Регистрация
16 юни 2001, 0:00, 4622 прочитания

“Такума”, или радостта от живота

Миниванът на “Деу” гони лидерство в компактния клас

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Такума на суахили означава щастие и радост от живота. Точно това име е избрал за новия си миниван южнокорейският гигант “Деу”, докато чака да бъде купен за $1 от “Дженерал мотърс”. Радикално новият модел на фирмата внася свеж полъх в компактния клас MPV. Създаден за задоволяване на нуждите на семейството и за прекарване на свободното време, “Такума” съчетава обширно вътрешно пространство с предимствата на нормалния пътнически автомобил.
Той е истинска рожба на автомобилната глобализация - за външния дизайн са помагали от “Пининфарина”, а проектирането на интериора е съвместно с “Италдизайн”. Двигателят е конструиран и изпитван с помощта на мотористите от BMW, а окачването е разработено с пряката помощ на “Дженерал мотърс”.
Като типичен представител на компактните MPV новият модел е с къса и наклонена предница, която плавно се прелива в челното стъкло. Комбинирано с високо разположените задни светлини и хромиран ауспух, това оформление придава елегантен и спортен вид на минивана. Интериорът осигурява богато вътрешно пространство, увеличено с няколко хитроумни решения. Седалката до шофьора може да се завърта на 180 градуса, което дава възможност за разговор “лице в лице”. Всички облегалки се свалят назад до пълно хоризонтално положение. “Такума” съществува във варианти с 5 и 7 места, като третият ред седалки са удобни единствено за деца. Има и множество джобове и жабки за дребни предмети, както и поставки за чаши. На нашия пазар засега се предлага само едно ниво на оборудване - CDX, включващо климатик, електрически регулируеми стъкла и огледала, както и стерео Hi-Fi система, при която CD-чейнджъра за 6 диска е опция. Засега “Такума” идва и само с един двигател, който е бензинов 2.0-литров, с два разпределителни вала в главата и 4 клапана на цилиндър. Максималната му мощност е 129 к.с. при 5600 об./мин, а максималният въртящ момент от 176 Nм се постига при 4000 об/мин. Оказа се обаче, че макар и да изглежда с добри показатели, агрегатът реагира малко мудно на педала на газта, като ускорението и доускорението не са от най-добрите. Това поведение е по-скоро резултат от не дотам високия въртящ момент и от малко по-дългите предавки. Но все пак това е семеен автомобил и спортният нрав не е единствената страна в характера му. В близко бъдеще се очаква и други двигатели - познатият от другите модели на “Деу” 1.6-литров с 16 клапана бензинов агрегат, както и разработваният в момента дизелов двигател с директно впръскване на горивото по системата “Комън рейл”.
Окачването е напълно независимо и на четирите колела, като отпред е “Макферсън”. Специално за българските пътища автомобилите се доставят с усилено окачване и газови амортисьори отзад. Известно учудване у българските шофьори ще предизвика комбинацията на предни вентилирани дискове и барабанни спирачки отзад за един сравнително голям автомобил. Обаче наличието на серийно вградена четириканална ABS, комбинирана с електронен разпределител на спирачното усилие, гарантира максимален спирачен ефект. Въпреки че отначало спирачният педал ни се стори прекалено мек.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още от Капител

Половин слънце

29 мар 2003, 412 прочитания

Детето чудовище

29 мар 2003, 437 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / K100»

К100
К100

300 най-големи компании по приходи; Най-печелившите; Най-динамичните; Лидерите по сектори; Анализи и фирмени профили

Какво става

7/07 Парламентарната комисия не прие промените в конституцията

Предложенията за промени в конституцията, свързани със съдебната реформа, не бяха приети на първо четене от временната парламентарна комисия. Прочитане на цялата новина

7/07 Плевнелиев в Украйна: Газът трябва да стане стока, а не оръжие

"Украйна и България са двигатели в Европа за това газът да не бъде повече оръжие, а да бъде една обикновена стока за търгуване на пазарни цени". Прочитане на цялата новина

7/07 Фондовата борса в Атина остава затворена до четвъртък

Атинската фондова борса остава затворена до четвъртък, съобщи Гръцката комисия за капиталови пазари. Прочитане на цялата новина

7/07 Ципрас трябва да представи нов план пред Еврогрупата

Гръцкият премиер Алексис Ципрас трябва да предложи нов план за излизане от дълговата криза на спешна среща на еврозоната в късния следобед днес. Прочитане на цялата новина

7/07 Григор Димитров се раздели с треньора си

Българският тенисист Григор Димитров обяви в Twitter, че е решил да прекрати работата си с треньора Роджър Рашийд. Преди няколко дни Димитров отпадна в третия кръг на "Уимбълдън".

Още от деня
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Капител" Затваряне
Повелителят на думите

Жан-Клод Кариер е живата история на някои от най-великите мигове в киното

Пълните списъци на телекомите

От А до Я кой кой е в сектора по брой абонати и видове услуги

Безкрайният МиГ

Как кабинетът "Борисов" обрича бойната авиация на дълга зависимост от руските изтребители

"Nein, danke" на търговския договор със САЩ

Малки германски производители смятат ТПТИ за заплаха

Свръхпредлагането свали цените на петрола

Котировките леко се стабилизираха във вторник, пазарите очакват разпродажбите да се подновят

Гледай какви сме кучета

Нов бар на "Смокиня"

Силен сезон

Любопитните заглавия от летния филмов афиш

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 26

Капитал

Брой 26 // 04.07.2015 Прочетете
Капитал Daily, 08.07.2015

Капитал Daily

Брой 127 // 08.07.2015 Прочетете
Капитал Light, брой 26

Капитал Light

Брой 26 // 04.07.2015 Прочетете