С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
6 юни 2015, 8:22, 746 прочитания

Укротеният офроуд звяр

В тон с пазарните тенденции моделът стана по-компактен и комфортен

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Дядовата ръкавичка на Suzuki

Celerio е идеалният градски автомобил, но не е само това

25 юни 2015

Премиера БГ:

Новото Suzuki SX4 S-Cross е готово да посрещне зимата

Автомобилът е по-просторен и икономичен

28 ное 2013
Офроуд звяр - с този рекламен слоган се налага повече от четвърт век Suzuki Vitara. В днешно време обаче далеч по-ценени от проходимите "джипки" са мултифункционалните кросоувъри и четвъртото поколение на японската легенда влиза в тон с актуалните тенденции. Автомобилът е по-компактен, по-убедителен на асфалтова настилка и подлежащ на редица персонализации.

Максимално усвоен обем
Макар и с 12.5 сантиметра по-къса от досега, Vitara 2015 изненадва с учудващо просторен салон и незначително свит багажен обем. Оформлението на салона е едновременно стилно и функционално, като във високите нива на оборудване присъства и мултимедия с реагиращ на допир седеминчов дисплей и пълна съвместимост със смартфон.

Suzuki Vitara се предлага с дизелов и бензинов двигател с еднакъв обем - 1.6-литра, и мощност 120 к.с. Впечатленията си за колата натрупах с дизеловата модификация. За момента двигателите се комбинират само с механична трансмисия, но към края на годината се чака и класически автоматик.

Пътно поведение на балансиран хечбек

Тестът на Vitara беше по живописен планински маршрут, като на този фон веднага лъсна разликата в сравнение с предишната генерация. Тромавостта, плашещият наклон в завой и непрецизното кормилно управление са останали в историята, а на дневен ред са характеристиките на един добре балансиран пъргав хечбек. На хората, за които шофирането е страст, горещо препоръчвам версията на Vitara със задвижване на четирите колела. Освен ясното предимство при зимни и тежки пътни условия тя е и далеч по-убедителна при шофиране по път със завои.

Факторът удоволствие се засилва и с избирането на режима Sport, при който воланът се втвърдява чувствително, педалът на газта реагира по-отзивчиво, а задвижването на четирите колела е с настройки за динамично шофиране. Така конфигуриран, японският кросоувър сякаш се вкопчва в пътя и завива все едно е неподвластен на инерционните сили. Vitara изненадва с комфортна возия, като поема неравностите смело, без неприятни вибрации и сътресения. Актустичният комфорт също е на много високо ниво.

Без конкуренция извън пътя
Макар да отстъпва на предшественика си по отношение на своите офроуд възможности, новата Vitara си остава сред най-проходимите модели в сегмента. По време на теста колите бяха подложени на тормоз по маршрут, по какъвто едва ли някой собственик на колата ще се осмели да мине. Независимо дали катереше стръмни изкачвания, или слизаше по спиращи дъха спускания, преминаваше през каменисти участъци, реки или разкаляни терени, автомобилът нито за момент не се затрудни.



Оказа се, че клиренсът от 18.5 см е напълно достатъчен, стига водачът да планира прецизно маршрута си. Освен автоматичен режим, при който електрониката решава кога да включи задните колела в помощ на предните, моделът разполага и с възможност за заключване на централния диференциал. Много полезна е и системата за подпомагане на спускането по наклон.
Серийно или като екстра Suzuki Vitara разполага с всички най-съвременни системи за сигурност - адаптивен круиз контрол, предупреждение за опасност от удар в предното превозно средства с автономно спиране, напълно светодиодни фарове, стабилизираща програма и т.н.

Задвижване
Двигател 4-цил. турбодизел
Работен обем, куб. см 1598
Максимална мощност, к.с. 120
Макс. въртящ момент, Нм 320
Трансмисия 6-степ. механична

Динамика
Максимална скорост, км/ч 180
Ускорение от 0 до 100 км/ч, сек. 12,4
Среден разход на гориво, л/100 км 4.2
Емисии CO2, г/км 111

Цена
Базов модел в лв. с ДДС 29 990
Тестван модел в лв. с ДДС 47 990
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кросоувър от ново поколение Кросоувър от ново поколение

Opel Grandland X върви с личен асистент

30 мар 2018, 484 прочитания

Подобреният бестселър Подобреният бестселър

Промените в Nissan Qashqai са продиктувани от забележките на досегашните собственици

30 мар 2018, 488 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Капитал Авто" Затваряне
Изящната малка японка

Третото поколение на "двойката" порасна отвън и отвътре

Най-имотният лекар

Собственикът на "Софиямед" Михаил Тиков купува за 40 млн. лв. ИПК "Родина"

Пикът на телевизионния бизнес

И "БТВ медиа груп", и "Нова броудкастинг груп" отчитат увеличение на приходите и печалбата

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Естествен романс

Олафур Елиасон в Китай

20 въпроса: Емилиян Гацов-Елби

Музиката му се ражда от неговата философска и медитативна чувствителност

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 29

Капитал

Брой 29 // 21.07.2018 Прочетете
Капитал PRO, Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Емисия

DAILY @7AM // 21.07.2018 Прочетете