Hyundai Genesis 3.8 V6 GDI: Корейската рецепта за премиум
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Hyundai Genesis 3.8 V6 GDI: Корейската рецепта за премиум

В предната част има много елементи от Audi A8, фаровете напомнят на предишния Mercedes S-клас

Hyundai Genesis 3.8 V6 GDI: Корейската рецепта за премиум

Германската визия и множеството екстри са само видимата част от колата

5848 прочитания

В предната част има много елементи от Audi A8, фаровете напомнят на предишния Mercedes S-клас

© Hyundai


Точно преди година на щанда на Hyundai на автосалона в Женева погледът ми се спря на един голям седан. Носеше не особено популярното у нас име Genesis. Трудно ми беше да го възприема като Hyundai, защото външният му вид ми се стори комбинация от стилистиката на три германски премиум модела от най-високия клас. В предната част има много елементи от Audi A8, фаровете напомнят на предишния Mercedes S-клас, а в профил се вижда страничната линия, характерна за BMW Серия 7. Сякаш, преди да проектират модела, дизайнерите от Hyundai прекалено много са гледали германските лимузини и в съзнанието им са се запечатали стилните им форми. Но създаването на автомобил от премиум сегмента не е лесна работа. Това доказват марки като Lexus и Infiniti, които правят коли вече над 25 години, но те трудно могат да бъдат поставени наравно с германските представители.

Не обърнах повече внимание на тази смесица от германски дизайн с мисълта, че моделът няма да се продава в България. Не щеш ли, в края на миналата година той изневиделица се появи у нас и дори участва в няколко родни конкурса. Имах възможност да тествам модела и макар и за краткото време като водач и пасажер успях да науча каква е корейската рецепта за премиум.

5-звезден лукс преобладава в салона

Безспорно Hyundai Genesis изглежда като пълноценен премиум седан – елегантен, солиден и динамичен, дори и това да се дължи на стилистиката от утвърдените модели. Всъщност това има логично обяснение – в Hyundai на ръководни позиции отдавна работят много германци, така че новият Genesis не е копие, а оригинален автомобил, създаден от изтъкнати европейски инженери, които преди са работили за Mercedes-Benz и Audi, а сега са на служба в южнокорейската компания. Време е да надникнем отвътре.

Отварям предната врата, за да вляза, и ми прави впечатление, че е доста тежка, като на скъпа и луксозна кола. Поредната изненада е, че притворената от мен врата сама се притиска докрай към купето, което е характерно също за най-високия клас автомобили. Сядам зад волана и започвам най-щателно да проучвам тапицерията на вратите и таблото. Наистина всичко не само изглежда качествено, но наистина е такова. В интериора са използвани дървени апликации и скъпа кожа, приятна на допир. Под цветния дисплей се простира широка трапецовидна централна конзола. На нея има четири въртящи се регулатора, по две от всяка страна, и основни бутони за управление на климатичната и на музикалната система. В средата има часовник със стрелки, което е признак на добър вкус. Има нещо, което не е хармонично в интериора, и това е селекторът на автоматичната трансмисия – можеше да бъде с по-изискана форма.

Голям двигател, но без турбокомпресор

Стартирам двигателя с бутон и таблото "оживява", а на предното стъкло се появява проекция на скоростта, показана с червени цифри. Леко подавам газ, тъй като очаквам изведнъж колата да тръгне напред. Все пак под дългия преден капак има 3.8-литров бензинов V6 двигател с директно впръскване и със – забележете – 315 к.с. максимална мощност и почти 400 Нм въртящ момент. Ускорението в града е пъргаво, въпреки че липсва отзивчива връзка между педала на газта и мотора. Сякаш този, който предава на двигателя, че искам колата да върви по-бързо, и то веднага, не си върши съвсем добре работата.

Може би това се дължи на липсата на турбокомпресор, който отдавна е на разположение в германските премиум автомобили. А вече дори и в японските. Като цяло изглежда, че 8-степенната автоматична скоростна кутия си върши добре работата, като работи тихо и незабелязано, а при рязко натискане на газта връща няколко предавки надолу. Според производителя ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 6.8 секунди, но дори и в спортен режим субективното усещане е за поне една-две отгоре.

Докато си правя експерименти с двигателя и скоростната кутия, средният разход надхвърли 13 л/100 км. Не бива да очаквате от Hyundai Genesis директно управление и пътно поведение на спортен автомобил. Воланът не е достатъчно информативен, като не реагира на леко завъртане, а с увеличаването на скоростта "натежава", но в начало на неговото въртене още има неяснота. Автомобилът е оборудван със система за задвижване на четирите колела HTRAC, която в нормални условия предава 60% от тягата на задната ос, но ако има загуба на сцепление, чрез многодисков съединител с електронно управление изпраща по-голяма част от въртящия момент на предната ос.

Да се возиш отзад на магистралата

На път с гладко покритие Genesis вози плавно и комфортно. Благодарение на прекрасната шумоизолация окачването почти не се чува, шумът от гумите също е приглушен. Ако шофирате корейския седан по хубавите европейски пътища, никога няма да разберете дали окачването му е добро. На в родната действителност става ясно, че Hyundai още не е достигнал нивото на комфорт на европейските и японските конкуренти. Дупките и неравностите се усещат осезаемо от всички пътници, а у мен се поражда чувство на несигурност, особено управлявайки колата с около 130 км/ч. Сядайки отзад, се озовавам в един наистина представителен автомобил с много удобни седалки. В този момент забелязвам, че на задния подлакътник е разположен блок за управление на музикалната и на климатичната система, бутони за регулировка, отопление и вентилация на седалките, с две думи – всичко, което е необходимо за дълго пътуване.

Ако трябва да обобщя, новият Hyundai Genesis е наистина е луксозен автомобил, с който да се возите на задната седалка и да пътувате хиляди километри по хубави магистрали. Но ако имате бензин в кръвта и ако обичате да шофирате динамично, новият Hyundai Genesis няма да задоволи потребностите ви.

Hyundai Genesis 3.8 V6 GDI накратко

Характеристики
Задвижване Двигател 6-цил. бензинов Работен обем, куб. см 3778
Макс. мощност, к.с. 315 Макс. въртящ момент, Нм 397 Трансмисия 8-степ. автоматична
Динамика Максимална скорост, км/ч 240 Ускорение от 0 до 100 км/ч, сек. 6.8
Среден разход на гориво, л/100 км 11.6 Емисии CO2, г/км 270 Цена
Базов модел в лв. с ДДС 130 000

Тестван модел в лв. с ДДС 130 000

Задницата прилича на Mazda 6, а страничната линия е характерна за BMW 7-ма серия
Фотограф: Hyundai
В интериора са използвани дървени апликации и приятна на допир кожа, има голям цветендисплей и часовник със стрелки
Фотограф: Hyundai

Точно преди година на щанда на Hyundai на автосалона в Женева погледът ми се спря на един голям седан. Носеше не особено популярното у нас име Genesis. Трудно ми беше да го възприема като Hyundai, защото външният му вид ми се стори комбинация от стилистиката на три германски премиум модела от най-високия клас. В предната част има много елементи от Audi A8, фаровете напомнят на предишния Mercedes S-клас, а в профил се вижда страничната линия, характерна за BMW Серия 7. Сякаш, преди да проектират модела, дизайнерите от Hyundai прекалено много са гледали германските лимузини и в съзнанието им са се запечатали стилните им форми. Но създаването на автомобил от премиум сегмента не е лесна работа. Това доказват марки като Lexus и Infiniti, които правят коли вече над 25 години, но те трудно могат да бъдат поставени наравно с германските представители.

Не обърнах повече внимание на тази смесица от германски дизайн с мисълта, че моделът няма да се продава в България. Не щеш ли, в края на миналата година той изневиделица се появи у нас и дори участва в няколко родни конкурса. Имах възможност да тествам модела и макар и за краткото време като водач и пасажер успях да науча каква е корейската рецепта за премиум.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK