд

"Динамо софтуер": цена 50 млн. долара, 10 млн. за служителите

Българската софтуерна компания има нов мажоритарен собственик - американския фонд Francisco Partners

Карина Караиванова: Липсва доверие в капиталовия пазар

Новоизбраните заместници не са политически компромис, смята председателят на Комисията за финансов надзор

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Рони и Nasekomix: уроци по музика и искреност

Изпълнителката, композитор и актриса Андрония Попова почина на 44 години

Новите страхове са забравените стари

Носителят на "Оскар" Фолкер Шльондорф за първата екранизацията "Историята на прислужницата"

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 42

Капитал

Брой 42 // 21.10.2017 Прочетете
Капитал Daily, 19.10.2017

Капитал Daily

Брой 160 // 19.10.2017 Прочетете