Емоционален отвън, практичен отвътре

Братчето на Skoda Rapid е с испански дизайн, но с чешко съдържание

Toledo
се различава от Rapid най-вече
по оформлението на предната и задната
част<br/><br/>
Toledo се различава от Rapid най-вече по оформлението на предната и задната част<br/><br/>    ©  Seat
Toledo
се различава от Rapid най-вече
по оформлението на предната и задната
част<br/><br/>
Toledo се различава от Rapid най-вече по оформлението на предната и задната част<br/><br/>    ©  Seat

Дълго време Toledo беше флагманът на испанската марка SEAT. И докато първото и второто поколение на модела бяха много успешни, при третото издание нещата се объркаха, тъй като моделът представляваше огромен и тумбест хечбек. Дълго време името Toledo беше позабравено и едва през 2012 г. марката реши да върне популярното название, но вече не за най-големия модел в гамата си. Сега Toledo се казва братчето на Skoda Rapid, която вече е добре позната в България. Новото Toledo се произвежда в завода на Skoda в Чехия, което предполага солидна и висококачествена сглобка.

На външен вид новият SEAT Toledo запазва силуета на Skoda Rapid, но се отличава с по-интересен и по-спортен дизайн. Предната част е по-агресивна с трапецовидна радиаторна решетка, характерна за новите модели на SEAT, а в ромбоидните фарове са интегрирани оптичните светлинни тела. В големите въздухозаборници са вместени светлините за мъгла. Задните светлини също са по-различни от тези на Rapid, като се отличават с по-остри ъгли.

Размерите на SEAT Toledo са почти до милиметър еднакви с тези на Rapid - дължина 4.48 м, широчина 1.71 м, височина 1.46 м и междуосие 2.60 м.

В интериора на новия SEAT Toledo всичко е познато от Skoda Rapid. Единствената голяма разлика е воланът с три спици, който изглежда по-спортно от този на Skoda. Седалката на водача се регулира във всички направления и позволява зад волана да седнат удобно хора с всякакво телосложение. Голямото междуосие от 2.60 м допринася за комфортното пътуване на задните пасажери.

В салона на Toledo има различни по големина поставки за чаши и бутилки, джобове и мрежи. Подобно на Rapid новото Toledo е с каросерия лифтбек, при която багажната врата се отваря заедно със задното стъкло. Обемът на товарното пространство е най-големият в сегмента и варира от 550 л до 1490 л, като позволява с колата да се превозват обемисти предмети като мебели или битова техника. Под пода е разположено нормално резервно колело.

Икономичен дизел от Volkswagen

Под капака на тествания SEAT Toledo е икономичният турбодизелов двигател 1.6 TDI със 105 к.с. на Volkswagen. В съчетание с 5-скоростна ръчна кутия средният разход не превишава 4 л на 100 км. В същото време въртящият момент от 250 Нм, наличен в интервала 1500 - 2500 об./мин., осигурява добра динамика с двама души и багаж на борда.

Ако шофирате на границата на ограниченията, с един резервоар от 55 л може да изминете над 1300 км. За разлика от Rapid новият SEAT Toledo е с по-твърди пружини и амортисьори, благодарение на което е по-стабилен в завоите и се наклонява по-малко. Кормилното управление е директно и отзивчиво. В крайна сметка, ако искате по-свеж и младежки вариант на Skoda Rapid, новото Toledo е точно такава кола.

Задвижване

Двигател 4-цил. дизелов Работен обем, куб. см 1598
Максимална скорост, км/ч 190 Ускорение от 0 до 100 км/ч, сек. 10.4 Среден разход на дизел, л/100 км 3.8 Емисии СО2, г/км 99
Цена

Тестван модел в лв. с ДДС 28 943

Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


6 коментара
  • 1
    2.5 avatar :-P
    2.5

    “Размерите на SEAT Toledo са почти до милиметър еднакви с тези на Rapid ...”
    “Новото Toledo се произвежда в завода на Skoda в Чехия, което предполага солидна и висококачествена сглобка.”

    Каскада от проблясъци има в текста, който си е рекламен мат’рял!
    Със сигурност на българския шифьор Toledo е по-познато от Rapid.
    Новата Ибиса и новата Фабия също са сякаш “правени под един юрган”. Според мен това е косвено признание, че Skoda не се харчи както очакват германските собственици. Защото, колкото и ниска да бъде една цена, все пак никой не иска да си даде парите за толкова безличен автомобил...

  • 2
    crusible avatar :-?
    crusible

    До коментар [#1] от "2.5":

    Ооо шкода се харчи отлично, Сеат има слаби продажби и се чудят как да ги размърдат с некви клонинги на Шкода. Даже, до такава степен дигнаха нивото на Шкода, че ВАГ изпитва ефекта на продуктовия канибализъм, защото им става все по-трудно да оправдаят солидно по високата си цена при положение, че са на една платформа, еднакви агрегати, само ламарината е друга. Това за класовете при които има припокриване става дума.

    Относно статията, Толедо-то е доволно безлично, всъщност точно толкова колкото и рапида, който обаче не страда от липса на интерес. Да видим какво ще стане със Сеата.

  • 3
    2.5 avatar :-|
    2.5

    До коментар [#2] от "crusible":

    “...еднакви агрегати, само ламарината е друга.”

    Много далече сте от истината! Имал съм възможност да направя сравнение, точно при еднакви платформи. Качеството на влобжените материали при Шкода е най-калпаво. Като изключим Audi, без да споменаваме бутиковите марки VW е класа отгоре. Дори бутилка антифриз съответно от VW и Skoda нямат нищо общо, независимо, че по характеристики не би следвало да се различават. Вземете и ревизирайте луфтовете по фасонните части, напр. с една бъркалка за кафе при Golf и Octavia(на една и съща база са) и ще разберете какво имам предвид... НА фона на VW Skoda си е направо сделана.

  • 4
    wds23355772 avatar :-|
    wds23355772

    Аз са обърках! Толедо дено време беше от класа на VW Vento и Jetta, което при Шкода отговаря на Octavia. Сега ги свалят едно ниво надолу до класа на народни коли за Източна Европа - седани.

  • 5
    crusible avatar :-P
    crusible

    До коментар [#3] от "2.5":

    Бутилката с антифриз и луфтове между панели, вие сериозно ли? Технологично автомобилите са идентични, като от Фолксваген се изхитриха и започнаха да предлагат топ системите се само за Ауди/Фолксваген, за да се разграничават продуктите. Имам лични наблюдения върху Октавия, която по нищо не отстъпва на Голф като качество на изпълнение, същата работа е при съпоставяне на Пасат и Супърб. Разликата за аналогични модели достига до 15к. лв (петнадесет хиляди!!!).

    Фолксваген се намира в много тегава позиция, не трябва да бъде добър колкото Ауди и в същото време не могат да позволят на Шкода/Сеат да е по-добра от Фолксваген. В същото време конкуренцията налага Шкода да е технологично адекватна, а счетоводителите в групата пък искат да има общи компоненти между колите и така се получава, че в масовите класове Шкода е много по хитрия избор за всеки който си цени парите. Ако искаш премиум отиваш при Звездата или Синьо-бялото витло понеже пък никой не иска да изсипе една шапка пари за лъскава каляска и под ламарината да се крие техника на Фолксваген в не малка степен.

  • 6
    2.5 avatar :-|
    2.5

    До коментар [#5] от "crusible":

    "Разликата за аналогични модели достига до 15к. лв (петнадесет хиляди!!!).”

    И аз не бих дал толкова пари, но никога моделите не са идентични.
    Точно в избягване на както сполучливо се изразявате по-горе “канибализъм” от VAG са ненадминати.
    Имам лични наблюдения върху Фабия, Октавия и Golf. Раликата в сглобката е голяма. Впечатленията ми са и от сервиз и то не гаражен. Самите монтьори могат да ви го кажат.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал