С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
6 юни 2015, 8:22, 1103 прочитания

Укротеният офроуд звяр

В тон с пазарните тенденции моделът стана по-компактен и комфортен

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Офроуд звяр - с този рекламен слоган се налага повече от четвърт век Suzuki Vitara. В днешно време обаче далеч по-ценени от проходимите "джипки" са мултифункционалните кросоувъри и четвъртото поколение на японската легенда влиза в тон с актуалните тенденции. Автомобилът е по-компактен, по-убедителен на асфалтова настилка и подлежащ на редица персонализации.

Максимално усвоен обем
Макар и с 12.5 сантиметра по-къса от досега, Vitara 2015 изненадва с учудващо просторен салон и незначително свит багажен обем. Оформлението на салона е едновременно стилно и функционално, като във високите нива на оборудване присъства и мултимедия с реагиращ на допир седеминчов дисплей и пълна съвместимост със смартфон.


Suzuki Vitara се предлага с дизелов и бензинов двигател с еднакъв обем - 1.6-литра, и мощност 120 к.с. Впечатленията си за колата натрупах с дизеловата модификация. За момента двигателите се комбинират само с механична трансмисия, но към края на годината се чака и класически автоматик.

Пътно поведение на балансиран хечбек

Тестът на Vitara беше по живописен планински маршрут, като на този фон веднага лъсна разликата в сравнение с предишната генерация. Тромавостта, плашещият наклон в завой и непрецизното кормилно управление са останали в историята, а на дневен ред са характеристиките на един добре балансиран пъргав хечбек. На хората, за които шофирането е страст, горещо препоръчвам версията на Vitara със задвижване на четирите колела. Освен ясното предимство при зимни и тежки пътни условия тя е и далеч по-убедителна при шофиране по път със завои.

Факторът удоволствие се засилва и с избирането на режима Sport, при който воланът се втвърдява чувствително, педалът на газта реагира по-отзивчиво, а задвижването на четирите колела е с настройки за динамично шофиране. Така конфигуриран, японският кросоувър сякаш се вкопчва в пътя и завива все едно е неподвластен на инерционните сили. Vitara изненадва с комфортна возия, като поема неравностите смело, без неприятни вибрации и сътресения. Актустичният комфорт също е на много високо ниво.

Без конкуренция извън пътя
Макар да отстъпва на предшественика си по отношение на своите офроуд възможности, новата Vitara си остава сред най-проходимите модели в сегмента. По време на теста колите бяха подложени на тормоз по маршрут, по какъвто едва ли някой собственик на колата ще се осмели да мине. Независимо дали катереше стръмни изкачвания, или слизаше по спиращи дъха спускания, преминаваше през каменисти участъци, реки или разкаляни терени, автомобилът нито за момент не се затрудни.



Оказа се, че клиренсът от 18.5 см е напълно достатъчен, стига водачът да планира прецизно маршрута си. Освен автоматичен режим, при който електрониката решава кога да включи задните колела в помощ на предните, моделът разполага и с възможност за заключване на централния диференциал. Много полезна е и системата за подпомагане на спускането по наклон.
Серийно или като екстра Suzuki Vitara разполага с всички най-съвременни системи за сигурност - адаптивен круиз контрол, предупреждение за опасност от удар в предното превозно средства с автономно спиране, напълно светодиодни фарове, стабилизираща програма и т.н.

Задвижване
Двигател 4-цил. турбодизел
Работен обем, куб. см 1598
Максимална мощност, к.с. 120
Макс. въртящ момент, Нм 320
Трансмисия 6-степ. механична

Динамика
Максимална скорост, км/ч 180
Ускорение от 0 до 100 км/ч, сек. 12,4
Среден разход на гориво, л/100 км 4.2
Емисии CO2, г/км 111

Цена
Базов модел в лв. с ДДС 29 990
Тестван модел в лв. с ДДС 47 990
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Как да купим употребяван автомобил 3 Как да купим употребяван автомобил

Избирайте коли с проверка и гаранция, а не напудрени, но без история

18 окт 2018, 12869 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Капитал Авто" Затваряне
Изящната малка японка

Третото поколение на "двойката" порасна отвън и отвътре

Пламъците над "Аванти"

Компанията за внос и продажба на алкохол и цигари има вече два опожарени обекта

Имплозия на "Позитано" 20

След бламирането на Корнелия Нинова за евролистата въпросът е накъде е поела БСП и кой я води

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Кино: "Джебчии"

Семейството срещу света с простота и нежност

Млади градски подкасти

"Градски детектив" навлиза във втория си сезон с още легенди и сюжети - не само от София