Регистрация

// Вестници / Капитал / Капител

16 юни 2001, 0:00, 3639 прочитания

“Такума”, или радостта от живота

Миниванът на “Деу” гони лидерство в компактния клас

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Такума на суахили означава щастие и радост от живота. Точно това име е избрал за новия си миниван южнокорейският гигант “Деу”, докато чака да бъде купен за $1 от “Дженерал мотърс”. Радикално новият модел на фирмата внася свеж полъх в компактния клас MPV. Създаден за задоволяване на нуждите на семейството и за прекарване на свободното време, “Такума” съчетава обширно вътрешно пространство с предимствата на нормалния пътнически автомобил.
Той е истинска рожба на автомобилната глобализация - за външния дизайн са помагали от “Пининфарина”, а проектирането на интериора е съвместно с “Италдизайн”. Двигателят е конструиран и изпитван с помощта на мотористите от BMW, а окачването е разработено с пряката помощ на “Дженерал мотърс”.
Като типичен представител на компактните MPV новият модел е с къса и наклонена предница, която плавно се прелива в челното стъкло. Комбинирано с високо разположените задни светлини и хромиран ауспух, това оформление придава елегантен и спортен вид на минивана. Интериорът осигурява богато вътрешно пространство, увеличено с няколко хитроумни решения. Седалката до шофьора може да се завърта на 180 градуса, което дава възможност за разговор “лице в лице”. Всички облегалки се свалят назад до пълно хоризонтално положение. “Такума” съществува във варианти с 5 и 7 места, като третият ред седалки са удобни единствено за деца. Има и множество джобове и жабки за дребни предмети, както и поставки за чаши. На нашия пазар засега се предлага само едно ниво на оборудване - CDX, включващо климатик, електрически регулируеми стъкла и огледала, както и стерео Hi-Fi система, при която CD-чейнджъра за 6 диска е опция. Засега “Такума” идва и само с един двигател, който е бензинов 2.0-литров, с два разпределителни вала в главата и 4 клапана на цилиндър. Максималната му мощност е 129 к.с. при 5600 об./мин, а максималният въртящ момент от 176 Nм се постига при 4000 об/мин. Оказа се обаче, че макар и да изглежда с добри показатели, агрегатът реагира малко мудно на педала на газта, като ускорението и доускорението не са от най-добрите. Това поведение е по-скоро резултат от не дотам високия въртящ момент и от малко по-дългите предавки. Но все пак това е семеен автомобил и спортният нрав не е единствената страна в характера му. В близко бъдеще се очаква и други двигатели - познатият от другите модели на “Деу” 1.6-литров с 16 клапана бензинов агрегат, както и разработваният в момента дизелов двигател с директно впръскване на горивото по системата “Комън рейл”.
Окачването е напълно независимо и на четирите колела, като отпред е “Макферсън”. Специално за българските пътища автомобилите се доставят с усилено окачване и газови амортисьори отзад. Известно учудване у българските шофьори ще предизвика комбинацията на предни вентилирани дискове и барабанни спирачки отзад за един сравнително голям автомобил. Обаче наличието на серийно вградена четириканална ABS, комбинирана с електронен разпределител на спирачното усилие, гарантира максимален спирачен ефект. Въпреки че отначало спирачният педал ни се стори прекалено мек.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Капител" Затваряне

Повелителят на думите

Жан-Клод Кариер е живата история на някои от най-великите мигове в киното