Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
28 мар 2015, 10:01, 1254 прочитания

Когато две е повече от четири

Интересът към двуколесни расте, стигна се до Мотосалон 2015

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Мнозина от жителите на големия град попадат в огромните задръствания в пиковите часове и прекарват около два часа на ден в автомобила си. Огледайте се и ще видите, че в почти всяка кола има само един човек. Столицата расте, хората стават все повече и повече, колите също. На къде вървим, нима има решение на проблема със задръстванията в час пик? Мнозина, които са били в големите европейски столици, са виждали огромния брой скутери и мотоциклети, които облекчават значително трафика.

Особено в по-топлите градове като Рим, Мадрид и Париж, двуколесните превозни средства са масови, като дори често може да се види на един скутер или мотоциклет да се возят двама пътници. Този транспорт е много по-бърз, значително по-евтин, но, разбира се, има и своите недостатъци, особено в България.


Пази моториста не само на думи
Най-големият проблем за движение на две колела у нас е зимата и студените месеци. При наличието на сняг по улиците движението със скутер или мотоциклет е почти невъзможно. На второ място е липсата на толерантно отношение от страна на водачите на автомобили, които често не виждат в огледалата си, че ще бъдат изпреварени от мотор или скутер, а също така отсъствието на навици за подаване на мигачи, което често става причина за инциденти с мотористи.

Много от водачите на автомобили са поставили стикер на колата си с надпис "Пази моториста" и са толерантни към така уязвимите превозни средства на две колела, но за да се движат спокойно, трябва всички водачи на автомобили, камиони и автобуси наистина да пазят мотоциклетистите, както и велосипедистите.

Третият голям недостатък е липсата на място за съхранение. Много малък процент от столичани живеят в къщи с дворове, където могат да съхраняват моторите си. Също така в много малко предприятия и офиси има предвидено място за паркиране на двуколесни, така че, когато отидат на работа, мотористите трябва да заключат превозното си средство за някой знак, ограда или дори дърво.



Интересът расте, кара се за удоволствие
Въпреки всички недостатъци за използването на мотоциклет или скутер интересът към двуколесните расте. През 2014 г. е регистриран ръст от 2.6%, като през годината са били регистрирани около 1400 - 1600 нови мотоциклети и мотопеди, и около 7000 - 8000 употребявани.

Очаква се тенденцията за ръст на пазара да се запази и през тази година, като новите могат да достигнат 2000, а употребяваните – 10 000. Поради повишения интерес към мотоциклетите и скутерите вносителите на двуколесните организираха преди месец първото изложение за подобни машини у нас – Мотосалон 2015.

По време на провеждането му стана ясно, че потребителите на двуколесни машини могат да се разграничат най-общо в две категории. Едните използват мотоциклет или скутер, за да ходят на работа, на пазар и т.н. - от практична гледна точка, а другите карат за удоволствие. Много често първите имат автомобил за зимните месеци и скутер за останалото време от годината, а вторите се придвижват в ежедневието основно с автомобил, а през уикендите или през ваканцията карат мотоциклет за удоволствие, като по този начин разпускат.

Най-често това са хора с добри доходи и на високи мениджърски позиции, хора със собствен бизнес, които купуват скъпи мотоциклети от порядъка на 20 хил. до 60 хил. лева, като има и по-скъпи, но те са изключение. Най-голямата част от мотоманиаците карат мотоциклети от порядъка на 3 - 15 хил. лева, събират се на мотосъбори и си организират походи в страната и съседните държави. Водачите на скъпите мотоциклети понякога правят преходи от няколко хиляди километра.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Универсална алтернатива на лимузина Универсална алтернатива на лимузина

Mercedes GLE има същото ниво на комфорт и пътно поведение плюс проходимост

14 окт 2019, 27 прочитания

Накъде да тръгна? 2 Накъде да тръгна?

Преди да потеглиш на път, винаги е добре да знаеш какъв е трафикът по избрания маршрут

13 окт 2019, 1718 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Капитал Авто" Затваряне
Hyundai Genesis 3.8 V6 GDI: Корейската рецепта за премиум

Германската визия и множеството екстри са само видимата част от колата

Още от Капитал
По кой път вървим в лабиринта на кризата

Правителството е принудено да взима в много голяма степен чувствителни решения и не трябва да допуска никакво съмнение в тях

Непреодолимата сила на короната

Как извънредното положение ще се отрази на облигационните отношения

Битката за икономиката също е битка за живот

Какво предприемат държавите в Европа и какво може да направи България

За маската на един лекар

Българската здравна система посреща най-сериозното си изпитание през последните десетилетия в недобра форма

В началото бе поп културата

"Пророческите" филми, книги и песни, които помагат на света да осмисли случващото се

Моне за всеки ден

Изложба преживяване в ново пространство за дигитални арт събития в Барселона ни потапя във вселената на Клод Моне

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10