Изящната малка японка
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Изящната малка японка

<br/><br/>Хечбекът е с дълъг преден капак и радиаторна решетка с масивна хромирана рамка.<br/><br/>

Изящната малка японка

Третото поколение на "двойката" порасна отвън и отвътре

2019 прочитания

<br/><br/>Хечбекът е с дълъг преден капак и радиаторна решетка с масивна хромирана рамка.<br/><br/>

© Mazda


Третото поколение на Mazda 2 е проектирано изцяло в стила на новите модели на марката и няма нищо общо с предшественика си. Новата малка "японка" е станала по-изящна както отвън, така и отвътре. Освен това най-малкият модел от Хирошима значително е пораснал. Хечбекът с 5 врати е построен на напълно нова платформа и е с дължина малко над 4 м, а междуосието е увеличено до 2,57 м. Широчината е запазена в рамките на 1.70 м, а височината е набъбнала до 1.50 м. Въпреки увеличените размери теглото се е запазило под 1000 кг, а твърдостта на каросерията значително е повишена.

Красив дизайн и луксозен салон

На пръв поглед новата Mazda 2 много прилича на по-големия модел Mazda 3, тъй като малкият градски модел е с дълъг преден капак и изместен назад салон. Каросерията е с по-ъгловати форми с ясно изразени контури. Широката предна радиаторна решетка е с формата на щит и масивна хромирана рамка, от която в хоризонтална посока започват фаровете, а над тях е релефният капак. На покрива е поставен малък спойлер, а задните светлини подчертават разширените "рамене" на хечбека.

В базовото оборудване новата Mazda 2 е с 15-цолови джанти, а тестваната версия е с 16-цолови като опция. Салонът също е по-голям, като приятно впечатление ми правят луксозните материали от сорта на черни лакирани вложки, сребристи детайли и карбонови покрития, а сред опциите е и кожен салон. Воланът е малък и удобен за пилотиране.

В централната част на таблото е поставен 7-инчовият цветен дисплей на мултимедийната система. Благодарение на него бутоните са по-малко, а тези за климатичната система са големи и по-удобни. Широките интервали на регулиране на волана и на седалката на водача позволяват колата да се шофира от хора с всякакъв ръст. На втория ред има повече място за краката и над главите на пътниците, но е по-удобно за двама, отколкото за трима. Обемът на багажника се е увеличил до 280 л и достига 960 л със сгънати задни седалки.

6-степенен автоматик от Mazda 6

Тестваната Mazda 2 е с 6-степенна автоматична скоростна кутия, заимствана от седана Mazda 6. Тя се предлага в комбинация с 1,5-литров 4-цилиндров бензинов двигател с мощност 90 к.с. С тази комбинация "японката" е пъргава в града и се ускорява бодро при старта. Новата "двойка" е много маневрена, тъй като диаметърът на завой е намален до 9.4 м, а освен това се паркира лесно.

На извънградски път тягата е прилична и дава възможност за бързо изпреварване, но над 4000 об./мин. двигателят е леко шумен. На лъкатушещ път с остри завои Mazda 2 е много приятна за управление. Воланът е информативен и прецизен, но и доста лек. Пътното поведение е стабилно, колата не се наклонява осезаемо в завоите въпреки еластичното окачване, което от своя страна е допринесло малката кола да вози по-комфортно отпреди, дори и с 16-цолови джанти.

Задвижване

Двигател 4-цил. бензинов

Работен обем, куб. см 1496

Макс. мощност, к.с. 90

Ускорение от 0 до 100 км/ч, сек. 12.0

Среден разход на гориво, л/100 км 4.8

Емисии СО2, г/км 112

Цена

Базов модел в лв. с ДДС 22 980

Тестван модел в лв. с ДДС 34 980

Третото поколение на Mazda 2 е проектирано изцяло в стила на новите модели на марката и няма нищо общо с предшественика си. Новата малка "японка" е станала по-изящна както отвън, така и отвътре. Освен това най-малкият модел от Хирошима значително е пораснал. Хечбекът с 5 врати е построен на напълно нова платформа и е с дължина малко над 4 м, а междуосието е увеличено до 2,57 м. Широчината е запазена в рамките на 1.70 м, а височината е набъбнала до 1.50 м. Въпреки увеличените размери теглото се е запазило под 1000 кг, а твърдостта на каросерията значително е повишена.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK