Renault Trafic стана по-красиво, комфортно и практично
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Renault Trafic стана по-красиво, комфортно и практично

Два от многого варианти на Trafic<br>

Renault Trafic стана по-красиво, комфортно и практично

Георги Пауновски
2607 прочитания

Два от многого варианти на Trafic<br>

© Renault


Да си номер 1 задължава и Renault, които са лидери в сегмента на лекотоварните автомобили в Европа от 1998 година насам, да задържат позицията със сериозна моделна офанзива. Един от най-важните модели в нея е новият Trafic, който комбинира силните черти на предшественика си с редица подобрения. В допълнение към своя нов, динамичен дизайн ванът е по-голям, по-комфортен и по-практичен отпреди. Лекотоварният автомобил се предлага в 10 различни цвята, два от които са нови - Bamboo Green и Cooper Brown.

Гамата

Новата гама на Trafic предлага избор от две дължини (5.00 и 5.40 м) и височини (1.97 и 2.46 м), може да се поръча с единична и двойна кабина, кабина-платформа и пътническа версия с до девет места. Общият брой на възможните конфигурации достига 270. Товарният обем на версиите панел ван варират от 5.2 до 8.6 куб.м, като благодарение на увеличената с 21 см дължина това е с 200 или 300 литра повече от предшественика. Дори нормалната база събира до 3 европалета.

Благодарение на капаци в преградната стена и под седалката на пасажера Trafic вече може да превозва товари с дължина до 3.75 или 4.15 метра (за дългата версия) при затворени задни врати. Като опция на разположение е и багажник, закачащ се под покрива, с товароносимост 13 кг.

Офис на колела

Новият Trafic вече се предлага с карта "Свободни ръце", позволяваща отваряне на вратите и стартиране на двигателя без ключ, щом тя е някъде у шофьора.

Пътническата версия на новия Trafic побира до деветима пътници, които сега се радват на повече пространство в областта на коленете, главата и раменете, и предоставя товарен обем между 550 или 890 литра в зависимост от дължината. Седалките на задните два реда могат да се сгъват поотделно или редиците изцяло да се демонтират, като се освобождава същото товарно пространство като при панел ван версията.

Специално внимание в новия Trafic е обърнато на комфорта в кабината. За да е тя по-просторна, преградната стена е изнесена с 3 см по-назад. Новите седалки са с по-добра странична опора и повече варианти за настройки, а воланът е с регулиране в дълбочина и височина. Приборното табло, аудиосистемите и контролерите на вентилацията са взети от гамата леки автомобили Renault. Сериозно е поработено и по обезшумяването на кабината.

Помислено и за повече места за съхранение на вещи, съпътстващи използването на Trafic. Зоната около водача може да се превърне в мобилен офис, като на разположение са стойки за мобилен телефон или таблет, масичка и жабка за лаптоп. Голямо улеснение е подвижният клипборд, който може да се постави между предните седалки и държи в изправено положение лист с размер А4.

Контрол от дистанция

Лекотоварният автомобил може да се поръча с три различни аудиосистеми, като още базовата предлага Bluetooth свързване на телефон и USB порт. Вариант за заместване на скъпичките аудио-навигационни предложения е приложението R&GO. То може да се инсталира на таблети и смартфони, като автоматично се свързва с радиото на автомобила и предлага достъп до навигация, безжично използване на телефон, мултимедия и данните от бордовия компютър на автомобила. Мениджърите на автопаркове пък могат да разчитат на разработената от Renault услуга Fleet Asset Management, осигуряваща дневни доклади, покриващи до 60 параметъра, свързани с употребата на автомобила.

Намалена с литър консумация на гориво

Новият Trafic използва един и същ двигател с работен обем 1.6 литра, който обаче има четири мощности 90, 115, 120 и 140 конски сили. Разходът им на гориво е понижен с литър спрямо предишното поколение на Trafic, което би спестило на притежателите им около 1000 евро за период от 3 години при среден годишен пробег от 30 000 км.

Всички мотори на новото Renault Trafic се комбинират с механични скоростни кутии и имат увеличен сервизен интервал (две години или 40 000 км), като използват ангренажната верига, която не се нуждае от поддръжка.

Как се усеща

Не карам често ванове, но Trafic ме изненада с удобството на шофиране като лека кола плюс екстрата да виждаш далеч напред заради високата позиция на седене. Празен и натоварен, лекотоварният автомобил вози изненадващо комфортно. От леките коли са взети и системите за сигурност, като серийно на разположение са стабилизираща програма с функция за контрол на ремарке и намаляване на риска от преобръщане, спирачен асистент и помощник за потегляне по наклон.

Интересна е системата Extended Grip, която променя разпределението на въртящ момент между предните колела, за да оптимизира сцеплението при трудни пътни условия (мека почва, кал, сняг, пясък и т.н.). Хитроумно голямо огледало в сенника пред пътника пък предлага покриване на мъртвата зона, която при вановете без странични стъкла отзад е далеч по-голяма.

 В днешно време един автомобил, с който се върши работа може да изглежда и така
Фотограф: Renault

Да си номер 1 задължава и Renault, които са лидери в сегмента на лекотоварните автомобили в Европа от 1998 година насам, да задържат позицията със сериозна моделна офанзива. Един от най-важните модели в нея е новият Trafic, който комбинира силните черти на предшественика си с редица подобрения. В допълнение към своя нов, динамичен дизайн ванът е по-голям, по-комфортен и по-практичен отпреди. Лекотоварният автомобил се предлага в 10 различни цвята, два от които са нови - Bamboo Green и Cooper Brown.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK